ATTICANEWS.GR

Member Area
ΘΕΑΤΡΟ


Φεστιβάλ Επιδαύρου - Βάκχες σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου
News - ΘΕΑΤΡΟ
Δευτέρα, 10 Ιούλιος 2017 18:08

Έκτορας Λυγίζος – ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας

Βάκχες / Ευριπίδη

 

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

14-15 Ιουλίου

resized Βάκχες2Marilena Stafylidou

Ο θεός Διόνυσος φτάνει στην πόλη με ανθρώπινη μορφή και ο βασιλιάς Πενθέας παλεύει να οχυρώσει εαυτόν και το άστυ απέναντι στην έλευση μιας θρησκείας που εξισώνει τους πάντες –νυν και πρώην βασιλιάδες, θεούς και δούλους, μάντεις και αγγελιοφόρους, γυναίκες και άνδρες– σε έναν κόσμο συμφιλίωσης του ανθρώπου με τα πιο ζωώδη, αλλά και αγνά του ένστικτα. Πρόκειται για τη μοναδική σωζόμενη τραγωδία όπου ο Διόνυσος συμμετέχει ως πρόσωπο του δράματος, αλλά και ως παντεπόπτης σκηνοθέτης- συγγραφέας. Η παράσταση εξερευνά τη σύγκρουση ανάμεσα στην ατομικότητα του ήρωα και την πολυφωνικότητα του χορού: οκτώ αφηγητές, εντάσσοντας τα χορικά στη βασική πλοκή, παρακολουθούν τη διαδικασία της σταδιακής σύνθεσης και αποσύνθεσης ενός μικτού συνόλου, την αντίσταση των μελών του, αλλά και τη λαχτάρα τους να ανέβουν φαντασιακά στο ιερό βουνό ως μαινάδες και να μετατραπούν σε βάκχες. Μια τελετή μύησης στη λατρεία του «άλλου», της οποίας πρώτο στάδιο είναι να σταθούν δύο άτομα αντιμέτωπα υπό το βλέμμα ενός θεατή-μάρτυρα.

resized ΒάκχεςΜαριλένα Σταφυλίδου

Με αγγλικούς υπέρτιτλους

Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς

Διασκευή - Σκηνοθεσία: Έκτορας Λυγίζος
Σκηνικό - Κοστούμια: Κλειώ Μπομπότη
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης
Μακιγιάζ: Ιωάννα Λυγίζου
Αγγλικοί υπέρτιτλοι: Λύο Καλοβυρνάς
Βοηθός σκηνοθέτις:
 Εύα Βλασσοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου:
 Στεφανία-Ηλέκτρα Πανταβού
Δραματολογική συνεργασία: Κατερίνα Κωνσταντινάκου
Σωματική προετοιμασία-Τεχνική Alexander: Βίκυ Παναγιωτάκη
Φωνητική προετοιμασία: Ρηνιώ Κυριαζή


Παίζουν: Ανθή Ευστρατιάδου, Έκτορας Λυγίζος, Βασίλης Μαγουλιώτης, Άρης Μπαλής, Αργύρης Πανταζάρας, Ανέζα Παπαδοπούλου, Μαρία Πρωτόπαππα, Χρήστος Στέργιογλου 

Συμπαραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου και ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας

Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: Από 10€ έως 45€ /Φοιτητικό: Από 5€ έως 13€ / ΑΜΕΑ/Ανέργων: 5€

Διάρκεια : 90’

Δείτε τι λέει ο Έκτορας Λυγίζος για την παράσταση στο βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=cP_sJdmhLxk

 

Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: Ο πολιτισμός είναι η κοινή μας γλώσσα!

 
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους Πολωνία - Teatr Zar, Ινστιτούτο Γκροτόφσκι «Αρμίν, αδερφή / Armine, Sister» Βασιλικό Θέατρο, Τετάρτη 12 και Πέμπτη 13 Ιουλίου 2017, στις 21.00 Ακατάλληλο κάτω των 15 ετών
News - ΘΕΑΤΡΟ
Παρασκευή, 07 Ιούλιος 2017 12:11

3ο Φεστιβάλ Δάσους

1ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους

Πολωνία - Teatr Zar, Ινστιτούτο Γκροτόφσκι

«Αρμίν, αδερφή / Armine, Sister»

Βασιλικό Θέατρο, Τετάρτη 12 και Πέμπτη 13 Ιουλίου 2017, στις 21.00

Ακατάλληλο κάτω των 15 ετών

resized PHOTO ARMINE SISTER 1

Το έργο Armine, Sister είναι αφιερωμένο στην αρμενική ιστορία και πολιτισμό, και στην Γενοκτονία των Αρμενίων. Αρχικά θα παρουσιαζόταν σαν σεάνς όπου δεν θα καλούσαμε εμείς τους πεθαμένους, αλλά τα πνεύματα των πεθαμένων θα ζητούσαν να αποκαλυφθεί, να γίνει ορατό, να ξεθαφτεί ένα ίχνος του παρελθόντος. Ο τίτλος Armine, Sister προέρχεται από την προσφώνηση μιας επιστολής χωρίς διεύθυνση παραλήπτη, καταδικασμένης να περιπλανιέται στον χρόνο και στον χώρο.

Στο πλαίσιο του μέλλοντος μετά το Άουσβιτς, που οραματίστηκε ο Theodor W. Adorno για την ποίηση, την τέχνη και την παιδεία, θα θέλαμε να ρωτήσουμε: «Υπάρχει πιθανότητα ο 21ος αιώνας να μην γίνει αιώνας της άγνοιας;» Στο νέο μας έργο αναρωτιόμαστε για την Ευρώπη, πεπεισμένοι ότι η Ευρώπη είναι ένα ερώτημα που αγγίζει την ιστορία, την ταυτότητα, την αξιοπρέπεια. Μια από τις βασικές ιδέες του Armine, Sister είναι η διαχείριση των ιστορικών ταμπού και αναληθειών, σε αντιπαράθεση με το καθήκον κατάθεσης της αλήθειας.

Στο διάστημα ετοιμασίας της παράστασης, συχνά επικαλούμασταν την «Φούγκα του Θανάτου» του Paul Celan, όπου δολοφόνοι και θύματα ονειρεύονται στον ίδιο χώρο. Όπως ο χώρος ενός ονείρου, έτσι και ο χώρος της παράστασης / σεάνς της μνήμης κατοικείται από χιλιάδες όντα. Το Armine, Sister εξετάζει πόσο οδυνηρό ενδέχεται να είναι το να είναι κάποιος φορέας αναμνήσεων. Επίσης αποτελεί μια απόπειρα να ταυτοποιήσουμε / ορίσουμε τη θέση μας σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές και να καταλάβουμε ποιοι είμαστε—εμείς, που πάντα στεκόμαστε στην άλλη μεριά της μνήμης, όπως στην άλλη μεριά της κάμερας. Βλέπουμε την ιστορία μέσα από μια χαραμάδα, διακρίνοντας μόνο ένα ίχνος, μια σκιά, μια σκέψη.

Για την παράσταση Armine, Sister, αποφασίσαμε να εξερευνήσουμε τις μοναδικές παραδόσεις της Ανατολίας, βασισμένοι στις φωνητικές ικανότητες της ομάδας μας, που καλλιεργούνται πάνω από δέκα χρόνια και προκύπτουν από την πείρα μας στην ερμηνεία πολυφωνικών τραγουδιών. Στο έργο συμμετέχουν μουσικοί από διάφορες μουσικές παραδόσεις της Μικράς Ασίας, της Ανατολίας και του Ιράν, τους οποίους γνωρίσαμε στις αποστολές μας: ο γεννημένος στο Βαν Dengbej Kazo, Κούρδος· ο Αρμένιος Murat Inclinalca, πρωτοψάλτης στην εκκλησία του Αγίου Γρηγορίου του Φωτιστή στην Κωνσταντινούπολη· οι αδερφές Mahsa και Marjan Vahdat, από την Τεχεράνη· και ο Vahan Kerovpyan, συνθέτης και κρουστός, Αρμένιος γεννημένος στο Παρίσι. Επίσης συνεργαζόμαστε με την τραγουδίστρια Virginia Pattie Kerovpyan και την τραγουδίστρια και κρουστή Selda Ozturk, που μένει στην Κωνσταντινούπολη. Κύριος συνεργάτης μας για το Armine, Sister είναι ο Aram Kerovpyan, γεννημένος στην Κωνσταντινούπολη και πρωτοψάλτης του αρμενικού καθεδρικού ναού στο Παρίσι.

Μια παράσταση σταθμός στη σύγχρονη πορεία του Ινστιτούτου Γκροτόφσκι. Έχει παρουσιαστεί σε δεκάδες φεστιβάλ σε ολόκληρο τον κόσμο και έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές. Μια μυσταγωγία που αφήνει ανεξίτηλο αποτύπωμα στον θεατή.

resized PHOTO ARMINE SISTER 2
Σημείωμα σκηνοθέτη

Το έργο Armine, Sister παραμένει μια σεάνς όπου δεν επικαλούμαστε, αλλά μας επικαλούνται. Χρειάστηκε να τελειώσω την εκτέλεση για να δημιουργήσω την αρχική υπόθεση ότι μια φωνή, που αποτελεί το κυρίως μέσο της παράστασης, θα μας επέτρεπε να ακούσουμε τη φωνή αυτών που είναι καιρό πεθαμένοι. Ήταν απλά μια καλλιτεχνική εικασία; Ήταν αλήθεια ότι μια τέτοια υπόθεση θα γνώριζε γνήσια επιβεβαίωση, ως αποτέλεσμα του φαινομένου να μοιραζόμαστε τραγούδια, στοιχεία μιας ζωντανής αρμενικής παράδοσης; Έχω ακράδαντη πεποίθηση ότι αυτοί που έφυγαν μας μίλησαν με τη σιωπή τους, την οποία εμείς ανακαλέσαμε και παραβιάσαμε με το τραγούδι. Θυμάμαι που, διασχίζοντας την Ανατολία, μπήκαμε σε μια ερειπωμένη εκκλησία όπου κάποτε αντηχούσαν αυτά τα τραγούδια, αγγίξαμε το χώμα στο δάπεδο και φοβόμασταν να αναρωτηθούμε αν είχαμε το δικαίωμα να ταράξουμε αυτή τη γαλήνη. Γνωρίζοντας ότι η ίδια η παρουσία μας αποτελεί ένα είδος διασταύρωσης, κατανοήσαμε ότι δεν έχουμε δικαίωμα να σιωπήσουμε. Η μουσική μας χειρονομία προϋποθέτει παραβίαση της σιωπής και της γαλήνης, για να ακούσουμε ακόμα μια φορά τη φωνή του παρελθόντος. Δεν θα μας πει μια συγκεκριμένη ιστορία, δεν θα φέρει η ίδια ψυχικά τραύματα. Αντιθέτως, θα είναι μια φωνή ζωηρή, γεμάτη από τον αντίλαλο της αξιοπρέπειας και της ταυτότητας εκείνων που έφυγαν, και που κανείς πια δεν αναφέρει τα ονόματά τους. Αρκούσε να κάνουμε σ’ αυτούς αριθμητικές, γεωγραφικές, ημερολογιακές αναφορές, ή μήπως ήταν καλύτερο να τους αφήνουμε σιωπηλούς; Η τέχνη μάς επιτρέπει να ζωντανεύουμε αυτή τη σιωπή, ώστε να ακουστεί για άλλη μια φορά.

Jarosław Fret

resized PHOTO ARMINE SISTER 3

Έγραψαν για την παράσταση:

«Η παράσταση του θεάτρου Zar εξελίσσεται όπως η πασχαλινή θεία λειτουργία, από το κατά Λουκάν Ευαγγέλιο μέχρι το τελικό ‘Χριστός Ανέστη’».

 

«Η αίθουσα του θεάτρου έχει μετατραπεί στο εσωτερικό μιας εκκλησίας. Τεράστιες κολώνες, τοποθετημένες «ρυθμικά», κάνουν ολόκληρο τον χώρο μνημειακό, αλλά παράλληλα κόβουν και τη θέα, κάνοντας κάθε θεατή να παρακολουθεί την παράσταση αλλιώς. Μερικές φορές ο θεατής πρέπει να γέρνει πολύ για να βλέπει. Το κοινό, καθισμένο σε πάγκους κατά μήκος των τοίχων, εξαναγκάζεται να αναλάβει ενεργό ρόλο. Αυτή η σύλληψη του χώρου μεταβάλλει όλους τους συμμετέχοντες στο γεγονός σε ερμηνευτές».

 

SING TO REMEMBER

MIROSŁAW KOCUR

 

resized PHOTO ARMINE SISTER 4

Το Armine, Sister συνεχίζει να με στοιχειώνει όσο με γαληνεύει.

Η πρώτη μου εντύπωση είναι ότι πρόκειται για μια αμείλικτη—άμεσα καθηλωτική και τραυματική—επίθεση στις αισθήσεις της όρασης και της ακοής. Δεν μπορώ να διαλέξω ποια σκηνή να δω και ποια να αποφύγω—θέλω να τις δω όλες. Δεν θέλω να χάσω τίποτα, διότι έχω απεγνωσμένη ανάγκη να βρω μια λογική στο έργο. Είναι σαν η εύρεση λογικής να αποτελεί τον μόνο τρόπο για να παραμείνει κανείς εχέφρων και ψύχραιμος. Έχω οράματα ανεμφάνιστων φωτογραφικών πλακών που ίπτανται ολόγυρα ΧΩΡΙΣ εικόνες, ΧΩΡΙΣ πρόσωπα, ΧΩΡΙΣ ονόματα—μα αυτές οι πλάκες είναι οι μόνες μαρτυρίες και αναμνήσεις από ό,τι συνέβη.


WITNESSING AFTER THE WITNESSING

SHAKEH MAJOR TCHILINGIRIAN

 

Οι μοναχικές γυναίκες απαρτίζουν ένα ψηφιδωτό από σκηνές που ανακαλούν, με ακριβείς και επαναλαμβανόμενες χειρονομίες, τον πόνο και το βάρος της μνήμης.

 

Το συχνά σπαρακτικό αλλά συγκινητικό ταξίδι που κάνουμε στο Armine, Sister, ξεκίνησε εδώ και πάνω από πέντε χρόνια, σύμφωνα με τον γλυκομίλητο μα ευφραδή Jaroslaw Fret, καλλιτεχνικό διευθυντή του ZAR, που μας εισάγει στο έργο καθώς στέκει μπροστά στην εικόνα της ερειπωμένης εκκλησίας στην είσοδο του θεάτρου.

 

Εκεί ο Fret προετοιμάζει το κοινό του και για ό,τι θα ακολουθήσει, εξηγώντας τον ρόλο που μπορεί να παίξει το θέατρο στην υποβολή των πιο επειγόντων ιστορικών και προσωπικών μας ερωτημάτων. ‘Ελπίζω, πιστεύω’, λέει ο Fret, ‘ότι η τέχνη δίνει απάντηση τόσο για το ποιοι ήταν αυτοί, όσο και για το ποιοι είμαστε εμείς τώρα, 100 χρόνια μετά’.

 

POMEGRANATE JUICE TRICKLES LIKE BLOOD IN TEATR ZAR’S ARMENIAN GENOCIDE PRODUCTION

ROB AVILA KQED

 

Ηθοποιοί / μουσικοί: Davit Baroyan, Ditte Berkeley, Przemysław Błaszczak, Alessandro Curti, Jarosław Fret, Murat Içlinalça, Dengbesz Kazo, Aram Kerovpyan, Vahan Kerovpyan, Kamila Klamut, Aleksandra Kotecka, Simona Sala, Orest Sharak, Mahsa Vahdat, Marjan Vahdat, Tomasz Wierzbowski

resized PHOTO ARMINE SISTER 5

Υπεύθυνος modal song studio: Aram Kerovpyan

Φωνητική συμβολή: Virginia Pattie Kerovpyan

Φωτισμός: Maciej Mądry

Μουσική δραματουργία, εγκατάσταση, σκηνοθεσία: Jarosław Fret

 

Ώρα έναρξης: 21.15

 

Τιμές εισιτηρίων:

Κανονικό: 15€

Φοιτητικό: 12€

Ανέργων / ΑΜΕΑ: 10€

Κάρτα Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους: 60€

 

Προπώληση εισιτηρίων για το 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους:

- Κεντρικό Εκδοτήριο Βασιλικού Θεάτρου

- Εκδοτήριο ΚΚΘΒΕ Πλατείας Αριστοτέλους

- Ticket hour.gr

- Καταστήματα Γερμανός

- OTESHOPS

 

Πληροφορίες: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Τ. 2315 200 200, www.ntng.gr

 
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους Πολωνία - Teatr Zar, Ινστιτούτο Γκροτόφσκι «Medeas on getting across» Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
News - ΘΕΑΤΡΟ
Παρασκευή, 07 Ιούλιος 2017 11:36

3ο Φεστιβάλ Δάσους

1ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους

Πολωνία - Teatr Zar, Ινστιτούτο Γκροτόφσκι

«Medeas on getting across»

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Δευτέρα 10, Τρίτη 11 και Πέμπτη 13 Ιουλίου 2017

Ακατάλληλο κάτω των 15 ετών

resized PHOTO MEDEAS 1

Καλλιεργώντας μια φιλοσοφία συλλογικής δουλειάς, το Teatr ZAR αναπτύσσει τις παραγωγές του μέσα από τη μακρόχρονη διαδικασία δημιουργίας της δικής του θεατρικής γλώσσας, που αντλεί στοιχεία από διάφορες μουσικές παραδόσεις Ανατολής και Δύσης. Ο θίασος είναι μια πολυεθνική ομάδα που σχηματίστηκε μεταξύ 1999–2003 κατά τη διάρκεια ετήσιων ερευνητικών αποστολών στη Γεωργία. Σε εκείνες τις αποστολές, τα μέλη συνέλεξαν πλούσιο μουσικό υλικό, στο οποίο συμπεριλαμβανόταν κι ένα σύνολο από πολυφωνικά τραγούδια που υπάρχουν εδώ και αιώνες, προέρχονται από το ξεκίνημα της εποχής του ανθρώπου και είναι ίσως οι αρχαιότερες μορφές πολυφωνίας στον κόσμο. Zar ονομάζονται τα πένθιμα τραγούδια της φυλής Σβανέτι, που ζει στα υψίπεδα του Καυκάσου, στη βορειοδυτική Γεωργία. Το Teatr ZAR επιχειρεί να καταδείξει ότι το θέατρο δεν έχει σχέση μόνο με το θέαμα, αλλά πρέπει οπωσδήποτε και να ακούγεται.

resized PHOTO MEDEAS 2

Το ZAR επαναφέρει το θέατρο στη μορφή που είχε προτού η τέχνη χωριστεί σε διάφορους κλάδους και στυλ. Η δουλειά του αγγίζει θέματα που, στον σύγχρονο κόσμο, μοιάζουν να περιορίζονται μόνο στη σφαίρα της θρησκείας. Αυτό πηγάζει από την επηρεασμένη από τον πολωνικό ρομαντισμό πεποίθηση ότι η τέχνη δεν συμπληρώνει απλά τη θρησκεία, αλλά γεμίζει το δυναμικό κενό ανάμεσα στην καθημερινή και την υπερβατική ζωή. Ο Juliusz Osterwa, ένας από τους σπουδαιότερους Πολωνούς θεατρανθρώπους του 20ου αιώνα—οι ιδέες του οποίου επηρέασαν καθοριστικά τον Jerzy Grotowski—έγραψε κάποτε: «Ο Θεός δημιούργησε το θέατρο γι’ αυτούς που δεν τους φτάνει η εκκλησία».

Δεν ανεβάζουμε Ευριπίδη

Το έργο Medeas είναι μια συνεχής σεκάνς από πράξεις και εγκαταστάσεις εκ μέρους των ηθοποιών, που συγκεράζονται σε ένα ποιητικό όραμα της απόρριψης. Η μουσική δραματουργία έχει δομηθεί γύρω από αραβικά, περσικά και κουρδικά τραγούδια, που ερμηνεύουν επιλεγμένοι τραγουδιστές από το Κάιρο, την Τεχεράνη και την Κωνσταντινούπολη. Οι φωνές τους περιστοιχίζονται και συγκρίνονται με ένα πλήθος λατινικών αδελφοτήτων.

Το Medeas είναι μια παράσταση βασισμένη στη μουσική, όπου όμως περιλαμβάνεται και πρόζα. Ο Έλληνας ποιητής Δημήτρης Δημητριάδης έγραψε γι’ αυτό το έργο ένα ποίημα / χορικό με τίτλο «Η άνθρωπος».

Παρουσιάζουμε τη Μήδεια εκτός χρόνου κι εκτός μύθου, εξερευνώντας ένα οικουμενικό και απολύτως σύγχρονο πρόβλημα: τη μετανάστευση. Μιλάμε για την αδυναμία να περάσουμε το σύνορο του εαυτού μας, που δημιουργεί η γραμμή των σωμάτων μας καθώς κινείται ανάμεσα στη γη και τη θάλασσα, ανάμεσα στις ηπείρους κι ανάμεσα στους ανθρώπους. Η Μήδεια θα μπορούσε να είναι προστάτιδα αγία των προσφύγων. Στέκει στις πύλες της Ευρώπης. Δεν δέχεται απόρριψη αυτή η ίδια, αλλά ο θάνατός της κι η πιθανότητα να θάψει τα παιδιά της.

Η παράσταση Medeas δεν είναι πολιτικοποιημένο θέατρο. Είναι μια ενδελεχής εξερεύνηση των εσώτερων ορίων του βιώματος της απόρριψης.

Με αφορμή το ομώνυμο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη, ο Jarosław Fret και το Teatr Zar συνθέτουν μια σύγχρονη και επίκαιρη προσέγγιση του πανάρχαιου μύθου σε μια παράσταση—work in progress που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά εκτός Πολωνίας.

resized PHOTO MEDEAS 3

Σημείωμα σκηνοθέτη

Αρχικά δεν φανταζόμουν ότι η Medeas θα γινόταν ένα είδος θρησκευτικής τελετουργικής χειρονομίας προς όλους τους ανώνυμους που χάνουν τη ζωή τους στον δρόμο προς την ήπειρό μας. Παρασυρμένοι από την εικόνα και τον μύθο της Ευρώπης, στέκουν στην πύλη της και, μη μπορώντας να περάσουν τα σύνορα, κόβουν το νήμα της ζωής τους. Για μένα, η θρησκευτική τελετουργία είναι ένα διανθρώπινο φαινόμενο όπου η ενέργεια του εκκλησιάσματος συγκεντρώνεται και, στη θέση της οριζόντιας, αποκτά μια κάθετη, σχεδόν πνευματική διάσταση. Αυτή είναι η στιγμή κατά την οποία σταματά η καρδιά της κοινότητας, όπου συντελείται η μεταμόρφωση. Εδώ δεν έχουμε ονόματα ούτε εμείς, ούτε οι θεοί. Η λειτουργία γίνεται το εργαλείο επαφής ανάμεσα σε μακρινές εποχές και τόπους. Έχει το θέατρο αρκετή δύναμη για να γίνει λειτουργία; Κατά τη δημιουργία της παράστασης, οδηγηθήκαμε διαισθητικά στη σύνθεση ενός είδους θρήνου, που δεν εκφράζει μόνο το πένθος, αλλά και συνοδεύει τον νεκρό. Αυτή η πολυφωνική δομή από τον Καύκασο, και συγκεκριμένα από τον τόπο καταγωγής της Μήδειας, είναι η ουσία αυτού που εγώ αποκαλώ Teatr ZAR. Ο χώρος του θεάματος γίνεται τόπος συνάντησης γεμάτος θρήνο, παρατήρηση, μνήμη και ετοιμότητα, με όλους τους συνεπαγόμενους κινδύνους να ακολουθήσει μια κάθετη πνευματική σύνδεση και να πιστέψει ότι τα δρώμενα δεν είναι απλά αισθητικές δημιουργίες. Χάρη στην πολύγλωσση και πολυεπίπεδη σύνθεσή της, η Medeas γίνεται μια σιωπηλή λειτουργία έξω από όλες τις θρησκείες, άθρησκη, απαλλαγμένη από δόγματα και θεολογία. Μολονότι εκτυλίσσεται στο θέατρο, αυτή η λειτουργία είναι η ίδια που εκτυλίσσεται στην καρδιά του καθενός μας, καθώς στεκόμαστε σήμερα στις ακτές της Μεσογείου.

Jarosław Fret

Ερμηνεία: Simona Sala and Jarosław Fret

Μουσική δραματουργία: Jarosław Fret

Εκτέλεση: Simona Sala

Τραγουδούν: Fatma Emara, Marjan Vahdat, Selda Őztűrk

Χορωδία: Aleksandra Kotecka, Tomasz Wierzbowski, Orest Sharak, Davit Baroyan, Jarosław Fret

Κείμενο: Dimitris Dimitriadis

 

Ώρα έναρξης: 21.15 (10/07 & 11/07) & 19.15 (13/07)

Τιμές εισιτηρίων:

Κανονικό: 15€

Φοιτητικό: 12€

Ανέργων / ΑΜΕΑ: 10€

Κάρτα Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους: 60€

 

resized PHOTO MEDEAS 4

Προπώληση εισιτηρίων για το 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους:

- Κεντρικό Εκδοτήριο Βασιλικού Θεάτρου

- Εκδοτήριο ΚΚΘΒΕ Πλατείας Αριστοτέλους

- Ticket hour.gr

- Καταστήματα Γερμανός

- OTESHOPS

 

Πληροφορίες: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Τ. 2315 200 200, www.ntng.gr

 

 
Αμέτρητες στιγμές γέλιου χάρισε στο κοινό η έξυπνη κωμωδία “CAVEMAN” με τον ταλαντούχο Θανάση Βισκαδουράκη στο Φεστιβάλ του Δήμου Αμαρουσίου
News - ΘΕΑΤΡΟ
Τετάρτη, 05 Ιούλιος 2017 11:29

Αμέτρητες στιγμές γέλιου χάρισε στο κοινό η έξυπνη κωμωδία “CAVEMAN” με τον ταλαντούχο Θανάση Βισκαδουράκη στο Φεστιβάλ του Δήμου Αμαρουσίου.

resized 2

Μια βραδιά διασκεδαστική έζησαν οι φίλοι του Φεστιβάλ του Δήμου Αμαρουσίου, που παρακολούθησαν την έξυπνη κωμωδία “CAVEMAN” με τον ταλαντούχο Θανάση Βισκαδουράκη, στο Αίθριο Θέατρο.

Η θεατρική παράσταση που συνεχίζει να ψυχαγωγεί για 10η χρονιά το ελληνικό κοινό, ανανεωμένη με την απολαυστική ερμηνεία του Θανάση Βισκαδουράκη, επιχειρεί μέσα από κωμικά επεισόδια να φωτίσει τις σχέσεις των δύο φύλων και να ανακαλύψει τα μυστικά της συμβίωσης.

resized 1

Η παράσταση αξίζει να σημειωθεί παίζεται σε τριάντα χώρες του κόσμου και σε 15 διαφορετικές γλώσσες, κερδίζοντας τις καρδιές εκατομμυρίων θεατών.

Εκπροσωπώντας το Δήμαρχο Αμαρουσίου κ. Γιώργο Πατούλη, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΑ κ. Νικόλαος Πέππας συνεχάρη τον ηθοποιό Θανάση Βισκαδουράκη για την εξαιρετική ερμηνεία του, καθώς και όλους τους συντελεστές της παράστασης.

resized 3

Το Φεστιβάλ του Δήμου Αμαρουσίου συνεχίζεται σήμερα, Τετάρτη 5 Ιουλίου 2017, με την Ευανθία Ρεμπούτσικα και τον Γιώργο Περρή να φέρνουν την «ΗΛΙΟΦΑΝΕΙΑ» στο Μαρούσι, σε ένα πρόγραμμα που συνδυάζει συγκίνηση, χαρά, συναίσθημα. Αίθριο Θέατρο (Κηφισίας 219), ώρα: 9:00 μ.μ.   

 
Επένδυση στον πολιτισμό το «Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος» Τον Ιούλιο στο Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης και το υπαίθριο θέατρο της ΕΗΜ, από το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων
News - ΘΕΑΤΡΟ
Δευτέρα, 03 Ιούλιος 2017 12:13

Επένδυση στον πολιτισμό το «Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος»

  • Τον Ιούλιο στο Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης και το υπαίθριο θέατρο της ΕΗΜ, από το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων

resized ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ 2

Τα «φτερά του» ανοίγει το φετινό καλοκαίρι το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, βάζοντας τη δική του «σφραγίδα» στον πολιτιστικό ορίζοντα της χώρας.

Το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο, μετά από πολύμηνη προσπάθεια και έχοντας πάντα ως στόχο την αποκέντρωση και τη συνέργεια με καλλιτεχνικούς φορείς που έχουν αφήσει το δικό τους «στίγμα» στον χώρο για πολλές δεκαετίες, εγκαινιάζει φέτος, το «Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος».

Απώτερος σκοπός είναι κάθε χρόνο το «Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος» να αναπτύσσεται, να διευρύνεται, να συνεισφέρει στο πανελλήνιο και στο τοπικό πολιτιστικό τοπίο και να ανοίγει εποικοδομητικούς διαλόγους με άλλους πολιτιστικούς φορείς. Σημαντική αναμένεται να είναι η συμβολή του Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος και στην προώθηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής.

Έχοντας λοιπόν μια εξαιρετική συνεργασία με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, το Θέατρο Τέχνης «Κάρολος Κουν», το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Θεσσαλικό Θέατρο, το Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης και το υπαίθριο Θέατρο της ΕΗΜ, θα φιλοξενήσουν τέσσερις μεγάλες φεστιβαλικές παραγωγές.

Ο Δήμαρχος Ιωαννίνων, Θωμάς Μπέγκας, η πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ, Αλέκα Βακαλοπούλου και ο Προϊστάμενος της Εφορίας Αρχαιοτήτων, Κωνσταντίνος Σουέρεφ σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν σήμερα το πρωί αναφέρθηκαν στο Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος και γενικότερα στις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η Δημοτική Αρχή για την ανάπτυξη του πολιτισμού στην περιοχή μας.

«Για τη Δημοτική μας Αρχή η επένδυση στον Πολιτισμό ήταν από την αρχή της θητείας μας πρώτη προτεραιότητα. Κι αυτό αποδεικνύεται νομίζω με τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει τόσο το Πνευματικό Κέντρο όσο και το Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Ιωαννίνων», τόνισε εισαγωγικά ο κ. Μπέγκας για να προσθέσει πως σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, η εξωστρέφεια στον πολιτισμό μπορεί να προσφέρει μια διέξοδο στους δημότες αλλά ταυτόχρονα να έχει και πολλαπλά οφέλη για την πόλη μας.

Ο Δήμαρχος ανέφερε πως το Δημοτικό Θέατρο Ιωαννίνων με τις φετινές του συνεργασίες, έχει ως σκοπό να δώσει «σάρκα και οστά» στο όραμα για τη δημιουργία ενός θεσμού, με βάση τα διεθνή πρότυπα, που θα φέρει το όνομα «Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος».

Έτσι, ακριβώς δυο δεκαετίες μετά την τελευταία φορά που το πασίγνωστό έργο του Ευριπίδη, παρουσιάστηκε στο Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης, η «Μήδεια» επιστρέφει για να καθηλώσει το κοινό και τους επισκέπτες, για δυο μοναδικές παραστάσεις, δίνοντας και πάλι «ζωή» σε ένα από τα μεγαλύτερα αρχαία μνημεία της χώρας μας.

«Η «Μήδεια» του Ευριπίδη, μια συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων με το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου και το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν, είναι μια συγκλονιστική παράσταση που θα ανέβει τόσο στο Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης, όσο και στην Αρχαία Επίδαυρο. Είμαι σίγουρος ότι συνεργασίες σαν κι αυτή αποτελούν το καλύτερο εφαλτήριο για το Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος το οποίο ξεκινά φέτος δυναμικά και θα συνεχίσει τα επόμενα χρόνια ακόμα πιο δυνατό», κατέληξε.

Η κα. Βακαλοπούλου, αφού εξήγησε πως η προσπάθεια αυτή, αποτελεί πιλοτικό πρόγραμμα του Ελληνικού Φεστιβάλ και του Υπουργείου Πολιτισμού, για την ελληνική περιφέρεια στο οποίο το ΔΗΠΕΘΕ συμμετέχει ως φορέας, σημείωσε ότι στόχος του προγράμματος είναι παραστάσεις της Επιδαύρου να «ταξιδεύουν» σε αρχαιολογικούς χώρους.

Η πρεμιέρα θα γίνει το Σάββατο 22 Ιουλίου, στις 9.30 και είναι μια συμπαραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ και του Θεάτρου Τέχνης. Το έργο σκηνοθετεί η Μαριάννα Κάλμπαρη, η μετάφραση είναι του Γιώργου Χειμωνά, τα σκηνικά και τα κοστούμια του Κωνσταντίνου Ζαμάνη και πρωταγωνίστρια είναι η Μαρία Ναυπλιώτου.

Το «Φεστιβάλ Αρχαίου Δράματος» θα συνεχιστεί με τις «Βάκχες» του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου, από το Θεσσαλικό Θέατρο στις 25 Ιουλίου στο Αρχαίο Θέατρο Δωδώνης, με τις «Επτά επί Θήβας» του Αισχύλου, από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος σε σκηνοθεσία του διεθνούς φήμης Λιθουανού Τσέζαρις Γκραουζίνις, στις 28 Ιουλίου επίσης στο Αρχαίο Θέατρο της Δωδώνης και το Φεστιβάλ ολοκληρώνεται με την παράσταση «Οιδίπους επί Κολωνώ» σε σκηνοθεσία Σταύρου Τσακίρη, με τον Κώστα Καζάκο, που θα λάβει χώρα στο θέατρο της ΕΗΜ στις 29 Ιουλίου.

«Παράλληλα και αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία για το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, η δική μας συμπαραγωγή, η «Μήδεια» θα ταξιδέψει και σε άλλους αρχαιολογικούς χώρους της χώρας και συγκεκριμένα στην Καβάλα στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, στο Θέατρο Δάσους, στα Αισχύλια στην Ελευσίνα, στο Ηρώδειο και τέλος θα ανέβει στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου την Παρασκευή 4 και το Σάββατο 5 Αυγούστου, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Σας περιμένουμε όλους για 10 ημέρες, να παραδοθούμε στη μαγεία του θεάτρου, στον κόσμο του Αρχαίου Δράματος, που μας αποκαλύπτει πράγματα σημερινά», επισήμανε η κα. Βακαλοπούλου.

Τέλος ο κ. Σουέρεφ υπογράμμισε τη σημασία που έχει για τον ίδιο τον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης να υποδέχεται τέτοιες παραγωγές, χαρακτηρίζοντάς τον σαν ένα χώρο «που μας φέρνει πιο κόντά».

«Πιστεύω ότι η Μήδεια και τα άλλα έργα που θα ανέβουν στο αρχαίο θέατρο της Δωδώνης αποτελούν το έναυσμα για να γίνουμε καλύτεροι διότι ο χώρος αυτός μας ενώνει, μας καλεί να σταθούμε ξανά ο ένας δίπλα στον άλλο κι γι’ αυτό είναι ευτύχημα που μπορεί ξανά να είναι στη διάθεση των πολιτών», είπε χαρακτηριστικά.

resized ΑΦΙΣΑ ΜΗΔΕΙΑ

Λίγα λόγια για τη «Μήδεια»:

«Δύο φορές βάρβαρη η Μήδεια, από καταγωγή και από έρωτα» γράφει στον πρόλογο της μετάφρασής του ο Γιώργος Χειμωνάς. Δύο όψεις έχει ο έρωτας: τη «βάρβαρη», τη βυθισμένη στον πόνο και στο σκοτάδι αλλά και την ονειρική, την ηδονική, την ιδανική. Μέσα από το μύθο της Μήδειας όπως αυτός παρουσιάζεται στο έργο του Ευριπίδη αλλά και μέσα από ένθετα στα στάσιμα του έργου κείμενα και ποιήματα αρχαιοελληνικής γραμματείας (Πλάτων, Θεόκριτος, Παρθένιος, Πλούταρχος, Σαπφώ, Αρχίλοχος, Μελέαγρος κ.ά) η παράσταση του Θεάτρου Τέχνης επιθυμεί να μιλήσει για το ανεξήγητο του έρωτα. Γι’ αυτό το «μέγα κακό που σπαράζει τους ανθρώπους». Για τον πόθο που είναι δεμένος με τον πόνο, για τους όρκους αιώνιας αγάπης και πίστης που δίνονται για να καταπατηθούν, για την προδοσία, την εκδίκηση, την καταστροφή. Γι’ αυτό το τρομακτικό πέρασμα από το φως στο σκοτάδι της βαρβαρότητας του έρωτα. Γιατί «δεν υπάρχει οργή πιο φοβερή και αθεράπευτη από αυτήν που γεννιέται ανάμεσα σε ανθρώπους που είχαν αγαπηθεί».

Με αγγλικούς υπέρτιτλους.

Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς

Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κάλμπαρη

Σκηνικά - Κοστούμια: Κωνσταντίνος Ζαμάνης

Μουσική: Παναγιώτης Καλαντζόπουλος

Χορογραφία: Μαρίζα Τσίγκα

Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου

Δραματολόγος παράστασης: Έλενα Τριανταφυλλοπούλου

Α΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Γεωργουδάκη

Β΄ Βοηθός σκηνοθέτη: Μαριλένα Μόσχου

Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Μαρία Παπαδοπούλου

Βοηθός σχεδιαστή φωτισμών: Μαρίνα Κόντα

Τα ένθετα κείμενα της παράστασης παρουσιάζονται σε μετάφραση - απόδοση Ιωάννη Πολέμη (Θεόκριτος), Έλενας Τριανταφυλλοπούλου, Μαριάννας Κάλμπαρη.

Παίζουν: Μαρία Ναυπλιώτου, Χάρης Φραγκούλης, Αλεξάνδρα Καζάζου, Φωτεινή Μπαξεβάνη, Θεοδώρα Τζήμου, Σύρμω Κεκέ, Ιωάννα Μαυρέα, Κωνσταντίνα Τάκαλου, Αλέξανδρος Μυλωνάς, Γεράσιμος Γεννατάς, Δημήτρης Πασσάς.

Συμμετέχουν τέσσερις σπουδαστές της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης και τέσσερις μουσικοί.

Συμπαραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου, ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων και Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν.

resized ΑΦΙΣΑ ΒΑΚΧΕΣresized ΑΦΙΣΑ ΕΠΤΑ ΕΠΙ ΘΗΒΑΣresized ΑΦΙΣΑ ΟΙΔΙΠΟΥΣ

 


Σελίδα 2 από 284
ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ
ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ
ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ   Ευχάριστες μουσικές στιγμές προσέφερε ...

Αλίκη Βουγιουκλάκη, 21 χρόνια χωρίς την Αλίκη.
Αλίκη Βουγιουκλάκη,  21 χρόνια χωρίς την Αλίκη.
Αλίκη Βουγιουκλάκη, 21 χρόνια χωρίς την Αλίκη. Η Αλίκη Βουγιουκλάκη γεννήθηκε στις 20 Ιουλίου του 1934 στο Μαρούσι. Τρεις μέρες ...

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση