ATTICANEWS.GR

Member Area
Απόψεις
Άρθρο του Δημ. Παπαδημούλη σε «Euronews» και «Mediapart»
News - Απόψεις
Πέμπτη, 25 Μάιος 2017 17:25

 Άρθρο του Δημ. Παπαδημούλη σε «Euronews» και «Mediapart»

papadhmoulis

  • «Η συγκεκριμενοποίηση του οδικού χάρτη ελάφρυνσης του ελληνικού δημόσιου χρέους, που αποφάσισε το Eurogroup τον Μάιο του 2016, αποτελεί μονόδρομο».

  • «Το κοινό αυτό συμφέρον όλων των κρατών-μελών υπαγορεύει και στη γερμανική κυβέρνηση, χωρίς να αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα, να σέβεται και να τηρεί τις δεσμεύσεις της».

 

  • Άρθρο του Δημήτρη Παπαδημούλη στο ευρωπαϊκό δίκτυο ενημέρωσης «Euronews» και στη γαλλική πλατφόρμα ενημέρωσης «Mediapart» για το ελληνικό χρέος, τις αποφάσεις του Eurogroup και την επιζήμια στάση της γερμανικής κυβέρνησης.

 

 

Άρθρο του Αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη, φιλοξενούν το ευρωπαϊκό δίκτυο «Euronews» και η γαλλική πλατφόρμα ενημέρωσης «Mediapart».

 

Αναφερόμενος στο Eurogroup της 22ας Μαΐου, ο Δημήτρης Παπαδημούλης τονίζει πως η επιζήμια καθυστέρηση που προέκυψε για ακόμη μια φορά στο ζήτημα της συγκεκριμενοποίησης των μέτρων ελάφρυνσης του δημόσιου χρέους οφείλεται στη γερμανική πλευρά και ιδιαίτερα στον Υπουργό Οικονομικών κ. Σόιμπλε, στον οποίο ασκείται έντονη κριτική και από μεγάλο τμήμα διεθνών και γερμανικών ΜΜΕ.

 

Η στάση του κ. Σόιμπλε, προσθέτει ο Δημήτρης Παπαδημούλης, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά συνολικά για την ευρωπαϊκή συνοχή, προσθέτοντας πως η εμμονή της γερμανικής ηγεσίας να καθυστερεί τη συνολική λύση στο ελληνικό ζήτημα «δεν είναι σημάδι δημοκρατίας και αποτέλεσμα συλλογικών αποφάσεων», αλλά μονομερής ενέργεια που «προσβάλλει και την ίδια τη διαχρονική συμβολή των γερμανικών ηγεσιών από το 1990 και μετά στη διαδικασία της πολιτικής και οικονομικής ενοποίησης».

Ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υπογραμμίζει επίσης πως η ελληνική κυβέρνηση τηρεί και εφαρμόζει τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει, καταφέρνοντας παράλληλα και σε πολύ μικρό διάστημα να «μαζέψει τα ασυμμάζευτα» έπειτα από το χάος που άφησαν πίσω τους οι προηγούμενες κυβερνήσεις.

 

Κλείνοντας, ο Δημήτρης Παπαδημούλης συμπληρώνει πως είναι αδιανόητο ένας ολόκληρος λαός, ο ελληνικός, αλλά και η ίδια η ευρωπαϊκή σταθερότητα και συνοχή, να θυσιαστούν στον βωμό των πολιτικών και εκλογικών σκοπιμοτήτων του κ. Σόιμπλε, επισημαίνοντας την ανάγκη η χώρα να έχει έναν συγκεκριμένο και ξεκάθαρο «οδικό χάρτη» για τα επόμενα χρόνια, ώστε να βγει η Ελλάδα από την επιτροπεία.

 

Τα λινκ δημοσίευσης: http://bit.ly/2qkj0dT και http://bit.ly/2qgm77r

 

Ακολουθεί το άρθρο:

 

Ελληνικό πρόγραμμα: Τα συμφωνηθέντα πρέπει να τηρούνται από όλους

Του Δημήτρη Παπαδημούλη *

Στο Eurogroup της 22ας Μαΐου έγινε ένα βήμα για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, αλλά όχι και για τον οδικό χάρτη αναμόρφωσης και ελάφρυνσης του ελληνικού δημόσιου χρέους. Η συνολική συμφωνία παραπέμφθηκε για το Eurogroup της 15ης Ιουνίου, προκαλώντας μια καθυστέρηση επιζήμια και για την Ελλάδα και για την ίδια την Ευρωζώνη. Η ελληνική κυβέρνηση ξεκαθάρισε εκ νέου τη θέση της για μια συμφωνία-πακέτο, που θα περιλαμβάνει και τη συγκεκριμενοποίηση των μεσοπρόθεσμων μέτρων ελάφρυνσης του χρέους.

Η θέση της ελληνικής πλευράς είναι ξεκάθαρη και απολύτως συνεπής με τη συμφωνία που έχει υπογραφεί, τις σχετικές αποφάσεις του Eurogroup, αλλά και το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα που συμφωνήθηκε, με την κάθε πλευρά να οφείλει να τηρεί τις δεσμεύσεις της.

Η επιζήμια καθυστέρηση που προκύπτει για ακόμη μια φορά οφείλεται στη γερμανική πλευρά και ιδιαίτερα στον Υπουργό Οικονομικών κ. Σόιμπλε. Αυτό καταγράφεται ως έντονη κριτική στο σύνολο σχεδόν των διεθνών ΜΜΕ, ακόμη και σε πολλά γερμανικά ΜΜΕ, που επισημαίνουν ότι η αρνητική και αναβλητική στάση του κ. Σόιμπλε χαρακτηρίζεται από ασυνέπεια και δημιουργεί σοβαρά προβλήματα, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην ίδια την ευρωπαϊκή συνοχή. Δεν αφορά αποκλειστικά και μόνο την ελληνική περίπτωση, όσο και εάν αντανακλάται έντονα και επίμονα σε αυτή, αλλά συνολικά το ευρωπαϊκό οικοδόμημα.

Η οργάνωση και λειτουργία του ευρωπαϊκού οικοδομήματος, της ΕΕ και της Ευρωζώνης είναι αποτέλεσμα συνθηκών, συμβιβασμών, υποχωρήσεων, ενός ρυθμιστικού και κανονιστικού πλαισίου που καλλιεργήθηκε σε βάθος δεκαετιών με μεγάλη προσπάθεια, αλλά και αποτέλεσμα σεβασμού των όσων έχουν κοινά συνομολογηθεί. Με αυτό τον τρόπο πορεύτηκε η ΕΕ από την ίδρυσή της μέχρι και σήμερα, καταφέρνοντας να αποτελεί πυλώνα σταθερότητας, ειρήνης και ανάπτυξης σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο και εύθραυστο περιβάλλον και έτσι οφείλει να κινηθεί για να συνεχίζει να αμβλύνει αντικρουόμενα συμφέροντα μπροστά σε ένα κοινό συμφέρον -αυτό της συλλογικής, κοινωνικής, οικονομικής και πολιτικής ανάπτυξης.

Το κοινό αυτό συμφέρον όλων των κρατών-μελών υπαγορεύει και στη γερμανική κυβέρνηση, χωρίς να αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα, να σέβεται και να τηρεί τις δεσμεύσεις της και να μην επιλέγει μονομερώς πού θα είναι συνεπής και πού όχι, ανάλογα με το πώς εξελίσσονται οι εσωτερικές πολιτικές εξελίξεις στη Γερμάνια, ενόψει των εκλογών του Σεπτεμβρίου.

Η εμμονή της γερμανικής ηγεσίας να καθυστερεί τη συνολική λύση στο ελληνικό ζήτημα, εις βάρος και ενάντια στη θέληση της πλειοψηφίας των κρατών-μελών στην Ευρωζώνη και ενάντια στη διακηρυγμένη θέση των ευρωπαϊκών θεσμών, δεν είναι σημάδι δημοκρατίας και αποτέλεσμα συλλογικών αποφάσεων, αλλά μονομερής ενέργεια που προσβάλλει και την ίδια τη διαχρονική συμβολή των γερμανικών ηγεσιών από το 1990 και μετά στη διαδικασία της πολιτικής και οικονομικής ενοποίησης.

Ο ελληνικός λαός έχει υποφέρει πολύ αυτά τα επτά χρόνια, έχοντας καταβάλλει τεράστιες θυσίες και προσπάθειες. Οι προηγούμενες κυβερνήσεις, πριν και μετά το 2010, βύθισαν τη χώρα σε ακόμη μεγαλύτερη ύφεση και αστάθεια, διόγκωσαν τα ήδη τεράστια δομικά προβλήματα της οικονομίας και πέταξαν στο «καλάθι των αχρήστων» όλα όσα θα μπορούσαν να είχαν «χτιστεί» μετά από τόσες θυσίες.

Η ελληνική κυβέρνηση κατάφερε να μαζέψει τα ασυμμάζευτα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, να εκσυγχρονίσει έναν αναποτελεσματικό και πελατειακό κρατικό μηχανισμό, ώστε να μπορεί να είναι ανταποδοτικός και λειτουργικός σε βάθος χρόνου, προωθώντας μεταρρυθμίσεις που θα έπρεπε να είχαν γίνει δεκαετίες πριν. Τα δημοσιονομικά σταθεροποιήθηκαν, η οικονομία μπαίνει σταδιακά σε τροχιά ανάπτυξης και η κοινωνία μπορεί να βγει, βήμα-βήμα, από τη στασιμότητα.

Όλα αυτά πρέπει να διασφαλισθούν άμεσα, ώστε η χώρα να έχει έναν συγκεκριμένο και ξεκάθαρο «οδικό χάρτη» για τα επόμενα χρόνια. Η λύση στο χρέος θα «ξεκλειδώσει» μια αλυσίδα εξελίξεων, από την ένταξη στην ποσοτική χαλάρωση της ΕΚΤ, μέχρι τη σταδιακή έξοδο στις αγορές, για να επανέλθει η κανονικότητα και να βγει η χώρα επιτέλους από την επιτροπεία.

Η διαμόρφωση ενός πλαισίου ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους, στο οποίο έχουν συμφωνήσει όλες οι πλευρές τον Ιούλιο του 2015 και τον Μάιο του 2016, αποτελεί το «εισιτήριο» για τα επόμενα θετικά βήματα.

Ένας ολόκληρος λαός, ο ελληνικός, αλλά και η ίδια η ευρωπαϊκή σταθερότητα και συνοχή, είναι αδιανόητο να θυσιαστούν στον βωμό των πολιτικών και εκλογικών σκοπιμοτήτων του κ. Σόιμπλε.

 

*Ο Δημήτρης Παπαδημούλης είναι Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, επικεφαλής της ευρωομάδας ΣΥΡΙΖΑ.

 
Σταύρος Καλαφάτης: Να αναλάβει τις ευθύνες της η κυβέρνηση απέναντι στους πολίτες της Θεσσαλονίκης!
News - Απόψεις
Τρίτη, 23 Μάιος 2017 17:49

Σταύρος Καλαφάτης: Να αναλάβει τις ευθύνες της η κυβέρνηση απέναντι στους πολίτες της Θεσσαλονίκης!

kalafatis670

Με αφορμή τη σημερινή απόφαση των εργαζομένων του ΟΑΣΘ να αναστείλουν τη επίσχεση εργασίας, ο επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Εντάξει», βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης, επισημαίνει τα εξής:

 

«Ανακούφιση προκαλεί η σημερινή απόφαση των εργαζόμενων του ΟΑΣΘ να αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους. Η κυβέρνηση δεν δικαιούται να επενδύει στην αγανάκτηση της Θεσσαλονίκης, για να "τελειώσει" τον οργανισμό! Ο οποιοσδήποτε κυβερνητικός σχεδιασμός για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών δεν ακυρώνει τις ευθύνες για την ταλαιπωρία των εννέα ημερών, την οποία υπέστησαν οι πολίτες της Θεσσαλονίκης. Η κυβέρνηση φέρει ευθύνη απέναντι στην πόλη να εξασφαλίζει την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και οφείλει να την αναλάβει, ανεξάρτητα από τα ιδεοληπτικά της σχέδια για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών στο νομό, ώστε να μην αντιμετωπίσει ολόκληρος νομός, ξανά, το ίδιο πρόβλημα»!

Τελευταία Ενημέρωση στις Τρίτη, 23 Μάιος 2017 17:51
 
Άρθρο της Περιφερειάρχη Ρένας Δούρου στην Αυγή της Κυριακής
News - Απόψεις
Δευτέρα, 22 Μάιος 2017 17:11

Άρθρο της Περιφερειάρχη Ρένας Δούρου στην Αυγή της Κυριακής

Image1δουρ

«Τα επεισόδια στο Περιφερειακό Συμβούλιο αλλά και στη Βουλή δεν είναι μεμονωμένα και ανοίγουν την πόρτα σε ένα μαύρο παρελθόν που επιδιώκει να επιστρέψει στο παρόν», τονίζει μεταξύ άλλων η Περιφερειάρχης Αττικής, σε άρθρο της στην Αυγή της Κυριακής (21/5/17).

 

Βασικά σημεία του άρθρου της Περιφερειάρχη:

 

  • Η χειροδικία περιφερειακού συμβούλου της ήσσονος αντιπολίτευσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο εις βάρος της περιφερειακής συμβούλου της παράταξης Λαϊκή Συσπείρωση, κατά τη συνεδρίαση της 11ης Μαΐου, ήταν αποκαλυπτική γιατί αποτυπώνει, όπως δυστυχώς επιβεβαιώθηκε λίγες μέρες αργότερα στη Βουλή, τη βαθιά τάση εκφασισμού του δημόσιου χώρου.

  • Έχουμε έτσι εισέλθει σε μια περίοδο άκρως επικίνδυνης σχετικοποίησης των πάντων, αξιών, ηθών, πολιτικών πρακτικών. Και η επικινδυνότητα αυτή έγκειται στο γεγονός ότι, in fine, σε περιπτώσεις όπως αυτή που εκτυλίχθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ή εκείνη στη Βουλή με πρωταγωνιστή τον βουλευτή της Χρυσής Αυγής, αναπτύσσεται ένα καθοδικό spiral, διόλου γραφικό - όπως επιχειρούν κάποιοι να το παρουσιάσουν - και εξόχως απειλητικό για τη Δημοκρατία.

  • Σε αυτό το πλαίσιο, η «ανάγνωση» από τη ΝΔ του επεισοδίου στη Βουλή – «για μια ακόμη φορά, η ΧΑ διευκολύνει τον ΣΥΡΙΖΑ» - είναι ενδεικτική επικίνδυνης τυφλότητας.

  • Στους «Υπνοβάτες», την κορυφαία, αλλά και προφητική, τριλογία του, ο Χέρμαν Μπροχ, περιγράφει με ενάργεια μια κοινωνία της οποίας σταδιακά το σύστημα αξιών αποσυντίθεται – είναι η γερμανική κοινωνία λίγο πριν από την άνοδο του ναζισμού… Είναι κάθε κοινωνία που εγκαταλείπεται, ως υπνοβάτης, στο σαράκι της ακροδεξιάς – είτε αυτό έχει τη μορφή ενός «πατενταρισμένου» ακροδεξιού κόμματος είτε όχι…

 

Εδώ : Το άρθρο της Περιφερειάρχη στην Αυγή της Κυριακής, 21 Μαΐου 2017

 
Χ. ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
News - Απόψεις
Κυριακή, 21 Μάιος 2017 16:04

Χ. ΚΑΦΑΝΤΑΡΗ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ

(άρθρο της Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ Β' Αθήνας και Προέδρου της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, Χαράς Καφαντάρη, όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα "Documento'', της Κυριακής (21.5.2017).

kafantari

Σήμερα, που η πατρίδα μας προσπαθεί να βγει από την επιτροπεία και τις μνημονιακές πολιτικές χρόνων, η Ανάπτυξη μέσω επενδύσεων είναι κύριος μοχλός εξόδου.

Η συμφωνία με τους δανειστές, η ολοκλήρωση της Β΄ αξιολόγησης, καθώς και η διαφαινόμενη ρύθμιση του μεγάλου ζητήματος του χρέους, οδηγούν τη χώρα σε συνθήκες «κανονικότητας».

Η αποκατάσταση του κλίματος εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία, που διαφαίνεται και από τις πρώτες θετικές αντιδράσεις των αγορών στη συμφωνία, δημιουργεί πράγματι αισιοδοξία για την παραπέρα πορεία ανάκαμψης.

Όμως, όταν λέμε επενδύσεις εννοούμε παραγωγικές επενδύσεις, που θα φέρουν κεφάλαια, νέες θέσεις εργασίας και τεχνογνωσία. Δεν θα βασίζονται στο παλαιό μοντέλο του «ξεπουλήματος», της εκχώρησης της δημόσιας περιουσίας και των εσόδων αποκλειστικά σε ιδιώτες. Είναι δεδομένο ότι οι επενδύσεις αυτές θα είναι κύρια από τον ιδιωτικό τομέα, αλλά με διαφάνεια, έλεγχο, αμοιβαίο όφελος κράτους και επενδυτή και κυρίως συνέχεια και προοπτική. Το νέο επενδυτικό μοντέλο θα είναι εντελώς διαφορετικό από τη λογική του κρατικοδίαιτου ιδιωτικού τομέα, που επί δεκαετίες λειτούργησε στη χώρα μας, με τις γνωστές συνέπειες.

Οι πρόσφατες επενδυτικές συμφωνίες, εμπορικές, ναυτιλιακές, ενεργειακές και ψηφιακές, που συνάφθηκαν στην Κίνα, κατά το ταξίδι του Πρωθυπουργού, είναι πολύ σημαντικές για την ελληνική οικονομία. Η χώρα μας και λόγω της γεωπολιτικής της θέσης, εκτός από παράγοντας ειρήνης και σταθερότητας στην πολυτάραχη περιοχή μας, τείνει να γίνει και σημαντικός εμπορικός, ναυτιλιακός και ενεργειακός κόμβος.

Ο τομέας της ενέργειας, στις νέες συνθήκες της παγκόσμιας και της ενιαίας ευρωπαϊκής αγοράς, είναι εντελώς διαφορετικός από το παρελθόν και προσφέρει ιδιαίτερες αναπτυξιακές ευκαιρίες.

  • Η ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης και των Κυκλάδων με την ηπειρωτική Ελλάδα δημιουργούν νέες αναπτυξιακές προοπτικές, ενώ παράλληλα θα μειώσουν την εξάρτηση των νησιών από το πετρέλαιο, προσφέροντας συγχρόνως μείωση και των τιμολογίων, πέραν του περιβαλλοντικού οφέλους.

  • Η ανάπτυξη των ΑΠΕ στη χώρα μας, πέραν του θετικού οικολογικού αποτυπώματος, είναι σημαντικός αναπτυξιακός παράγοντας και πεδίο καινοτομίας, αλλά πρέπει να γίνεται με κριτήρια, όπως τοπικότητα, συνέργεια με τις παραδοσιακές ενεργειακές πηγές, αύξηση των ωφελημάτων, διασφάλιση του δημόσιου συμφέροντος και μείωση του κόστους. Αναφέρουμε ιδιαίτερα την «ξεχασμένη» γεωθερμική ενέργεια. Η εγκατάσταση γεωθερμικών σταθμών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας αποτελεί προτεραιότητα, η οποία μπορεί να συμβάλει σημαντικά στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, ενώ έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι άλλων ΑΠΕ, όπως σταθερή παροχή σε 24ωρη βάση, ελάχιστη επιφάνεια εγκατάστασης, μικρή περιβαλλοντική όχληση .

  • Οι επενδύσεις στην ενεργειακή απόδοση και εξοικονόμηση ενέργειας στα κτίρια, έχουν επίσης σημαντικά αναπτυξιακά χαρακτηριστικά. Δίνουν ανάσα στον πολύπαθο κλάδο της κατασκευής και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του χώρου, ενώ νέα χρηματοδοτικά εργαλεία διατίθενται, όπως το ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ ΙΙ.

Ένανέο τοπίο διαμορφώνεται στον τομέα της ενέργειας σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η ασφάλεια εφοδιασμού, η διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας για την ΕΕ, η ομαλή μετάβαση στο targetmondel (–μοντέλο στόχο) από το 2018 και η ανάγκη προσαρμογής της χώρας μας στους νέους κανόνες είναι απαραίτητη. Παράλληλα οι συμφωνίες για το κλίμα –COP 21- στο Παρίσι και το σχέδιο της ΕΕ για τους στόχους το 2030 είναι ουσιαστικά προ απαιτούμενα για τη χώρα μας.

Η κυβέρνηση κατάφερε μετά από διαπραγματεύσεις, να ολοκληρωθεί το σχέδιο του νέου ΑΔΜΗΕ και να αποκρούσει την πλήρη ιδιωτικοποίηση των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας, παραμένοντας το 51% υπό δημόσιο έλεγχο, ενώ συμμετέχουν και κινέζικα κεφάλαια κατά 25%. Ακύρωσε το νόμο για τη Μικρή ΔΕΗ, ενώ δεσμεύεται, μετά από απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, σχετικά με τη δεσπόζουσα θέση της ΔΕΗ στους λιγνίτες. Εδώ πρέπει να αναφέρουμε και τη δέσμευση, με βάση ευρωπαϊκές οδηγίες, σχετικά με τη μείωση των μεριδίων της ΔΕΗ στη λιανική αγορά ηλεκτρικού ρεύματος, σε ποσοστό κάτω από το 50% (σήμερα γύρω στο 87%) το 2020, παραμένοντας πάντα ο βασικός δημόσιος πυλώνας του ενεργειακού μας συστήματος.

Ραγδαίες λοιπόν, οι αλλαγές στον τομέα της ενέργειας στη χώρα μας. Μέχρι το Δεκέμβρη του 2017 οφείλουμε να παρουσιάσουμε τον Εθνικό Ενεργειακό σχεδιασμό μας, που θα περιλαμβάνει τους τρόπους επίτευξης των στόχων, τις αλλαγές στην αγορά ενέργειας, τον τρόπο τιμολόγησης της και βέβαια συγκεκριμένα μέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής φτώχειας, που αποτελεί ζητούμενο και για την ΕΕ.

 

Χαρά Καφαντάρη

Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Β Αθήνας

Πρόεδρος Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου

 
Γ. Αρβανιτίδης: Οι Έλληνες του Πόντου μας δίδαξαν με το πάθος τους τι σημαίνει να ξεκινάς από την αρχή, να σηκώνεσαι στα πόδια σου και να τραβάς μπροστά ξανά.
News - Απόψεις
Σάββατο, 20 Μάιος 2017 09:09

Γ. Αρβανιτίδης: Οι Έλληνες του Πόντου μας δίδαξαν με το πάθος τους τι σημαίνει να ξεκινάς από την αρχή,
να σηκώνεσαι στα πόδια σου και να τραβάς μπροστά ξανά.


Εισήγηση Γ. Αρβανιτίδη στην Ειδική συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου (19.05.2017)

Η 19η Μαΐου είναι μέρα πένθους και μνήμης. Είναι μέρα πένθους και μνήμης για την γενοκτονία τουλάχιστον 350.000 Ελλήνων του Πόντου από το 1916 έως το 1923. Είναι η μέρα που μας θυμίζει το δράμα των αδελφών μας Ποντίων, ένα δράμα που ζητά δικαίωση εδώ και έναν ολόκληρο αιώνα.

Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου δεν είναι μόνο ένα απαράγραπτο έγκλημα κατά της ανθρωπότητας. Ήταν μια προσπάθεια να ξεριζωθούν βίαια η σκέψη, τα ήθη, τα έθιμα και οι παραδόσεις των προγόνων μας. Οι ιδέες, όμως, αγαπητοί συνάδελφοι, δεν πεθαίνουν. Η κουλτούρα, ο πολιτισμός και το παράδειγμα ζωής των Ποντίων ζει ακόμα άσβεστο.

Μέρες σαν τη σημερινή τα συναισθήματα είναι πολλά και έντονα. Γνωρίζω καλά πως τα λόγια είναι πολύ φτωχά για να απαλύνουν τον πόνο μιας γενοκτονίας. Τον πόνο για εκείνους που εξοντώθηκαν στις επιδρομές, στα τάγματα εργασίας, στις επιστρατεύσεις, στις αγγαρείες, στις βίαιες εκτοπίσεις, στις αναγκαστικές μετοικεσίες, στις πεζοπορίες χιλιάδες χιλιομέτρων.

Το θέμα είναι οι πράξεις.

  • Οι πράξεις που θα φέρουν την πολυπόθητη δικαίωση.
  • Οι πράξεις που θα φροντίσουν να μην ζήσουμε ξανά τέτοια τραγωδία.
Το χρέος της ελληνικής πολιτείας είναι διαρκές σε δύο κατευθύνσεις.
  • Χρειαζόμαστε συντεταγμένες πρωτοβουλίες για τη διεθνή και ευρωπαϊκή αναγνώριση της γενοκτονίας του ποντιακού ελληνισμού, στο πλαίσιο των αρχών του Διεθνούς Δικαίου και των Ευρωπαϊκών Θεσμών.
  • Χρειαζόμαστε, όμως, και συλλογική προσπάθεια για να μεταλαμπαδεύσουμε στα παιδιά μας το μεγαλείο ψυχής των Ελλήνων του Πόντου.

Ξέρετε, το μότο ζωής που με συντροφεύει είναι ένα: «Επιτρέπεται να πέσεις, επιβάλλεται να σηκωθείς». Και στη ζωή μου, η φράση αυτή μου έχει χρειαστεί ουκ ολίγες φορές. Οι Έλληνες του Πόντου είναι για μένα φάρος και πυξίδα. Μας δίδαξαν με το πάθος τους, τι σημαίνει αγώνας για επιβίωση, προκοπή, πρόοδο, ευημερία και πολιτισμό. Μας δίδαξαν τι σημαίνει να ξεκινάς από την αρχή, να μην υποκύπτεις, να σηκώνεσαι στα πόδια σου και να τραβάς μπροστά ξανά. Αυτό, αγαπητοί συνάδελφοι, είναι κουλτούρα, είναι πολιτισμός, είναι στάση ζωής. Και αυτή η στάση ζωής, αυτό το παράδειγμα, είναι χρέος μας να περάσει στην επόμενη γενιά.

Αν καταφέρουμε να κάνουμε τα παιδιά μας νικητές της ζωής, τότε θα έχουμε προσφέρει τεράστια υπηρεσία στην πατρίδα, θα έχουμε δείξει έμπρακτα τον σεβασμό μας στους αγώνες και τον πόνο των εκατοντάδων χιλιάδων ψυχών που υπήρξαν θύματα της ποντιακής γενοκτονίας.

Αν καταφέρουμε να κάνουμε τα παιδιά μας νικητές της ζωής, δεν θα έχουμε να φοβηθούμε τίποτα. Και το λέω αυτό – ως παρένθεση – με αφορμή την κρίση που βιώνει την τελευταία δεκαετία η πατρίδα μας. Μια κρίση που δεν πρέπει να μας κάνει να σκύψουμε το κεφάλι.

Υπό αυτή την έννοια, η παιδεία μας, η επιστημονική γνώση και τεκμηρίωση, η παράδοση που μένει ζωντανή μέσα από τα ποντιακά σωματεία, πρέπει να προστατευθούν ως κόρη οφθαλμού.

Πρέπει, τέλος, να θυμόμαστε ότι το Ποντιακό ζήτημα για εμάς είναι ζώσα ιστορία. Δεν είναι μόνο θέμα ιστορικό. Είναι και θέμα πολιτικό. Δεν αφορά μόνο το χθες. Αφορά το σήμερα και το αύριο. Οφείλουμε, λοιπόν, ως χώρα να πορευτούμε τον δύσκολο αυτό δρόμο με βάση τις αξίες της δημοκρατίας, της συμφιλίωσης των λαών και το διεθνές δίκαιο.

Έχουμε την αλήθεια με το μέρος μας.

Έχουμε το δίκιο με το μέρος μας.

Και η δικαιοσύνη – πάντα σε αυτή τη ζωή – αργά η γρήγορα αποδίδεται.

Η 19η Μαΐου είναι μέρα πένθους και μνήμης

 

 
Instagram, Το χειρότερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι το Facebook.
News - Απόψεις
Παρασκευή, 19 Μάιος 2017 12:18

Instagram,

Το χειρότερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι το Facebook.
a3625-social media

Αυτό είναι το χειρότερο μέσο κοινωνικής δικτύωσης και, έκπληξη, δεν είναι το Facebook.

Μιλάμε για το Instagram το οποίο και λαμβάνει τη χειρότερη βαθμολογία ανάμεσα στα ηλεκτρονικά μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στον αντίποδα, στην καλύτερη θέση είναι το YouTube την καλύτερη, όσον αφορά στην επίπτωση που έχουν στην ψυχική υγεία των νέων. Το Facebook βρίσκεται κάπου στη μέση.

Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας νέας έκθεσης της Βασιλικής Εταιρείας Δημόσιας Υγείας της Βρετανίας, που βασίσθηκε σε δειγματοληπτική έρευνα μεταξύ 1.479 νέων ηλικίας 14 έως 24 ετών, σύμφωνα με το BBC.

Η έρευνα ζήτησε από τους νέους να αξιολογήσουν τις συχνότερα χρησιμοποιούμενες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για το ποιες έχουν τις πιο αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχική κατάστασή τους, προκαλώντας περισσότερο άγχος, κατάθλιψη, μοναξιά, εκφοβισμό, προβλήματα σωματικής εικόνας κ.α.

Περίπου το 90% των νέων -μεγαλύτερο ποσοστό από κάθε άλλη ηλικιακή ομάδα- είναι χρήστες των σόσιαλ μίντια. Η έκθεση προειδοποιεί ότι «τα κοινωνικά μέσα μπορεί να τροφοδοτούν μια κρίση ψυχικής υγείας», παράλληλα όμως αναγνώρισε ότι μπορούν να λειτουργήσουν και με ωφέλιμο τρόπο.

Αξιολογώντας κάθε μέσο δικτύωσης με βάση 14 κριτήρια, οι νέοι ανέδειξαν το YouTube ως αυτό με τη θετικότερη επίπτωση στην ψυχική υγείας τους. Ακολουθεί δεύτερο το Twitter, τρίτο το Facebook, τέταρτο το Snapchat και τελευταίο το Instagram.

Η επικεφαλής της Βασιλικής Εταιρείας Δημόσιας Υγείας Σίρλεϊ Κράμερ επεσήμανε πως «είναι ενδιαφέρον ότι το Instragram και το Snapchat θεωρούνται τα χειρότερα για την ψυχική υγεία και ευεξία, καθώς και οι δύο πλατφόρμες δίνουν μεγάλη έμφαση στην εικόνα, πράγμα που φαίνεται πως ενισχύει τα αισθήματα ανεπάρκειας και άγχους στους νέους».

http://www.typos.com.cy/cat/13/article/27855

 
Σταύρος Καλαφάτης: «Ακίνητη στην Ελλάδα … η ηλεκτροκίνηση,με κίνδυνο απώλειας ευρωπαϊκών κονδυλίων»
News - Απόψεις
Τετάρτη, 17 Μάιος 2017 11:14

Σταύρος Καλαφάτης: «Ακίνητη στην Ελλάδα … η ηλεκτροκίνηση,με κίνδυνο απώλειας ευρωπαϊκών κονδυλίων»

kalafatis670

O αναπληρωτής Τομεάρχης Εξωτερικών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Σταύρος Καλαφάτης, με αφορμή την καθυστέρηση της Ελλάδας στην απορρόφηση ευρωπαϊκών πόρων και στην ανάπτυξη υποδομών ηλεκτροκίνησης και άλλων εναλλακτικών τεχνολογιών καυσίμων, κατέθεσε ερώτηση και έκανε την ακόλουθη δήλωση:

 

«Την ώρα που το ¼ των αερίων θερμοκηπίου στην Ευρώπη οφείλεται στις μεταφορές, ενώ 18.000 πρόωροι θάνατοι στην Ελλάδα αποδίδονται στην ατμοσφαιρική ρύπανση, η ελληνική Κυβέρνηση αφήνει αναξιοποίητα τα ευρωπαϊκά κονδύλια που προορίζονται για την ανάπτυξη υποδομών φόρτισης προς υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης.

 

Έτσι, παραμένουμε η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό εξάρτησης της αυτοκίνησης από τα ορυκτά έλαια που φτάνει το 98%.

 

Και βέβαια, δεν έχουμε δει κανένα σχέδιο δράσης, παρά την ύπαρξη σαφούς σχετικής ευρωπαϊκής πολιτικής και στήριξης.

 

Σε ένα ακόμα σημαντικό θέμα που αφορά στο περιβάλλον και στην ποιότητα ζωής των πολιτών, η Ευρώπη προχωρά στην ηλεκτροκίνηση, ενώ η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ κρατά την Ελλάδα … ακίνητη».

 

ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗΣ

 

ΠΡΟΣ

 

ΤΗ ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

5623/12-5-2017

 

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ

 

  1. Υποδομών και Μεταφορών

  2. Ενέργειας και Περιβάλλοντος

  3. Οικονομίας και Ανάπτυξης

 

Θέμα: Απώλεια ευρωπαϊκών κονδυλίων και καθυστέρηση της Ελλάδας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης και της ανάπτυξης υποδομών

 

Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί σημαντικό παράγονται για την επίτευξη των κλιματικών και ενεργειακών στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2020, καθώς η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας παρέχει τη δυνατότητα να αυξηθεί η ενεργειακή απόδοση των οδικών οχημάτων και να συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών ρύπων όπως το CO2.

 

Στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν σε ημερίδα που διοργανώθηκε από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.) στις 9 Απριλίου, αναφέρουν ότι στην Ευρώπη οι μεταφορές είναι υπεύθυνες για το ¼ όλων των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Παράλληλα ανακοινώθηκε ότι, ενώ η ηλεκτροκίνηση κερδίζει συνεχώς έδαφος τόσο στην Ευρώπη αλλά και παγκοσμίως, στην Ελλάδα οι μεταφορές εξαρτώνται σε ποσοστό σχεδόν 98% από τα ορυκτά καύσιμα, ποσοστό που αποτελεί και το μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Σύμφωνα δε με στοιχεία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος 18.000 πρόωροι θάνατοι στην Ελλάδα αποδίδονται στην κακή ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα.

 

Η Ελλάδα υστερεί σημαντικά στον τομέα της ηλεκτροκίνησης με κύριες αιτίες τη μη εφαρμογή της Κοινοτικής οδηγίας (2014/94/ΕΕ) σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα, και ενός εθνικού σχεδίου δράσης για την ηλεκτροκίνηση, τη φορολογική αντιμετώπιση, τις ανύπαρκτες υποδομές δημόσιας φόρτισης και την κρατική αδιαφορία ως προς την απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων, με τη χώρα μας να αποτελεί ένα από τα ελάχιστα κράτη μέλη που δεν έχουν επωφεληθεί από την πρωτοβουλία Europe Facilities για τη χρηματοδότηση υποδομών ηλεκτροκίνησης.

 

Αντίθετα, η ΕΕ εμφανίζεται αποφασισμένη να πάρει πρωτοβουλίες για περισσότερα σημεία φόρτισης, προβλέποντας ότι από το 2019, κάθε νεόδμητο ή ανακαινισμένο σπίτι θα πρέπει να διαθέτει σταθμό φόρτισης, ενώ μέχρι το 2023, το 10% των χώρων στάθμευσης όλων των κτιρίων πρέπει να έχουν φορτιστές.

 

Επειδή η χώρα μας έχει αναλάβει συγκεκριμένες δεσμεύσεις που απορρέουν από τις διατάξεις της Οδηγίας 2014/94 για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, η οποία ενσωματώθηκε στο εθνικό μας δίκαιο με το Ν. 4439/2016.

Ειδικότερα, προβλέπεται, μεταξύ άλλων:

α. Η υποχρέωση θέσπισης εθνικού πλαισίου πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών και για την υλοποίηση των σχετικών υποδομών, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τους εθνικούς σκοπούς και στόχους και τα μέτρα που απαιτούνται για την επίτευξη αυτών, αξιολόγηση της υφιστάμενης κατάστασης και της μελλοντικής ανάπτυξης της αγοράς και των υποδομών.

β. Η υποχρέωση υποβολής προς την Επιτροπή έκθεσης σχετικά με την εφαρμογή του εθνικού πλαισίου πολιτικής ως τις 18/11/2019 και μετά ανά 3ετία, στην οποία θα πρέπει να περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, εκτίμηση του αριθμού οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα ως το 2020, 2025 και 2030, το επίπεδο επίτευξης των εθνικών στόχων ανάπτυξης υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, μέτρα πολιτικής για τη στήριξη της εφαρμογής του εθνικού πλαισίου πολιτικής, όπως άμεσα κίνητρα για την αγορά μεταφορικών μέσων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα ή τη δημιουργία υποδομής, φορολογικά και άλλα μη οικονομικά κίνητρα, δημόσιος ετήσιος προϋπολογισμός για την ανάπτυξη υποδομών καθώς και για την ενίσχυση εργοστασίων κατασκευής τεχνολογιών εναλλακτικών καυσίμων, καθώς και για Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη και Επίδειξη.

γ. Η έκδοση ΚΥΑ όπου θα καθορίζονται οι απαιτούμενες λεπτομέρειες εφαρμογής του εθνικού πλαισίου πολιτικής

 

Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί

 

  1. Δεδομένων των στόχων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της σχετικής νομοθεσίας ποια είναι η πολιτική και οι στόχοι σας σχετικά με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης των οδικών οχημάτων

  2. Ποιες από τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την οδηγία 2014/94 και το νόμο 4439/2016, και ειδικότερα από αυτές που αναφέρονται στο κείμενο της ερώτησης υπό α-γ, έχουν υλοποιηθεί και ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής τους

  3. Ειδικότερα, έχει εκπονηθεί εθνικό πλαίσιο πολιτικής, και τι περιλαμβάνει; Ποια είναι η σημερινή κατάσταση στον τομέα της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα; Ποιοι είναι οι εθνικοί στόχοι και ποια μέτρα θα ληφθούν για την υλοποίησή τους

  4. Ποια μέτρα από αυτά που αναφέρονται στο κείμενο της ερώτησης, υπό β, και τα οποία πρέπει να περιλαμβάνονται στην έκθεση που θα υποβληθεί προς την Επιτροπή ως τις 18/11/2019 πρόκειται να λάβετε και ποιες είναι οι εκτιμήσεις σχετικά με τον αριθμό οχημάτων με εναλλακτικά καύσιμα τα επόμενα χρόνια.

  5. Ποιο είναι το ύψος των κονδυλίων της ΕΕ που προβλέπονται για τη χρηματοδότηση υποδομών ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα. Για ποιους λόγους δεν έχουν απορροφηθεί.

Αθήνα, 12 Μαΐου 2017

 

Ο ερωτών βουλευτής

 

 

 

Σταύρος Καλαφάτης

 
Τελικά, πότε νίκησαν; Το 2016 ή το 2017;...Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
News - Απόψεις
Δευτέρα, 15 Μάιος 2017 10:27

Τελικά, πότε νίκησαν; Το 2016 ή το 2017;...Γράφει η Σοφία Βούλτεψη

Svoultepsi 2016 7 8 16 5 52 b
 

Καθώς οδεύουμε προς την ψήφιση του τέταρτου μνημονίου (για την ακρίβεια πέμπτου, αφού υπάρχει και το άλλο συμπληρωματικό μνημόνιο του Ιουνίου 2016) – οπότε οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ που θα έσχιζαν τα μνημόνια «ντάλα μεσημέρι» θα έχουν υπογράψει τρία μνημόνια μόνοι τους – μετά από άλλη μια μακρόσυρτη και ολέθρια «διαπραγμάτευση», ας θυμηθούμε τι έλεγαν και πώς θριαμβολογούσαν μετά την προηγούμενη «περήφανη διαπραγμάτευση».

Ήταν αρχές Ιουνίου του 2016, όταν και πάλι είχαν… νικήσει. Και ιδού τι έλεγαν με (ένα ακόμη) non paper, σε αντιπαραβολή με αυτά που έγιναν και λένε σήμερα:

-Στην επόμενη, ίσως, συνεδρίαση της ΕΚΤ, η κυβέρνηση αναμένει την άρση του waiver των ελληνικών ομολόγων και σύντομα, μέσα στον Ιούλιο (σ.σ. του 2016), ενδεχομένως, αναμένει την ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο σύστημα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ. Τότε, ο κ. Τσίπρας είχε δηλώσει μιλώντας στο υπουργικό συμβούλιο ότι «αναμένουμε, αμέσως μετά και την τυπική ολοκλήρωση της αξιολόγησης και τη συνεδρίαση του Euro Working Group, τις επόμενες μέρες, στην επόμενη, ίσως, συνεδρίαση της ΕΚΤ, την άρση του waiver των ελληνικών ομολόγων. Και επίσης, σύντομα, μέσα στον Ιούλιο, ενδεχομένως, αναμένουμε την ένταξη των ελληνικών ομολόγων στο σύστημα ποσοτικής χαλάρωσης της ΕΚΤ».

Ως γνωστόν, αυτό ουδέποτε συνέβη και σήμερα δηλώνουν και πάλι ότι θα… συμβεί!

-Η κυβέρνηση πέτυχε να αλλάξει η συμφωνία που είχε η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου ως προς τα πρωτογενή πλεονάσματα. Και πέτυχε να μειωθούν οι στόχοι σε +0,5% του ΑΕΠ για το 2016, 1,75% για το 2017 και 3,5% για το 2018. Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση ΝΔ – ΠαΣοΚ είχαν συμφωνήσει για συνεχή δυσθεώρητα πρωτογενή πλεονάσματα, ύψους 4,5% από το 2016 και μετά!..

Ναι, αλλά τελικά προτίμησαν να μην… πάρουν το 0,5% που είχαν πετύχει και πήγαν στο (δυσθεώρητο για τα υφεσιακά δεδομένα της οικονομίας) 3,9%, ενώ τώρα δεσμεύονται για πλεονάσματα της τάξης του 3,5% μέχρι τουλάχιστον το 2021 – ενώ πανηγύριζαν για το 3,5% του 2018!

-Έλεγαν τότε ότι οι δανειστές ζητούσαν αύξηση του ΦΠΑ στην ενέργεια από το 13% στο 23%, στους λογαριασμούς της ΕΥΔΑΠ, από 13% στο 23%, στο εμφιαλωμένο νερό, από 13% στο 23%, σε θέατρα, βιβλία, έντυπα, κ.λπ. από 6% σε 13%, κατάργηση του μονοπωλίου των ΕΛΤΑ, για γράμματα βάρους έως 50 γρ., αύξηση του κύριου φόρου στον ΕΝΦΙΑ. Τα συνολικά έσοδα από τον ΕΝΦΙΑ παρέμειναν στα 2,65 δισ. ευρώ με διαφορετική, όμως, κατανομή του φόρου -ελάφρυνση ανάλογα με την αξία γης και τα τετραγωνικά. Μόνο σε 500.000 ιδιοκτήτες είχαμε επιβάρυνση από τους 3,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες. Και θριαμβολογούσαν ότι δεν τα δέχτηκαν!

Ναι, αλλά οι δανειστές επέστρεψαν με άλλες απαιτήσεις τις οποίες δέχτηκαν μια χαρά: Δεσμεύτηκαν να μειώσουν φοροαπαλλαγές και εκπτώσεις, καθώς και διάφορα κοινωνικά επιδόματα ύψους τουλάχιστον 447.000.000 ευρώ - κατάργηση έκπτωσης φόρου για ιατρικές δαπάνες (121 εκ. ευρώ), κατάργηση της έκπτωσης φόρου 1,5% από την παρακράτηση (68 εκ. ευρώ), μείωση επιδόματος πετρελαίου θέρμανσης (58 εκ. ευρώ), μείωση επιδόματος τέκνων (5 εκ. ευρώ), μείωση στήριξης οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα (2 εκ. ευρώ), μείωση επιδομάτων φτώχειας και φυσικών καταστροφών (3 εκ. ευρώ), μείωση επιδομάτων ανεργίας (2 εκ. ευρώ), κατάργηση επιδομάτων στους δικαιούχους του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, μείωση των οροφών του clawback, (188 εκ. ευρώ) για τον ΕΟΠΥΥ. Αυτά προς αντικατάσταση όσων λένε ότι απέτρεψαν πριν από έναν χρόνο.

-Έλεγαν (τον Ιούνιο του 2016) ότι οι θεσμοί ζήτησαν περικοπές ύψους 1% του ΑΕΠ (1,9 δις ευρώ) ως το 2018, μέσω καθολικών μειώσεων στις καταβαλλόμενες κύριες και άμεσης περικοπής των επικουρικών συντάξεων (800 εκ. ευρώ) καθώς εφαρμογή της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος που είχαν συμφωνήσει ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Και ότι… πέτυχαν την απόλυτη προστασία των κύριων καταβαλλόμενων συντάξεων, την προστασία για άθροισμα συντάξεων κύριας και επικουρικής έως 1.300 ευρώ τον μήνα. Και ότι ενδεχόμενες μειώσεις των επικουρικών συντάξεων λόγω επανυπολογισμού, στη βάση των κανόνων που θα ισχύουν στο εξής για όλους τους ασφαλισμένους, θα επηρεάσει κάτω από το 10% των συνταξιούχων της χώρας.

Τελικά, δέχθηκαν προνομοθέτηση για περικοπή 1% επί του Α.Ε.Π. των συντάξεων από το 2019 (για όλους τους συνταξιούχους, μέσω περικοπής της προσωπικής διαφοράς μέχρι κατ' ανώτατο όριο 18% και συμπληρωματικές περικοπές στις επικουρικές συντάξεις αν χρειάζονται και με πάγωμα των αυξήσεων με βάση τον πληθωρισμό μέχρι το 2021).

Και επιπλέον δέχθηκαν φορολόγηση φυσικών προσώπων 1% επί του ΑΕΠ από το 2020, μέσω μείωσης του αφορολογήτου στα 5.681 ευρώ για άγαμο, έως 6.590 ευρώ για έγγαμο με τρία παιδιά. Μάλιστα, η μείωση μπορεί να έρθει νωρίτερα, δηλαδή το 2019, αν δεν επιτυγχάνεται ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του Α.Ε.Π.

-Έλεγαν (στις 3 Ιουνίου 2016), σχετικά με τα κόκκινα δάνεια ότι οι δανειστές ζητούσαν να πωλούνται όλα τα δάνεια, ανεξαρτήτως κατηγορίας και η κυβέρνηση πέτυχε να εξαιρεθούν όλα τα δάνεια που συνδέονται με την πρώτη κατοικία. Ότι οι δανειστές ζητούσαν να μην υπάρχουν σημαντικοί περιορισμοί στην αγορά δανείων και η κυβέρνηση κατάφερε τα δάνεια που θα μεταβιβαστούν σε μη τραπεζικές εταιρείες να προστατεύονται χωρίς καμιά ουσιαστική διαφορά από το καθεστώς που ισχύει για τα δάνεια που παραμένουν τις τράπεζες. Ότι οι

«μη τραπεζικές εταιρείες», (σ.σ. δηλαδή τα ξένα funds, δηλαδή τα «κοράκια της καταστροφής») στις οποίες θα μπορούν να μεταβιβάζονται δάνεια, υποχρεώνονται να χρησιμοποιούν εταιρείες διαχείρισης δανείων με έδρα την Ελλάδα. Και ότι θα δημιουργείτοΦορέας Πιστοποίησης Φερεγγυότητας, που θα διασφαλίζει τη δίκαιη και αντικειμενική πιστοληπτική αξιολόγηση και θα διευκολύνει την πρόσβαση σε νέο δανεισμό.

Τώρα, δέχονται τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, τη θέσπιση ασυλίας των τραπεζικών στελεχών, την υιοθέτηση δευτερογενούς νομοθεσίας για την ενεργοποίηση των «διαχειριστών αφερεγγυότητας» και κάτι που ονομάζουν «βελτιστοποίηση του πλαισίου αδειοδότησης και λειτουργίας της αγοράς των κόκκινων δανείων» - που μπορεί να σημαίνει οτιδήποτε άλλο από αυτό που υποτίθεται είχαν «συμφωνήσει» πέρσι.

-Έλεγαν ότι πέτυχαν (το 2016, για να μην ξεχνιόμαστε) την ακύρωση της πώλησης του 66% του ΑΔΜΗΕ, την ακύρωση της «Μικρής ΔΕΗ» και την κατοχύρωση του δημόσιου χαρακτήρα ΔΕΗ και ΑΔΜΗΕ. Όπως μάλιστα έλεγαν «η λύση δεν μπορεί να δοθεί ούτε από τη νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία της ιδιωτικοποίησης, ούτε από την νοσταλγική πρόσδεση σε μια ξεπερασμένη πραγματικότητα του κρατισμού με όλες τις ταξικές και πολιτικές ιδιοτέλειες και επιβαρύνσεις του. Χρειάζονται νέα, δημόσια εργαλεία, για την παραγωγική ανασυγκρότηση, με κοινωνικό πρόσημο για την οργάνωση και λειτουργία τους».

Τώρα, πουλάνε το 40% των λιγνιτικών μονάδων και των ορυχείων, πουλάνε το 17% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΗ που βρίσκεται στο ΤΑΙΠΕΔ (οπότε το Δημόσιο μένει με το 34,123% της ΔΕΗ, η οποία παύει να τελεί υπό δημόσιο έλεγχο), ενώ πωλείται και το 66% του ΔΕΣΦΑ (δηλαδή το 35% που κατέχουν τα ΕΛΠΕ και το 31% του ΤΑΙΠΕΔ).

-Έλεγαν (το 2016) ότι «ρυθμίζεται άμεσα το θέμα του χρέους με μέτρα βραχυπρόθεσμα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Δημιουργείται έτσι ένας σαφής οδικός χάρτης που θα εξομαλύνει τις συνθήκες ρευστότητας στην οικονομία. Και το σημαντικότερο: Αυτός ο οδικός χάρτης αρχίζει και τελειώνει εντός του προγράμματος χωρίς να παρατείνει την αβεβαιότητα για μετά»…

Τώρα λένε ότι έδωσαν τη συμφωνία (την… φετινή) για να πάρουν το χρέος και ευελπιστούν στη ρύθμισή του…

Μετά, τα ξέχασαν όλα αυτά τα… κέρδη και διαφήμισαν άλλα. Όπως την «άμεση επιστροφή στην εργασιακή κανονικότητα».

Και εδώ γνώρισαν άλλο ένα Βατερλό: Όχι μόνο το θέμα παραπέμφθηκε για μετά το τέλος των μνημονίων, αλλά και τους υποχρεώνουν να ξαναψηφίσουν τους προηγούμενους νόμους! Και – από πάνω – καταργείται το βέτο του υπουργού όσον αφορά στις ομαδικές απολύσεις!

Συμπέρασμα: «Νίκησαν» και το 2016 και το 2017!

http://www.elzoni.gr/html/ent/286/ent.72286.asp

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 15 Μάιος 2017 10:30
 
Άρθρο του διευθυντή της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Ζαχαριάδη στην εφημερίδα "The Hellenic Mail". Οι μέρες Μακρόν για την Γαλλία, την Ευρώπη και τη χώρα μας....Του Κώστα Ζαχαριάδη*
News - Απόψεις
Κυριακή, 14 Μάιος 2017 12:53

Άρθρο του διευθυντή της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Ζαχαριάδη στην εφημερίδα "The Hellenic Mail".

Οι μέρες Μακρόν για την Γαλλία, την Ευρώπη και τη χώρα μας....Του Κώστα Ζαχαριάδη*

zaxariadhs

Οι γαλλικές προεδρικές εκλογές χρωματίζουν τις εξελίξεις σε μήκη και πλάτη πολύ πιο μακριά από τη Γαλλία και την ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση λόγω σημαντικότητας και της χώρας και της πολιτικής της παράδοσης. Τα συμπεράσματα από την εκλογική μάχη στη Γαλλία, σε συνδυασμό με τις προηγηθείσες εκλογικές διαδικασίες, το Βrexit στη Βρετανία και τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές, προσφέρονται για μια ουσιαστική συζήτηση για τις διεθνείς πολιτικές τάσεις. Απομένουν οι εκλογές στη Γερμανία τον Σεπτέμβριο, οι αγγλικές εκλογές τον Ιούνιο, οι βουλευτικές στη Γαλλία τον ίδιο μήνα, και πιθανόν οι εκλογές στην Ιταλία.

Διαβάζουμε αυτές τις μέρες ιδίως στα social media αναλύσεις για την σαρωτική νίκη των δημοκρατικών αξιών στη Γαλλία και την μεγάλη ήττα της ακροδεξιάς. Όλοι χαιρόμαστε αλλά δεν συμμερίζομαι ούτε τους πανηγυρισμούς ούτε την άκρατη αισιοδοξία. Το 34,5% της Λεπέν είναι μελανή κηλίδα στην ευρωπαϊκή πολιτική ζωή και στην πολιτική ιστορία της Γαλλίας με ότι ιστορικά συμβολίζει. Η ακροδεξιά είναι ρυθμιστικός παράγοντας στη γαλλική πολιτική ζωή. Καθορίζει την ατζέντα και εκτός Γαλλίας δυστυχώς. Η Λεπέν δεν κατατροπώθηκε και δεν ισοπεδώθηκε στις εκλογές, πήρε διπλάσιο σχεδόν ποσοστό συγκριτικά με τον πατέρα της το 2002. Δεν θέλω να διανοηθώ τι μπορεί να γίνει σε 5-10-15 χρόνια αν η Ευρώπη και η Γαλλία δεν υπερβούν τις σημερινές αιτίες που τροφοδοτούν την δυναμική του εθνικού μετώπου αλλά και της ακροδεξιάς σε όλη την Ευρώπη. Ευτυχώς έχασε όπως αναμέναμε η Λεπέν αλλά ο αγώνας για τις αξίες της δημοκρατίας και της Ευρώπης πρέπει να ενταθεί. Το αποτέλεσμα των Γαλλικών εκλογών δίνει παράταση χρόνου για να βρεθούν λύσεις με βάση τις ευρωπαϊκές αρχές και αξίες, τις αξίες της γαλλικής δημοκρατίας αλλιώς η εξοικείωση με το τέρας έχει δυστυχώς ήδη ξεκινήσει. H ήττα της Λεπέν ήταν πιο μεγάλη σε σχέση με ό,τι έδιναν οι δημοσκοπήσεις και αυτό είναι ένα καλό σημάδι. Η ήττα της Λεπέν είναι το τρίτο "ούφ" σε εκλογική μάχη στην Ευρώπη. Εκλογές στην Αυστρία, στην Ολλανδία, στη Γαλλία... Όμως όποιος δοκιμάσει πολλά "ουφ", θα έρθει και η ώρα του "ωχ"‬.

Η νίκη του Μακρόν στη Γαλλία είναι πασιφανές πως δεν οφείλεται μόνο στις δικές του επιλογές και τη δική του πολιτική επιρροή στο εκλογικό ακροατήριο της χώρας του. Είναι μια νίκη που του δόθηκε και για να κλείσει ο δρόμος στην αντίπαλο εκπρόσωπο της Ακροδεξιάς… Οι ψηφοφόροι του Μακρόν στον δεύτερο γύρο, προέρχονται από διάφορους χώρους, που οι πολίτες τους δεν μπορούσαν να επιτρέψουν την άλωση της Γαλλίας από την εθνικιστική και φασίζουσα Δεξιά. Το 64% σε συνδυασμό με το υψηλό ποσοστό αποχής (25%) και το 10% των λευκών και άκυρων, με το οποίο εκλέχτηκε ο νέος Γάλλος Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν, αντικατοπτρίζει τη σύνθετη πραγματικότητα σε αυτή τη μεγάλη χώρα της Ευρωζώνης με τον βαρύνοντα ρόλο στις παγκόσμιες εξελίξεις.

Από σήμερα ξεκινά ο τρίτος γύρος των Γαλλικών εκλογών, οι βουλευτικές εκλογές. Ο Μακρόν θα προσπαθήσει να συγκροτήσει ένα πολιτικό μέτωπο πάνω στα συντρίμμια των δεξιόστροφων σοσιαλδημοκρατών και τμήματος της γαλλικής δεξιάς. Είναι η ευκαιρία για ανασύνθεση της ευρύτατης αριστεράς, χωρίς σεχταρισμούς, κοντόφθαλμες μικροπολιτικές λογικές, με λογική ανοιχτών οριζόντων ανασύνθεσης με στόχο κατάκτηση πολιτικών πλειοψηφιών στο μέλλον. Το έχει ανάγκη η και η γαλλική και η ευρωπαϊκή αριστερά. Το Κομμουνιστικό Κόμμα Γαλλίας αλλά και ο υποψήφιος των σοσιαλιστών Μπενουά Αμόν (παρά την εκλογική του συντριβή) τήρησαν στάση ανοιχτών θυρών. Είναι η ώρα να οικοδομηθούν οι γέφυρες!

Η πολύ μεγάλη αποχή δείχνει ότι μεγάλο τμήμα του εκλογικού σώματος δεν μετέχει και δεν παίρνει θέση σε διλήμματα που για κάθε δημοκράτη είναι σαφής λόγος όχι μόνο συμμετοχής αλλά και κινητοποίησης. Σοβαρά προβληματική στάση οι ίσες αποστάσεις. -Ας μην βλέπουμε όμως μόνο τα αρνητικά... Η θέση του νέου προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας για το ζήτημα του ελληνικού χρέους όπως πρόσφατα διατυπώθηκε δημόσια είναι θετική, όπως θετική ήταν και η στάση του την περίοδο του 2015 όταν διατέλεσε υπουργός οικονομικών της κυβέρνησης Ολάντ στο ελληνικό ζήτημα. Η Ελλάδα θα συνεχίσει πιθανώς να έχει ένα σημαντικό φίλο στο τιμόνι της δεύτερης μεγαλύτερης ευρωπαϊκής οικονομίας. Εχοντας και αυτή τη δήλωση του κ. Μακρόν στη φαρέτρα του ο κ. Σαπέν ο Γάλλος υπουργός οικονομικών θα έχει μια θετική και σθεναρή παρέμβαση στο Eurogroup στις 22 Μαΐου, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η 2η αξιολόγηση. Μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγήσει και σε αποσαφήνιση για το χρέος, που θα επιτρέψει την ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα Ποσοτικής Χαλάρωσης τον Ιούνιο. Αυτός είναι ο εθνικός ελληνικός στόχος και η νίκη Μακρόν δίνει μια επιπλέον ώθηση για να φτάσουμε εκεί.

Οι επόμενες κινήσεις του Μακρόν θα είναι ενδεικτικές των προθέσεών του, υπάρχει ήδη η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση του Πορτογάλου πρωθυπουργού, Αντόνιο Κόστα, να συμμετέχει στις προπαρασκευαστικές συνόδους του σοσιαλιστικού κόμματος πριν τις συνόδους κορυφής της ΕΕ "από τα κέντρο", όπως συμμετέχει ο Αλέξης Τσίπρας ως παρατηρητής που ανήκει στην Ευρωπαϊκή Αριστερά. Σημαντικό είναι να συνεχιστούν οι ευρωμεσογειακές σύνοδοι που ξεκίνησαν με πρωτοβουλία του Έλληνα πρωθυπουργού αλλά φαίνεται να παίρνουν μόνιμο χαρακτήρα. H Ευρώπη χρειάζεται μια μεγάλη αλλαγή ο νέος Γάλλος Πρόεδρος το έχει στην προεκλογική του ατζέντα αλλά πρέπει να αναζητήσει συμμάχους και υποστηρικτές και στους πολίτες του και στα δημοκρατικά κόμματα στη Γαλλία και την Ευρώπη.

*Ο Κώστας Ζαχαριάδης είναι διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ

 
Σταύρος Καλαφάτης: Μνημείο προχειρότητας και αδιαφορίας για τη Θεσσαλονίκη το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες
News - Απόψεις
Παρασκευή, 12 Μάιος 2017 16:01

Σταύρος Καλαφάτης: Μνημείο προχειρότητας και αδιαφορίας για τη Θεσσαλονίκη το νομοσχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες.

kalafatis670

Για το νομοσχέδιο που κατέθεσε η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και
Μεταφορών στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους περί Αστικών Συγκοινωνιών  της
Θεσσαλονίκης, ο Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης της ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης,
επισημαίνει τα εξής:

Στο βωμό ιδεοληπτικών εμμονών και κομματικών σκοπιμοτήτων τακτοποίησης
«ημετέρων», η κυβέρνηση κατέθεσε στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ένα
νομοσχέδιο που επιβεβαιώνει την κυβερνητική προχειρότητα και στο ζήτημα των
αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

·         Παραβλέπει ευρωπαϊκές οδηγίες, που προβλέπουν ανοικτές διαδικασίες
και δημόσιους διεθνείς διαγωνισμούς, μπλέκοντας σε περιπέτειες και τη
Θεσσαλονίκη και τη χώρα.

·         Εμπαίζει τους δημάρχους, υποχρεώνοντάς τους να δανειστούν, για να
καταφέρουν να πάρουν μέρος στη δημιουργία δύο νέων δημόσιων φορέων.

·         Εμπαίζει τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ, αφού δεν υπάρχει τρόπος να
νομιμοποιήσει την πρόσληψή τους σε δημόσιο φορέα.

·         Εμπαίζει τους Θεσσαλονικείς, αφού φορτώνει στις πλάτες τους δύο
δημόσιους φορείς οι οποίοι, για να «ζήσουν» θα μετακυλήσουν τα έξοδά τους
στην τιμή του εισιτηρίου.

Ταυτόχρονα, με την απραξία έναντι του άμεσου προβλήματος της καθυστέρησης
οφειλόμενων που αντιστοιχούν στα δεδουλευμένα των εργαζόμενων, επιδεικνύει
πλήρη αδιαφορία για τις αδύναμες κοινωνικές ομάδες, χαμηλόμισθων,
χαμηλοσυνταξιούχων, ανέργων, φοιτητών, αλλά και για το εμπόριο και για το
επιχειρείν, που θα πληγούν με την αναστολή λειτουργίας των αστικών
συγκοινωνιών από τη Δευτέρα.

Τελευταία Ενημέρωση στις Παρασκευή, 12 Μάιος 2017 16:06
 


Σελίδα 2 από 167
ΜΙΡΕΛΑ ΠΑΧΟΥ με συμμετοχή ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΤΣΙΡΑ & ΜΙΛΤΟΥ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ - ΝΟΜΑΔΕΣ // ΝΕΟ SINGLE & VIDEO CLIP!
ΜΙΡΕΛΑ ΠΑΧΟΥ με συμμετοχή ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΤΣΙΡΑ & ΜΙΛΤΟΥ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ - ΝΟΜΑΔΕΣ // ΝΕΟ SINGLE & VIDEO CLIP!
   Mιρέλα Πάχου «ΝΟΜΑΔΕΣ» (Σε Συμμετοχή Γιάννη Κότσιρα & Μίλτου Πασχαλίδη)     Το νέο single της Μιρέλας ...

Συνέχεια με «Εμποράκο» και «Stopover» ● Στη δεύτερη εβδομάδα οι προβολές στους θερινούς κινηματογράφους του δήμου Νεάπολης-Συκεών
Συνέχεια με «Εμποράκο» και «Stopover»  ● Στη δεύτερη εβδομάδα οι προβολές στους θερινούς  κινηματογράφους του δήμου Νεάπολης-Συκεών
Συνέχεια με «Εμποράκο» και «Stopover» ● Στη δεύτερη εβδομάδα οι προβολές στους θερινούς κινηματογράφους του δήμου Νεάπολης-Συκεών     Η ...

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση