ATTICANEWS.GR

Member Area
ΘΕΑΤΡΟ


ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ «ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΕΓΡΟΣ Ο ΤΙΓΡΗΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ» ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΑTΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ
News - ΘΕΑΤΡΟ
Τρίτη, 11 Ιούλιος 2017 15:45

ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ «ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΕΓΡΟΣ Ο ΤΙΓΡΗΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ» ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΑTΑΣΚΕΥΑΣΜΕΝΗ  ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ.

Img 5620

Πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ, στην πρόσφατα ανακατασκευασμένη πλατεία Αλεξάνδρας, η θεατρική παράσταση «ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΕΓΡΟΣ Ο ΤΙΓΡΗΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ» του Τέο Ρόμβου.

Την παράσταση διοργάνωσε ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (Ο.Π.Α.Ν.) του Δήμου Πειραιά, με ελεύθερη είσοδο στο κοινό.

Μικροί και μεγάλοι παρακολούθησαν τον κεντρικό ήρωα του έργου, τον πειρατή Γεώργιο Νέγρο να διηγείται τη ζωή του και τις πολυτάραχες περιπέτειές του στη θάλασσα.

Η Πρόεδρος του Ο.Π.Α.Ν. κα Σταυρούλα Αντωνάκου, δήλωσε: «Οι Πειραιώτες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν δωρεάν, την ενδιαφέρουσα θεατρική παράσταση στην πλατεία Αλεξάνδρας. Μετά την ολική ανακατασκευή της πλατείας και την ανέγερση του μνημείου για τη Γενοκτονία των Ποντίων «Πυρρίχιο Πέταγμα», έχει δημιουργηθεί ένα πολύ όμορφο σημείο στην πόλη μας, στο οποίο μπορούμε να διοργανώσουμε πολιτιστικές και άλλες εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο για τον κόσμο. Στόχος μας στον Ο.Π.Α.Ν. είναι να δημιουργούμε πολιτιστικά γεγονότα για τους δημότες και τους επισκέπτες της πόλης μας. Συγχαρητήρια στους συντελεστές της θεατρικής παράστασης».

 
Φεστιβάλ Επιδαύρου - Βάκχες σε σκηνοθεσία Έκτορα Λυγίζου
News - ΘΕΑΤΡΟ
Δευτέρα, 10 Ιούλιος 2017 18:08

Έκτορας Λυγίζος – ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας

Βάκχες / Ευριπίδη

 

Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

14-15 Ιουλίου

resized Βάκχες2Marilena Stafylidou

Ο θεός Διόνυσος φτάνει στην πόλη με ανθρώπινη μορφή και ο βασιλιάς Πενθέας παλεύει να οχυρώσει εαυτόν και το άστυ απέναντι στην έλευση μιας θρησκείας που εξισώνει τους πάντες –νυν και πρώην βασιλιάδες, θεούς και δούλους, μάντεις και αγγελιοφόρους, γυναίκες και άνδρες– σε έναν κόσμο συμφιλίωσης του ανθρώπου με τα πιο ζωώδη, αλλά και αγνά του ένστικτα. Πρόκειται για τη μοναδική σωζόμενη τραγωδία όπου ο Διόνυσος συμμετέχει ως πρόσωπο του δράματος, αλλά και ως παντεπόπτης σκηνοθέτης- συγγραφέας. Η παράσταση εξερευνά τη σύγκρουση ανάμεσα στην ατομικότητα του ήρωα και την πολυφωνικότητα του χορού: οκτώ αφηγητές, εντάσσοντας τα χορικά στη βασική πλοκή, παρακολουθούν τη διαδικασία της σταδιακής σύνθεσης και αποσύνθεσης ενός μικτού συνόλου, την αντίσταση των μελών του, αλλά και τη λαχτάρα τους να ανέβουν φαντασιακά στο ιερό βουνό ως μαινάδες και να μετατραπούν σε βάκχες. Μια τελετή μύησης στη λατρεία του «άλλου», της οποίας πρώτο στάδιο είναι να σταθούν δύο άτομα αντιμέτωπα υπό το βλέμμα ενός θεατή-μάρτυρα.

resized ΒάκχεςΜαριλένα Σταφυλίδου

Με αγγλικούς υπέρτιτλους

Μετάφραση: Γιώργος Χειμωνάς

Διασκευή - Σκηνοθεσία: Έκτορας Λυγίζος
Σκηνικό - Κοστούμια: Κλειώ Μπομπότη
Φωτισμοί: Δημήτρης Κασιμάτης
Μακιγιάζ: Ιωάννα Λυγίζου
Αγγλικοί υπέρτιτλοι: Λύο Καλοβυρνάς
Βοηθός σκηνοθέτις:
 Εύα Βλασσοπούλου
Βοηθός σκηνογράφου:
 Στεφανία-Ηλέκτρα Πανταβού
Δραματολογική συνεργασία: Κατερίνα Κωνσταντινάκου
Σωματική προετοιμασία-Τεχνική Alexander: Βίκυ Παναγιωτάκη
Φωνητική προετοιμασία: Ρηνιώ Κυριαζή


Παίζουν: Ανθή Ευστρατιάδου, Έκτορας Λυγίζος, Βασίλης Μαγουλιώτης, Άρης Μπαλής, Αργύρης Πανταζάρας, Ανέζα Παπαδοπούλου, Μαρία Πρωτόπαππα, Χρήστος Στέργιογλου 

Συμπαραγωγή: Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου και ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας

Τιμές εισιτηρίων: Κανονικό: Από 10€ έως 45€ /Φοιτητικό: Από 5€ έως 13€ / ΑΜΕΑ/Ανέργων: 5€

Διάρκεια : 90’

Δείτε τι λέει ο Έκτορας Λυγίζος για την παράσταση στο βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=cP_sJdmhLxk

 

Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου: Ο πολιτισμός είναι η κοινή μας γλώσσα!

 
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους Πολωνία - Teatr Zar, Ινστιτούτο Γκροτόφσκι «Αρμίν, αδερφή / Armine, Sister» Βασιλικό Θέατρο, Τετάρτη 12 και Πέμπτη 13 Ιουλίου 2017, στις 21.00 Ακατάλληλο κάτω των 15 ετών
News - ΘΕΑΤΡΟ
Παρασκευή, 07 Ιούλιος 2017 12:11

3ο Φεστιβάλ Δάσους

1ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους

Πολωνία - Teatr Zar, Ινστιτούτο Γκροτόφσκι

«Αρμίν, αδερφή / Armine, Sister»

Βασιλικό Θέατρο, Τετάρτη 12 και Πέμπτη 13 Ιουλίου 2017, στις 21.00

Ακατάλληλο κάτω των 15 ετών

resized PHOTO ARMINE SISTER 1

Το έργο Armine, Sister είναι αφιερωμένο στην αρμενική ιστορία και πολιτισμό, και στην Γενοκτονία των Αρμενίων. Αρχικά θα παρουσιαζόταν σαν σεάνς όπου δεν θα καλούσαμε εμείς τους πεθαμένους, αλλά τα πνεύματα των πεθαμένων θα ζητούσαν να αποκαλυφθεί, να γίνει ορατό, να ξεθαφτεί ένα ίχνος του παρελθόντος. Ο τίτλος Armine, Sister προέρχεται από την προσφώνηση μιας επιστολής χωρίς διεύθυνση παραλήπτη, καταδικασμένης να περιπλανιέται στον χρόνο και στον χώρο.

Στο πλαίσιο του μέλλοντος μετά το Άουσβιτς, που οραματίστηκε ο Theodor W. Adorno για την ποίηση, την τέχνη και την παιδεία, θα θέλαμε να ρωτήσουμε: «Υπάρχει πιθανότητα ο 21ος αιώνας να μην γίνει αιώνας της άγνοιας;» Στο νέο μας έργο αναρωτιόμαστε για την Ευρώπη, πεπεισμένοι ότι η Ευρώπη είναι ένα ερώτημα που αγγίζει την ιστορία, την ταυτότητα, την αξιοπρέπεια. Μια από τις βασικές ιδέες του Armine, Sister είναι η διαχείριση των ιστορικών ταμπού και αναληθειών, σε αντιπαράθεση με το καθήκον κατάθεσης της αλήθειας.

Στο διάστημα ετοιμασίας της παράστασης, συχνά επικαλούμασταν την «Φούγκα του Θανάτου» του Paul Celan, όπου δολοφόνοι και θύματα ονειρεύονται στον ίδιο χώρο. Όπως ο χώρος ενός ονείρου, έτσι και ο χώρος της παράστασης / σεάνς της μνήμης κατοικείται από χιλιάδες όντα. Το Armine, Sister εξετάζει πόσο οδυνηρό ενδέχεται να είναι το να είναι κάποιος φορέας αναμνήσεων. Επίσης αποτελεί μια απόπειρα να ταυτοποιήσουμε / ορίσουμε τη θέση μας σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές και να καταλάβουμε ποιοι είμαστε—εμείς, που πάντα στεκόμαστε στην άλλη μεριά της μνήμης, όπως στην άλλη μεριά της κάμερας. Βλέπουμε την ιστορία μέσα από μια χαραμάδα, διακρίνοντας μόνο ένα ίχνος, μια σκιά, μια σκέψη.

Για την παράσταση Armine, Sister, αποφασίσαμε να εξερευνήσουμε τις μοναδικές παραδόσεις της Ανατολίας, βασισμένοι στις φωνητικές ικανότητες της ομάδας μας, που καλλιεργούνται πάνω από δέκα χρόνια και προκύπτουν από την πείρα μας στην ερμηνεία πολυφωνικών τραγουδιών. Στο έργο συμμετέχουν μουσικοί από διάφορες μουσικές παραδόσεις της Μικράς Ασίας, της Ανατολίας και του Ιράν, τους οποίους γνωρίσαμε στις αποστολές μας: ο γεννημένος στο Βαν Dengbej Kazo, Κούρδος· ο Αρμένιος Murat Inclinalca, πρωτοψάλτης στην εκκλησία του Αγίου Γρηγορίου του Φωτιστή στην Κωνσταντινούπολη· οι αδερφές Mahsa και Marjan Vahdat, από την Τεχεράνη· και ο Vahan Kerovpyan, συνθέτης και κρουστός, Αρμένιος γεννημένος στο Παρίσι. Επίσης συνεργαζόμαστε με την τραγουδίστρια Virginia Pattie Kerovpyan και την τραγουδίστρια και κρουστή Selda Ozturk, που μένει στην Κωνσταντινούπολη. Κύριος συνεργάτης μας για το Armine, Sister είναι ο Aram Kerovpyan, γεννημένος στην Κωνσταντινούπολη και πρωτοψάλτης του αρμενικού καθεδρικού ναού στο Παρίσι.

Μια παράσταση σταθμός στη σύγχρονη πορεία του Ινστιτούτου Γκροτόφσκι. Έχει παρουσιαστεί σε δεκάδες φεστιβάλ σε ολόκληρο τον κόσμο και έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές. Μια μυσταγωγία που αφήνει ανεξίτηλο αποτύπωμα στον θεατή.

resized PHOTO ARMINE SISTER 2
Σημείωμα σκηνοθέτη

Το έργο Armine, Sister παραμένει μια σεάνς όπου δεν επικαλούμαστε, αλλά μας επικαλούνται. Χρειάστηκε να τελειώσω την εκτέλεση για να δημιουργήσω την αρχική υπόθεση ότι μια φωνή, που αποτελεί το κυρίως μέσο της παράστασης, θα μας επέτρεπε να ακούσουμε τη φωνή αυτών που είναι καιρό πεθαμένοι. Ήταν απλά μια καλλιτεχνική εικασία; Ήταν αλήθεια ότι μια τέτοια υπόθεση θα γνώριζε γνήσια επιβεβαίωση, ως αποτέλεσμα του φαινομένου να μοιραζόμαστε τραγούδια, στοιχεία μιας ζωντανής αρμενικής παράδοσης; Έχω ακράδαντη πεποίθηση ότι αυτοί που έφυγαν μας μίλησαν με τη σιωπή τους, την οποία εμείς ανακαλέσαμε και παραβιάσαμε με το τραγούδι. Θυμάμαι που, διασχίζοντας την Ανατολία, μπήκαμε σε μια ερειπωμένη εκκλησία όπου κάποτε αντηχούσαν αυτά τα τραγούδια, αγγίξαμε το χώμα στο δάπεδο και φοβόμασταν να αναρωτηθούμε αν είχαμε το δικαίωμα να ταράξουμε αυτή τη γαλήνη. Γνωρίζοντας ότι η ίδια η παρουσία μας αποτελεί ένα είδος διασταύρωσης, κατανοήσαμε ότι δεν έχουμε δικαίωμα να σιωπήσουμε. Η μουσική μας χειρονομία προϋποθέτει παραβίαση της σιωπής και της γαλήνης, για να ακούσουμε ακόμα μια φορά τη φωνή του παρελθόντος. Δεν θα μας πει μια συγκεκριμένη ιστορία, δεν θα φέρει η ίδια ψυχικά τραύματα. Αντιθέτως, θα είναι μια φωνή ζωηρή, γεμάτη από τον αντίλαλο της αξιοπρέπειας και της ταυτότητας εκείνων που έφυγαν, και που κανείς πια δεν αναφέρει τα ονόματά τους. Αρκούσε να κάνουμε σ’ αυτούς αριθμητικές, γεωγραφικές, ημερολογιακές αναφορές, ή μήπως ήταν καλύτερο να τους αφήνουμε σιωπηλούς; Η τέχνη μάς επιτρέπει να ζωντανεύουμε αυτή τη σιωπή, ώστε να ακουστεί για άλλη μια φορά.

Jarosław Fret

resized PHOTO ARMINE SISTER 3

Έγραψαν για την παράσταση:

«Η παράσταση του θεάτρου Zar εξελίσσεται όπως η πασχαλινή θεία λειτουργία, από το κατά Λουκάν Ευαγγέλιο μέχρι το τελικό ‘Χριστός Ανέστη’».

 

«Η αίθουσα του θεάτρου έχει μετατραπεί στο εσωτερικό μιας εκκλησίας. Τεράστιες κολώνες, τοποθετημένες «ρυθμικά», κάνουν ολόκληρο τον χώρο μνημειακό, αλλά παράλληλα κόβουν και τη θέα, κάνοντας κάθε θεατή να παρακολουθεί την παράσταση αλλιώς. Μερικές φορές ο θεατής πρέπει να γέρνει πολύ για να βλέπει. Το κοινό, καθισμένο σε πάγκους κατά μήκος των τοίχων, εξαναγκάζεται να αναλάβει ενεργό ρόλο. Αυτή η σύλληψη του χώρου μεταβάλλει όλους τους συμμετέχοντες στο γεγονός σε ερμηνευτές».

 

SING TO REMEMBER

MIROSŁAW KOCUR

 

resized PHOTO ARMINE SISTER 4

Το Armine, Sister συνεχίζει να με στοιχειώνει όσο με γαληνεύει.

Η πρώτη μου εντύπωση είναι ότι πρόκειται για μια αμείλικτη—άμεσα καθηλωτική και τραυματική—επίθεση στις αισθήσεις της όρασης και της ακοής. Δεν μπορώ να διαλέξω ποια σκηνή να δω και ποια να αποφύγω—θέλω να τις δω όλες. Δεν θέλω να χάσω τίποτα, διότι έχω απεγνωσμένη ανάγκη να βρω μια λογική στο έργο. Είναι σαν η εύρεση λογικής να αποτελεί τον μόνο τρόπο για να παραμείνει κανείς εχέφρων και ψύχραιμος. Έχω οράματα ανεμφάνιστων φωτογραφικών πλακών που ίπτανται ολόγυρα ΧΩΡΙΣ εικόνες, ΧΩΡΙΣ πρόσωπα, ΧΩΡΙΣ ονόματα—μα αυτές οι πλάκες είναι οι μόνες μαρτυρίες και αναμνήσεις από ό,τι συνέβη.


WITNESSING AFTER THE WITNESSING

SHAKEH MAJOR TCHILINGIRIAN

 

Οι μοναχικές γυναίκες απαρτίζουν ένα ψηφιδωτό από σκηνές που ανακαλούν, με ακριβείς και επαναλαμβανόμενες χειρονομίες, τον πόνο και το βάρος της μνήμης.

 

Το συχνά σπαρακτικό αλλά συγκινητικό ταξίδι που κάνουμε στο Armine, Sister, ξεκίνησε εδώ και πάνω από πέντε χρόνια, σύμφωνα με τον γλυκομίλητο μα ευφραδή Jaroslaw Fret, καλλιτεχνικό διευθυντή του ZAR, που μας εισάγει στο έργο καθώς στέκει μπροστά στην εικόνα της ερειπωμένης εκκλησίας στην είσοδο του θεάτρου.

 

Εκεί ο Fret προετοιμάζει το κοινό του και για ό,τι θα ακολουθήσει, εξηγώντας τον ρόλο που μπορεί να παίξει το θέατρο στην υποβολή των πιο επειγόντων ιστορικών και προσωπικών μας ερωτημάτων. ‘Ελπίζω, πιστεύω’, λέει ο Fret, ‘ότι η τέχνη δίνει απάντηση τόσο για το ποιοι ήταν αυτοί, όσο και για το ποιοι είμαστε εμείς τώρα, 100 χρόνια μετά’.

 

POMEGRANATE JUICE TRICKLES LIKE BLOOD IN TEATR ZAR’S ARMENIAN GENOCIDE PRODUCTION

ROB AVILA KQED

 

Ηθοποιοί / μουσικοί: Davit Baroyan, Ditte Berkeley, Przemysław Błaszczak, Alessandro Curti, Jarosław Fret, Murat Içlinalça, Dengbesz Kazo, Aram Kerovpyan, Vahan Kerovpyan, Kamila Klamut, Aleksandra Kotecka, Simona Sala, Orest Sharak, Mahsa Vahdat, Marjan Vahdat, Tomasz Wierzbowski

resized PHOTO ARMINE SISTER 5

Υπεύθυνος modal song studio: Aram Kerovpyan

Φωνητική συμβολή: Virginia Pattie Kerovpyan

Φωτισμός: Maciej Mądry

Μουσική δραματουργία, εγκατάσταση, σκηνοθεσία: Jarosław Fret

 

Ώρα έναρξης: 21.15

 

Τιμές εισιτηρίων:

Κανονικό: 15€

Φοιτητικό: 12€

Ανέργων / ΑΜΕΑ: 10€

Κάρτα Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους: 60€

 

Προπώληση εισιτηρίων για το 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους:

- Κεντρικό Εκδοτήριο Βασιλικού Θεάτρου

- Εκδοτήριο ΚΚΘΒΕ Πλατείας Αριστοτέλους

- Ticket hour.gr

- Καταστήματα Γερμανός

- OTESHOPS

 

Πληροφορίες: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Τ. 2315 200 200, www.ntng.gr

 
1ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους Πολωνία - Teatr Zar, Ινστιτούτο Γκροτόφσκι «Medeas on getting across» Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
News - ΘΕΑΤΡΟ
Παρασκευή, 07 Ιούλιος 2017 11:36

3ο Φεστιβάλ Δάσους

1ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους

Πολωνία - Teatr Zar, Ινστιτούτο Γκροτόφσκι

«Medeas on getting across»

Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Δευτέρα 10, Τρίτη 11 και Πέμπτη 13 Ιουλίου 2017

Ακατάλληλο κάτω των 15 ετών

resized PHOTO MEDEAS 1

Καλλιεργώντας μια φιλοσοφία συλλογικής δουλειάς, το Teatr ZAR αναπτύσσει τις παραγωγές του μέσα από τη μακρόχρονη διαδικασία δημιουργίας της δικής του θεατρικής γλώσσας, που αντλεί στοιχεία από διάφορες μουσικές παραδόσεις Ανατολής και Δύσης. Ο θίασος είναι μια πολυεθνική ομάδα που σχηματίστηκε μεταξύ 1999–2003 κατά τη διάρκεια ετήσιων ερευνητικών αποστολών στη Γεωργία. Σε εκείνες τις αποστολές, τα μέλη συνέλεξαν πλούσιο μουσικό υλικό, στο οποίο συμπεριλαμβανόταν κι ένα σύνολο από πολυφωνικά τραγούδια που υπάρχουν εδώ και αιώνες, προέρχονται από το ξεκίνημα της εποχής του ανθρώπου και είναι ίσως οι αρχαιότερες μορφές πολυφωνίας στον κόσμο. Zar ονομάζονται τα πένθιμα τραγούδια της φυλής Σβανέτι, που ζει στα υψίπεδα του Καυκάσου, στη βορειοδυτική Γεωργία. Το Teatr ZAR επιχειρεί να καταδείξει ότι το θέατρο δεν έχει σχέση μόνο με το θέαμα, αλλά πρέπει οπωσδήποτε και να ακούγεται.

resized PHOTO MEDEAS 2

Το ZAR επαναφέρει το θέατρο στη μορφή που είχε προτού η τέχνη χωριστεί σε διάφορους κλάδους και στυλ. Η δουλειά του αγγίζει θέματα που, στον σύγχρονο κόσμο, μοιάζουν να περιορίζονται μόνο στη σφαίρα της θρησκείας. Αυτό πηγάζει από την επηρεασμένη από τον πολωνικό ρομαντισμό πεποίθηση ότι η τέχνη δεν συμπληρώνει απλά τη θρησκεία, αλλά γεμίζει το δυναμικό κενό ανάμεσα στην καθημερινή και την υπερβατική ζωή. Ο Juliusz Osterwa, ένας από τους σπουδαιότερους Πολωνούς θεατρανθρώπους του 20ου αιώνα—οι ιδέες του οποίου επηρέασαν καθοριστικά τον Jerzy Grotowski—έγραψε κάποτε: «Ο Θεός δημιούργησε το θέατρο γι’ αυτούς που δεν τους φτάνει η εκκλησία».

Δεν ανεβάζουμε Ευριπίδη

Το έργο Medeas είναι μια συνεχής σεκάνς από πράξεις και εγκαταστάσεις εκ μέρους των ηθοποιών, που συγκεράζονται σε ένα ποιητικό όραμα της απόρριψης. Η μουσική δραματουργία έχει δομηθεί γύρω από αραβικά, περσικά και κουρδικά τραγούδια, που ερμηνεύουν επιλεγμένοι τραγουδιστές από το Κάιρο, την Τεχεράνη και την Κωνσταντινούπολη. Οι φωνές τους περιστοιχίζονται και συγκρίνονται με ένα πλήθος λατινικών αδελφοτήτων.

Το Medeas είναι μια παράσταση βασισμένη στη μουσική, όπου όμως περιλαμβάνεται και πρόζα. Ο Έλληνας ποιητής Δημήτρης Δημητριάδης έγραψε γι’ αυτό το έργο ένα ποίημα / χορικό με τίτλο «Η άνθρωπος».

Παρουσιάζουμε τη Μήδεια εκτός χρόνου κι εκτός μύθου, εξερευνώντας ένα οικουμενικό και απολύτως σύγχρονο πρόβλημα: τη μετανάστευση. Μιλάμε για την αδυναμία να περάσουμε το σύνορο του εαυτού μας, που δημιουργεί η γραμμή των σωμάτων μας καθώς κινείται ανάμεσα στη γη και τη θάλασσα, ανάμεσα στις ηπείρους κι ανάμεσα στους ανθρώπους. Η Μήδεια θα μπορούσε να είναι προστάτιδα αγία των προσφύγων. Στέκει στις πύλες της Ευρώπης. Δεν δέχεται απόρριψη αυτή η ίδια, αλλά ο θάνατός της κι η πιθανότητα να θάψει τα παιδιά της.

Η παράσταση Medeas δεν είναι πολιτικοποιημένο θέατρο. Είναι μια ενδελεχής εξερεύνηση των εσώτερων ορίων του βιώματος της απόρριψης.

Με αφορμή το ομώνυμο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη, ο Jarosław Fret και το Teatr Zar συνθέτουν μια σύγχρονη και επίκαιρη προσέγγιση του πανάρχαιου μύθου σε μια παράσταση—work in progress που θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά εκτός Πολωνίας.

resized PHOTO MEDEAS 3

Σημείωμα σκηνοθέτη

Αρχικά δεν φανταζόμουν ότι η Medeas θα γινόταν ένα είδος θρησκευτικής τελετουργικής χειρονομίας προς όλους τους ανώνυμους που χάνουν τη ζωή τους στον δρόμο προς την ήπειρό μας. Παρασυρμένοι από την εικόνα και τον μύθο της Ευρώπης, στέκουν στην πύλη της και, μη μπορώντας να περάσουν τα σύνορα, κόβουν το νήμα της ζωής τους. Για μένα, η θρησκευτική τελετουργία είναι ένα διανθρώπινο φαινόμενο όπου η ενέργεια του εκκλησιάσματος συγκεντρώνεται και, στη θέση της οριζόντιας, αποκτά μια κάθετη, σχεδόν πνευματική διάσταση. Αυτή είναι η στιγμή κατά την οποία σταματά η καρδιά της κοινότητας, όπου συντελείται η μεταμόρφωση. Εδώ δεν έχουμε ονόματα ούτε εμείς, ούτε οι θεοί. Η λειτουργία γίνεται το εργαλείο επαφής ανάμεσα σε μακρινές εποχές και τόπους. Έχει το θέατρο αρκετή δύναμη για να γίνει λειτουργία; Κατά τη δημιουργία της παράστασης, οδηγηθήκαμε διαισθητικά στη σύνθεση ενός είδους θρήνου, που δεν εκφράζει μόνο το πένθος, αλλά και συνοδεύει τον νεκρό. Αυτή η πολυφωνική δομή από τον Καύκασο, και συγκεκριμένα από τον τόπο καταγωγής της Μήδειας, είναι η ουσία αυτού που εγώ αποκαλώ Teatr ZAR. Ο χώρος του θεάματος γίνεται τόπος συνάντησης γεμάτος θρήνο, παρατήρηση, μνήμη και ετοιμότητα, με όλους τους συνεπαγόμενους κινδύνους να ακολουθήσει μια κάθετη πνευματική σύνδεση και να πιστέψει ότι τα δρώμενα δεν είναι απλά αισθητικές δημιουργίες. Χάρη στην πολύγλωσση και πολυεπίπεδη σύνθεσή της, η Medeas γίνεται μια σιωπηλή λειτουργία έξω από όλες τις θρησκείες, άθρησκη, απαλλαγμένη από δόγματα και θεολογία. Μολονότι εκτυλίσσεται στο θέατρο, αυτή η λειτουργία είναι η ίδια που εκτυλίσσεται στην καρδιά του καθενός μας, καθώς στεκόμαστε σήμερα στις ακτές της Μεσογείου.

Jarosław Fret

Ερμηνεία: Simona Sala and Jarosław Fret

Μουσική δραματουργία: Jarosław Fret

Εκτέλεση: Simona Sala

Τραγουδούν: Fatma Emara, Marjan Vahdat, Selda Őztűrk

Χορωδία: Aleksandra Kotecka, Tomasz Wierzbowski, Orest Sharak, Davit Baroyan, Jarosław Fret

Κείμενο: Dimitris Dimitriadis

 

Ώρα έναρξης: 21.15 (10/07 & 11/07) & 19.15 (13/07)

Τιμές εισιτηρίων:

Κανονικό: 15€

Φοιτητικό: 12€

Ανέργων / ΑΜΕΑ: 10€

Κάρτα Διεθνούς Φεστιβάλ Δάσους: 60€

 

resized PHOTO MEDEAS 4

Προπώληση εισιτηρίων για το 1ο Διεθνές Φεστιβάλ Δάσους:

- Κεντρικό Εκδοτήριο Βασιλικού Θεάτρου

- Εκδοτήριο ΚΚΘΒΕ Πλατείας Αριστοτέλους

- Ticket hour.gr

- Καταστήματα Γερμανός

- OTESHOPS

 

Πληροφορίες: Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Τ. 2315 200 200, www.ntng.gr

 

 
Αμέτρητες στιγμές γέλιου χάρισε στο κοινό η έξυπνη κωμωδία “CAVEMAN” με τον ταλαντούχο Θανάση Βισκαδουράκη στο Φεστιβάλ του Δήμου Αμαρουσίου
News - ΘΕΑΤΡΟ
Τετάρτη, 05 Ιούλιος 2017 11:29

Αμέτρητες στιγμές γέλιου χάρισε στο κοινό η έξυπνη κωμωδία “CAVEMAN” με τον ταλαντούχο Θανάση Βισκαδουράκη στο Φεστιβάλ του Δήμου Αμαρουσίου.

resized 2

Μια βραδιά διασκεδαστική έζησαν οι φίλοι του Φεστιβάλ του Δήμου Αμαρουσίου, που παρακολούθησαν την έξυπνη κωμωδία “CAVEMAN” με τον ταλαντούχο Θανάση Βισκαδουράκη, στο Αίθριο Θέατρο.

Η θεατρική παράσταση που συνεχίζει να ψυχαγωγεί για 10η χρονιά το ελληνικό κοινό, ανανεωμένη με την απολαυστική ερμηνεία του Θανάση Βισκαδουράκη, επιχειρεί μέσα από κωμικά επεισόδια να φωτίσει τις σχέσεις των δύο φύλων και να ανακαλύψει τα μυστικά της συμβίωσης.

resized 1

Η παράσταση αξίζει να σημειωθεί παίζεται σε τριάντα χώρες του κόσμου και σε 15 διαφορετικές γλώσσες, κερδίζοντας τις καρδιές εκατομμυρίων θεατών.

Εκπροσωπώντας το Δήμαρχο Αμαρουσίου κ. Γιώργο Πατούλη, ο Πρόεδρος της ΚΕΔΑ κ. Νικόλαος Πέππας συνεχάρη τον ηθοποιό Θανάση Βισκαδουράκη για την εξαιρετική ερμηνεία του, καθώς και όλους τους συντελεστές της παράστασης.

resized 3

Το Φεστιβάλ του Δήμου Αμαρουσίου συνεχίζεται σήμερα, Τετάρτη 5 Ιουλίου 2017, με την Ευανθία Ρεμπούτσικα και τον Γιώργο Περρή να φέρνουν την «ΗΛΙΟΦΑΝΕΙΑ» στο Μαρούσι, σε ένα πρόγραμμα που συνδυάζει συγκίνηση, χαρά, συναίσθημα. Αίθριο Θέατρο (Κηφισίας 219), ώρα: 9:00 μ.μ.   

 


Σελίδα 7 από 289

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Terminator VI, Λίντα Χάμιλτον & Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ παλεύουν ξανά στον έκτο Εξολοθρευτή.
Terminator VI,  Λίντα Χάμιλτον & Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ παλεύουν ξανά στον έκτο Εξολοθρευτή.
Terminator VI, Λίντα Χάμιλτον & Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ παλεύουν ξανά στον έκτο Εξολοθρευτή. Η Λίντα Χάμιλτον και ο Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ ...

Μεγαλειώδης η συναυλία του Γιάννη Μαρκόπουλου στο 23ο Φεστιβάλ του Δήμου Παπάγου - Χολαργού.
Μεγαλειώδης η συναυλία του Γιάννη Μαρκόπουλου στο 23ο Φεστιβάλ του Δήμου Παπάγου - Χολαργού.
Μεγαλειώδης η συναυλία του Γιάννη Μαρκόπουλου στο 23ο Φεστιβάλ του Δήμου Παπάγου - Χολαργού. Μια μαγική βραδιά έζησαν ...