ATTICANEWS.GR

Member Area
Απόψεις
Πνιγήκατε σε μια κουταλιά νερό. Βασικά σημεία ομιλίας Γ. Αρβανιτίδη στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής για την ρύπανση του Σαρωνικού από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ»
News - Απόψεις
Πέμπτη, 21 Σεπτέμβριος 2017 18:07

Πνιγήκατε σε μια κουταλιά νερό.

Βασικά σημεία ομιλίας Γ. Αρβανιτίδη στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής για την ρύπανση του Σαρωνικού από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ»

 

  • Αν στη στεριά «πνιγόμαστε σε μια κουταλιά νερό», στη συγκεκριμένη περίπτωση πνιγήκαμε στα ήρεμα νερά του Σαρωνικού, δυστυχώς. Θα ήμουν και εγώ φορτισμένος, αν είχα την ιδιότητα του κ. Κουρουμπλή και των άλλων συναδέλφων και μου τύχαινε ξαφνικά να βυθιστεί ένα πλοίο, με νηνεμία, φαινομενικά χωρίς πρόβλημα και να καταλήξει να πλήξει όλο το Σαρωνικό κόλπο και να μπλέξουμε λαθρεμπόρια, να μπλέξουμε περιβάλλον και νομίζω δεν έμεινε κανένα κομμάτι της ελληνικής πολιτείας, που δεν έχει εμπλακεί σε αυτό το απλό γεγονός, το οποίο συνέβη.
  • Υποτιμήσατε το πρόβλημα, αργήσατε στην παρέμβαση, είχατε χειρισμούς που δεν απέδωσαν. Υπάρχουν τεσσάρων επιπέδων ερωτήματα.
Πρώτον, ο χρόνος της απόκρισης και αν τελικά έγιναν τα πρώτα βήματα τα οποία θα έπρεπε. Άκουσα τι είπε ο κ. Σαντορινιός, 2:30 η ώρα έγινε το ατύχημα και στις 5:30 έφτασε το πρώτο απορρυπαντικό, όμως ο σταθμός αντιμετώπισης ήταν δίπλα. Δεν θα μπορούσαν όλη αυτή την ώρα να έχουν μπει έστω τα πλωτά φράγματα πριν μπουν τα βυθιζόμενα;

Δεύτερον, είναι η απορρύπανση. Δεν είναι σοβαρό ζήτημα να λέει ο Υπουργός, πηγαίνετε να κολυμπήσετε. Ο Υπουργός το είπε, δεν το είπε κάποιος άλλος και να θεωρούμε ότι είμαστε σοβαροί στην αντιμετώπιση του ζητήματος.

Τρίτον, πρέπει κάποιος να απαντήσει πότε και σε ποιους χρόνους πραγματικά μπορούν να αλιεύουν οι αλιείς, πότε μπορούν να τρώνε τα αλιεύματα, διότι και αυτά είναι πολύ σοβαρά ζητήματα τα οποία πρέπει να απαντηθούν, όπως, επίσης και τα ερωτήματα για τις αποζημιώσεις των ανθρώπων.

Τέταρτον, λέτε ότι θα αλλάξετε τον τρόπο χορήγησης των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας. Γιατί; Προφανώς, το πιο σωστό σύστημα είναι και ο νηογνώμων και η πολιτεία. Τί δεν καταλαβαίνουμε; Τί θα πει ιδιωτικός τομέας ή όχι; Είναι δύο ξεχωριστά επίπεδα, στα οποία θα μπορούσε κάποιος να απευθυνθεί.

  • Αφήστε τα επικοινωνιακά τρικ, αντιμετωπίστε το πρόβλημα, βγάλτε τα συμπεράσματα που πρέπει για να διδαχτείτε από αυτό το γεγονός. Δεν θέλω να φανταστώ τι θα συνέβαινε αν το ναυάγιο αυτό γινόταν με μεγαλύτερο πλοίο στην ανοιχτή θάλασσα.
  • Με αφορμή αυτό το γεγονός υπενθυμίζω ότι είναι ανοικτό το θέμα της συνεδρίασης της Επιτροπής για τον Θερμαϊκό που υποφέρει από το φυτοπλαγκτόν.
Ομιλία στην Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής (20.09.2017)

 

 
Γιώργος Αμυράς - Τιμωρείστε παραδειγματικά τους υπαίτιους της ρύπανσης του Σαρωνικού
News - Απόψεις
Τετάρτη, 20 Σεπτέμβριος 2017 13:42

Γιώργος Αμυράς - Τιμωρείστε παραδειγματικά τους υπαίτιους της ρύπανσης του Σαρωνικού.

Παρέμβαση του Βουλευτή Β' Αθήνας με το Ποτάμι Γ. Αμυρά  στη συνεδρίαση  της Επιτροπής Περιβάλλοντος με θέμα":Αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης στον Σαρωνικό από τη βύθιση του Δεξαμενόπλοιου ‘Αγία Ζώνη ΙΙ​''.

AMYRAS

 

«Θα μάθουμε τι προκάλεσε το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου Αγ. Ζώνη ΙΙ; Πώς από ένα ναυτικό ατύχημα μικρής κλίμακας η ρύπανση έφτασε στην Σαρωνίδα;» αναρωτήθηκε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Γιώργος Αμυράς απευθυνόμενος στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κο Π. Κουρουμπλή, κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Περιβάλλοντος για την αντιμετώπιση της θαλάσσιας ρύπανσης στον Σαρωνικό από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου.

«Δεν θα κριθείτε από τα ημερολόγια και τα τηλέφωνα που κάνατε μεταξύ σας για την αντιμετώπιση της διαρροής μαζούτ από το ναυάγιο αλλά εκ του αποτελέσματος. Και φοβάμαι ότι η κατάσταση δεν είναι καθόλου καλή» τόνισε ο κ. Αμυράς και ζήτησε την παραδειγματική τιμωρία των υπαίτιων του ναυαγίου αλλά και εκείνων που ολιγώρησαν μπροστά στην εξελισσόμενη περιβαλλοντική ζημιά.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 20 Σεπτέμβριος 2017 13:44
 
Άρθρο του Δημ. Παπαδημούλη στο "Social Europe"
News - Απόψεις
Τετάρτη, 20 Σεπτέμβριος 2017 08:59

Άρθρο του Δημ. Παπαδημούλη στο "Social Europe"

  • Δημ. Παπαδημούλης: «Είναι πατριωτικό και συλλογικό καθήκον να αποκαταστήσουμε πλήρως την οικονομική κυριαρχία της χώρας στο πλαίσιο των κανόνων της Ευρωζώνης».

 

  • «Το επόμενο διάστημα θα απαιτηθεί εντατικοποίηση της προσπάθειας και προσήλωση στον στόχο της εξόδου από την επιτροπεία».

 

  • Άρθρο του Δημήτρη Παπαδημούλη στο «Social Europe».

papadim1

Άρθρο του Αντιπροέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη, φιλοξενεί η ιστοσελίδα προοδευτικών πολιτικών «Social Europe», με θέμα τα τελευταία στοιχεία για την ελληνική οικονομία, το έργο και τις πρωτοβουλίες της ελληνικής κυβέρνησης, τις κοινές προκλήσεις Ελλάδας και Ευρώπης.

Ο Δημήτρης Παπαδημούλης σημείωσε πως «τα τελευταία στοιχεία της Eurostat δείχνουν πως η ελληνική οικονομία επανέρχεται σταδιακά, μετά από πολλά χρόνια ύφεσης και στασιμότητας, σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης», προσθέτοντας πως «τα θετικά αυτά νέα είναι αποτέλεσμα της μεγάλης προσπάθειας που έχουμε αναλάβει και του τελικού στόχου για την οριστική έξοδο της χώρας από τα μνημόνια και την επιτροπεία, τον Αύγουστο του 2018».

Αναφορικά με το έργο και τις πρωτοβουλίες της ελληνικής κυβέρνησης, ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υπογράμμισε ότι «κάνουμε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για να καταπολεμήσουμε τις χρόνιες παθογένειες, τη διαφθορά και ένα σύνθετο σύστημα συμφερόντων, εισάγοντας μεταρρυθμίσεις σε υγεία, παιδεία και δημόσια διοίκηση, που στόχο έχουν να καταστήσουν την Ελλάδα ένα φυσιολογικό κράτος που σέβεται τον πολίτη και ενισχύει την υγιή επιχειρηματικότητα», επισημαίνοντας ότι «βασική μας προτεραιότητα ήταν και είναι η στήριξη των παραγωγικών δυνάμεων και του κόσμου της εργασίας, εκείνων που μας στήριξαν τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη».

Για την τρίτη αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος, ο Δημήτρης Παπαδημούλης τόνισε ότι «η γρήγορη ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης μέσα στο 2017, θα ενδυναμώσει το αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών και του έργου που παράγεται» με στόχο, όπως υπογραμμίζει, «να συνεχιστεί με μεγαλύτερη προσήλωση και ένταση η προώθηση και δημιουργία ενός βιώσιμου παραγωγικού μοντέλου, ώστε η χώρα να μπορεί να σταθεί στα πόδια της και στις δυνάμεις της χωρίς τη μηχανική υποστήριξη των μνημονίων».

Για την εικόνα των Ευρωπαίων αξιωματούχων σχετικά με το έργο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ο Δημήτρης Παπαδημούλης στάθηκε στο γεγονός πως «πολλοί Ευρωπαίοι ηγέτες και αξιωματούχοι, μεταξύ των οποίων ο Γιούνκερ, ο Μοσκοβισί και ο Ρέγκλινγκ, ο Μακρόν και ο Κόρμπυν, αναγνωρίζουν ότι πολύ δύσκολα κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα θα μπορούσε να έχει προχωρήσει, όπως η Ελλάδα, σε τόσες πολλές τομές, μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα», ενώ επέμεινε στο μεγάλο στοίχημα που αντιμετωπίζουν Ελλάδα και Ευρώπη, που δεν είναι άλλο από τον τερματισμό «των πολιτικών που μας οδήγησαν σε αυτό το τέλμα, που γέννησαν την κρίση, το φάντασμα του ναζισμού και της μισαλλοδοξίας, τις κοινωνικές και περιφερειακές ανισότητες».

 

 Το link δημοσίευσης: https://www.socialeurope.eu/greek-economy-recovering-exiting-crisis

 

Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο μεταφρασμένο στα ελληνικά:

 

Η ελληνική οικονομία ανακάμπτει και βγαίνει από την κρίση

Τα τελευταία στοιχεία της Εurostat δείχνουν πως η ελληνική οικονομία επανέρχεται σταδιακά, μετά από πολλά χρόνια ύφεσης και στασιμότητας, σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Οι επενδύσεις ενισχύονται και οι εξαγωγές αυξάνονται κατά 18% - την υψηλότερη απόδοση από το 2001 και μετά.

Η ανεργία μειώνεται σταδιακά, φτάνοντας στο 21.2% από το 27% που ήταν το 2014, ενώ για δύο συνεχόμενα έτη η κυβέρνηση καταφέρνει και υπερκαλύπτει τους στόχους για το πρωτογενές πλεόνασμα, προχωρώντας παράλληλα σε μικρές ενισχυτικές κινήσεις προς κοινωνικές ομάδες που έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση. Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία και τις εκτιμήσεις, είναι εφικτός για το 2017 ρυθμός ανάπτυξης κοντά στο 2%, όσο και ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της Ευρωζώνης, και ακόμα υψηλότερη για το 2018. Είναι πλέον φανερό πως κάτι αλλάζει προς το καλύτερο για την ελληνική οικονομία.

Τα θετικά αυτά νέα είναι αποτέλεσμα της μεγάλης προσπάθειας που έχουμε αναλάβει και του τελικού στόχου για την οριστική έξοδο της χώρας από τα μνημόνια και την επιτροπεία, τον Αύγουστο του 2018. Είναι πατριωτικό και συλλογικό καθήκον να αποκαταστήσουμε πλήρως την οικονομική κυριαρχία της χώρας στο πλαίσιο κανόνων της Ευρωζώνης, να επαναφέρουμε την εργασιακή ομαλότητα, να διαμορφώσουμε σταθερές συνθήκες δίκαιης ανάπτυξης, και να αξιοποιήσουμε στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα θετικά μηνύματα και τις ευκαιρίες που μας δίνονται.

Έχουμε φτάσει εδώ που φτάσαμε με πολλές δυσκολίες και εμπόδια, βρισκόμενοι σε συνθήκες αυξημένης δημοσιονομικής επιτήρησης λόγω της χρεοκοπίας και του υψηλότατου δημόσιου χρέους που κληρονομήσαμε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Κάνουμε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια για να καταπολεμήσουμε τις χρόνιες παθογένειες, τη διαφθορά και ένα σύνθετο σύστημα συμφερόντων, εισάγοντας μεταρρυθμίσεις σε υγεία, παιδεία και δημόσια διοίκηση που στόχο έχουν να καταστήσουν την Ελλάδα ένα φυσιολογικό κράτος που σέβεται τον πολίτη και ενισχύει την υγιή επιχειρηματικότητα.

Η γρήγορη ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης μέσα στο 2017, θα ενδυναμώσει το αποτέλεσμα των πρωτοβουλιών και του έργου που παράγεται. Θα συνεχίσουμε με μεγαλύτερη προσήλωση και ένταση την προώθηση και δημιουργία ενός βιώσιμου παραγωγικού μοντέλου που θα φέρει πιο κοντά τον στόχο της οριστικής εξόδου από την επιτροπεία, ώστε η χώρα να μπορεί να σταθεί στα πόδια της και στις δυνάμεις της χωρίς μηχανική υποστήριξη των μνημονίων μετά τον Αύγουστο του 2018.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, βασική μας προτεραιότητα ήταν και είναι η στήριξη των παραγωγικών δυνάμεων και του κόσμου της εργασίας, εκείνων που μας στήριξαν τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη. Εκείνων δηλαδή των δυνάμεων που παλεύουν να κρατηθούν όρθιες μέσα στην κρίση, που βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική θέση, και που αρχίζουν σταδιακά, βήμα-βήμα, να διακρίνουν το αποτύπωμα των θετικών δημοσιονομικών αποτελεσμάτων και στην πραγματική οικονομία.

Σε αυτή την πορεία, έχει γίνει πλέον κατανοητό από ένα πολύ μεγάλο μέρος τόσο των ευρωπαϊκών θεσμών, όσο και των Ευρωπαίων πολιτών, ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν ανέλαβε απλώς τη διακυβέρνηση μιας χρεοκοπημένης οικονομίας της Ευρωζώνης, αλλά το έργο ανοικοδόμησης ενός ολόκληρου κρατικού μηχανισμού, όλων εκείνων των στοιχείων και δομών που συνθέτουν ένα κράτος. Από τους βασικούς τομείς της δημόσιας πολιτικής, μέχρι τη διαμόρφωση ενός πλαισίου νομιμότητας για τα ΜΜΕ, τις αστικές συγκοινωνίες, τη δικαιοσύνη και τη συνταγματική αναθεώρηση, την κοινωνική αλληλεγγύη, το σύστημα ασφάλισης, το τραπεζικό σύστημα, παντού, σε όλα τα πεδία, αναπτύσσονται δράσεις και νομοθετικές πρωτοβουλίες που θα έπρεπε να είχαν προχωρήσει εδώ και πολλά χρόνια.

Για αυτόν ακριβώς το λόγο, πολλοί Ευρωπαίοι ηγέτες και αξιωματούχοι, μεταξύ των οποίων ο Γιούνκερ, ο Μοσκοβισί και ο Ρέγκλινγκ, ο Μακρόν και ο Κόρμπυν, αναγνωρίζουν ότι πολύ δύσκολα, κάποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα, θα μπορούσε να έχει προχωρήσει όπως η Ελλάδα σε τόσες πολλές τομές, μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα.

Το επόμενο διάστημα, η πορεία για την έξοδο από την κρίση δεν θα είναι στρωμένη με ροδοπέταλα. Θα απαιτηθεί εντατικοποίηση της προσπάθειας και προσήλωση στο στόχο. Το στοίχημα όμως είναι μεγάλο, τόσο για την Ελλάδα, όσο και για την Ευρώπη: Οι πολιτικές που μας οδήγησαν σε αυτό το τέλμα, που γέννησαν την κρίση, το φάντασμα του ναζισμού και της μισαλλοδοξίας, τις κοινωνικές και περιφερειακές ανισότητες, πρέπει να αλλάξουν.

 
Ελισάβετ Βόζεμπεργκ - Βρυωνίδη: "Δεν υπήρξε η άμεση και εγκαιρη επέμβαση από πλευράς κυβέρνησης, αυτό τώρα το πληρώνουμε"
News - Απόψεις
Παρασκευή, 15 Σεπτέμβριος 2017 18:53

Ελισάβετ Βόζεμπεργκ - Βρυωνίδη: "Δεν υπήρξε η άμεση και έγκαιρη επέμβαση από πλευράς κυβέρνησης, αυτό τώρα το πληρώνουμε"

21731263 10212072890992322 6109566766357733758 n

Τo μέλoς του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Ελισάβετ Βόζεμπεργκ - Βρυωνίδη μιλάει στο μικρόφωνο του Αντώνη Τσαγκρωνη για τις οικολογικές καταστροφές, τις ευθύνες, τις ευρωπαϊκές δράσεις μετά το πέρας της εκδήλωσης για το Βραβείο Ευρωπαίου Πολίτη 2017 στο Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα.*

"Η Δημοτική Αρχή σε ότι αφορά το πρόβλημα αυτό ενήργησε άμεσα και έγκαιρα"

ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΑΣΜΟ ΕΔΩ

 

 

21751969 10212072878352006 7147305655780760487 n

*Το Γραφείο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα, με την υποστήριξη της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα, διοργάνωσε εκδήλωση για το Βραβείο Ευρωπαίου Πολίτη 2017
Σε σύνολο 50 βραβευθέντων από όλα τα Κράτη Μέλη, η Ελλάδα έχει τρεις νικητές*. Πρόκειται για τις ΜΚΟ "PRAKSIS" και "ΜΠΟΡΟΥΜΕ" και την κ. Αικατερίνη ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ. Στη φετινή διοργάνωση βραβεύτηκαν οι τρεις νικητές από την Ελλάδα και συγκεκριμένα η ΜΚΟ «PRAKSIS», η ΜΚΟ «ΜΠΟΡΟΥΜΕ» και η κ. Αικατερίνη Παναγοπούλου. 

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο απονέμει κάθε χρόνο το Βραβείο του Ευρωπαίου Πολίτη σε πολίτες ή ομάδες πολιτών, σωματεία ή οργανώσεις που έχουν επιδείξει εξαιρετική προσήλωση και επιτεύγματα στην προαγωγή καλύτερης αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ των πολιτών των χωρών μελών της ΕΕ, καθώς και στη διευκόλυνση και προαγωγή της διασυνοριακής και διεθνικής συνεργασίας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συμπεριλαμβάνεται και η πολιτιστική συνεργασία που συμβάλλει στην ενίσχυση της αντίληψης για την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση.
Τελευταία Ενημέρωση στις Σάββατο, 16 Σεπτέμβριος 2017 09:09
 
Οι τεκτονικές πλάκες της Κεντροαριστεράς και η Νέα Μεταπολίτευση. ...Του Θόδωρου Τσίκα
News - Απόψεις
Πέμπτη, 14 Σεπτέμβριος 2017 15:17
Οι τεκτονικές πλάκες της Κεντροαριστεράς και η Νέα Μεταπολίτευση.
...Του Θόδωρου Τσίκα
 ΤΣΙΚΑΣ1
Επιτέλους! Οι εξελίξεις στον πολιτικό χώρο του Κέντρου και της Κεντροαριστεράς ξεκίνησαν! Και μάλιστα με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, πρωτόγνωρους εδώ και αρκετά χρόνια. Δεν θα ήταν υπερβολή να πει κανείς, ότι άρχισαν να κινούνται οι τεκτονικές πλάκες του χώρου.
Σε αυτό συνέβαλαν πολλοί/ές. Η Φώφη Γεννηματά επέδειξε πολιτική τόλμη όταν μίλησε με σαφήνεια για την ανάγκη ενός νέου ενιαίου φορέα της Κεντροαριστεράς, εισηγήθηκε την επιτάχυνση των διαδικασιών μέχρι το τέλος του 2017 και πρότεινε τον Ν. Αλιβιζάτο για την ευθύνη της διεξαγωγής τους. Ο εξαιρετικού κύρους, Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου, Νίκος Αλιβιζάτος, προσωπικότητα εκτός ΔΗΣΥ, αλλά με πλήρη αποδοχή απ' όλα τα σχήματα και τις προσωπικότητες του κεντρώου και κεντροαριστερού χώρου. Ο Γιώργος Καμίνης, με την γνωστοποίηση της υποψηφιότητας του για την ηγεσία της Προοδευτικής Δημοκρατικής Παράταξης, αποτέλεσε τον καταλυτικό παράγοντα για το "άνοιγμα" της διαδικασίας, επανέφερε τον χώρο στο επίκεντρο μιας άνευ προηγουμένου θετικής δημοσιότητας, ξανάφερε την ευρύτερη παράταξη στην επικαιρότητα και στη «μόδα» και κυρίως μετέτρεψε μια σχεδόν «δεδομένη» διαδικασία σε κεντρικό πολιτικό γεγονός, με εξαιρετικό ενδιαφέρον. Ο Σταύρος Θεοδωράκης, με τη συμμετοχή του επιβεβαίωσε ότι ολόκληρος ο ενδιάμεσος χώρος μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, βρίσκεται πλέον σε διαδικασία ανασύνταξης.
Το τι θα προκύψει μετά, κανείς δεν το γνωρίζει ακριβώς. Θα είναι σίγουρα ένα καινούργιο τοπίο. Είναι κάτι που μπορεί να φοβίζει κάποιους, αλλά είναι και το πιο γοητευτικό στη νέα αυτή πραγματικότητα. Το πρώτο ζητούμενο, η απελευθέρωση μιας νέας δυναμικής -απίστευτης για τα μέχρι σήμερα δεδομένα- έχει ήδη επιτευχθεί. Η μορφοποίηση θα διαρκέσει για μεγάλο διάστημα, και θα απαιτήσει συνεισφορά όλων, αλληλοσεβασμό, νεωτεριστικές ιδέες, προγραμματική καινοτομία.
Αναδιαμόρφωση του πολιτικού σκηνικού
Ήταν μάλλον προφανές. Όταν η υπαρξιακή κρίση της χώρας θα φαινόταν ότι βρίσκεται στην αρχή του τέλους, όταν -παρά τις δύσκολες επιλογές που έχουμε ακόμα μπροστά μας την οικονομία- η κοινωνία δεν θα αισθανόταν ότι βρίσκεται με το ένα πόδι στον γκρεμό, θα άρχιζε η ανασύνθεση του πολιτικού συστήματος.
Είναι από καιρό έντονη η αναγκαιότητα για την πολυσυζητημένη «νέα Μεταπολίτευση». Για μια σαφή διαχωριστική γραμμή με το παρελθόν, και για την ανάδυση νέων δυνάμεων και σχημάτων που θα κληθούν να εκφράσουν τις καινούργιες ανάγκες, προσδοκίες και στόχους. Η Μεταπολίτευση του 1974 εξέφρασε τις τότε ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας, με ενσωματωμένα τα διδάγματα και της εμπειρίες της μετεμφυλιακής περιόδου και της επτάχρονης στρατιωτικής δικτατορίας. Έτσι και τώρα απαιτείται, αφού ληφθούν υπόψη τα αίτια που οδήγησαν στο χείλος της χρεωκοπίας και στην ανάγκη των Μνημονίων, να αναδειχθεί ένα νέο πολιτικό σκηνικό, που θα ωθήσει την χώρα μπροστά.
Η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν είναι η πρώτη φάση της νέας Μεταπολίτευσης. Είναι η τελευταία –μάλλον- φάση της παλιάς Μεταπολίτευσης. Όλοι οι πολιτικοί χώροι πρέπει να αναμετρηθούν με τις σύγχρονες προκλήσεις. Και αυτοί που κυβερνούν σήμερα, αλλά και η συντηρητική παράταξη, η Ν.Δ. Όποιος πολιτικός χώρος κατανοήσει έγκαιρα και σε βάθος τις νέες προκλήσεις και αναμορφωθεί κατάλληλα, θα ηγεμονεύσει μακροχρόνια στη νέα πολιτική περίοδο της χώρας.
Φυσικά, η ανανέωση και η αναμόρφωση δε μπορεί παρά να αρχίσει από τον χώρο εκείνο, ο οποίος χτυπήθηκε πιο βαριά από όλους τους άλλους, μέσα στη λαίλαπα των μνημονιακών χρόνων. Άδικα εν πολλοίς, καθώς ο χώρος του Κέντρου και της Κεντροαριστεράς σήκωσε δυσανάλογο βάρος, λόγω των συμπτώσεων της Ιστορίας. Χωρίς να είναι αναμάρτητος όσον αφορά τη διαχείριση κατά το παρελθόν, έδειξε πολιτικό ανάστημα και αίσθηση ευθύνης στην τελική και βαρύτερη φάση της κρίσης, από το 2010 και μετά. Και γι' αυτό η περίοδοςδιακυβέρνησης Γ. Παπανδρέου και οι μεταρρυθμίσεις της, πρέπει να αποκατασταθούν πολιτικά και ηθικά στην συνείδηση της κοινωνίας.
Νέα πολιτική σύνθεση στο Κέντρο και την Κεντροαριστερά
Η σφαίρα έφυγε πλέον από το περίστροφο. Δεν υπάρχει πλέον επιστροφή. Δυσκολίες, εντάσεις, αντιτιθέμενες προτάσεις, ναι, θα υπάρξουν. Δεν είναι, όμως, στιγμή για μεμψιμοιρίες, για φοβικές αντιδράσεις, για το "σύνδρομο του σκαντζόχοιρου". Το στοίχημα είναι η ανανέωση του DNA της παράταξης. 'Όποιος επιμείνει σε δεδομένα σχήματα, σε γνωστές συνταγές και σε «κλειστά κουτάκια», θα χάσει απλώς το τραίνο των εξελίξεων.
Η συσπείρωση του χώρου από το φιλελεύθερο Κέντρο, τη μεταρρυθμιστική Κεντροαριστερά, τη σύγχρονη σοσιαλδημοκρατία έως την ανανεωτική Αριστερά και την πολιτική Οικολογία, μπορεί να γίνει πλέον πραγματικότητα. Όχι ως απλό άθροισμα δυνάμεων, αλλά ως μια νέα πολιτική σύνθεση, βασισμένη σε ένα συνολικό σχέδιο μεγάλων αλλαγών, ριζικών τομών και βαθιών μεταρρυθμίσεων στη χώρα. Αυτό αναμένουν οι χιλιάδες ανένταχτοι, διεσπαρμένοι του χώρου, που παρακολουθούν με μεγάλη αγωνία και υψηλές προσδοκίες.


 
*Ο Θόδωρος Τσίκας είναι Πολιτικός Επιστήμονας-Διεθνολόγος, μέλος του Εθνικού Συμβουλίου του Κινήματος Δημοκρατών Σοσιαλιστών και στέλεχος της Δημοκρατικής Συμπαράταξης
 
Ελίζα Βόζεμπεργκ: «Η έμφυλη βία προσβάλλει τις κοινωνίες μας»
News - Απόψεις
Τρίτη, 12 Σεπτέμβριος 2017 18:14

Ελίζα Βόζεμπεργκ: «Η έμφυλη βία προσβάλλει τις κοινωνίες μας»
 

 

vozenberg2

  
Ψηφίστηκε με μεγάλη πλειοψηφία στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο η Έκθεση για τη σύναψη από την Ευρωπαϊκή Ένωση της Σύμβασης της Κωνσταντινούπολης σχετικά με την πρόληψη και καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών και της ενδοοικογενειακής βίας.
 
Η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και Αντιπρόεδρος της Ομάδας Εργασίας του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (Ε.Λ.Κ.) για Νομικές και Εσωτερικές Υποθέσεις, κυρία Ελίζα Βόζεμπεργκ – Βρυωνίδη στήριξε από κοινού με την εισηγήτρια του Ε.Λ.Κ., κυρία Anna Maria Corazza Bildt, τις βασικές θέσεις τις έκθεσης για την αντιμετώπιση όλων των ζητημάτων βίας κατά των γυναικών.  Στο παρελθόν, η Ελληνίδα ευρωβουλευτής έχει υπάρξει μεταξύ των εισηγητών σχετικού ψηφίσματος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την προσχώρηση της Ε.Ε. στη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης.
 
Στην έκθεση υπογραμμίζεται ότι η πρόσβαση της Ε.Ε. στη Σύμβαση πρόκειται να τονώσει το ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο για την πρόληψη και καταστολή όλων των μορφών βίας κατά των γυναικών και των κοριτσιών.  Η κυρία Βόζεμπεργκ σημείωσε, μεταξύ άλλων, ότι η Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης αποτελεί μια στοχευμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση της έμφυλης βίας, επισημαίνοντας ωστόσο ότι η προσχώρηση της Ε.Ε. στην εν λόγω Σύμβαση δεν αποτελεί πανάκεια, καθώς δεν απαλλάσσει τα κράτη μέλη από την υποχρέωση τους να την κυρώσουν σε εθνικό επίπεδο.
 
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της παρέμβασης της κυρίας Βόζεμπεργκ.
 
«Η βία κατά των γυναικών δυστυχώς ακόμα δεν έχει εκλείψει από τις κοινωνίες μας. Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους, καθώς το ένα τρίτο του συνόλου των γυναικών στην Ευρώπη έχουν υποστεί σωματική ή σεξουαλική βία τουλάχιστον μια φορά στην ενήλικη ζωή τους, το 20% έχουν υποστεί παρενόχληση μέσω διαδικτύου, μία στις είκοσι γυναίκες έχει πέσει θύμα βιασμού και ποσοστό μεγαλύτερο από το ένα δέκατο έχει υποστεί σεξουαλική βία με χρήση σωματικής βίας.
 
Η Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης ακολουθεί συνολική και στοχευμένη προσέγγιση για την αντιμετώπιση της βίας κατά των γυναικών, που συνιστά παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ακραία μορφή διάκρισης. Θέτει στο επίκεντρο τα ζητήματα βίας κατά των γυναικών και των κοριτσιών, συμπεριλαμβανομένης της ενδοοικογενειακής βίας, ενώ παράλληλα προάγει τα δικαιώματα των θυμάτων.
 
Η προσχώρηση της Ε.Ε. στη Σύμβαση της Κωνσταντινούπολης εξασφαλίζει ένα συνεκτικό ευρωπαϊκό νομοθετικό πλαίσιο για την πρόληψη και καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών, ωστόσο δεν αποτελεί πανάκεια, καθώς δεν απαλλάσσει τα κράτη μέλη από την υποχρέωση να κυρώσουν τη Σύμβαση σε εθνικό επίπεδο. 
 
Θα πρέπει άμεσα να αποτάξουμε κάθε μορφή έμφυλης βίας, αλλιώς οι κοινωνίες μας θα έχουν αποτύχει να εκπληρώσουν το ύψιστο καθήκον τους, που είναι η προστασία των πολιτών και των δικαιωμάτων τους».

 

 
«Να βγει ο τόπος από το καθεστώς επιτροπείας» Συνέντευξη της Περιφερειάρχη Αττικής στη Realnews
News - Απόψεις
Δευτέρα, 11 Σεπτέμβριος 2017 08:50

«Να βγει ο τόπος από το καθεστώς επιτροπείας»

Συνέντευξη της Περιφερειάρχη Αττικής στη Realnews

DOUROU17

«Σήμερα ο σκοπός είναι να βγει ο τόπος από το καθεστώς επιτροπείας» επισημαίνει η Περιφερειάρχης Αττικής, Ρένα Δούρου σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Realnews» και στον δημοσιογράφο Βασίλη Σκουρή. Η ίδια σημειώνει ότι η ανάκτηση της πολιτικής ανεξαρτησίας προϋποθέτει τρία πράγματα: «τη δημοσιονομική πειθαρχία, την επένδυση στην ανάπτυξη με τη δημιουργία αξιοπρεπών θέσεων δουλειάς και τη στήριξη της κοινωνικής συνοχής».

Στη συνέντευξή της, η Περιφερειάρχης αναφέρθηκε επίσης στον κρίσιμο ρόλο των Περιφερειών, οι οποίες, μαζί με τους Δήμους, «βρίσκονται εγγύτερα στην καθημερινότητα των πολιτών και των τοπικών κοινωνιών». «Και για τον λόγο αυτό», υπογραμμίζει, «κρίνονται καθημερινά από τους πολίτες και είναι υποχρεωμένες να παράγουν χειροπιαστό έργο. Να μην πολιτικολογούν. Αλλά να πράττουν. Ειδικά, λόγω των οικονομικών, πληθυσμιακών χαρακτηριστικών της, ο ρόλος της Περιφέρειας Αττικής μπορεί να είναι καταλυτικός». «Με την προϋπόθεση, όμως», σημειώνει χαρακτηριστικά, «όπως έχουμε τονίσει επανειλημμένως καταθέτοντας συγκεκριμένες προτάσεις, ότι θα προχωρήσουν οι αλλαγές του Καλλικράτη. Ότι θα κατοχυρωθεί η έννοια της μητροπολιτικότητας. Ότι θα ξεκαθαρίσουν οι αρμοδιότητες, γιατί δεν είναι δυνατόν για έναν δρόμο ή για μία πεζογέφυρα να πρέπει να παρέμβουν υπουργείο, δήμος και περιφέρεια! Ότι θα κατοχυρωθούν ειδικά οι αρμοδιότητες των Περιφερειών στον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό».

Τέλος απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το ενδεχόμενο να διεκδικήσει νέα θητεία στην Περιφέρεια Αττικής, η Περιφερειάρχης υπογραμμίζει ότι «το ζητούμενο δεν είναι αν εγώ θα κάνω δεύτερη θητεία, αλλά να αποκτήσει επιτέλους ο τόπος σύγχρονη και αποτελεσματική δημόσια διοίκηση».

Ακολουθούν αποσπάσματα της συνέντευξης της Περιφερειάρχη:

  • Αναφορικά με τις πρόσφατες πυρκαγιές: Το πρόβλημα δεν αφορά μόνο τις συγκεκριμένες πυρκαγιές, ούτε βεβαίως τη δράση της Περιφέρειας Αττικής, που βοήθησε σε ό,τι της ζητήθηκε την Πυροσβεστική. Το πρόβλημα έχει να κάνει γενικότερα με τον τρόπο που αντιμετωπίζονται πυρκαγιές, πλημμύρες, χιονοπτώσεις στον τόπο μας: ως νομοτέλεια ανάλογα με την εποχή, που καταδικάζει πολίτες, περιουσίες και περιβάλλον.

  • Πριν από λίγες ημέρες περιέγραψα μερικά μέτρα που πρέπει να ληφθούν άμεσα στην κατεύθυνση αυτή. Αναφέρθηκα, συγκεκριμένα, στην ανάγκη θεσμικής αποσαφήνισης ρόλων και αρμοδιοτήτων του κάθε εμπλεκόμενου φορέα, στην ενεργοποίηση της λειτουργίας του Συντονιστικού Μητροπολιτικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας, που αν και προβλέπεται από τον Καλλικράτη, δεν λειτουργεί, στον μηδενισμό ή τη μείωση των τελών κυκλοφορίας των πυροσβεστικών οχημάτων που χρησιμοποιούνται σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών.

  • Η ολοκλήρωση των δασικών χαρτών από τη μια θα προστατεύσει τα δάση και από την άλλη θα βάλει οριστικά τέλος στον εκμαυλισμό τοπικών κοινωνιών, συνειδήσεων και αιρετών, κλείνοντας έτσι έναν φαύλο κύκλο σε βάρος του περιβάλλοντος αλλά και της χρηστής διοίκησης.

  • Σχετικά με τις αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης: Εκείνο που επείγει, πέραν του πάγιου αιτήματος για απλή αναλογική, είναι να μην εγκλωβιστούμε σε μια θεωρητική συζήτηση περί της αντιπροσωπευτικότητας. Αυτή η συζήτηση είναι το άλλοθι όσων αρνούνται να θέσουν τον δάκτυλον επί τον τύπον των ήλων σχετικά με την αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων, την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας και τις δομικές ανεπάρκειες δεκαετιών - με λίγα λόγια, τη θεσμική αναδιοργάνωση του Καλλικράτη.

  • Στην Περιφέρεια Αττικής με συνέπεια, θέτοντας συγκεκριμένες προτεραιότητες, υλοποιούμε τις δεσμεύσεις του προγράμματος που ενέκριναν οι πολίτες το 2014, με μοναδικό γνώμονα μια σύγχρονη Περιφέρεια, που λειτουργεί με όρους διαφάνειας και κοινωνικής λογοδοσίας, στην υπηρεσία των πολιτών και του περιβάλλοντος. Αυτός είναι ο δικός μας ορίζοντας.

  • Σχετικά με τις αυτοδιοικητικές εκλογές: Εκτιμώ ότι θα πρέπει να βρεθούν εκείνες οι γυναίκες και οι άνδρες που θα πιστεύουν στον ρόλο και τις δυνατότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που δεν θα την εγκαταλείψουν γιατί δεν θα την αντιμετωπίζουν είτε ως "σκαλοπάτι" σε μια πολιτική καριέρα που δίνει αποκλειστικό βάρος στην κεντρική πολιτική σκηνή, είτε ως καταφύγιο μετά από μια ενδεχόμενη απώλεια υπουργικού θώκου. Αν ακολουθήσουμε αυτή την τακτική, τότε θα κερδισμένος δεν θα είναι μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ αλλά και η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Γιατί αυτή θα είναι η "βασιλική οδός" για να αποκτήσουν οι τοπικές κοινωνίες τους αιρετούς που τους αξίζουν.

  • Σχετικά με τον ρόλο του ΔΝΤ: Η απόφαση για την παρέμβαση του ΔΝΤ στην Ελλάδα υπήρξε μοιραία συνολικά για την Ευρώπη. Γιατί το ΔΝΤ είναι ένας μη ευρωπαϊκός οργανισμός που ωστόσο με τις πολιτικές του λειτούργησε και λειτουργεί σε βάρος της ευρωπαϊκής συνοχής, ακυρώνοντας μία από τις θεμελιώδεις αρχές του ευρωπαϊκού εγχειρήματος, την αλληλεγγύη. Για να παραφράσω μια φράση του Δημήτρη Χριστόφια, πολλές φορές φθάσαμε σε επίπεδο ευρωπαϊκών θεσμών στο σημείο εκείνο όπου ο όρος «αλληλεγγύη» να ταυτίζεται με τον «νεοαποικισμό».

  • Σχετικά με τις εξελίξεις για τον νέο φορέα της κεντροαριστεράς: Προς το παρόν παρακολουθούμε να μακραίνει ο κατάλογος των υποψηφίων. (...) Παρακολουθώ τις εξελίξεις, οι οποίες προκαλούν εύλογες - νομίζω - απορίες. Απορία πρώτη: Πόσο ενδιαφέρουν τους συμπολίτες μας αυτές οι κινήσεις; Μήπως ενδιαφέρουν περισσότερο τους πολιτικούς συντάκτες και τα πολιτικά στελέχη; Ήδη αυτό είναι a priori προβληματικό για έναν κομματικό μηχανισμό που θέλει να εκπροσωπεί τους πολίτες. Απορία δεύτερη: Τι είδους παράταξη είναι αυτή όπου έχουμε πληθώρα υποψηφίων χωρίς κατάθεση συγκεκριμένων προγραμμάτων; Απορία τρίτη: Με δεδομένο ότι η εννοιολογική αντίθεση μεταξύ Δεξιάς και Αριστεράς συνεχίζει να υπάρχει, πώς τοποθετείται ο νέος φορέας; Ειδικότερα, πώς τοποθετείται απέναντι σε αυτό που ο Νορμπέρτο Μπόμπιο ορίζει ως τον «πολικό αστέρα» της Αριστεράς, δηλαδή το ιδεώδες της ισότητας; Τα κοινωνικά δικαιώματα, το δικαίωμα στην εκπαίδευση, το δικαίωμα στην εργασία;

 
Σκανδαλώδεις δηλώσεις...Γράφει η Σοφία Βούλτεψη
News - Απόψεις
Παρασκευή, 08 Σεπτέμβριος 2017 10:57

Σκανδαλώδεις δηλώσεις...Γράφει η Σοφία Βούλτεψη

Svoultepsi 2016 7 8 16 5 52 b
 

«Είναι σκάνδαλο για τις δημοκρατικές διαδικασίες το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής της Ελλάδας», δήλωσε ο ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για νομισματικές και οικονομικές υποθέσεις, Πιέρ Μοσκοβισί, στην εφημερίδα Corriere della Sera στις 3 Σεπτεμβρίου, από το Κόμο όπου βρέθηκε προκειμένου να συμμετάσχει στο διεθνές οικονομικό φόρουμ του Ιδρύματος «Αμπροζέττι».

Είπε συγκεκριμένα ο κ. Μοσκοβισί: «Είναι ένα σκάνδαλο σε ό,τι αφορά στις δημοκρατικές διαδικασίες, όχι διότι οι αποφάσεις ήταν σκανδαλώδεις, αλλά διότι το να αποφασίζεις με αυτό τον τρόπο την μοίρα ενός λαού, το να επιβάλεις λεπτομερειακά αποφάσεις για τις συντάξεις, την αγορά εργασίας… Μιλώ για τις βασικές λεπτομέρειες της ζωής μιας χώρας που αποφασίστηκαν σε έναν οργανισμό, κεκλεισμένων των θυρών, οι εργασίες του οποίου ετοιμάζονται από τεχνοκράτες, χωρίς τον ελάχιστο έλεγχο ενός κοινοβουλίου. Χωρίς τα μέσα ενημέρωσης να γνωρίζουν πραγματικά τι λέγεται, χωρίς σταθερά κριτήρια ή μια κοινή κατευθυντήρια γραμμή».

Την επομένη, σχολιάζοντας τις συγκεκριμένες δηλώσεις, ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Μαργαρίτης Σχοινάς ανταπάντησε: «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ έδωσαν πάντοτε ιδιαίτερη προσοχή στην ανάγκη να κατανεμηθεί το βάρος του ελληνικού προγράμματος ισότιμα και δίκαια».

Είπε επίσης ότι ακριβώς επειδή η Επιτροπή Γιούνκερ ήθελε να κατανεμηθεί ισότιμα το βάρος του προγράμματος, προχώρησε στην αξιολόγηση του κοινωνικού αντίκτυπου του προγράμματος του ESM, πριν από την οριστικοποίησή του τον Αύγουστο του 2015.

«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, όσον αφορά τις μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας, η Επιτροπή ζήτησε μια ομάδα ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων να διατυπώσει συστάσεις, υπό το πρίσμα των βέλτιστων ευρωπαϊκών και διεθνών πρακτικών. Τόσο ο αντιπρόεδρος της Επιτροπής, Βάλντις Ντομπρόβσκις όσο και ο Επίτροπος Οικονομίας, Πιερ Μοσκοβισί έχουν εμφανιστεί επανειλημμένα ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για να ενημερώσουν τους ευρωβουλευτές και το κοινό σχετικά με το ελληνικό πρόγραμμα».

Και πρόσθεσε ότι, πράγματι, «η Επιτροπή Γιούνκερ, επένδυσε πολλή προσπάθεια σε χρόνο και σε πόρους για να κρατήσει την Ελλάδα στην ευρωζώνη και είμαστε πολύ χαρούμενοι που το πετύχαμε».

Στην πραγματικότητα, σκάνδαλο αποτελούν οι ίδιες οι δηλώσεις του κ. Μοσκοβισί.

Διότι τα προγράμματα στην Ελλάδα ξεκίνησαν όταν ο ίδιος ήταν υπουργός των Οικονομικών της Γαλλίας και μέλος του Eurogroup.

Και συνεχίστηκαν μια χαρά όταν εκείνος μεταπήδησε στη θέση του Επιτρόπου Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων, με τον ίδιο να πιέζει με κάθε ευκαιρία, συχνά προειδοποιώντας για τον κίνδυνο εξόδου από το ευρώ.

Στις 29 Ιουλίου 2015, ο κ. Μοσκοβισί είχε δηλώσει: «Για να υπάρξει πλήρης εμπιστοσύνη, πρέπει να φτάσουμε σ’ αυτήν την ανταλλαγή, δηλαδή μεταρρυθμίσεις έναντι του προγράμματος στήριξης, και αργότερα θα συζητήσουμε το θέμα του χρέους».

Στις 25 Μαΐου 2016, μετά την συμφωνία στο Eurogroup και τις αποφάσεις για το υπερταμείο, είχε δηλώσει, αναφερόμενος στη «μεταρρύθμιση» του ασφαλιστικού και στην ψήφιση προβλέψεων για τον αυτόματο δημοσιονομικό «κόφτη», καθώς και συμπληρωματικά μέτρα για την επιτάχυνση των ιδιωτικοποιήσεων και την αύξηση της έμμεσης φορολογίας: «Οι ελληνικές αρχές έδειξαν υπευθυνότητα»!

Επομένως, η αποδοχή όλων αυτών των μέτρων για τον κ. Μοσκοβισί είναι «υπευθυνότητα» - και καθόλου σκάνδαλο!

Νωρίτερα μάλιστα, στις 28 Απριλίου 2016, ο κ. Μοσκοβισί είχε πει ότι το Eurogroup είναι το σωστό πλαίσιο για να αναζητηθεί μια λύση στον εν λόγω μηχανισμό (σ.σ. τον «κόφτη») και πως δεν είναι στο συμφέρον κανενός η όποια καθυστέρηση.

Ακόμη πιο πριν, στις 14 Ιανουαρίου 2016, μιλώντας στη γερμανική εφημερίδα «Süddeutsche Ζeitung», ο Πιερ Μοσκοβισί δηλώνει ότι θέλει «να παραμείνει το ΔΝΤ», καθώς η συμμετοχή του ΔΝΤ δεν είναι πολύτιμη μόνο για την Ελλάδα, αλλά είναι και θέμα αξιοπιστίας, «διότι για πολλά κράτη μέλη της Ε.Ε. η συμμετοχή του ΔΝΤ είναι ένα λεπτό θέμα, όχι μόνο για τη Γερμανία». «Ας μην παίζουμε με το ΔΝΤ», λέει ξεκάθαρα.

Και στις 7 Μαρτίου του 2016, μας είχε ενημερώσει πως, όσον αφορά το δημοσιονομικό, κατά την άποψη της Επιτροπής πρέπει να επιτευχθεί ο στόχος του Μνημονίου για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2018.

Άρα, μια χαρά του φαίνονται και τα θηριώδη πλεονάσματα που τελικά επιβλήθηκαν.

Και στις 12 Φεβρουαρίου 2016, η εκπρόσωπός του, Ανίκα Μπράιτχαρτ, μας πληροφόρηση πως «οι ευρωπαϊκοί θεσμοί δεν ζητούν τίποτα περισσότερο από την εφαρμογή του μνημονίου που συμφωνήθηκε τον Αύγουστο».

Τίποτε περισσότερο!

Μάλιστα, στις 21 Ιανουαρίου 2016, κατά τη συνάντησή του με τον κ. Τσίπρα «υπογράμμισε», σύμφωνα με την εκπρόσωπό του, «τη σημασία ενός φιλόδοξου σχεδίου αναμόρφωσης του συνταξιοδοτικού» και την ανάγκη να τεθεί σε λειτουργία το ελληνικό Ταμείο ιδιωτικοποιήσεων. «Και τα δύο είναι προϋποθέσεις για να ολοκληρωθεί επιτυχώς και σύντομα η πρώτη αξιολόγηση», είχε ξεκαθαρίσει η Α. Μπράιτχαρτ.

Κανένα σκάνδαλο, λοιπόν, και πάλι…

Το είχε, άλλωστε, ξεκαθαρίσει ο κ. Μοσκοβισί και στις 14 Ιανουαρίου 2016: «Αυτό που χρειάζεται είναι μια αξιόπιστη μεταρρύθμιση, έτσι όπως ορίζεται από το Μνημόνιο».

Και τον δραματικό Ιούνιο του 2015, ο Μοσκοβισί ήταν εκείνος που

ενημέρωσε την ελληνική κυβέρνηση ότι οι τελευταίες προτάσεις από την Αθήνα δεν αντικατοπτρίζουν τις συζητήσεις Τσίπρα με Γιουνκέρ και Ντάισελμπλουμ.

Στις 2 Ιουνίου 2015, ο Μοσκοβισί, που μετείχε ενεργά στις συζητήσεις ως αρμόδιος επίτροπος, μας είχε ξεκαθαρίσει πως «ο χρόνος πιέζει», αν και «έχουμε προχωρήσει ως προς συγκεκριμένα ζητήματα, κυρίως σε ό,τι αφορά τον ΦΠΑ και την μεταρρύθμιση του δημόσιου τομέα στην Ελλάδα». Προσθέτοντας σχετικά με το ενδεχόμενο ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους ότι «δεν είναι ένα θέμα που πρέπει να αντιμετωπισθεί σήμερα»!

Όταν προκηρύχθηκε το περίφημο «δημοψήφισμα», με κείμενό του που ανήρτησε στο διαδίκτυο, εξέθεσε τους λόγους για τους οποίους πίστευε ότι οι Έλληνες θα πρέπει να ψηφίσουν «Ναι». Όπως έγραψε, αν οι Έλληνες πουν «Ναι» οι σχέσεις τους με την υπόλοιπη Ευρώπη και οι διαβουλεύσεις με τους δανειστές θα βελτιωθούν, ενώ αν πουν «Όχι» θα υπάρξει επιδείνωση.

Πρόσθετε επίσης ότι τους τελευταίους έξι μήνες χάθηκε κάθε ελπίδα ανόρθωσης της ελληνικής οικονομίας και ότι οι ευθύνες γι’ αυτή την εξέλιξη είναι ποικίλες, κάνοντας λόγο για «μπλόφες πόκερ», για «κοντόφθαλμους υπολογισμούς» και για «ακραίες λογικές» και τονίζοντας πως το κόστος το φορτίζεται ούτως η άλλως ο ελληνικός λαός.

Και όταν, στις 20 Αυγούστου του 2015, προκηρύχθηκαν οι εκλογές η εκπρόσωπός του, μέσω twitter διακήρυξε: «Η ευρεία στήριξη στο Μνημόνιο Συνεννόησης και η προσήλωση στις δεσμεύσεις θα είναι το κλειδί για την επιτυχία».

Ούτε τότε είχε δει κάποιο σκάνδαλο…

Όπως δεν είχε δει κανένα σκανδαλο και όταν, σε δήλωσή του της 18ης Ιουνίου 2015, είχε πει ότι «οι προτάσεις των θεσμών δεν είναι από κοινωνικής απόψεως απαράδεκτες»!

Προφανώς, αφού τρεις μέρες νωρίτερα τις είχε παρουσιάσει η εκπρόσωπός του!

Το 2014 πίεζε το ίδιο, με τον ΣΥΡΙΖΑ να τον κατηγορεί για αντικρουόμενες δηλώσεις (14 Δεκεμβρίου 2014, όταν είχε συναντηθεί με τον τότε πρωθυπουργό Α. Σαμαρά).

«Αν, όμως, δείτε τα στοιχεία για την ανάπτυξη, την ανεργία, ήταν απαραίτητο να γίνουν αυτές οι μεταρρυθμίσεις για να γίνει πιο εύρωστη η ελληνική οικονομία», είχε δηλώσει ο Μοσκοβισί μετά τη συνάντηση με τον κ. Σαμαρά – οπότε ούτε τότε υπήρχε κατά τη γνώμη του κάτι το σκανδαλώδες…

Και ζητούσε κι’ άλλες μεταρρυθμίσεις (που επίσης δεν τις έβρισκε σκανδαλώδεις).

Ακατανόητα πράγματα δηλαδή!

http://www.elzoni.gr/html/ent/167/ent.77167.asp

 
«Για την εμβάθυνση της τοπικής δημοκρατίας» - άρθρο της Περιφερειάρχη Ρένας Δούρου
News - Απόψεις
Κυριακή, 03 Σεπτέμβριος 2017 17:53

«Για την εμβάθυνση της τοπικής δημοκρατίας» -  άρθρο της Περιφερειάρχη Ρένας Δούρου

21271158 680645595472180 4235127567369958282 n

Σε άρθρο της, με τίτλο «Για την εμβάθυνση της τοπικής δημοκρατίας», στην εφημερίδα «Αυγή της Κυριακής», η Περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου, που είναι μέλος της Επιτροπής Διαλόγου για τη Συνταγματική Αναθεώρηση, τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι με τη λειτουργία της Επιτροπής «υλοποιείται για πρώτη φορά στη χώρα μας μια διαδικασία, η οποία σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη έχει ακολουθηθεί δεκαετίες πριν και που δεν αντιβαίνει και δεν αμφισβητεί τα όσα προβλέπονται στο άρθρο 110 του Συντάγματος σχετικά με την αναθεώρηση του Συντάγματος».

Η ίδια παρατηρεί ότι «πρόκειται για διαδικασία που αναγνωρίζει τη σημασία του ρόλου των θεσμών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης», προσθέτοντας: «δεν είναι τυχαίο ότι σήμερα στο δημόσιο διάλογο σε θεσμούς όπως το Συμβούλιο της Ευρώπης, δίνεται έμφαση στο ρόλο των τοπικών και περιφερειακών αρχών ως παραγόντων εμβάθυνσης της τοπικής δημοκρατίας». Οι τοπικές και περιφερειακές αρχές «γνωρίζουν καλύτερα τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και μπορούν να παρέμβουν αποτελεσματικότερα στο πλαίσιο μιας σύγχρονης πολυεπίπεδης διακυβέρνησης, με βάση την αρχή της επικουρικότητας», σημειώνει η Περιφερειάρχης. «Για να γίνει όμως αυτό, απαιτείται η πλήρωση ορισμένων βασικών προϋποθέσεων, όπως η αποσαφήνιση του κανονιστικού πλαισίου, προκειμένου να αποφευχθεί η γραφειοκρατία και η αλληλοεπικάλυψη αρμοδιοτήτων. Των βασικών δηλαδή αιτιών κατασπατάλησης πόρων και ανθρώπινου δυναμικού», συμπληρώνει η ίδια. Η διαδικασία που έχει ξεκινήσει με την Επιτροπή Διαλόγου δημιουργεί «τις προϋποθέσεις συμβολής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην αντιμετώπιση της απαξίωσης της πολιτικής καθώς και της κρίσης Δημοκρατίας». «Διότι ζητήματα όπως η Συνταγματική αναθεώρηση, μπορεί να παρουσιάζονται από κάποιους ως ‘τεχνοκρατικά’, είναι όμως εξόχως πολιτικά γιατί αφορούν την ποιότητα της Δημοκρατίας στον τόπο μας», καταλήγει η Περιφερειάρχης.

 
Σπύρος Λυκούδης: Πρέπει να διασφαλίσουμε όλους τους δυνατούς τρόπους για να μετάσχει μαζικά η κοινωνία στην εκλογή για τον αρχηγό της Κεντροαριστεράς.
News - Απόψεις
Παρασκευή, 01 Σεπτέμβριος 2017 13:27

Σπύρος Λυκούδης: Πρέπει να διασφαλίσουμε όλους τους δυνατούς τρόπους για να μετάσχει μαζικά η κοινωνία στην εκλογή για τον αρχηγό της Κεντροαριστεράς.

Συνέντευξη στα Παραπολιτικά 90,1 FM και τον δημοσιογράφο Ανδρέα Παπαδόπουλο για τον νέο φορέα και την υποψηφιότητα του Σταύρου Θεοδωράκη  

Πρέπει να διασφαλίσουμε όλους τους δυνατούς τρόπους για να μετάσχει μαζικά η κοινωνία στην εκλογή για τον αρχηγό της Κεντροαριστεράς

 LYKOYDHS  

Πώς είδατε την υποψηφιότητα Θεοδωράκη;

Θετικά προφανώς. Ξέρετε ότι έχω προσπαθήσει όλο το προηγούμενο διάστημα με επιμονή και υπομονή και με αλληλεγγύη και συναδελφικότητα απέναντι στο Ποτάμι και στον Σταύρο να πείσω τους φίλους μας εκεί ότι έπρεπε να μετάσχουν στην μεγάλη προσπάθεια του ευρύτερου χώρου, της ευρύτερης Παράταξης. Από την ώρα που αυτή η προσπάθεια που έκανα παίρνει σάρκα και οστά, το Ποτάμι μετέχει και ο Σταύρος είναι υποψήφιος, αυτό δεν μπορεί παρά να με καθιστά ικανοποιημένο.

Αντιλαμβάνεσθε ότι η επόμενη ερώτηση πάει σε προσωπικό επίπεδο, αν θα στηρίξετε αυτήν την υποψηφιότητα.

Αν έκανα όλη αυτήν την προσπάθεια προηγουμένως, είναι προφανές ότι τώρα είμαι κοντά στην υποψηφιότητα του. Βέβαια έχω πει πάρα πολλές φορές ότι τιμώ και σέβομαι τους φίλους μου συνυποψήφιους εκεί, διότι είναι άνθρωποι που αναλαμβάνουν μια ευθύνη σε ένα σημαντικό και όχι πολύ εύκολο εγχείρημα. Όμως από την ώρα που προσπάθησα όσο μπορούσα να πείσω το Ποτάμι ότι πρέπει να μπει σε αυτήν την ιστορία, θα ήταν ανακόλουθο να μην είμαι κοντά στον Σταύρο.

Το πολιτικό στίγμα που έδωσε ο κ. Θεοδωράκης εντάσσοντας το περισσότερο στο κέντρο, το περιέγραψε με έναν όρο που δεν τον είχα ξανακούσει, είπε το «ανοιχτό κέντρο», σας εκφράζει;

Ξέρετε την διαδρομή μου, ξέρετε και τις απόψεις μου. Εγώ είμαι ένας άνθρωπος της Ανανεωτικής Αριστεράς, έχω διανύσει μια πορεία που με καθιστά στοιχείο αυτού του χώρου, δεν μπορώ να βγω έξω από τον εαυτό μου, ούτε έξω από τις απόψεις μου. Πιστεύω στην συνάντηση της σύγχρονης Αριστεράς με τις δυνάμεις του προοδευτικού κέντρου, άρα αν με ρωτήσετε τι στίγμα και τι χαρακτήρα θέλω να έχει αυτή η προσπάθεια, θα σας έλεγα πάρα πολύ καθαρά, ένα στίγμα Κεντροαριστεράς.

Επειδή το πείραμα είναι πολύ δύσκολο, εσείς έχετε ζήσει και προσωπικά τη διαδικασία της συγκρότησης του ενιαίου Συνασπισμού, θέλω να χρησιμοποιήσω και την εμπειρία σας, και να σας ρωτήσω αν θυμάστε άλλο αντίστοιχο παράδειγμα.

Καταρχήν πρέπει να σας πω και να επαναλάβω κάτι. Βρισκόμαστε μπροστά σε μια πολιτική παραδοξότητα. Αυτό το παραδέχονται σήμερα όλοι. Το είχα πει εδώ και έναν χρόνο, τώρα το λένε πολλοί, εκ των υστέρων βέβαια. Τώρα δεν αλλάζουν τα πράγματα. Έχω πει ότι το γεγονός ότι επιχειρείται η εκλογή ηγέτη, σε έναν αδιαμόρφωτο ακόμα πολιτικό χώρο, είναι ένα θέμα που δημιουργεί ζητήματα. Τέτοιου τύπου διαδικασία, εγώ δεν την γνωρίζω από το παρελθόν. Γνωρίζω άλλες πλευρές, δηλαδή να ενοποιούνται σε ένα πολιτικό σχήμα διαφορετικοί πολιτικοί σχηματισμοί. Όπως στον ενιαίο Συνασπισμό του 1989. Και ζητήματα που προέκυψαν τότε και που λύθηκαν, κατά την γνώμη μου, με την εξαιρετική διαχείριση που έγινε από τους ηγέτες εκείνου του εγχειρήματος, τον Λεωνίδα Κύρκο και τον Χαρίλαο Φλωράκη, μπορεί να είναι οδηγός για την ανάγκη που υπάρχει τώρα, σαφών, αλληλέγγυων, σοβαρών και υπεύθυνων συνεννοήσεων. Εγώ πιστεύω ότι ένα κόμμα δεν μπορεί να δημιουργηθεί από την αρχή όταν το δημιουργούν υπάρχοντες πολιτικοί σχηματισμοί, χωρίς να υπάρξει μια καθαρή συνεννόηση και σε κεντρικό επίπεδο μεταξύ τους. Αλλιώς δεν δημιουργείται κόμμα. Δεν προκύπτει ευκολά ένας νέος πολιτικός σχηματισμός από υπάρχοντες σχηματισμούς που θέλουν να συναντηθούν εάν δεν συνεννοηθούν εφ’ όλης της ύλης.

Λέτε ότι θα πρέπει επί της ουσίας να υπάρχει μια συνάντηση, επαφές συνεχείς κάποιων επιτελείων, αλλά κυρίως της κ. Γεννηματά με τον κ. Θεοδωράκη.

Δεν το συζητώ. Είχα προτείνει έναν οδικό χάρτη πριν από έξι μήνες που έλεγα ότι έτσι πρέπει να ξεκινήσει η διαδικασία. Να υπάρξει ένα άτυπο πολιτικό συμβούλιο, άτυπο και όχι καθοδηγητικό ως χώρος συνάντησης όλων των πλευρών. Να συναντηθούν για να συζητήσουν διάφορα ζητήματα που έχουν σχέση με το πώς συγκαλείται ένα ιδρυτικό συνέδριο, πως δημιουργείται το σώμα του συνεδρίου, πως γίνεται η εκπροσώπηση και άλλα πολλά. Μετά να ακολουθήσει η εκλογή του ηγέτη. Τώρα πάμε με διαφορετικό τρόπο αλλά παρόλα αυτά εγώ θέλω να αισιοδοξήσω, να αφήσω πίσω αυτόν τον προβληματισμό και να πω ότι από την ώρα που υπάρχει η εγγύηση ενός εγνωσμένου κύρους φίλου όλων μας, του Νίκου Αλιβιζάτου, πρέπει να κάνουμε ότι μπορούμε για να περάσουμε στην επόμενη μέρα.

Επειδή ένα από τα ζητήματα που απασχολούν την επιτροπή Αλιβιζάτου είναι και αυτό της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας. Θεωρείται ότι πρέπει να υπάρχει ηλεκτρονική ψηφοφορία;

Η ηλεκτρονική ψηφοφορία βοηθάει στο να μετάσχει όσο τον δυνατόν περισσότερος κόσμος. Από την ώρα που δεν πάμε με τον κλασσικό τρόπο που συγκροτούνταν τα κόμματα και ψηφίζονταν οι αρχηγοί, μέχρι τώρα τουλάχιστον, τα τελευταία χρόνια, δηλαδή με διαδικασίες συνεδρίων με αντιπροσώπους, με ανθρώπους που ξέρουν τι λέει αυτός που θα ψηφίσουν κλπ, αλλά προχωράμε με άμεση συμμετοχή του λαϊκού παράγοντα για την εκλογή αρχηγού, τότε πρέπει να διασφαλιστούν όλοι οι τρόποι ώστε αυτή η κοινωνία να μετάσχει μαζικά. Ή θα πάμε με τον ένα τρόπο, όπου υπάρχει κλασσικού τύπου συνέδριο, με ανταλλαγή απόψεων, με κείμενα με πλατφόρμες με μειοψηφίες και πλειοψηφίες, που και αυτός είναι κ. Παπαδόπουλε κατά τη γνώμη μου εξαιρετικά δημοκρατικός τρόπος παρά το γεγονός ότι έχει παρεξηγηθεί από πολλούς, ή αν δεν πάμε με αυτόν τον τρόπο και πάμε με εκλογή ηγέτη από την κοινωνία τότε στην κοινωνία πρέπει να διασφαλίσουμε όλους τους δυνατούς τρόπους για να μετάσχει μαζικά.

Το ζητούμενο είναι η επόμενη μέρα. Γίνεται η διαδικασία εκλογής του ή της αρχηγού και το ερώτημα που προκύπτει είναι πως θα γίνει η διαδικασία της συγκρότησης. Εσείς συμφωνείται με την διάλυση των κομμάτων άμεσά; Ή αυτό μπορεί να γίνει όταν φτάσουμε στον χρόνο διεξαγωγής των εκλογών και αφού το νέο σχήμα θα έχει μπει στη Βουλή;

Θα έλεγα ότι πιο ώριμο είναι το δεύτερο, και το έχω πει πριν από μήνες όταν ήταν πολύ της μόδας στις κουβέντες μεταξύ μας, μεταξύ των ανθρώπων που ενδιαφέρονταν το «να διαλυθούν τα πάντα και να πάμε σε έναν ενιαίο φορέα χωρίς να υπάρχει τίποτα κτλ»  Έλεγα «ας συγκρατηθούμε λίγο», η στόχευση δεν μπορεί παρά να είναι ένα ενιαίο κόμμα που δεν θα έχει  στο εσωτερικό του άλλους χώρους που θα λειτουργούν. Εκεί πρέπει να πάμε. Αλλά δεν αποκλείεται να πρέπει να υπάρξει ένα χρονικό διάστημα ώσμωσης, συνειδητοποίησης και συλλογισμού στα ήδη υπάρχοντα κόμματα και τους πολιτικούς σχηματισμούς για το πώς θα γίνει αυτό. Αυτή την άνεση, την χρονική, για να μην υπάρξουν προβλήματα και μπλοκαρίσματα ίσως θα πρέπει να τη δώσουμε.

Επίσης φαντάζομαι εννοείτε ότι οι κοινοβουλευτικές ομάδες των δύο κομμάτων, σταδιακά ή και άμεσα θα πρέπει να συντονιστούν.

Σε αυτό είμαι κατηγορηματικός. Νομίζω από αύριο. Πιστεύω ότι από αύριο οι κοινοβουλευτικές ομάδες των κομμάτων και οι ανεξάρτητοι βουλευτές που θέλουν να συμπράξουν, πρέπει ξεκινήσουν. Χωρίς να αποτελέσουν προφανώς ενιαία ομάδα.

Με τι τίτλο όμως. Δεν υπάρχει εκεί μια δυσκολία;

Βεβαίως υπάρχει. Ενιαία ομάδα κοινοβουλευτική δεν μπορεί να υπάρξει, καθώς είμαστε εκλεγμένοι σε ξεχωριστά κοινοβουλευτικά κόμματα κτλ αλλά η κοινή δράση και η κοινή κοινοβουλευτική παρουσία είναι μία εκπομπή μηνύματος αισιοδοξίας στον κόσμο που θέλει να έρθει. Θα πουν οι πολίτες «και στο κεντρικό επίπεδο της Βουλής, συναντιώνται, συμφωνούν κάνουν μαζί ερωτήσεις, η υπόθεση προχωράει καλά».

Σας ευχαριστώ πολύ κ. Λυκούδη.

Και εγώ σας ευχαριστώ.

 

Εδώ το ηχητικό της συνέντευξης

http://www.spyroslykoudis.gr/media-all/ixitika/item/1965-prepei-na-diasfalisoume-olous-tous-dynatoys-tropous-gia-na-metasxei-mazika-i-koinonia-stin-eklogi-gia-ton-arxigo-tis-kentroaristeras

 

 


Σελίδα 1 από 171

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση

Ερωτευμένη και πάλι η Halle Berry
Ερωτευμένη και πάλι η Halle Berry
Ερωτευμένη και πάλι η Halle Berry Η γοητευτική ηθοποιός Halle Berry είναι και πάλι ευτυχισμένη, καθώς μετά το διαζύγιο της με τον ...

Μεγαλειώδης η συναυλία του Γιάννη Μαρκόπουλου στο 23ο Φεστιβάλ του Δήμου Παπάγου - Χολαργού.
Μεγαλειώδης η συναυλία του Γιάννη Μαρκόπουλου στο 23ο Φεστιβάλ του Δήμου Παπάγου - Χολαργού.
Μεγαλειώδης η συναυλία του Γιάννη Μαρκόπουλου στο 23ο Φεστιβάλ του Δήμου Παπάγου - Χολαργού. Μια μαγική βραδιά έζησαν ...