ATTICANEWS.GR

Member Area
Απόψεις
Γ. Αρβανιτίδης: Όπου κι αν βάλουμε τον πήχη της ανάπτυξης περνάτε μονίμως από κάτω
News - Απόψεις
Κυριακή, 09 Ιούλιος 2017 10:00

Γ. Αρβανιτίδης: Όπου κι αν βάλουμε τον πήχη της ανάπτυξης περνάτε μονίμως από κάτω


Βασικά σημεία ομιλίας Γ. Αρβανιτίδη, Εισηγητή της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης κατά τη συζήτηση της επίκαιρης επερώτησης με θέμα: Ανάπτυξη: η (αυτ)απάτη της Κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ συνεχίζεται…
 
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΙΝΑΙ 3 ΠΡΑΓΜΑΤΑ:

  • Επενδυτικό Περιβάλλον
  • Κλίμα στην οικονομία
  • Εμπιστοσύνη.
Δυστυχώς, και στα 3 έχουμε πρόβλημα.
 
ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ
  • Κανείς σοβαρός επενδυτής δεν θα βάλει τα λεφτά του σε μια χώρα στην οποία όλοι γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει στρατηγικό πλαίσιο ανάπτυξης.
  • Όταν επενδύεις σε ένα μαγαζί που δεν έχει business plan είτε πας για αρπαχτή, είτε πας γιατί αγοράζεις κοψοχρονιά.
  • Όσο δεν φτιάχνετε στρατηγικό πλαίσιο ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία, θα είσαστε αναγκασμένοι να παραχωρείτε δημόσια περιουσία σε τιμές πολύ χαμηλότερες από την πραγματική τους αξία. Αυτό γίνεται στα λιμάνια, αυτό γίνεται στα τρένα, αυτό γίνεται στις περισσότερες μεγάλες επενδύσεις που έχει ανάγκη η χώρα.
ΚΛΙΜΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • Να μιλήσουμε για μια οικονομία η οποία βρίσκεται εδώ και δύο χρόνια με τη θηλιά των capital controls στο λαιμό;
  • Να μιλήσουμε για τα δύο χρόνια ύφεσης, ενώ παραλάβατε ανάπτυξη;
  • Να μιλήσουμε για τις παλινωδίες στην Επένδυση του Ελληνικού που στέλνουν στις αγορές το μήνυμα ότι αυτή η Κυβέρνηση βάζει διαρκώς τρικλοποδιές στους επενδυτές;
  • Να μιλήσουμε για την 2η αξιολόγηση η οποία θα έκλεινε πριν ένα χρόνο «χωρίς ούτε 1€ επιπλέον μέτρα» και κατέληξε να φορτώσει στις πλάτες της ελληνικής κοινωνίας επιπλέον 5 δις €;
Για τι απ’ όλα θέλετε να μιλήσουμε;
 
ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Επί των ημερών σας οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν κάνει συνεταίρο το κράτος.

  • Η φορολογία των επιχειρήσεων για κέρδη έως 50.000€ πήγε από το 26 στο 29%.
  • Ο ΦΠΑ από το 13 και το 23% πήγε στο 24.
  • Το αφορολόγητο από τα 9.100€ πήγε στα 5.600.
  • Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στα καύσιμα αυξήθηκε, όπως αυξήθηκε το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο για βιομηχανική χρήση.
  • Βάλατε ειδικό τέλος 5% σε τηλέφωνα, internet και συνδρομητική τηλεόραση,
  • Βάλατε τέλος διανυκτέρευσης στα ξενοδοχεία,
  • Αυξήσατε τη φορολογία στον καφέ, τη μπύρα, τα αλκοολούχα ποτά.
  • Με το ασφαλιστικό του κ. Κατρούγκαλου οι εισφορές ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο.
Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΤΙΚΗ
  • 2 βιοτεχνίες κλείνουν κάθε μέρα.
  • Από την αρχή της χρονιάς μέχρι τέλος Ιουνίου 339 επιχειρήσεις έβαλαν λουκέτο, ενώ άνοιξαν μόλις 186 (Στοιχεία ΒΕΘ).
  • Αν πάτε μια βόλτα σε Βιομηχανική Περιοχή – εκεί που παράγεται ο πραγματικός πλούτος αυτής της χώρας – θα δείτε από κοντά την κατάσταση που σας περιγράφω. Θα δείτε τι σημαίνει να σφραγίζεται επιταγή, θα δείτε τι σημαίνει να μην έχεις χρηματοδότηση και να πρέπει να καλύψεις προμηθευτές, μισθοδοσία, εφορία, ταμεία.
Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΣΧΕΔΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΥΣ
  • Μπορούμε, όμως, να βάλουμε στόχους ρεαλιστικούς και να τους πετύχουμε.
  • Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι και οι αλιείς μας προσφέρουν 4% στο ΑΕΠ. Έχετε σχέδιο για το πώς θα αυξήσετε το νούμερο αυτό έστω και κατά 1%, ή θα πάτε πάλι στη λογική του «βλέποντας και κάνοντας» με τις επιδοτήσεις;
  • Αν προσθέσετε όλους τους υπόλοιπους κωδικούς της ΕΛΣΤΑΤ που περιέχουν τη λέξη «παραγωγή» θα πάρετε άλλο ένα 4% του ΑΕΠ. Έχετε, λοιπόν, σχέδιο για κίνητρα ανά περιοχή, ανά κλάδο και προϊόν ή θα πάτε πάλι με την λογική του «πάρτε όλοι από λίγο»;
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ: Ο ΚΑΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΕ ΑΠΟΡΡΙΨΗ 8 ΣΤΑ 10 ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ
  • Προκηρύξατε 8 καθεστώτα ενισχύσεων με μόλις 150 εκατ. € στο καθένα, μόνο και μόνο για να αποφύγετε τους ελέγχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αποτέλεσμα; Σε κάποια καθεστώτα οι αιτήσεις ξεπέρασαν τα 800 εκατ. € και τώρα 8 στα 10 επενδυτικά σχέδια πρέπει να απορριφθούν. Αντίθετα, σε κάποια άλλα καθεστώτα ενισχύσεων δεν υπάρχει ούτε μια αίτηση για επένδυση πάνω από 20 εκατ. €.
Αν αυτό δεν είναι έλλειψη σχεδίου, τότε τι είναι;
 
ΤΑ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΛΙΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ
  • Δώσατε παράταση στο και πέντε. Αν θέλατε να έχει αποτέλεσμα έπρεπε να τη δώσετε λίγους μήνες πριν λήξει η προθεσμία, πριν οι επενδυτές εγκαταλείψουν τα σχέδιά τους, πριν οι τράπεζες αρνηθούν τη χρηματοδότησή τους λόγω στενής προθεσμίας.
  • Στις επενδύσεις του 2004 – οι οποίες είχαν πάνω από μια 10ετία να φτάσουν το 50% της υλοποίησης – δώσατε παράταση μέχρι 31 Ιουλίου, ενώ για τις επενδύσεις που ξεκίνησαν 10 χρόνια μετά, δίνετε μόλις 5 μήνες παραπάνω.
ΕΣΠΑ: Η ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ
  • Η απορρόφηση του νέου ΕΣΠΑ είναι χαμηλότερη από τους στόχους. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Ανάπτυξης (17.01.2017) από τα σχεδόν 24,3 δις € που αντιστοιχούν στη χώρα μας, το 2016 απορροφήθηκαν μόλις 1,8 δις €.
  • Τα χρήματα αυτά, σε ποσοστό, αντιστοιχούν σε 7.42% του συνόλου το οποίο είναι πολύ χαμηλότερο από το στόχο του 11.35%.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΕΣΠΑ 2017 – 2013 ΜΕ ΤΑ ΕΚΚΡΕΜΗ ΕΡΓΑ
  • Τα έργα αυτά όχι μόνο δεν ολοκληρώθηκαν, αλλά χάθηκε και το 1,3 δις € κοινοτικών πόρων που προοριζόταν για την ολοκλήρωσή τους και τώρα πρέπει να βρείτε τα χρήματα αυτά από εθνικούς πόρους, δηλαδή από τους έλληνες φορολογούμενους.
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ
  • Τα βρήκατε έτοιμα όταν αναλάβατε, χάσατε 2 ολόκληρα χρόνια για να επικαιροποιήσετε μια μελέτη που είχε λάβει την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αποτέλεσμα; Ούτε ένα ευρώ στην αγορά μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2017 για κάτι που ήταν έτοιμο από το 2014.
ΠΑΚΕΤΟ ΓΙΟΥΝΚΕΡ
  • Ούτε μία μικρομεσαία επιχείρηση δεν έχει πρόσβαση σε αυτό. Αυτά μάθαμε από την πρόσφατη επίσκεψη του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών στις Βρυξέλλες.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ 2014-2020
  • Βρισκόμαστε στον 3 χρόνο και το πρόγραμμα δεν έχει ξεκινήσει ακόμα. Δεν έχει ενταχθεί ούτε ένας νέος δικαιούχος. 6 δις για αγροτική ανάπτυξη παραμένουν στα αζήτητα, ενώ χάθηκε και η προκαταβολή για το Πρόγραμμα Αλιείας.
ΕΝΕΡΓΕΙΑ – ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
  • Αφήσατε παγωμένο για 2 χρόνια το πρόγραμμα «εξοικονομώ κατ’ οίκον»
  • Βρήκατε 106 επενδύσεις περιβαλλοντικά αδειοδοτημένες και υποψήφιες για ένταξη στο ΕΣΠΑ και δεν κάνατε τίποτα.
Επίκαιρη Επερώτηση ΔΗΣΥ για την Ανάπτυξη

 

 
Χ. ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ: ΑΝΑΓΚΗ ΝΕΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
News - Απόψεις
Παρασκευή, 07 Ιούλιος 2017 10:46

Χ. ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ: ΑΝΑΓΚΗ ΝΕΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

 (τοποθέτηση της Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Β' Αθήνας και Προέδρου της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, Χαράς Καφαντάρη, κατά τη συνεδρίαση της  Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας Περιβάλλοντος, με θέμα ημερήσιας διάταξης «Περιβαλλοντική αποκατάσταση των λιγνιτικών πεδίων της Δυτικής Μακεδονίας.» (06.07.2017))

kafantari

Καλημέρα και από εμένα. Ευχαριστούμε πολύ τους παρόντες σήμερα, αλλά και στην προηγούμενη επιτροπή, φορείς, περιφερειάρχες που συμμετείχαν, γιατί έγινε μια ουσιαστική συζήτηση, αναδεικνύοντας τα προβλήματα που υπάρχουν στη Δυτική Μακεδονία.

Από την σκοπιά του περιβάλλοντος, ήταν εποικοδομητική η συζήτηση, αλλά ακούστηκαν και ενδιαφέρουσες προτάσεις από τους αρμόδιους Φορείς της περιοχής.

Πραγματικά πρέπει να γίνει κατανοητό, πλέον, ότι μπαίνουμε σε μια καινούργια εποχή, η οποία έχει να κάνει με το θέμα της κλιματικής αλλαγής και με τις αποφάσεις που έχουν παρθεί σε παγκόσμιο επίπεδο και από την προτελευταία συνδιάσκεψη για το κλίμα που έγινε στο Παρίσι για τους στόχους που έχουν τεθεί, αλλά θα πρέπει να έχουμε υπόψη μας και το ότι βρισκόμαστε στην Ε.Ε. - επειδή ακούστηκαν κάποια πράγματα - και η Ε.Ε. έχει κάποιους συγκεκριμένους στόχους. Έχει ένα συγκεκριμένο ενεργειακό πακέτο, το οποίο ψηφίστηκε από τα τέλη του 2015 και στις αρχές του 2016 παρουσιάστηκε στη Χάγη, σε αντίστοιχη συνάντηση που έγινε για την ενέργεια.

Άρα, έχουμε κάποιες δεσμεύσεις.

Πρέπει να πούμε ότι, ουσιαστικά, μπαίνουμε σε μια άλλη εποχή, η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί και μετά-λιγνιτική εποχή και μάλιστα, οι στόχοι της Ε.Ε. σε ό,τι αφορά στην απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, είναι συγκεκριμένη μέχρι το 2030, αλλά πάμε και στο 2050, που εκεί οι στόχοι είναι πολύ φιλόδοξοι.

Αυτό, όμως, τι σημαίνει; Σημαίνει, ότι στη χώρα μας, επειδή υπάρχει η Πτολεμαΐδα και η Κοζάνη, αντίστοιχα η Μεγαλόπολη ή και άλλες περιοχές που υπάρχει λιγνιτική παραγωγή, αυτές πρέπει να τις διαγράψουμε;

Πιστεύω ότι χρειάζεται μια συγκεκριμένη διαδικασία ομαλής μετάβασης σε αυτό που λέγεται μετά-λιγνιτική εποχή και με βάση τους συγκεκριμένους στόχους, οι οποίοι υπάρχουν και για την χώρα μας, δεν μπορούμε να πούμε ότι διαγράφουμε στο λιγνίτη. Απλά, το μέγιστο που μπορεί μέσα στο ενεργειακό μείγμα σε ό,τι αφορά το κομμάτι ορυκτά καύσιμα, διότι το ζητούμενο είναι η μείωση των ορυκτών καυσίμων ή άλλων μορφών ενέργειας, π.χ. Α.Π.Ε., όπως λέμε, να το καλύπτει ο λιγνίτης.

Όμως, όλα αυτά τα προβλήματα τα οποία ακούστηκαν και από τους Φορείς και από την άποψη του περιβάλλοντος, της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, τα πρόσφατα ζητήματα που είχαμε με τις κατολισθήσεις λιγνιτωρυχείων, τα κοινωνικά προβλήματα, αλλά και τα εργασιακά ζητήματα. Σε ό,τι αφορά τα εργασιακά ζητήματα, γιατί απασχολούνται άνθρωποι και νομίζω ότι ο Περιφερειάρχης το είχε αναφέρει στην προηγούμενη συζήτησή που έγινε και δεν θυμάμαι ακριβώς το ποσοστό, ότι πάνω από το 50% του Α.Ε.Π. της Δυτικής Μακεδονίας οφείλεται και στα λιγνιτωρυχεία και καταλαβαίνουμε όλοι μας τη σημασία που έχει αυτό.

Στο μοντέλο αυτό το αναπτυξιακό, το οποίο ακολουθήθηκε μέχρι σήμερα και το οποίο πρέπει να αλλάξει γενικότερα, είναι αντιπροσωπευτική περίπτωση και η Δυτική Μακεδονία, με τα προβλήματα τα οποία υπήρχαν.

Άρα, αυτό που χρειάζεται, είναι ένα άλλο αναπτυξιακό μοντέλο και για τη συγκεκριμένη Περιφέρεια.

Μέσα σε αυτή τη βάση και στη λογική της μετάβασης, όπως λέμε στην μετά-λιγνιτική εποχή, πρέπει να δούμε και άλλα πράγματα, όπως αναφέρθηκαν η ανάπτυξη των Α.Π.Ε. στην περιοχή.

Η Περιφέρεια είχε και συγκεκριμένες προτάσεις πολύ σημαντικές, όπως των λιγνιτωρυχείων που δεν λειτουργούν, για περιοχές ολόκληρες για αγροτικές καλλιέργειες και πρόσφατα ανακοινώθηκε και από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, καλλιέργεια αρωματικών φυτών σε εκτάσεις οι οποίες θα δοθούν σε νέους αγρότες. Δηλαδή, είναι το νέο μοντέλο το οποίο καλούμαστε να χτίσουμε και σε αυτό η Τοπική Αυτοδιοίκηση, η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια στην αντίστοιχη περιοχή, μπορούν να παίξουν συγκεκριμένο ρόλο.

Βέβαια, αυτό αφορά και τη Δ.Ε.Η., η οποία καλείται πάλι στη συγκεκριμένη περιοχή. Μέσω της Δ.Ε.Η. πρέπει να γίνουν κάποιες συγκεκριμένες επενδύσεις.

Θα ήθελα να πω κάτι και σε σχέση με την αέρια ρύπανση. Πραγματικά το πρόβλημα της αέριας ρύπανσης, είναι ένα πρόβλημα έντονο στη σημερινή εποχή που ζούμε και ειδικά στη Δυτική Μακεδονία ακόμη περισσότερο, λόγω των εξορύξεων και λόγω όλων αυτών, αλλά και του τρόπου που λειτουργούσαν τα λιγνιτωρυχεία μέχρι σήμερα.

Απ' ό,τι γνωρίζω υπήρχαν σταθμοί μέτρησης. Οι σταθμοί μέτρησης πέραν της Δ.Ε.Η., υπήρχαν και σταθμοί μέτρησης της Περιφέρειας.

Το αναφέρω, γιατί αυτή τη στιγμή στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υπάρχει αυτή η συγκεκριμένη υπηρεσία με πολύ σημαντική δράση και έχει αναδειχθεί πολλές φορές κοινοβουλευτικά και εγώ προσωπικά μέχρι στιγμής έχω κάνει 2 ερωτήσεις γι' αυτό, που παρακολουθεί την αέρια ρύπανση και την ρύπανση της ατμόσφαιρας, με αξιόλογους επιστήμονες και ίσως να είναι υπό-στελεχωμένη, αλλά παρακολουθεί την περιοχή της Αττικής να το πω έτσι, γιατί τα άλλα είναι σε επίπεδο Περιφερειών.

Άρα, το ερώτημά μου είναι και ως προς τους δημάρχους που είναι παρόντες σήμερα από τη δυτική Μακεδονία και γενικότερα η περιφέρεια έχει προκηρύξει κάποιο διαγωνισμό;

Παράδειγμα, υπάρχει αίτημα από την πλευρά σας για κάποιο διαγωνισμό για νέα όργανα, γιατί πραγματικά υπάρχει πρόβλημα; Γιατί τέθηκε και το ζήτημα των μετρήσεων, κατά πόσον είναι αξιόπιστες ή όχι και τι παραπάνω ας πούμε έχετε να μας πείτε σε σχέση με αυτό γιατί είναι πάρα πολύ σημαντικό.

Τέλος, θα ήθελα να πω ότι ένας μεταλλευτικός κώδικας που αναφέρθηκε και από συνάδελφο πριν, υπάρχει νομοσχέδιο για τα λατομεία το οποίο έχει έρθει σε διαβούλευση και εκεί πέρα πραγματικά μπαίνουν κάποια ζητήματα και πρέπει κάποια θέματα να τα δούμε πλέον με την καινούργια σκοπιά και υπό τη σκιά της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεων στο περιβάλλον. Άλλωστε, η τεχνολογία και η επιστήμη προχωρεί πολύ σε μέσα προφύλαξης και σε όλους αυτούς τους τομείς. Άρα, χρειάζεται πράγματι μια επικαιροποίηση των εν λόγω θεμάτων.

Για άλλη μια φορά, θεωρώ ήταν μια πολύ σημαντική συζήτηση αυτή που έγινε. Ο ενεργειακός σχεδιασμός, ο οποίος θα δοθεί από το Υπουργείο μέχρι το τέλος του χρόνου, θα περιλαμβάνει συγκεκριμένα πράγματα.

Και κλείνοντας, πολύ σημαντικό, αυτό που πετύχαμε σε μεγάλο βαθμό με απόφαση που υπάρχει και στην αντίστοιχη Επιτροπή σε επίπεδο Ε.Ε., την συμμετοχή μας στο Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης και το πώς θα αξιοποιηθούν αυτά τα χρήματα για την συγκεκριμένη περιοχή και στην μεταλιγνιτική εποχή όπως λέμε. Αλλά χρειάζεται ένα πλάνο αναπτυξιακό, το οποίο ουσιαστικά να αξιοποιήσει σε όφελος της τοπικής κοινωνίας και γενικότερα τα όποια κονδύλια προέλθουν από το συγκεκριμένο ταμείο το οποίο είναι θέμα διεκδίκησης και για τη χώρα μας αυτή τη στιγμή ότι μπορεί περισσότερο να πάρει από τον εν λόγω ταμείο. Ευχαριστώ πολύ.

https://youtu.be/R4CeuEdkJJs

 
Άρχισαν οι καμπάνες στους μέντορες του Τσίπρα. ...Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
News - Απόψεις
Τετάρτη, 05 Ιούλιος 2017 09:59

Άρχισαν οι καμπάνες στους μέντορες του Τσίπρα.

...Γράφει η Σοφία Βούλτεψη.
Svoultepsi 2016 7 8 16 5 52 b

Προσφάτως, ο πρώην υπουργός Οικονομικών της Βραζιλίας Αντόνιου Παλόσι, άλλοτε πανίσχυρο μέλος των κυβερνήσεων της κεντροαριστεράς υπό τον Λουίς Ινάσιου Λούλα ντα Σίλβα και τη Ντίλμα Ρουσέφ, καταδικάστηκε σε πάνω από 12 χρόνια κάθειρξη για διαφθορά, για υπεξαίρεση ενός ποσού 10 και πλέον εκατομμυρίων δολαρίων για τη χρηματοδότηση των προεκλογικών του εκστρατειών.

Υπουργός Οικονομικών του Λούλα μεταξύ του 2003 και του 2006 και αργότερα προσωπάρχης της Ρουσέφ το 2011, ο Παλόσι, επιφανές στέλεχος του Κόμματος  των Εργατών (PT) που ιδρύθηκε από τον Λούλα, είχε, όπως αποφάνθηκε το δικαστήριο, διαπραγματευθεί δωροδοκίες ανάμεσα στον κατασκευαστικό όμιλο Οντεμπρέχτ και ενδιάμεσους του Κόμματος των Εργατών.

Μαζί του καταδικάστηκαν και άλλα στελέχη του κόμματος, μεταξύ των οποίων και ο πρώην ταμίας του, Ζουάου Βακάρι.

Σύμφωνα με τις έρευνες, η Odebrecht, κατέβαλε συνολικά περίπου 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια για δωροδοκίες, μέσω μαύρων ταμείων, μέσα σε εννιά χρόνια ως το 2014, ενώ από τη δικογραφία προέκυψε πως δωροδόκησε πολιτικούς και άλλους δημόσιους λειτουργούς με 730 περίπου εκ. δολάρια το 2012 και το 2013.

Το σκάνδαλο ήλθε στην επιφάνεια στη διάρκεια άλλης μεγάλης έρευνας στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκε η κρατική εταιρία πετρελαίου Petrobras.

Πρόκειται για τη γνωστή «Επιχείρηση Πλύσιμο Αυτοκινήτου», έρευνα που ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2014 σε πρατήρια βενζίνης και αποκάλυψε ένα τεράστιο σκάνδαλο διαφθοράς στο εσωτερικό της Petrobras.

Μάλιστα, η ίδια η Οντεμπρέχτ, ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της οποίας οδηγήθηκε στη φυλακή το 2015, διαπραγματεύθηκε πέρυσι με τις βραζιλιάνικες διωκτικές αρχές μια ευρεία συμφωνία, βάσει της οποίας έδωσαν καταθέσεις 80 στελέχη και εργαζόμενοί της.

Παράλληλα, συμφώνησε πέρυσι να καταβάλει 3,5 δις δολάρια στις αμερικανικές και ελβετικές αρχές για να κλείσουν οι διεθνείς έρευνες που σχετίζονται με το σκάνδαλο.

Όσον αφορά στο σκάνδαλο της κρατικής πετρελαϊκής εταιρίας, ήδη ελέγχονται 108 σημαντικοί πολιτικοί, μέλη κυβερνήσεων, πρόεδροι νομοθετικών σωμάτων, βουλευτές και γερουσιαστές.

Ο ίδιος ο πρώην πρόεδρος Λούλα, του οποίου μέγας θαυμαστής είναι ο κ. Τσίπρας, βρίσκεται αναμεμιγμένος και κατηγορείται, όπως και η διάδοχός του πρώην πρόεδρος Ρούσεφ, «η συντρόφισσα Ντίλμα», κατά τον κ. Τσίπρα.

Ο Λούλα, πρόεδρος από το 2003 ως το 2010 και υποψήφιος, όπως επιθυμεί, για το αξίωμα στις εκλογές του 2018, αντιμετωπίζει πέντε δίκες για διαφθορά.

Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις, άτομα διορισμένα από το Εργατικό Κόμμα και τους συμμάχους του παρέδιδαν διογκωμένες συμβάσεις σε εταιρείες κατασκευών με αντάλλαγμα παράνομη χρηματοδότηση του κόμματος και μίζες.

Κατόπιν τούτων υπενθυμίζω:

-Στις 3 Ιουνίου 2013, από την Δραπετσώνα όπου παρουσίασε τον «χάρτη αξιοπρεπούς διαβίωσης», ο κ. Τσίπρας είχε υποσχεθεί «έναρξη ενός φιλόδοξου προγράμματος με την ονομασία «Σπίτι για Όλους», στα πρότυπα παρεμβάσεων αντίστοιχου πετυχημένου προγράμματος της κυβέρνησης Λούλα στη Βραζιλία, που στέγασε εκατομμύρια πολιτών».

-Όταν ο κ. Τσίπρας επισκέφθηκε την Βραζιλία του αγαπημένου του Λούλα τον Δεκέμβριο του 2012, είχε δηλώσει: «Το μήνυμα της Βραζιλίας στον ελληνικό λαό, το μήνυμα μιας χώρας που απελευθερώθηκε από το ΔΝΤ και στάθηκε στα πόδια της και σήμερα είναι μια από τις ισχυρότερες οικονομίες του πλανήτη είναι ένα: Η έξοδος από την κρίση δεν μπορεί να γίνει με μνημόνια λιτότητας παρά μονάχα με πολιτικές κοινωνικής συνοχής, ανάπτυξης και αναδιανομής».

http://www.elzoni.gr/html/ent/697/ent.73697.asp

 
Όλγα Κεφαλογιάννη: Με ποια κριτήρια λειτουργεί το Υπουργείο Πολιτισμού;
News - Απόψεις
Δευτέρα, 03 Ιούλιος 2017 20:49

 Όλγα Κεφαλογιάννη: Με ποια κριτήρια λειτουργεί το Υπουργείο Πολιτισμού;

olga kefalogianni

Η Τομεάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Αθηνών, κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, σχετικά με τα κριτήρια παραχώρησης του Ωδείου Ηρώδου του Αττικού, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

 

«Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού συνεχίζει να εκπλήσσει τους πάντες με τον παράδοξο και πρωτοφανή τρόπο που λειτουργεί. 

 

Αυτήν τη φορά, με την εκτός λογικής απόφαση για τη μη παραχώρηση του Ωδείου Ηρώδου του Αττικού σε φιλανθρωπική παράσταση υπό την αιγίδα του Προέδρου της Δημοκρατίας.

 

Το λιγότερο που μπορεί να γίνει, αυτή τη στιγμή, είναι να δοθούν άμεσες και πειστικές απαντήσεις για αυτή την πρωτοφανή ιστορία».

 
Αρβανιτίδης Γιώργος: Χτίζουμε τη δική μας πολιτική πρόταση απέναντι στους δήθεν και τις δήθεν
News - Απόψεις
Κυριακή, 02 Ιούλιος 2017 16:30

Αρβανιτίδης Γιώργος: Χτίζουμε τη δική μας πολιτική πρόταση
απέναντι στους δήθεν και τις δήθεν

Ομιλία στο 1ο Συνέδριο της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, ΣΕΦ, 02.07.2017

 
Συντρόφισσες και σύντροφοι,

Ο κόσμος αλλάζει από τις πολιτικές αποφάσεις. Και οι αποφάσεις αυτές δοκιμάζονται σε όλο το δυτικό κόσμο. Όχι γιατί ήταν όλες σε λάθος κατεύθυνση ή γιατί χτυπούσαν ευθέως τα συμφέροντα των πολλών, αλλά γιατί σε πολλές περιπτώσεις δεν καταφέραμε να πείσουμε για τη χρησιμότητά τους, δεν καταφέραμε να πείσουμε ότι πάνω σ' αυτές θα οικοδομήσουμε έναν καλύτερο κόσμο.

Τα τελευταία χρόνια, αγαπητοί σύντροφοι, έχουμε ζήσει μεγάλες πολιτικές αλλαγές. Αλλαγές που άλλες φορές μας γεμίζουν δύναμη και αισιοδοξία, άλλες φορές μας χτυπούν καμπανάκι για να διορθώσουμε την πορεία μας. Σε κάθε περίπτωση, όμως, όταν ο λαός παίρνει τον λόγο, όταν οι πολίτες βρίσκονται μπροστά στην κάλπη, στέλνουν το ίδιο μήνυμα με εκκωφαντικό τρόπο.

Αυτό το μήνυμα, δεν θα έλεγα ότι είναι οργή.

ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΥΜΑ ΠΟΥ ΣΑΡΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΗΘΕΝ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ.

Ένα κύμα που σαρώνει όσους μας λένε να κάνουμε το Α, αλλά με το παράδειγμά τους δείχνουν διαρκώς το Β. Όσους μας λένε, ότι οι διαχωριστικές γραμμές στην πολιτική πλέον δεν υπάρχουν, όσους μας λένε ότι τα κοινωνικά προβλήματα έγιναν ξαφνικά ουδέτερα και θα λυθούν από τεχνοκράτες.

Εμείς, αγαπητοί σύντροφοι, δεν τσιμπάμε.

Γνωρίζουμε καλά ότι οι μάχες δίνονται στην κοινωνία. Μια κοινωνία που ορισμένοι την φλόμωσαν στο ψέμα και σήμερα για να ξεπλυθούν προσπαθούν να ξαναγράψουν την ιστορία του τόπου. Μια κοινωνία που ορισμένοι προσπαθούν να εξαπατήσουν ξανά, μιλώντας για την κοινή λογική μιας δήθεν φιλελεύθερης παράταξης, που κρύβει μέσα της ότι πιο συντηρητικό υπάρχει στην ελληνική κοινωνία.

ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ, ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ, ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΜΕ ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΑΣ.

  • ΧΤΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ απέναντι στους δήθεν προοδευτικούς μιας αριστεράς που κυβερνά με τον Καμμένο.
  • ΧΤΙΖΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ απέναντι στις δήθεν προοδευτικές πολιτικές της παράταξης που εκφράζει διαχρονικά τη συντήρηση στην ελληνική κοινωνία.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΕΘΝΟΣΩΤΗΡΕΣ, που διχάζουν το λαό για να ξεπεράσουν τα δικά τους αδιέξοδα.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ, που στάζουν μίσος για τους αδύναμους επειδή τους χαλάνε την βολή.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ, που γυρίζουν την πλάτη σε μια κοινωνία που βράζει.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΦΙΛΟΛΑΪΚΟΥΣ, που τους απασχολούν μόνο τα προνόμια των «ελίτ».

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΥΣ, που συνδιαλέγονται μόνο με τους «εκλεκτούς».

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΕΙΔΙΚΟΥΣ, που λένε στο λαό ότι δεν καταλαβαίνει την αλήθεια τους.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ, που πηδάνε πρώτοι από το καράβι ... στο επόμενο καράβι.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΕΣ, που κάνουν επανάσταση από τα σαλόνια τους.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΤΙΜΩΡΟΥΣ, που κάνουν φτηνό εμπόριο ελπίδας.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΔΗΘΕΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥΣ, που κάνουν φτηνή προπαγάνδα.

Όλοι αυτοί, αγαπητοί σύντροφοι, στέκονται πλέον γυμνοί απέναντι στην ελληνική κοινωνία.

Η μάχη, όμως, δεν κρίνεται στα πρόσωπα.

Η ΜΑΧΗ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ.

Είναι, λοιπόν, στο χέρι μας να καθοδηγήσουμε την ελληνική κοινωνία σε μια πραγματικά προοδευτική κατεύθυνση,

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΔΗΘΕΝ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΙΣ, που συντηρούν προνόμια για τους λίγους.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΔΗΘΕΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ, που φουσκώνουν την αγορά με δανεικά.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΕΝΑ ΔΗΘΕΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ, που στηρίζεται σε συσσίτια και κουπόνια.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΜΙΑ ΔΗΘΕΝ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ, που λειτουργεί ως «λάφυρο» και όχι ως μοχλός ανάπτυξης.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΜΙΑ ΔΗΘΕΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, που προτρέπει τα παιδιά μας να γίνουν «παπαγάλοι» και όχι πολίτες με κριτική σκέψη και ανοιχτούς ορίζοντες.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΜΙΑ ΔΗΘΕΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΥΓΕΙΑ, με τα νοσοκομεία της χώρας στο κόκκινο.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΕΝΑ ΔΗΘΕΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ, το οποίο δεν σέβεται την παραγωγική αλυσίδα, δεν δίνει κίνητρα για να γυρίσουν οι νέοι στην ύπαιθρο, δεν αντιλαμβάνεται ότι δεν μπορούμε να λύσουμε ειδικά προβλήματα με γενικούς κανόνες.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΜΙΑ ΔΗΘΕΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, η οποία περιμένει το κρατικό χρήμα και τις επιδοτήσεις του ΕΣΠΑ.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΜΙΑ ΔΗΘΕΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, με χαμηλούς μισθούς, με απαράδεκτες εργοδοτικές συμπεριφορές, με εξαντλητικά ωράρια, με ανεπαρκή σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΕΝΑ ΔΗΘΕΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ, με την ανεργία στο 25%, με τον ΕΦΚΑ να χρωστά μια περιουσία, με τα παιδιά μας να πρέπει να πληρώσουν περισσότερα για να πάρουν λιγότερα.

ΑΠΕΝΑΝΤΙ, ΤΕΛΙΚΑ, ΣΕ ΕΝΑ ΔΗΘΕΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΛΛΟΝ, που συνεχίζει να στέλνει τα παιδιά μας στο εξωτερικό, που στέλνει τη μεσαία τάξη στο περιθώριο, που πολλές φορές μοιράζει άδικα ακόμα και τη φτώχεια της.

Εδώ που φτάσαμε δεν χωράνε «ναι μεν αλλά». Πρέπει να συγκρουστούμε κατά μέτωπο με τις δυνάμεις αυτές. Πρέπει να συγκρουστούμε κατά μέτωπο με τους δήθεν προοδευτικούς πολιτικούς και τις δήθεν προοδευτικές πολιτικές οι οποίες υποκρύπτουν βαθιά συντήρηση και πελατειακό κράτος.

Αν θέλουμε να βγάλουμε τη θηλιά που μας φόρεσαν στο λαιμό, πρέπει να αγωνιστούμε από κοινού με όλους τους γνήσια προοδευτικούς πολίτες, με όλες τις γνήσια προοδευτικές πολιτικές δυνάμεις. Πρέπει να πούμε καθαρά ότι στόχος δεν είναι ο γείτονας, ο πρόσφυγας, ο μετανάστης, αλλά μια καλύτερη χώρα στην οποία χωράμε όλοι. Πρέπει να εξηγήσουμε ότι τα προβλήματα λύνονται με σχέδιο και συνεννόηση, όχι με κοινωνικό αυτοματισμό και ψεύτικες υποσχέσεις. Και πρέπει να καταστήσουμε σαφές προς όλες τις κατευθύνσεις ότι έχουμε πάρει οριστικά διαζύγιο από πρακτικές και συμπεριφορές που μας κατέστησαν αναξιόπιστους απέναντι στους πολίτες με τους οποίους πορευτήκαμε μαζί για δεκαετίες. Για να μας πιστέψει ο κόσμος πρέπει πρώτα να μας εμπιστευτεί ξανά. Κι αυτό θα γίνει με παράδειγμα, καθαρό μήνυμα και υπέρβαση.

 

 
Τα λόγια και οι πράξεις...Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
News - Απόψεις
Σάββατο, 01 Ιούλιος 2017 16:20

Τα λόγια και οι πράξεις...Γράφει η Σοφία Βούλτεψη

Svoultepsi 2016 7 8 16 5 52 b

Τι θα συνέβαινε αν η Ελλάδα βρισκόταν στη θέση που βρέθηκε η Κύπρος, όταν για ένα διάστημα είχε συγχρόνως δύο θηλιές στον λαιμό της – δηλαδή και το μνημόνιο και την ξένη κατοχή σε ένα τμήμα του εδάφους της;

Ναι, ξέρω, καλύτερα να μην δοκιμάσουμε να το διανοηθούμε.

Στην Κύπρο, όμως, τα αντιμετώπισαν και τα αντιμετωπίζουν και τα δύο συγχρόνως: Δηλαδή και κατάφεραν να βγουν από τα μνημόνια και συνέχισαν να δίνουν τη μάχη για την επίλυση του Κυπριακού.

Δεν έπραξαν το ένα εις βάρος του άλλου.

Και στις 20 Ιουνίου βγήκαν και πάλι στις αγορές, μέσω της έκδοσης επταετούς ομολόγου, εξασφαλίζοντας 850 εκ. ευρώ με επιτόκιο 2,75%, το χαμηλότερο που εξασφάλισε ποτέ η Κυπριακή Δημοκρατία, τον φθηνότερο δανεισμό μεγαλύτερης διάρκειας, ο οποίος θα χρησιμοποιηθεί στο σύνολό του για την εξόφληση παλαιότερου ακριβότερου χρέους, ενώ θα εξοφληθεί πρόωρα και άνετα μέρος του δανείου από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.

Θυμίζω ότι κατά την προηγούμενη έξοδο της Κύπρου στις αγορές, τον Ιούλιο του 2016, εξασφαλίστηκε ένα δισεκατομμύριο ευρώ με επιτόκιο 3,88%.

Στο μεταξύ, είχαμε και αναβαθμίσεις: Στις 16 Σεπτεμβρίου 2016, η Standard & Poor's αναβάθμισε το μακροπρόθεσμο αξιόχρεο της Κύπρου σε ΒΒ από ΒΒ-, με θετικές προοπτικές.

Και στις 17 Μαρτίου, η Standard and Poor’s αναβάθμισε το μακροπρόθεσμο χρέος της Κύπρου από BB σε BB+, ενώ το βραχυπρόθεσμο χρέος παρέμεινε στην αξιολόγηση B.

Αν η Κύπρος αναβαθμιστεί περαιτέρω και μπει στην επενδυτική βαθμίδα, τα ομόλογα της θα γίνουν επιλέξιμα από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα για το πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης.

Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα που βρέθηκε σε πρόγραμμα και δεν έχει καταφέρει να σταθεί στα πόδια της.

Ιρλανδία, Πορτογαλία, Κύπρος και Ισπανίας τα κατάφεραν. Βγήκαν από τα προγράμματα στήριξης και πλέον χρηματοδοτούνται από τις αγορές, ακολουθώντας τη διαδικασία δημιουργίας σημαντικών ταμειακών αποθεμάτων.

Μάλιστα, ενώ η Ιρλανδία και η Ισπανία βγήκαν από το πρόγραμμα μετά από επιτυχείς αξιολογήσεις, η Πορτογαλία και η Κύπρος βγήκαν από τα προγράμματα χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η τελική αξιολόγηση.

Με λίγα λόγια, όλοι κάθισαν και δούλεψαν για έναν σκοπό, ενώ εδώ επικράτησε η δημαγωγία και αντί να βγούμε από το πρόγραμμα, πηγαίνουμε από μνημόνιο σε μνημόνιο.

Και στο μεταξύ, κάποιοι «σχίζουν» τα μνημόνια και βγαίνουν στις αγορές μόνο στα λόγια – από τα οποία έχουμε χορτάσει.

http://www.elzoni.gr/html/ent/546/ent.73546.asp

 
Μανώλης Κεφαλογιάννης: «Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης καθυστερεί επικίνδυνα και βάζει σε κίνδυνο τους ελαιοπαραγωγούς»
News - Απόψεις
Πέμπτη, 29 Ιούνιος 2017 17:03

Μανώλης Κεφαλογιάννης: «Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης καθυστερεί επικίνδυνα

και βάζει σε κίνδυνο τους ελαιοπαραγωγούς»

 

Βρυξέλλες, 29 Ιουνίου 2017

kefalogiannis
Ο κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης επικεφαλής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των ευρωβουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, με αφορμή τις χαρακτηριστικές καθυστερήσεις του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης στην έγκαιρη και αποτελεσματική καταπολέμηση του δάκου που προσβάλλει τους καρπούς της ελιάς, κατέθεσε σχετική ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
 
Αναλυτικά η ερώτηση:
 
«Ο δάκος της ελιάς (Bactrocera oleae) θεωρείται ο σημαντικότερος εχθρός της ελιάς στην Ελλάδα και στις υπόλοιπες μεσογειακές χώρες. Οι αγρότες συνεισφέρουν οικονομικά στην κάλυψη αυτής της δαπάνης μέσω ειδικής εισφοράς επί της παραγόμενης ποσότητας ελαιολάδου. 
 
Κατά την περυσινή ελαιοκομική χρονιά η ελληνική Κυβέρνηση προκήρυξε εθνικό πρόγραμμα δακοκτονίας προϋπολογισμού που υπερέβαινε τα 18.000.000 ευρώ με πενιχρά, όμως, αποτελέσματα στην καταπολέμηση του εντόμου.
 
Αυτό σύμφωνα με τους ειδικούς επιστήμονες ,οφειλόταν στις πρώιμες υψηλές θερμοκρασίες και στην καθυστερημένη εφαρμογή των ψεκασμών δακοκτονίας, που είχαν ως αποτέλεσμα, αφενός τη μείωση της παραγωγής που έφτασε και το 40% σε ορισμένες περιοχές και αφετέρου την υποβάθμιση της ποιότητας.
 
Δυστυχώς, φαίνεται ότι και κατά την φετινή ελαιοκομική χρονιά, οι αγρότες θα αντιμετωπίσουν το ίδιο πρόβλημα. Οι Ενώσεις ελαιοπαραγωγών καταγγέλλουν ότι ήδη οι προσβολές φαίνεται να είναι αυξημένες.  
 
Αν και οι μηχανισμοί των Περιφερειών - που είναι υπεύθυνες για την εφαρμογή του προγράμματος - δηλώνουν ετοιμότητα και αναμένουν κονδύλια και σκευάσματα από την κεντρική Κυβέρνηση, το ελληνικό Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης δεν έχει ολοκληρώσει ακόμη ούτε την προμήθεια των απαραίτητων εντομοκτόνων.
 
Με δεδομένη την μεγάλη σημασία που έχει η ελαιοπαραγωγή στο αγροτικό εισόδημα και στην ελληνική οικονομία γενικότερα ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
 
- Υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι χρηματοδότησης του προγράμματος δακοκτονίας μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων;
 
- Πως καταπολεμάται αποτελεσματικά ο δάκος της ελιάς σε άλλες χώρες της Ε.Ε.;».

 

 
Όλγα Κεφαλογιάννη: Απουσία στρατηγικής για την προσέλκυση διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών
News - Απόψεις
Τρίτη, 27 Ιούνιος 2017 18:57

 Όλγα Κεφαλογιάννη: Απουσία στρατηγικής για την προσέλκυση διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών

olga kefalogianni

Η Τομεάρχης Πολιτισμού και Αθλητισμού της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α’ Αθηνών, Όλγα Κεφαλογιάννη, με αφορμή την επιλογή της Κροατίας για τα γυρίσματα της κινηματογραφικής παραγωγής Mamma Mia, κατέθεσε στη Βουλή ερώτηση, σχετικά με τον προγραμματισμό των συναρμόδιων Υπουργείων Πολιτισμού και Αθλητισμού, Οικονομίας και Ανάπτυξης και  Οικονομικών για την προσέλκυση διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών στην Ελλάδα.

 

Για το θέμα αυτό, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

 

«Η  κυβέρνηση επιμένει,  για ανεξήγητους λόγους, να αυξάνει  την πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων σε ότι αφορά  στην υποδοχή διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών στην Ελλάδα. 

 

Δημιουργεί νέους φορείς, πολλαπλασιάζει  τα έξοδα του κράτους, ενισχύει τη σύγχυση στις διεθνείς αγορές. 

 

Αδιαφορεί για τα διαφυγόντα έσοδα, τις αναξιοποίητες ευκαιρίες για δημιουργία θέσεων εργασίας, τη δυνατότητα αναζωογόνησης του κλάδου των οπτικοακουστικών παραγωγών, και την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας διεθνώς. 

 

Όπως και σε τόσους άλλους τομείς που απαιτούν λήψη πρωτοβουλιών και ενεργοποίησης, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, κάνει αυτό που γνωρίζει καλύτερα.

 

Μοιράζει υποσχέσεις, συστήνει επιτροπές, και μετά αδρανεί».

 

Ερώτηση προς τους Υπουργούς:

 

 

 

Πολιτισμού και Αθλητισμού,

 

Οικονομίας και Ανάπτυξης και

 

Οικονομικών

 

 

 

Θέμα : Απουσία στρατηγικής για την προσέλκυση διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών.

 

 

 

Όπως έγινε γνωστό, οι παραγωγοί της κινηματογραφικής παραγωγής Mamma Mia, επέλεξαν την Κροατία - έναντι της Ελλάδας- για να συνεχίσουν τα γυρίσματα της νέας έκδοσης της ταινίας.

 

Η είδηση αυτή, επαναφέρει στη δημοσιότητα πολλά ζητήματα τα οποία πιεστικά απαιτούν λύσεις εδώ και δύο χρόνια. Η χώρα μας διαθέτει μοναδικό φυσικό τοπίο, αυθεντικό πολιτιστικό περιβάλλον σε σχέση με άλλες χώρες και έμπειρους επαγγελματίες στον κλάδο των οπτικοακουστικών παραγωγών. Όμως η εσωστρέφεια του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και οι επιμέρους προτεραιότητες των συναρμόδιων Υπουργείων, περιπλέκουν συνεχώς την κατάσταση.

 

Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν έχει καταρτιστεί από το ΥΠΠΟΑ εθνική στρατηγική για τη διεκδίκηση και προσέλκυση διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών. Επιπροσθέτως, οι χρονοβόρες και γραφειοκρατικές διαδικασίες του ΥΠΠΟΑ αποθαρρύνουν τους ξένους παραγωγούς.

 

Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (Ε.Κ.Κ.) και το Hellenic Film Commission (Δ/νση Διεθνών Οπτικοακουστικών Παραγωγών του Ε.Κ.Κ.) δεν έχουν καταγράψει σημαντικά αποτελέσματα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους. Σαν να μην ήταν αυτό αρκετό, ιδρύεται ο νέος φορέας ΕΚΟΜΕ Α.Ε., μάλλον ερήμην του ΥΠΠΟΑ. Το ΕΚΟΜΕ Α.Ε. (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας) φαίνεται να αναλαμβάνει πλήρως τις αρμοδιότητες του Hellenic Film Commission και του ΥΠΠΟΑ σε ότι αφορά στην εξυπηρέτηση διεθνών κινηματογραφικών παραγωγών και όχι μόνο.

 

Ταυτόχρονα, το ΕΚΟΜΕ, εμπλέκεται και στις αρμοδιότητες του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης διότι ρητά καθίσταται αρμόδιο για τις ενισχύσεις που παρέχονται μέσω του Αναπτυξιακού νόμου σε ότι αφορά την ανάπτυξη και ενίσχυση κινηματογραφικών παραγωγών στην Ελλάδα.

 

Προς το παρόν, ο νέος αυτός φορέας, δεν έχει ενεργοποιηθεί ούτε έχει ανακοινωθεί σαφές χρονοδιάγραμμα για το χρόνο έναρξης της λειτουργίας του. Όπως είναι φυσικό, αυτή η αδικαιολόγητη διάσπαση αρμοδιοτήτων σε συνδυασμό με την απουσία εθνικής στρατηγικής για την προσέλκυση διεθνών κινηματογραφιών παραγωγών, δεν ευνοεί σημαντικές συνεργασίες με το Εξωτερικό. Κατά συνέπεια, ο εγχώριος κλάδος των οπτικοακουστικών παραγωγών, δυστυχώς, βυθίζεται στο μαρασμό.

 

Είναι πρόδηλο ότι, αυτές οι συνθήκες, απομονώνουν την Ελλάδα από την διεθνή αγορά και δεν της επιτρέπουν να αποκομίσει τα πολύ σημαντικά οφέλη που απολαμβάνουν άλλες χώρες που ούτε κατά διάνοια διαθέτουν το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον της χώρας μας.

 

Το μέγεθος της συνεισφοράς μίας σημαντικής κινηματογραφικής παραγωγής μεγέθους Mamma Mia στην εθνική οικονομία και στον τουρισμό μιας χώρας, είναι δεδομένο (ΙΟΒΕ 2014 κ.λπ). Παρ΄ όλα αυτά, η κυβέρνηση και τα αρμόδια Υπουργεία, παραβλέπουν το γεγονός ότι ένα απλό νομοθέτημα του Υπουργείου Οικονομικών για την θέσπιση πακέτου κινήτρων συμπεριλαμβανομένης της επιστροφής των φόρων στους ξένους παραγωγούς, θα τοποθετούσε άμεσα την Ελλάδα στον διεθνή ανταγωνισμό.

 

Δυστυχώς, η κυβέρνηση επιμένει για ανεξήγητους λόγους, να μελετά, γενικώς, το προφανές, ενισχύοντας παράλληλα την πολυδιάσπαση των αρμοδιοτήτων και την πολυφωνία, με τα ανάλογα λειτουργικά κόστη. Αδιαφορεί για τα διαφυγόντα έσοδα, τις αναξιοποίητες ευκαιρίες για δημιουργία θέσεων εργασίας, την δυνατότητα αναζωογόνησης του κλάδου των οπτικοακουστικών παραγωγών και την ενίσχυση της εικόνας της Ελλάδας διεθνώς. Όπως και σε τόσους άλλους τομείς που απαιτούν λήψη πρωτοβουλιών και ενεργοποίησης, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, κάνει αυτό που γνωρίζει καλύτερα.

 

Συστήνει επιτροπές και αδρανεί.

 

Ερωτώνται οι συναρμόδιοι Υπουργοί :

 

1.-Προτίθενται τα Υπουργεία Πολιτισμού και Αθλητισμού και Οικονομικών να προβούν σε φορολογικές ρυθμίσεις για την ενίσχυση και προσέλκυση των διεθνών επενδύσεων σε ότι αφορά στην παραγωγή κινηματογραφικών και οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα, πότε και ποιες θα είναι αυτές;

 

2.- Προτίθενται τα Υπουργεία Πολιτισμού και Αθλητισμού, Οικονομίας και Ανάπτυξης να προβούν σε νομοθετικές ρυθμίσεις για την παροχή αναπτυξιακών κινήτρων των διεθνών παραγωγών, πότε και ποια θα είναι αυτά;

 

3.- Ποιες είναι οι δράσεις δικτύωσης του ΥΠΠΟΑ και του Ε.Κ.Κ. με την διεθνή κινηματογραφική αγορά, με στόχο την προσέλκυση ξένων κινηματογραφικών παραγωγών στην Ελλάδα;

 

4.- Ποια είναι τα αποτελέσματα της δράσης του Ε.Κ.Κ. κατά τη διάρκεια των δύο και πλέον ετών σε σχέση με τη διεκδίκηση ξένων κινηματογραφικών παραγωγών;

 

5.- Ποιος τελικά και πώς θα διεκδικεί και θα εξυπηρετεί τις διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές μεγέθους MAMMA MIA στην Ελλάδα, το ΕΚΟΜΕ Α.Ε. , το Hellenic Film Commission ή κάποιος άλλος φορέας;

 

 

 

 

 

Η ερωτώσα βουλευτής

 

 

 

Όλγα Κεφαλογιάννη

 

 

 

 
Γιώργος Μαυρωτάς: Πολίτες και εργαζόμενοι εγκλωβισμένοι στον λαϊκισμό των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ | Ερώτηση προς τον Υπουργό Εσωτερικών
News - Απόψεις
Δευτέρα, 26 Ιούνιος 2017 11:30

Γιώργος Μαυρωτάς: Πολίτες και εργαζόμενοι εγκλωβισμένοι στον λαϊκισμό των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ | Ερώτηση προς τον Υπουργό Εσωτερικών.

mavrotas

Μετά την κατάθεση προτάσεων για την άμεση επίλυση του προβλήματος από τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στους δήμους, το Ποτάμι αναδεικνύει τους λάθος χειρισμούς της κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ και μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου, καταθέτοντας σχετική ερώτηση στη Βουλή από τον Γραμματέα Κοινοβουλευτικού Έργου και βουλευτή Αττικής, Γιώργο Μαυρωτά, προς τον Υπουργό Εσωτερικών, κ. Σκουρλέτη.

Με τα σκουπίδια στους δρόμους των πόλεων να έχουν σχηματίσει βουνά και την αγανάκτηση των κατοίκων να έχει φθάσει στα όριά της, καθώς πλέον, λόγω και των υψηλών θερμοκρασιών, υπάρχει σημαντικός κίνδυνος και για τη δημόσια υγεία, όπως άλλωστε προειδοποιεί και το ΚΕΕΛΠΝΟ, η Κυβέρνηση πάλι καθυστερημένα επιχειρεί να δώσει «λύση» σε προβλήματα που η ίδια δημιούργησε.

Ο βουλευτής του Ποταμιού καταδεικνύει το χρονικό των λάθος χειρισμών, τονίζοντας ότι το φαινόμενο αυτό είναι ένα ακόμη δείγμα της ανικανότητας, του λαϊκισμού και της μικροπολιτικής σκοπιμότητας των προηγούμενων κυβερνήσεων και του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίες «εθελοτυφλώντας» κατάφεραν να εγκλωβίσουν και τους εργαζόμενους και τους πολίτες.

Απευθυνόμενος στον κ. Σκουρλέτη ζητά επίσημη ενημέρωση για τις πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης σχετικά με τους συμβασιούχους και στη βάση ποιου σχεδιασμού θα προχωρήσει στην κάλυψη των κενών θέσεων καθαριότητας στους Δήμους, εν όψει μάλιστα και της διαφαινόμενης νομοθετικής ρύθμισης για προσωρινή τακτοποίηση του ζητήματος. Τέλος, ρωτά ποιο είναι το εναλλακτικό σχέδιο της Κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της συσσώρευσης σκουπιδιών στους δρόμους και της αναγκαίας αποκομιδής τους, σε περίπτωση συνέχισης των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στους ΟΤΑ.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

Προς τον Υπουργό Εσωτερικών

ΘΕΜΑ: Τακτοποίηση της εκκρεμότητας με τους συμβασιούχους των ΟΤΑ

Εν εξελίξει των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στους δήμους, η συσσώρευση απορριμμάτων στα μεγάλα αστικά κέντρα έχει αγγίξει πλέον ανησυχητικά επίπεδα για τα όρια της δημόσιας υγείας, με τους πολίτες να ασφυκτιούν. Ταυτόχρονα έχοντας αρχίσει η τουριστική περίοδος, η εικόνα στους μεγάλους αλλά και σε μικρότερους δήμους της χώρας οι οποίοι υποδέχονται σημαντικό πλήθος επισκεπτών, είναι τουλάχιστον απογοητευτική έως και δυσφημιστική για τη χώρα.

Και τώρα όπως και σε παλαιότερες κινητοποιήσεις, χιλιάδες συμβασιούχοι ορισμένου χρόνου στον τομέα της καθαριότητας αλλά και σε άλλες δομές των δήμων, ζητούν τη μονιμοποίηση τους. Προφανώς το επαναλαμβανόμενο φαινόμενο αυτό είναι ένα ακόμη δείγμα της ανικανότητας και της μικροπολιτικής σκοπιμότητας όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων και του ΣΥΡΙΖΑ οι οποίες δρουν λανθασμένα εγκλωβίζοντας εργαζομένους και πολίτες.

Οι παρατάσεις των συμβασιούχων καθαριότητας στους ΟΤΑ ξεκινούν από τον Απρίλιο του 2013. Η τότε κυβέρνηση με διάταξη «σκούπα» παράτεινε τις συμβάσεις καθαριότητας σε ΔΟΥ και κτηματικές υπηρεσίες από την 31.12.2012 στις 31.12.2013. Μέχρι τον Μάιο του 2015 οι συμβάσεις των καθαριστών συνέχισαν να παρατείνονται, ενώ με την ανάληψη εξουσίας της, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στις 31.12.2015 επέκτεινε το πεδίο εφαρμογής των συμβασιούχων καθαριότητας σε όλους τους εργαζομένους των ΟΤΑ.

Ο αρμόδιος υπουργός κ. Βερναρδάκης τον Οκτώβρη του 2016 έφερε τροπολογία που παρέτεινε όλες τις συμβάσεις μέχρι τις 31.12.2017. Με απόφαση του όμως το Ελεγκτικό Συνέδριο έκρινε αντισυνταγματική την τροπολογία (άρθρο 16 του ν.4429/16), με το σκεπτικό ότι η μονιμοποίηση των ανθρώπων που προσλήφθηκαν εκτός ΑΣΕΠ παραβιάζει την αρχή της ισότητας. Η απόφαση αυτή αφορά 6.183 συμβασιούχους, σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικών (ΥΠΕΣ), ενώ ο αριθμός διαφοροποιείται σύμφωνα με τα στοιχεία της ομοσπονδίας της ΠΟΕ ΟΤΑ σε 9.000 με 10.000.

Τα επίσημα στοιχεία της απογραφής δείχνουν ότι τον Δεκέμβρη 2016 το σύνολο των συμβασιούχων του Δημοσίου (Υπουργεία και ΟΤΑ) ήταν 68.972 και τον Μάρτιο του 2017 ήταν 74.322, δηλ. επήλθε αύξηση κατά 5.350 άτομα. Στους ανωτέρω αριθμούς δεν διευκρινίζεται πόσοι από αυτούς απασχολούνται στους ΟΤΑ, άρα πόσους αφορά η απόφαση του Εκλεκτικού Συνεδρίου, οπότε και ο συσχετισμός του 7% των συμβασιούχων στο σύνολο των εργαζόμενων στους Δήμους τελικά να μην μπορεί να προσδιοριστεί.

Το φαινόμενο αυτό θα μπορούσε να είχε αποτραπεί αν οι προσλήψεις συμβασιούχων ακολουθούσαν τη διαδικασία του ΑΣΕΠ. Η Πολιτεία όμως μέχρι σήμερα δεν προέβλεψε σχετικό νομοθετικό πλαίσιο, αλλά αρκέστηκε μόνο στον εκ των υστέρων δειγματοληπτικό έλεγχο, όπου προέκυψε ότι το 70% των προσλήψεων συμβασιούχων για το 2016 δεν ήταν σύννομες.

Στο πιο πάνω αξιολογικό κενό προστίθεται και το πρόβλημα του τελικού αριθμού των προσλήψεων καθαριότητας στους ΟΤΑ, στις οποίες θα αναγκαστεί να προχωρήσει η Διοίκηση, έπειτα από την απόφαση του Εκλεκτικού Συνεδρίου για μη ανανέωση των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου.

Δεδομένου ότι η καθαριότητα και αποκομιδή των απορριμμάτων στους Δήμους αποτελεί προτεραιότητα για τον πολίτη, μείζον ζήτημα δημόσιας υγείας και σεβασμού στο περιβάλλον.

Δεδομένου ότι η λύση του προβλήματος πρέπει να αποτελέσει επιτακτική προτεραιότητα της Κυβέρνησης.

Δεδομένου ότι μία ευνομούμενη Δημοκρατική Ευρωπαϊκή χώρα, πρέπει να τηρεί τις συνθήκες που την καθιστούν μέλος των προηγμένων χωρών, χωρίς να κινδυνεύει με την επιβολή προστίμων και τη διεθνή διαπόμπευση της.

Ερωτάται ο Υπουργός:

1. Από τις 19/06/2017, ημέρα έναρξης των απεργιακών κινητοποιήσεων των εργαζομένων στους δήμους, ποιο είναι το ιστορικό των επίσημων ενεργειών στις οποίες προβήκατε για να αντιμετωπίσετε το πρόβλημα αποκομιδής των απορριμμάτων;

2. Ποιο είναι το χαρτοφυλάκιο μέτρων-επιλογών τα οποία έχετε εξετάσει και έχετε στη διάθεσή σας σε περίπτωση μη αναστολής των κινητοποιήσεων και δη στον τομέα αποκομιδής των απορριμμάτων;

3. Με ποιον τρόπο θα καλυφθούν οι κενές θέσεις εργασίας καθαριότητας στους Δήμους, έπειτα από την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου περί αντισυνταγματικότητας της παράτασης των συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου; (τελικός αριθμός των εργαζομένων που θα απασχοληθούν στην καθαριότητα των ΟΤΑ/διαδικασία πρόσληψης τους/είδος εργασιακής σχέσης);

4. Ποιος είναι ο ακριβής χρονοπρογραμματισμός της Κυβέρνησης και ποιες οι προϋποθέσεις για τη διαδικασία αξιολόγησης και προσλήψεων προσωπικού καθαριότητας στους ΟΤΑ μέσω ΑΣΕΠ;

Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Μαυρωτάς - Αττικής

 
Άρθρο του Δημ. Παπαδημούλη στο ευρωπαϊκό δίκτυο ενημέρωσης «European Post».- Τρεις στρατηγικοί στόχοι των Προοδευτικών Δυνάμεων στην ΕΕ
News - Απόψεις
Σάββατο, 24 Ιούνιος 2017 16:49

        «Η πρωτοβουλία της Προοδευτικής Συμμαχίας πρέπει να συνεχιστεί με μεγαλύτερη ένταση και προσπάθεια, με πρώτο βασικό στόχο τις Ευρωεκλογές του 2019».

        «Βασική προϋπόθεση για να καταφέρουν οι προοδευτικές δυνάμεις να φέρουν σε πέρας αυτούς τους στόχους είναι η διασφάλιση της πολιτικής πλειοψηφίας στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και στα κράτη-μέλη».

        Άρθρο του Δημήτρη Παπαδημούλη στο ευρωπαϊκό δίκτυο ενημέρωσης «European Post».

papadhmoulis

Σε άρθρο του στο ευρωπαϊκό δίκτυο ενημέρωσης «European Post» ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, αναφέρεται στην επιτυχημένη εκδήλωση της Προοδευτικής Συμμαχίας στις Βρυξέλλες, την 21η Ιουνίου, σημειώνοντας την ανάγκη οι προοδευτικές δυνάμεις να θέσουν ρεαλιστικούς στόχους που θα απαντούν στις προκλήσεις των ευρωπαϊκών κοινωνιών και θα γεννούν ένα νέο όραμα και ελπίδα για την Ευρώπη.

Ο Δημήτρης Παπαδημούλης παρουσίασε τρεις στρατηγικούς στόχους των προοδευτικών δυνάμεων για το επόμενο διάστημα, εστιάζοντας στη βιώσιμη ανάπτυξη και τις πολιτικές κοινωνικής συνοχής, στην ανάπτυξη της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας και στην αναθεώρηση του θεσμικού μοντέλου της ΕΕ, με στόχο «την ενδυνάμωση των κραυγαλέων ελλειμμάτων και στρεβλώσεών του».

Βασική προϋπόθεση για την αλλαγή της πολιτικής ατζέντας και την εφαρμογή αυτών των προτάσεων, συμπλήρωσε ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, είναι «η διασφάλιση της πολιτικής πλειοψηφίας τόσο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όσο και στα κράτη-μέλη», ο διαρκής διάλογος και η ανάκτηση της εμπιστοσύνης με τους πολίτες, η ανάπτυξη πλατιών συμμαχιών και η χάραξη σαφών, διαχωριστικών γραμμών «από τις νεοφιλελεύθερες δυνάμεις που έφεραν την Ευρώπη ενώπιον βαθύτατων διχασμών, κοινωνικής και οικονομικής αποτελμάτωσης».

Κλείνοντας, ο Δημήτρης Παπαδημούλης υπογράμμισε πως οι Ευρωεκλογές του 2019 αποτελούν την πρώτη μεγάλη πρόκληση για τις προοδευτικές δυνάμεις, με στόχο την αύξηση της πολιτικής τους εκπροσώπησης και την αλλαγή των συσχετισμών και της πολιτικής ατζέντας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Το λινκ δημοσίευσης: http://bit.ly/2t2e0jH

Ακολουθεί το άρθρο:

Τρεις στρατηγικοί στόχοι των Προοδευτικών Δυνάμεων στην ΕΕ

Το επόμενο διάστημα οι προοδευτικές δυνάμεις στην Ευρώπη θα πρέπει να αναπτύξουν τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής τους.

Οι προτάσεις που θα κατατεθούν πρέπει να έχουν πρακτική εφαρμογή, να δίνουν λύση στα προβλήματα και τις προκλήσεις των ευρωπαϊκών κοινωνιών, και κυρίως να γεννούν ελπίδα απέναντι στο διαλυτικό και διχαστικό νεοφιλελεύθερο μοντέλο που έχει επιβληθεί σήμερα από τις συντηρητικές δυνάμεις.

Η ανάπτυξη οικονομικών πολιτικών που θα ευνοούν τη δίκαιη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή είναι ο πρώτος βασικός στόχος. Η ΕΕ διασφάλισε επί δεκαετίες την κοινωνική ειρήνη, την πολιτική και οικονομική σταθερότητα και άνοδο, επενδύοντας σε ένα ισχυρό κοινωνικό μοντέλο. Το μοντέλο αυτό, παρά τα λάθη και τις αδυναμίες του, αντί να βελτιωθεί σημαντικά, αποδομείται συστηματικά με βίαιο τρόπο, για να επιβληθεί ένα μοντέλο που αυξάνει τις ανισότητες, καταπατά τα ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα, διαλύει τις παραγωγικές δυνάμεις.

Ο δεύτερος βασικός στόχος είναι η οργάνωση ενός βιώσιμου αναπτυξιακού μοντέλου, που θα γεννά θέσεις εργασίας, θα σέβεται το περιβάλλον, θα ενσωματώνει όλες τις κοινωνικές δυνάμεις, και θα συμβάλλει στην αναδιανομή του πλούτου. Η ενίσχυση των επενδύσεων, ιδιαίτερα στην κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία και η ανάκτηση ενός ισχυρού κοινωνικού κράτους, αποτελούν τους βασικούς πυλώνες του παραγωγικού προτύπου, πάνω στο οποίο θα πρέπει να στηριχθεί τόσο η κοινωνική ανάπτυξη στην Ελλάδα και την ΕΕ, όσο και η διανομή των κοινοτικών και επενδυτικών κεφαλαίων της ΕΕ.

Ο τρίτος βασικός στόχος είναι η θεσμική αναθεώρηση της ΕΕ, όχι με τρόπο που να ακυρώνει το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, αλλά με στόχο την ενδυνάμωση των κραυγαλέων ελλειμμάτων και στρεβλώσεών του. Μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι η δημοκρατική νομιμοποίηση και η διαφάνεια στη λειτουργία των θεσμών - όπως το Eurogroup, η ολοκλήρωση της τραπεζικής ενοποίησης με το ευρωπαϊκό σύστημα εγγύησης καταθέσεων, η φορολογική εναρμόνιση, ο σεβασμός του κοινοτικού κεκτημένου και η προώθηση ενός ισχυρού ευρωπαϊκού κοινωνικού πυλώνα.

Βασική προϋπόθεση για να καταφέρουν οι προοδευτικές δυνάμεις να φέρουν σε πέρας αυτούς τους στόχους είναι η διασφάλιση της πολιτικής πλειοψηφίας τόσο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και φυσικά, σταδιακά, στα κράτη-μέλη. Αυτό απαιτεί διαρκή διάλογο με τους πολίτες και τις κοινωνικές δυνάμεις, ανάκτηση της εμπιστοσύνης, ξεκάθαρο πλάνο και στρατηγική, πλατιές συμμαχίες και σαφείς διαχωριστικές γραμμές από τις νεοφιλελεύθερες δυνάμεις που έφεραν την Ευρώπη ενώπιον βαθύτατων διχασμών, κοινωνικής και οικονομικής αποτελμάτωσης.

Μετά την επιτυχημένη εκδήλωση της 21ης Ιουνίου στις Βρυξέλλες, με την συμμετοχή διακεκριμένων προσωπικοτήτων από τρεις «πολιτικές οικογένειες», η πρωτοβουλία της Προοδευτικής Συμμαχίας πρέπει να συνεχιστεί με μεγαλύτερη ένταση και προσπάθεια, με πρώτο βασικό στόχο τις Ευρωεκλογές του 2019, την ενίσχυση των δυνάμεων των προοδευτικών δυνάμεων, και τη σταδιακή αλλαγή της πολιτικής ατζέντας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

* Ο Δημήτρης Παπαδημούλης είναι Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, επικεφαλής της ευρωομάδας ΣΥΡΙΖΑ.

 


Σελίδα 4 από 170

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Terminator VI, Λίντα Χάμιλτον & Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ παλεύουν ξανά στον έκτο Εξολοθρευτή.
Terminator VI,  Λίντα Χάμιλτον & Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ παλεύουν ξανά στον έκτο Εξολοθρευτή.
Terminator VI, Λίντα Χάμιλτον & Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ παλεύουν ξανά στον έκτο Εξολοθρευτή. Η Λίντα Χάμιλτον και ο Άρνολντ Σβαρτζενέγκερ ...

Μεγαλειώδης η συναυλία του Γιάννη Μαρκόπουλου στο 23ο Φεστιβάλ του Δήμου Παπάγου - Χολαργού.
Μεγαλειώδης η συναυλία του Γιάννη Μαρκόπουλου στο 23ο Φεστιβάλ του Δήμου Παπάγου - Χολαργού.
Μεγαλειώδης η συναυλία του Γιάννη Μαρκόπουλου στο 23ο Φεστιβάλ του Δήμου Παπάγου - Χολαργού. Μια μαγική βραδιά έζησαν ...