ATTICANEWS.GR

Member Area
Ναυτιλιακά
ΟΜΙΛΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ ΣΤΟ 3ο ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Πέμπτη, 19 Ιανουάριος 2017 18:59

ΟΜΙΛΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΓΙΑΝΝΗ ΜΩΡΑΛΗ ΣΤΟ 3ο ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗΣ

 IMG 3445

Ο Δήμαρχος  Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, πραγματοποίησε ομιλία στο 3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής “Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Ανταγωνιστικότητα και προοπτικές σε καιρούς αβεβαιότητας”, το οποίο διεξήχθη σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

 

Από τον Δήμο Πειραιά, παρευρέθηκαν στο Συνέδριο,  ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης και η Εντεταλμένη Δημοτική Σύμβουλος Πολιτισμού κυρία Ειρήνη Νταϊφά.  

 

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, στην ομιλία του, τόνισε:

 

"Ευχαριστώ τους διοργανωτές του συνεδρίου για την πρόσκληση και τη δυνατότητα που μου δίνεται σήμερα, από το βήμα αυτό, να συνεισφέρω από την πλευρά μου ως Δήμαρχος της μεγαλύτερης Πόλης-Λιμάνι της χώρας, σε μια ουσιαστική πιστεύω συζήτηση για τη συμβολή του ελληνικού ναυτιλιακού cluster στην ελληνική οικονομία.

 

Όπως όλοι βιώνουμε, η οικονομία της χώρας μας βρίσκεται παγιδευμένη σε μια υφεσιακή κατάσταση εδώ και αρκετά πια χρόνια. Στόχος όλων μας είναι η άρση του ασφυκτικού περιβάλλοντος για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και την τόνωση της οικονομικής δραστηριότητας, με αποτέλεσμα να μπορέσουμε να ξανακερδίσουμε χαμένες θέσεις εργασίας.

 

Όμως αν θέλουμε πραγματικά να καταφέρουμε να αλλάξουμε το επενδυτικό κλίμα και να αναχαιτίσουμε την υφεσιακή πορεία της οικονομίας πρέπει να αφήσουμε κατά μέρος την αναζήτηση μαγικών λύσεων, γιατί δεν υπάρχουν. Είναι καιρός η ελληνική επιχειρηματική κοινότητα, οι φορείς επιχειρηματικότητας, η πολιτεία αλλά και οι δημοτικές και περιφερειακές αρχές να υιοθετήσουμε με αποτελεσματικό τρόπο τις σύγχρονες τάσεις για τη δημιουργία ανταγωνιστικών επιχειρηματικώνοικοσυστημάτων. Όσοι δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία γνωρίζουν πολύ καλά σε τι αναφέρομαι καθώς από τη φύση της η ναυτιλία έχει εγγεγραμμένο στο DNA της τις υψηλές απαιτήσεις του διεθνούς ανταγωνισμού και την ανάγκη για διαρκή βελτίωση και ευελιξία μέσω της αξιοποίησης όλων των τεχνολογικών και άλλων καινοτομιών, οι οποίες είναι σε θέση να διατηρήσουν ή να ενισχύσουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

Σε ένα τέτοιο περιβάλλον οι περιφέρειες, οι μητροπόλεις και οι πόλεις-εμπορικές πύλες όπως ο Πειραιάς μπορούν και πρέπει να αναδειχθούν σε σημαντικά κύτταρα οικονομικής ανάπτυξης.

 

Ο σχεδιασμός του Δήμου Πειραιά

 

Ως δημοτική αρχή τα τελευταία 2,5  χρόνια δουλεύουμε συστηματικά, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που υπάρχουν στη χώρα και στην πόλη, για τη διαμόρφωση των απαραίτητων προϋποθέσεων προκειμένου να αλλάξει η φυσιογνωμία της πόλης του Πειραιά.  Σκοπός μας είναι η ανάδειξη του Πειραιά ως επιχειρηματικού, τουριστικού, ναυτιλιακού και εμπορικού προορισμού, διεθνούς αναγνωρισιμότητας και εμβέλειας, με ενεργειακή, περιβαλλοντική και κοινωνική προστιθέμενη αξία για τους κατοίκους, τους εργαζόμενους και τους επισκέπτες. Η αναμενόμενη επέκταση της εμπορικής και επιβατικής δραστηριότητας του λιμανιού λόγω της ιδιωτικοποίησης, εφόσον φυσικά βρεθούν-και θα βρεθούν-οι απαραίτητες κοινές στρατηγικές και ισορροπίες μεταξύ του λιμανιού και του συνόλου της ναυτιλιακής οικογένειας, η τόνωση της τουριστικής κίνησης λόγω της αναβάθμισης της κρουαζιέρας και τα έργα υποδομής όπως η επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς (Μετρό, τραμ) στην πόλη διαμορφώνουν ευνοϊκές προϋποθέσεις για επιχειρηματική και οικονομική αναβάθμιση σε πολλούς τομείς. Για την αξιοποίηση και την πολλαπλασιαστική επίδραση των παραπάνω ευκαιριών στην πόλη ο Δήμος Πειραιά έχει εκπονήσει μια ολοκληρωμένη στρατηγική για την αλλαγή της φυσιογνωμίας της πόλης στηριζόμενος σε σύγχρονα εργαλεία αναπτυξιακού σχεδιασμού και αξιοποίησης πόρων. Αυτό αποτυπώνεται στο σχέδιο μας ΠΕΙΡΑΙΑΣ 2020 το οποίο παρουσιάσαμε αναλυτικά πριν από λίγους μήνες.

 

Ειδικά, επιθυμώ να σταθώ στη στρατηγική στόχευση του Δήμου που είναι η άντληση και βέλτιστη αξιοποίηση ευρωπαϊκών  πόρων.  Για    αυτό   τον  σκοπό   επιλέξαμε ένα σύγχρονο χρηματοδοτικό εργαλείο

την “Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση” ως το πλέον κατάλληλο για τη ολιστική και διαρθρωτική ανάπτυξη της πόλης και είμαστε εδώ και αρκετούς μήνες έτοιμοι να υποβάλλουμε την πρότασή μας, μόλις -κι ελπίζω να γίνει σύντομα- το πρόγραμμα ανοίξει. Πρόκειται για ένα από τα πλέον σύγχρονα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία που παρέχουν μια συνεκτική και λειτουργική στρατηγική για την υλοποίηση αναπτυξιακών έργων υποδομής, έναν συνεκτικό και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό με παρεμβάσεις ισχυρού αστικού, οικονομικού και κοινωνικού αντίκτυπου.

Ο συνδυασμός της αναπτυξιακής στρατηγικής του Δήμου με τις ευκαιρίες που ανοίγονται τα επόμενα χρόνια διαμορφώνουν τις προϋποθέσεις για την άνοδο των αξιών γης και ακινήτων, την προσέλκυση επενδύσεων, κάτι που ήδη συμβαίνει στη πόλη μας δημιουργώντας μας μεγάλη ικανοποίηση, και ασφαλώς της θεσμοθέτηση και ισχυροποίηση του ελληνικού ναυτιλιακού cluster, που είναι και το σημερινό αντικείμενο της συζήτησης.

 

Ο ρόλος του Δήμου στην ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster στον Πειραιά

 

Κυρίες και κύριοι,

Είναι σαφές βεβαίως ότι κυρίαρχη θέση στη στρατηγική μας έχει η γαλάζια οικονομία. Ο Πειραιάς είναι διαχρονικά, άρρηκτα συνδεδεμένος με τη θάλασσα. Παραδοσιακά, η Ναυτιλιακή δραστηριότητα είχε ως επίκεντρο τον Πειραιά, καθώς οι ναυτιλιακές επιχειρήσεις και οι απασχολούμενοι σε αυτές και στα αντίστοιχα θαλάσσια ναυτικά επαγγέλματα είχαν εκεί την επιχειρηματική τους έδρα ή κατοικία αντιστοίχως. Ιστορικά, η πληθυσμιακή ανάπτυξη και η επέκταση του πολεοδομικού ιστού συνέπιπταν με την εμπορική αναβάθμιση του λιμανιού δημιουργώντας συνθήκες κοινωνικής και οικονομικής ευμάρειας στην πόλη του Πειραιά. Η ναυτιλιακή και εμπορική δραστηριότητα του λιμανιού, με τον πλούτο και τις θέσεις εργασίας που δημιουργούσε, διαμόρφωνε τις προϋποθέσεις για την αυτοδύναμη και αυτάρκη ανάπτυξη της Πόλης.

 

Στον τομέα της γαλάζιας οικονομίας λοιπόν, η σημερινή δημοτική αρχή έχει θέσει από την πρώτη στιγμή ως αναγκαιότητα ανάδειξης του Πειραιά σε Διεθνές Ναυτιλιακό Κέντρο. Λέγαμε από την προεκλογική εκστρατεία πριν 3 χρόνια, ότι το μέλλον του Πειραιά είναι στη θάλασσα, ο Πειραιάς πρέπει να κοιτάζει στη θάλασσα,  μέσα από δράσεις και δομές στήριξης της επιχειρηματικότητας στον τομέα της ναυτιλίας. Σκοπός μας είναι να συμβάλουμε στην ανάπτυξη της γαλάζιας οικονομίας μέσα από συνέργειες με όλους τους σχετικούς φορείς, με τη Ναυτιλία εννοώ, τη θάλασσα, κατά τρόπο που δημιουργεί θετικά πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα, τόσο για την πόλη όσο και για την ελληνική ναυτιλία και την ευρύτερη επιχειρηματική κοινότητα που σχετίζεται με τη γαλάζια οικονομία.

 

Για το λόγο αυτό άλλωστε πριν από περίπου 3 χρόνια θέσαμε για πρώτη φορά στο δημόσιο διάλογο δυναμικά ως δημοτική παράταξη αλλά και εγώ προσωπικά ως υποψήφιος δήμαρχος τότε, κατά τη διάρκεια του Μαΐου 2014 τη σημασία για τη δημιουργία και θεσμοθέτηση του ναυτιλιακού cluster στον Πειραιά. Από τα πρώτα πράγματα που κάναμε όταν αναλάβαμε το Δήμο, μαζί με τον Πέτρο Κόκκαλη ο οποίος είναι ο αιρετός Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος για την ανάπτυξη του Πειραιά,  ήταν να ξεκινήσουμε συζητήσεις αρχικά με το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά για το θέμα τουcluster  και πιο πρόσφατα με το Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Άποψή μας είναι ότι θα έπρεπε αυτό να θεσμοθετηθεί. Αισθάνομαι ιδιαίτερα χαρούμενος γιατί νωρίτερα παρουσιάστηκε μια πρώτη, σοβαρή προσπάθεια από το Ναυτικό Επιμελητήριο, από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο. Είδαμε την εφαρμογή που ουσιαστικά προς το παρόν είναι μια βάση δεδομένων επιχειρήσεων με κατηγορίες και νομίζω ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα πράγματα να κάνουμε.

Τώρα είναι η κρίσιμη στιγμή  να γίνουν τα σωστά και ολοκληρωμένα βήματα, για να προχωρήσει αυτή η αξιόλογη και αξιέπαινη προσπάθεια που γίνεται.

Είναι ανάγκη να γίνει σαφές ότι σήμερα, σε αυτό το περιβάλλον κανένας δεν μπορεί να προχωρήσει μόνος του. Δεν υπάρχει η πολυτέλεια ανάπτυξης επιμέρους αναπτυξιακών σχεδίων τα οποία δεν υπηρετούν μια από κοινού στρατηγική. Σε αυτό το πλαίσιο ένα ναυτιλιακό cluster, με τη στενή συνεργασία δημόσιων και ιδιωτικών εταιρών, μπορεί να απελευθερώσει δημιουργικές δυνάμεις και να ξεκλειδώσει υφιστάμενες δυνατότητες. Μόνο μέσα από τέτοιου είδους συνεργασίες θα μπορέσουν οι επιχειρήσεις της γαλάζιας οικονομίας να έχουν καλύτερη πρόσβαση σε στρατηγική πληροφόρηση και τεχνογνωσία, σε εξειδικευμένες τεχνικές, νομικές και οργανωσιακές δεξιότητες, σε ανθρώπινο δυναμικό και χρηματοδοτικές πηγές, σε υποδομές και νέες αγορές.  Δίνοντας εν τέλει στις επιχειρήσεις αυτές να μοιραστούν το ρίσκο, μειώνοντας στο μέγιστο δυνατό τα κόστη.

 

Ακολουθώντας λοιπόν τις σύγχρονες τάσεις στον σχεδιασμό σχετικών clusters  παγκοσμίως και πανευρωπαϊκά, ο Δήμος Πειραιά επιδιώκει και επιθυμεί αυτή τη συνεργασία και θέλει να εμπλακεί ενεργά στη θεσμική συγκρότηση του ναυτιλιακού cluster στην πόλη του Πειραιά, το οποίο κάνει τα πρώτα του βήματα ως ένα πλέγμα ζωντανών επιχειρηματικών δικτύων και συνεργειών μεταξύ σχετικών επιχειρήσεων, φορέων και οργανισμών. Είναι η ώρα να κάνουμε όλοι μαζί το επόμενο βήμα και να το συγκροτήσουμε θεσμικά. Η θεσμική οργάνωση ενός ναυτιλιακού cluster στον Πειραιά αναβαθμίζει πολλαπλώς τις ήδη υπάρχουσες δραστηριότητες, συστηματοποιεί και εμπεδώνει τις υφιστάμενες δικτυώσεις. Επιπρόσθετα, διευρύνει τόσο το εύρος των συνεργαζόμενων εταίρων όσο και το είδος των σχετικών συνεργειών.

 

Ο Δήμος του Πειραιά από την πλευρά του το έχει συμπεριλάβει στον σχεδιασμό της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης για τον Πειραιά ώστε να αξιοποιήσει ευρωπαϊκούς πόρους για τη λειτουργία του και τη χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων του. Ενδεικτικά, η δημιουργία ενός σύγχρονου ναυτιλιακού cluster θα είναι σε θέση να αντλήσει πόρους για την ανάπτυξη δράσεων όπως ενδεικτικά:

- η ανάπτυξη εκπαιδευτικών, επιμορφωτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων στοχεύοντας στη γαλάζια ανάπτυξη και Οικονομία.

- η εκπόνηση στρατηγικών μελετών, η εξειδίκευση σχεδίων δράσης και η προώθηση της εκτέλεσής τους.

- δημιουργία δομών υποστήριξης των υφισταμένων επιχειρήσεων του Πειραιά που είναι μέλη του cluster, δομών εκκόλαψης νέων επιχειρήσεων και one-stop-shop για την προσέλκυση ξένων ναυτιλιακών -και συναφών με τη ναυτιλία- επιχειρήσεων στον Πειραιά και φυσικά πολλά άλλα.

 

Όμως, δεν περιοριζόμαστε μόνο στη διασφάλιση των χρηματοδοτικών προϋποθέσεων για την ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster στον Πειραιά για την οποία δουλεύουμε εντατικά. Έχουμε την πεποίθηση ότι ο Δήμος μιας πόλης που η τύχη της είναι στενά συνυφασμένη με το λιμάνι και τη γαλάζια οικονομία οφείλει να συμβάλει πολυδιάστατα στην ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster με τη συμμετοχή του ως θεσμικός εταίρος σε αυτό. Είναι υποχρέωση του Δήμου να έχει λόγο και να συνεισφέρει με τις προτάσεις, τον θεσμικό του ρόλο και τις δυνάμεις του στην ανάπτυξη ενός δυναμικού cluster το οποίο μπορεί είναι σε θέση να υποστηρίξει τόσο τον επιχειρηματικό κόσμο της γαλάζιας οικονομίας όσο και την πόλη αλλά ευρύτερα τη χώρα και την εθνική οικονομία. Με το ίδιο σκεπτικό, ο Δήμος Πειραιά συμμετέχει διαχρονικά και για τα επόμενα, τουλάχιστον, 5 χρόνια, στη διοίκηση του λιμανιού,  συμβάλλοντας στην εναρμόνιση των αναπτυξιακών σχεδίων του λιμανιού και της πόλης προς όφελος όλων. Με τον ίδιο τρόπο, δηλαδή θεσμικά, θα συμμετέχει ο Δήμος και στο υπό διαμόρφωση ναυτιλιακό cluster.

 

Άλλωστε, το περιβάλλον του έντονου διεθνούς ανταγωνισμού μέσα στο οποίο αναπτύσσεται το ναυτιλιακό cluster στον Πειραιά δημιουργεί πιέσεις για ολοένα μεγαλύτερη ανταγωνιστικότητα, διαφοροποίηση υπηρεσιών και προϊόντων και βελτίωση διαδικασιών και οργανωσιακών πρακτικών. Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι σε ένα τόσο απαιτητικό περιβάλλον η ισχυροποίηση των δεσμών και ο στενός συντονισμός δημόσιων και ιδιωτικών φορέων και επιχειρήσεων μπορεί να δημιουργήσει την κρίσιμη μάζα για ένα δυναμικό cluster το οποίο να είναι σε θέση να ανταπεξέλθει στον ανταγωνισμό αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα εργαλεία και πόρους.

 

Κυρίες και κύριοι,

Ο Πειραιάς αλλάζει παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν. Ο Πειραιάς μπορεί και πρέπει να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική οικονομία. Εμείς ως δημοτική αρχή από την πλευρά μας δεν παραμένουμε απλοί θεατές αλλά κάνουμε αυτό που μας αναλογεί συμβάλλοντας στη δημιουργία των προϋποθέσεων -φυσικά στο μέτρο των δικών μας αρμοδιοτήτων και δυνατοτήτων- για την ανάπτυξη ενός σύγχρονου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες και τα πλεονεκτήματα της πόλης και είναι αρκετά και σημαντικά τα πλεονεκτήματα αυτής της πόλης.  Στην προσπάθεια αυτή είναι ανάγκη να έχουμε την υποστήριξη όλων. Πιστεύω ακράδαντα ότι μόνο η στενή συνεργασία και ο κοινός σχεδιασμός μπορούν να φέρουν τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος για το γεγονός ότι ο Δήμος, οι φορείς και οι επιχειρήσεις του πλέγματος της γαλάζιας οικονομίας βρισκόμαστε στο ίδιο μήκος κύματος. Φαίνεται ότι είναι ώριμες οι συνθήκες ώστε να προχωρήσουμε όλοι μαζί με αποφασιστικότητα μπροστά.  Οι καιροί επιτάσσουν συνέργειες, επιτάσσουν συνεργασίες. Η κρίση αυτό έχει δείξει, ότι κανείς δεν μπορεί μόνος του, είτε είναι ιδιώτης, είτε είναι δημόσιο.  Η σύμπραξη των δύο αυτών φορέων φέρνει τα καλύτερα αποτελέσματα. Είμαι βέβαιος ότι στον Πειραιά, βαδίζουμε σε μια σωστή ράγα, σε μια σωστή οδό. Μένει φυσικά να δούμε και εμπράκτως τα αποτελέσματα, τα οποία βεβαίως χρειάζονται στόχευση, υπομονή και επιμονή.

Σας ευχαριστώ".

 
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ Γ. ΓΕΝΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΗΛΙΑΣ. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τετάρτη, 11 Ιανουάριος 2017 14:16

 

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ  Γ. ΓΕΝΝΙΑ  ΜΕ ΤΟΝ  ΥΠΟΥΡΓΟ ΚΑΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΝΑΥΤΗΛΙΑΣ.

GENNIAG

Η Βουλευτής Α’ Πειραιώς και Νήσων, Γεωργία Γεννιά πραγματοποίησε τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου και την Τρίτη 10 Ιανουαρίου συναντήσεις με τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή και κ. Νεκτάριο Σαντορινιό αντίστοιχα. Σκοπός των συναντήσεων ήταν να ενημερωθεί η Βουλευτής από τη νέα διοίκηση του Υπουργείου για ζητήματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων τους.

Ειδικότερα, η Βουλευτής ενημερώθηκε από τον Υπουργό για τον προγραμματισμό του Υπουργείου ο οποίος προβλέπει παρεμβάσεις σε 8 σημεία. Μέρος αυτών η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, η Ποντοπόρος Ναυτιλία, ο Θαλάσσιος Τουρισμός, η Ακτοπλοΐα και φυσικά η Παιδεία με στόχευση την αναβάθμιση των κτιρίων και του εξοπλισμού των σχολών του εμπορικού ναυτικού. Το τελευταίο σημείο αποσκοπεί στη δημιουργία ικανότατων στελεχών για τον τομέα της Ναυτιλίας, ο οποίος, όπως ανέφερε ο Υπουργός, θα χρειαστεί 150.000 στελέχη την επόμενη δεκαετία με βάση και τις εκτιμήσεις της Παγκόσμιας Ναυτιλίας. Παράλληλα, η Βουλευτής έθεσε στον Υπουργό ζητήματα που αφορούν στον Πειραιά, λαμβάνοντας τη δέσμευσή του για ανάληψη πρωτοβουλιών με απώτερο στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας των κατοίκων της περιοχής.

Επιπρόσθετα, η Βουλευτής ενημερώθηκε από τον Υφυπουργό για τη Νησιωτική Πολιτική και την Ακτοπλοΐα και για το ενδιαφέρον του για την ορθή εκμετάλλευση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Περαιτέρω, συζήτησαν για ευρύτερα διοικητικά θέματα των νησιών Αίγινας, Πόρου, Ύδρας, Σπετσών και Κυθήρων, όπως επίσης και για το πρόβλημα στις μεταφορές από και προς τα Κύθηρα και τα Αντικύθηρα.

Τέλος, η Βουλευτής ευχαρίστησε τον Υπουργό και τον Υφυπουργό, ευχόμενη καλή δύναμη απέναντι στις προκλήσεις που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν και κάθε επιτυχία στο δύσκολο έργο που έχουν αναλάβει. Παράλληλα, επεσήμανε και τη βούλησή της να αναλάβει πρωτοβουλίες, συνδράμοντας σε κάθε προσπάθεια αναβάθμισης της καθημερινότητας των κατοίκων του Πειραιά και Νήσων.

Τελευταία Ενημέρωση στις Τετάρτη, 11 Ιανουάριος 2017 14:22
 
Σύσκεψη για την παραχώρηση της χερσαίας ζώνης του Λιμένα Ηγουμενίτσας στο Δήμο Ηγουμενίτσας PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Πέμπτη, 29 Δεκέμβριος 2016 12:34

Σύσκεψη για την παραχώρηση της χερσαίας ζώνης του Λιμένα Ηγουμενίτσας στο Δήμο Ηγουμενίτσας.

siskipourg 1

Στα πλαίσια των προσπαθειών του Δήμου Ηγουμενίτσα για την επίλυση του προβλήματος με τη χερσαία ζώνη, το οποίο για δέκα περίπου έτη παρέμενε σε εκκρεμότητα, ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας κ. Ιωάννης Λώλος συμμετείχε σε σύσκεψη στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπό τον Υπουργό κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή και τον Γ.Γ. Λιμένων κ. Χρήστο Λαμπρίδη. Στη σύσκεψη συμμετείχαν υπηρεσιακοί παράγοντες της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, ο Συντονιστής Έργων του ΤΑΙΠΕΔ κ. Αθανάσιος Λιάγκος και ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Ηγουμενίτσας, κ. Ανδρέας Νταής.

Στόχος της σύσκεψης ήταν να επιβεβαιωθεί η πολιτική βούληση της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου αλλά και να ξεπεραστούν τα όποια νομοτεχνικά προβλήματα προκειμένου να προχωρήσει με ομαλότητα η διαδικασία της παραχώρησης εκείνων των τμημάτων της χερσαίας ζώνης τα οποία δεν απαιτούνται για λιμενικές δραστηριότητες, στο Δήμο Ηγουμενίτσας.

Ο Δήμαρχος μετά το πέρας της σύσκεψης δήλωσε:

«Ως Δημοτική Αρχή διεκδικούμε το καλύτερο δυνατό για τους πολίτες αλλά και την τοπική ανάπτυξη και μόνο μέσα από συνεργασίες θα καταφέρουμε να το πετύχουμε.

Χαίρομαι λοιπόν που ο κ. Υπουργός δήλωσε ότι θα συνεχίσει τις προσπάθειες του προκατόχου του και θα σταθεί αρωγός, προκειμένου σε εύλογο χρονικό διάστημα να εκκινήσει η διαδικασία και να αποδοθούν τα τμήματα της χερσαίας ζώνης τα οποία δεν είναι απαραίτητα για τις λιμενικές δραστηριότητες, στο Δήμο και τους πολίτες.

Παράλληλα θέλω να ευχαριστήσω και την Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένα για τις παρεμβάσεις που πραγματοποιεί στο υπό παραχώρηση τμήμα στα πλαίσια της αγαστής συνεργασίας που έχουμε αναπτύξει αλλά και του Πρωτοκόλλου Συνεργασίας που έχουμε υπογράψει.»

 
Χριστουγεννιάτικος μποναμάς Ψάρεψαν τόνο 185 κιλών στη Σκόπελο PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την INTERNET NEWS   
Δευτέρα, 26 Δεκέμβριος 2016 11:28

Χριστουγεννιάτικος μποναμάς

Ψάρεψαν τόνο 185 κιλών στη Σκόπελο
 
70d73-0tuna 185kg

Όχι ένα, ούτε δύο αλλά…. 185 κιλά ζύγιζε ο τόνος που αλίευσαν ψαράδες ανοικτά της Σκοπέλου ανήμερα των Χριστουγέννων!

Ο λόγος για τον καπετάνιο Γιώργο Μπρουσγιάννη και το πλήρωμά του από την Σκόπελο, που ανήμερα των Χριστουγέννων έκαναν την καλύτερη ψαριά της χρονιάς.

Κυριολεκτικά «χριστουγεννιάτικος μποναμάς».

http://www.typos.com.cy/cat/1/article/25558

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 26 Δεκέμβριος 2016 11:30
 
Την ενίσχυση της νησιωτικότητας με την διεκδίκηση χρηματοδοτικού «εργαλείου» αλλά και την αδιατάρακτη ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιωτικών περιοχών με την ηπειρωτική Ελλάδα ζήτησαν σήμερα από τον ΥΕΝ ο Στ. Αρναουτάκης, Β. Λαμπρινός και Περιφερειάρχες νησιωτι PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τετάρτη, 14 Δεκέμβριος 2016 18:03

Την ενίσχυση της νησιωτικότητας με την διεκδίκηση χρηματοδοτικού «εργαλείου» αλλά και την αδιατάρακτη ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιωτικών περιοχών με την ηπειρωτική Ελλάδα ζήτησαν σήμερα από τον ΥΕΝ ο Στ. Αρναουτάκης, Β. Λαμπρινός και Περιφερειάρχες νησιωτικών περιοχών.

resized 1

Τα Ευρωπαϊκά θέματα που αφορούν την νησιωτικότητα αλλά και παράλληλα το μεγάλο θέμα ότι πρέπει να υπάρχει η συνεχής συγκοινωνία μεταξύ των περιοχών των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα τέθηκαν από τον Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρο Αρναουτάκη, τους συναδέλφους του Περιφερειάρχες των Νησιωτικών περιοχών και τον Πρόεδρο της ΠΕΔ Κρήτης, δήμαρχο Ηρακλείου Βασίλη Λαμπρινό στη σύσκεψη που συγκάλεσε σήμερα στην Αθήνα ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής με θέμα την εδαφική συνοχή και την ανάπτυξη των νησιωτικών περιοχών.

Για το θέμα των προβλημάτων στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες λόγω των πρόσφατων απεργιακών κινητοποιήσεων της ΠΝΟ, ο κ. Αρναουτάκης δήλωσε ότι, δεχόμαστε τα αιτήματα των ναυτεργατών, όμως έχει το δίκιο του και ο Κρητικός λαός, οι πολίτες των νησιών, να μπορούν να μετακινούνται, να μεταφέρονται προϊόντα, να υπάρχει η συγκοινωνία, και για αυτό στη σύσκεψη εκφράσαμε την αγωνία μας. Μάλιστα και σε πρόσφατη επιστολή του ο κ. Αρναουτάκης προς τον κ. Κουρουμπλή την περίοδο της απεργίας της ΠΝΟ ζήτησε την εφαρμογή του νόμου με τη δρομολόγηση πλοίου στα μεγάλα λιμάνια της Κρήτης σε Ηράκλειο και Σούδα.

resized 2

Στη σημερινή σύσκεψη υπό την προεδρία του κ. Κουρουμπλή, όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο Περιφερειάρχης Κρήτης «εκφράσαμε όλοι την αγωνία μας γιατί διαφορετική είναι η Κρήτη διαφορετικά τα νησιά του Β. Αιγαίου, του Ν. Αιγαίου των Ιονίων. Εδώ πρέπει να υπάρξει μια κεντρική πολιτική για την νησιωτικότητα και επίσης να δούμε αν μπορέσουμε να διεκδικήσουμε ένα χρηματοδοτικό «εργαλείο» από πλευράς Ε.Ε. ενώνοντας τις δυνάμεις μας μαζί με τα υπόλοιπα νησιά της Ευρώπης».

Παράλληλα ο κ. Αρναουτάκης όπως ανέφερε, έθεσε στη σύσκεψη όλες τις ενέργειες-παρεμβάσεις που είχαν γίνει τα προηγούμενα χρόνια μέχρι σήμερα για τις νησιωτικές περιοχές μέσα από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προσθέτοντας ότι «υπάρχει και το μεταφορικό ισοδύμανο το οποίο δεν έχει αναδειχθεί καθόλου. Δεν μπορεί να υπάρχει άλλη τιμή στη μετακίνηση ενός πολίτη από την Αθήνα στην ηπειρωτική Ελλάδα, και άλλες τιμές, πολύ υψηλότερες, για τους πολίτες των νησιωτικών περιοχών που πρέπει να ταξιδέψουν σε περιοχές της ηπειρωτικής χώρας». 

 
Σε σύσκεψη για θέματα εδαφικής συνοχής και ανάπτυξης των νησιωτικών περιοχών συμμετείχε η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τετάρτη, 14 Δεκέμβριος 2016 17:59

Σε σύσκεψη για θέματα εδαφικής συνοχής και ανάπτυξης των νησιωτικών περιοχών συμμετείχε η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου

ΦωτογραφίαΝΑΥΤ

Η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου κα. Χριστιάνα Καλογήρου, συμμετείχε στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, για θέματα εδαφικής συνοχής και ανάπτυξης των νησιωτικών περιοχών.

 

Στην τοποθέτησή της η Περιφερειάρχης υποστήριξε ότι η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να κινηθεί γρήγορα προς την κατεύθυνση διαμόρφωσης νέας εθνικής νησιωτικής πολιτικής και κοινής ολοκληρωμένης πρότασης και από τις άλλες χώρες του ευρωπαϊκού νότου, εκμεταλλευόμενη τη σημαντική συγκυρία ότι η Μάλτα, μια νησιωτική χώρα, αναλαμβάνει την προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

 

Επίσης, σημείωσε ότι οι άνθρωποι που ζουν και δημιουργούν στο Αιγαίο, έρχονται κάθε μέρα αντιμέτωποι με μεγάλα προβλήματα, που συνδέονται με τον γεωγραφικό χώρο και τη νησιωτικότητα, γι’ αυτό και όπως είπε, κάθε μέτρο και κάθε απόφαση που διευκολύνει τη ζωή τους, είναι ένα θετικό βήμα στη δύσκολη πορεία που έχουμε μπροστά μας. Πιο συγκεκριμένα η κα. Καλογήρου τόνισε:

 

«Η νησιωτικότητα συνοδεύεται με προβλήματα που γεννάει η απόσταση και η δυσκολία της θαλάσσιας επικοινωνίας. Η νησιωτικότητα δεν είναι για τη χώρα μας ένας απλός προσδιορισμός με γεωγραφική και μόνο έννοια. Είναι το κυρίαρχο στοιχείο της ταυτότητας και του  χαρακτήρα της, με όρους ιστορικούς, πολιτισμικούς και οικονομικούς. Είναι επίσης σε όλους γνωστό ότι τόσο στις ενταξιακές διαπραγματεύσεις όσο και αργότερα στα όργανα της ΕΕ, η χώρα μας δεν ακολούθησε ή δεν κατάφερε να επιβάλει αυτό που οι υπόλοιπες χώρες κατάφεραν ακόμη και για τα υπερπόντια νησιά τους. Να διεκδικήσει και να εφαρμόσει συγκεκριμένα μέτρα για τα νησιά, ώστε να διασφαλίσει ισότητα ευκαιριών και αυτό παρά τις ρητές συνταγματικές προβλέψεις. Ταυτόχρονα σήμερα, στην Ελλάδα του 2016, δεν ισχύουν παντού οι ίδιες συνθήκες και τα προβλήματα που κάθε τοπική κοινωνία σηκώνει στους ώμους της είναι διαφορετικά».

 
Σύνοδος Ολομέλειας - Ευρωπαϊκά λιμάνια: νέος κανονισμός για τα τέλη χρήσης και τη δημόσια χρηματοδότηση PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τετάρτη, 14 Δεκέμβριος 2016 17:38

Σύνοδος Ολομέλειας - Ευρωπαϊκά λιμάνια: νέος κανονισμός για τα τέλη χρήσης και τη δημόσια χρηματοδότηση

strasvourgo-700x401
 

Οι κανόνες που διέπουν τα τέλη χρήσης και τη χρηματοδότηση των ευρωπαϊκών λιμανιών από ναυτιλιακές εταιρείες και εθνικές κυβερνήσεις θα καταστούν σαφέστεροι χάρη στο νέο ευρωπαϊκό κανονισμό που υπερψήφισε το ΕΚ την Τετάρτη.


«Μετά από 15 χρόνια συζητήσεων σχετικά με την ευρωπαϊκή πολιτική για τα λιμάνια, καταλήξαμε επιτέλους σε μια συμφωνία: τα υπάρχοντα μοντέλα διαχείρισης των λιμένων θα διατηρηθούν και για πρώτη φορά θα δοθεί έμφαση στις καλές συνθήκες εργασίας, οι οποίες αποτελούν ένα σημαντικό μέρος της ανταγωνιστικότητας των λιμανιών», δήλωσε ο εισηγητής Knut Fleckenstein (Σοσιαλιστές, Γερμανία). «Η χρηματοοικονομική διαφάνεια βρίσκεται στο επίκεντρο της συμφωνίας, και θα διευκολύνει το έργο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την εφαρμογή ενός συγκροτημένου καθεστώτος κρατικών ενισχύσεων ενισχύοντας παράλληλα τις επενδύσεις στα λιμάνια», πρόσθεσε ο ίδιος.


Η έλλειψη σαφών κανόνων για τη δημόσια χρηματοδότηση των λιμενικών υποδομών και τα τέλη χρήσης τους αποτελεί σοβαρό εμπόδιο για τις επενδύσεις. Ο νέος κανονισμός θα αυξήσει την αποδοτικότητα των ευρωπαϊκών λιμανιών και θα τα κάνει πιο ελκυστικά για τους επενδυτές.


Ο νέος κανονισμός θα εφαρμοστεί σε πάνω από 300 θαλάσσιους ευρωπαϊκούς λιμένες που ανήκουν στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών. Περιλαμβάνει ειδικές διατάξεις που προβλέπουν την υποχρέωση των λιμανιών να καταγράφουν με ακρίβεια στα λογιστικά τους συστήματα τους δημόσιους πόρους λαμβάνουν. Περιλαμβάνει ακόμη διατάξεις για την ενίσχυση της διαφάνειας στον τρόπο με τον οποίο καθορίζονται τα τέλη χρήσης των λιμενικών υποδομών και η παροχή λιμενικών υπηρεσιών.


Κάθε κράτος μέλος της ΕΕ θα υποχρεούται να εξασφαλίζει την ύπαρξη αποτελεσματικής διαδικασίας για τη διεκπεραίωση καταγγελιών.


Ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των λιμενικών υπηρεσιών


Οι πάροχοι λιμενικών υπηρεσιών θα διασφαλίζουν ότι οι εργαζόμενοί τους λαμβάνουν την αναγκαία κατάρτιση για να αποκτήσουν τις γνώσεις που είναι απαραίτητες για την εργασία τους, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε θέματα υγείας και ασφάλειας. Οι απαιτήσεις κατάρτισης θα επικαιροποιούνται τακτικά προκειμένου να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις της τεχνολογικής καινοτομίας.


Ο παρών κανονισμός δεν επιβάλλει κάποιο ειδικό μοντέλο για τη διαχείριση των θαλάσσιων λιμένων. Θέτει, ωστόσο, ειδικούς όρους, για τους φορείς διαχείρισης του λιμένα και τις αρμόδιες αρχές οι οποίοι θα μπορούν να θέτουν ελάχιστες απαιτήσεις για τους παρόχους υπηρεσιών ρυμούλκησης, πρόσδεσης των πλοίων, ανεφοδιασμού καυσίμων και συλλογής των αποβλήτων των πλοίων, ενώ θα μπορούν επίσης να περιορίζουν τον αριθμό των παρόχων αυτών των λιμενικών υπηρεσιών για λόγους ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντας .


Οι υπηρεσίες διακίνησης φορτίων και επιβατών θα υπόκεινται στους κανόνες χρηματοοικονομικής διαφάνειας, αλλά θα εξαιρεθούν από τους κανόνες που αφορούν την οργάνωση των λιμενικών υπηρεσιών.


Το νομοθετικό ψήφισμα εγκρίθηκε με 546 ψήφους υπέρ, 140 κατά και 22 αποχές.


Επόμενα βήματα


Ο νέος κανονισμός μένει τώρα να εγκριθεί από το Συμβούλιο της ΕΕ.

 
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΕ ΤΟΝ Ο.Λ.Π. PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Τρίτη, 13 Δεκέμβριος 2016 18:22

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ ΜΕ ΤΟΝ Ο.Λ.Π.

 resized IMG 5167

Συνάντηση πραγματοποιήθηκε σήμερα, μεταξύ του Δήμου Πειραιά και εκπροσώπων του Ο.Λ.Π.,  με αντικείμενο τις κοινές αναπτυξιακές προοπτικές του λιμανιού και της πόλης του Πειραιά.

Στη συνάντηση έλαβαν μέρος ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ο.Λ.Π.  Captain Fu Chengqiu,  ο Αναπληρωτής Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Άγγελος Καρακώστας, ο Ανώτερος Σύμβουλος Διοίκησης και μέλος Δ.Σ. κ. Αθανάσιος Λιάγκος και από τον Δήμο Πειραιά ο Δήμαρχος κ. Γιάννης Μώραλης, ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης και Επιχειρηματικότητας κ. Πέτρος Κόκκαλης και ο Σύμβουλος του Δημάρχου κ. Αλέξανδρος Τσιατσιάμης.

Στη συνάντηση,  τέθηκαν οι βασικές αρχές του αναπτυξιακού σχεδιασμού της εταιρείας και οι ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στην κατεύθυνση αυτή. Από την πλευρά του Δήμου Πειραιά περιγράφηκε το αναπτυξιακό σχέδιο για την πόλη με επίκεντρο την εκπόνηση του σύγχρονου χρηματοδοτικού και αναπτυξιακού εργαλείου της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης. Ο Δήμος Πειραιά παρουσίασε το πολυδιάστατο πλέγμα στοχευμένων παρεμβάσεων για την αστική αναζωογόνηση και την οικονομική και κοινωνική ανάκαμψη, το οποίο έχει θέσει σε ευρεία διαβούλευση με τους πολίτες και τους τοπικούς φορείς.

Η συζήτηση επικεντρώθηκε στις επενδύσεις και τα έργα για την αναβάθμιση του λιμενικών εγκαταστάσεων για την εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας, καθώς και για τη διασύνδεση των τουριστών κρουαζιέρας με την πόλη του Πειραιά. Συγκεκριμένα, συζητήθηκαν οι τρόποι και τα μέσα για τη διαμόρφωση τουριστικής διαδρομής από τη λιμενική περιοχή της κρουαζιέρας στα σημαντικά τουριστικά αξιοθέατα και τις περιοχές με υψηλή συγκέντρωση επιχειρήσεων εστίασης και διασκέδασης. Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν να συστηματοποιήσουν τη μεταξύ τους συνεργασία,  με στόχο τη συμβατότητα και συμπληρωματικότητα των επιμέρους σχεδιασμών,  ώστε να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη για την πόλη του Πειραιά από την αύξηση της κίνησης της κρουαζιέρας που αναμένεται από τις σχεδιαζόμενες επενδύσεις στο λιμάνι.

Η συνάντηση έγινε σε πολύ καλό και εποικοδομητικό κλίμα, ενώ και οι δύο πλευρές συμφώνησαν ότι η μεταξύ τους συνεργασία στο μέλλον δύναται να είναι αμοιβαία επωφελής.  

 resized IMG 5172

Ο Δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης, αμέσως μετά τη συνάντηση, δήλωσε: "Συναντήθηκα σήμερα στο Δημαρχείο με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του  ΟΛΠ  Captain Fu Chengqiu καθώς και με μέλη του Δ.Σ., προκειμένου να συζητήσουμε τα θέματα που αφορούν στην ανάπτυξη του λιμανιού και της πόλης. Είναι κοινή πεποίθηση, ότι το συμφέρον του λιμανιού και της πόλης είναι κοινό. Θέλουμε να γνωρίζουμε τι σχεδιάζουν οι νέοι διαχειριστές για την ανάπτυξη του λιμανιού και από την άλλη να γνωρίζουν και εκείνοι το σχεδιάζει η Δημοτική Αρχή για την πόλη. Νομίζω ότι  δεν μπορεί να γίνει μια διαφορετική ανάπτυξη στην πόλη του Πειραιά, αν αυτή δεν συνδυάζει το όραμα του λιμανιού και της πόλης. Από τη συζήτηση βγήκαν κοινά συμπεράσματα και συμφωνήσαμε να γίνονται τακτικά τέτοιου είδους συναντήσεις, ώστε να ενημερώνεται και ο Δήμος αλλά και το λιμάνι για τις πρωτοβουλίες που λαμβάνονται και από τις δύο πλευρές. Θεωρώ ότι θα υπάρχει μια καλή συνεργασία. Έχω ξαναπεί, ότι ανεξάρτητα της απόψεως που είχε ο καθένας για την ιδιωτικοποίηση, η επένδυση του ΟΛΠ θα προσφέρει στην πόλη, θα προσελκύσει κι άλλες επενδύσεις και αυτή η εξέλιξη θα φέρει νέες θέσεις εργασίας, που είναι το αποτέλεσμα που όλοι επιθυμούμε. Οι επενδύσεις του ΟΛΠ θα ξεκινήσουν εντός του 2017, οι επενδύσεις του Δήμου για μια διαφορετική πόλη ξεκινούν ουσιαστικά εντός του 2017, με την έγκριση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης. Ήταν μια χρήσιμη συνάντηση, με κοινά συμπεράσματα και επιδιώξεις. Είμαστε εδώ για να δούμε φυσικά και την υλοποίηση αυτών που είπαμε σήμερα".

Στο τέλος της συνάντησης,  ο κ. Μώραλης προσέφερε στον Captain Fu Chengqiu,  μια μινιατούρα αρχαίας τριήρους.      

 
ΕΘΙΜΟΤΥΠΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ ΚΑΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ «USS MAHAN DDG 72» ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΠΕΙΡΑΙΑ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Δευτέρα, 12 Δεκέμβριος 2016 10:20

ΕΘΙΜΟΤΥΠΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ ΚΑΙ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ «USS MAHAN DDG 72» ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΠΕΙΡΑΙΑ

 Img 5005

 

Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Γιώργος Δαβάκης και ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Περιβάλλοντος και Πρασίνου κ. Σταύρος Βοϊδονικόλας,  υποδέχθηκαν  στο γραφείο του κ. Δαβάκη τον Κυβερνήτη του Αμερικανικού πολεμικού πλοίου  «USS MAHAN DDG72» κ. Marc Davis, τους αξιωματικούς που τον συνόδευαν καθώς και την βοηθό ναυτικού ακολούθου της Πρεσβείας των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής κα Alexi Cuca, οι οποίοι πραγματοποίησαν εθιμοτυπική επίσκεψη στον Δήμο.

 

Ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Γιώργος Δαβάκης μετά το πέρας της εθιμοτυπικής επίσκεψης, δήλωσε:

«Είχαμε, για μια ακόμη φορά, τη χαρά να υποδεχθούμε τον πλοίαρχο και το πλήρωμα ενός αμερικανικού πολεμικού πλοίου, το οποίο είναι σε μια ομάδα πλοίων του ΝΑΤΟ  και ειδικό στις καταστροφές. Μας ενημέρωσαν για τις περιπολίες τις οποίες έχουν αναλάβει στη γύρω περιοχή.

Ανταλλάξαμε εθιμοτυπικά δώρα ενώ  κατά την παραμονή τους στον Πειραιά επισκέφθηκαν τα αξιοθέατα της πόλης μας».

 

Στο τέλος της συνάντησης, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου προσέφερε στον Κυβερνήτη του πλοίου τον θυρεό της πόλης και τον τουριστικό οδηγό του Δήμου Πειραιά «Destination Piraeus Guide».

Από  την πλευρά του ο κ. Davis προσέφερε στον κ. Δαβάκη μια αναμνηστική πλακέτα.

 
Πλοίο ασφαλείας στα λιμάνια της Σούδας Χανίων και του Ηρακλείου ζητεί άμεσα από την Κυβέρνηση ο Περιφερειάρχης Κρήτης PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Πέμπτη, 08 Δεκέμβριος 2016 20:27

Πλοίο ασφαλείας στα λιμάνια της Σούδας Χανίων και του Ηρακλείου ζητεί άμεσα από την Κυβέρνηση ο Περιφερειάρχης Κρήτης

STAYROS ARNAOYTAKHS

Την ενεργοποίηση άμεσα όλων των νόμιμων διαδικασιών για τη δρομολόγηση πλοίου ασφαλείας από και προς την Κρήτη, στα λιμάνια Ηρακλείου και Σούδας Χανίων, ζητεί από την Κυβέρνηση με νέα επείγουσα επιστολή του που απέστειλε σήμερα ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης.

Στην επιστολή του ο κ. Αρναουτάκης προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που κοινοποιείται στου Υπουργούς Προστασίας του Πολίτη, Αγροτικής Ανάπτυξης, Οικονομικών και βουλευτές Κρήτης, επισημαίνει ότι από την συνεχιζόμενη απεργία της ΠΝΟ οξύνονται τα προβλήματα καθώς στα δυο μεγαλύτερα λιμάνια του νησιού Ηρακλείου και Σούδας παραμένουν δεκάδες φορτηγά με χιλιάδες τόνους ευπαθών αγροτικών προϊόντων, τα οποία εγκαίρως θα πρέπει να παραδοθούν σε αγορές της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να μεταφερθούν και προς την Κρήτη βασικά προϊόντα.

Συγκεκριμένα στην επιστολή του ο Περιφερειάρχης στην Κυβέρνηση αναφέρει: «Αξιότιμε κ. Υπουργέ,

Σύμφωνα με νέα απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), οι ναυτικοί συνεχίζουν τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις για δύο ακόμα εικοσιτετράωρα. Από τη συνέχιση των, εν λόγω, απεργιακών κινητοποιήσεων εντείνονται και οξύνονται τα προβλήματα, αναφορικά με τη μετακίνηση των πολιτών και βεβαίως και με τη μεταφορά προϊόντων και αγαθών πρώτης ανάγκης για την Κρήτη.

Σημειώνουμε, ότι ήδη στην Κρήτη, στα δύο βασικά λιμάνια του νησιού (Ηράκλειο και Σούδα) παραμένουν δεκάδες φορτηγά με χιλιάδες τόνους ευπαθών αγροτικών προϊόντων, τα οποία, εγκαίρως, θα πρέπει να παραδοθούν σε αγορές της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ταυτόχρονα, θα πρέπει να μεταφερθούν και προς την Κρήτη βασικά προϊόντα.

Με σεβασμό στον αγώνα που διεξάγουν τα μέλη της ΠΝΟ, αλλά και αντιλαμβανόμενοι την αγωνία των παραγωγών του νησιού μας, οι οποίοι έρχονται αντιμέτωποι με τον κίνδυνο αλλοίωσης των προϊόντων τους, σας ζητούμε να καταβάλετε κάθε δυνατή προσπάθεια προκειμένου να ενεργοποιηθούν εγκαίρως όλες οι νόμιμες διαδικασίες, για να ξεκινήσει η δρομολόγηση πλοίων ασφαλείας από και προς την Κρήτη».

Παράλληλα με την επιστολή ο Περιφερειάρχης είχε το μεσημέρι τηλεφωνική επικοινωνία με τον κ. Κουρουμπλή για το ίδιο θέμα, ενώ σε δηλώσεις του στην Περιφέρεια πριν από λίγο στα ΜΜΕ ανέφερε:

«Μετά την συνέχιση της απεργίας από τον ΠΝΟ εμείς ζητούμε από τον Υπουργό να μπει το πλοίο ασφαλείας. Δεν είναι δυνατόν να συνεχίζεται αυτή η κατάσταση για τα νησιά μας. Έχω επικοινωνήσει με τους Περιφερειάρχες της νησιωτικής Ελλάδας και πρέπει επιτέλους να μπει το πλοίο ασφαλείας. Μπορεί να έφυγε χθες ένα πλοίο αλλά δεν ήταν το πλοίο ασφαλείας και πρέπει στην Κρήτη να υπάρχει πλοίο ασφαλείας και από το Ηράκλειο και από την Σούδα. Υπάρχουν πάνω από 100 φορτηγά και στην Σούδα και στο Ηράκλειο και εμείς ζητούμε να φύγουν τα εμπορεύματα αλλά και να μπορούν να έρθουν προϊόντα-εμπορεύματα, και επιβάτες από την ηπειρωτική Ελλάδα. Ήδη έχουμε επικοινωνία με πολλές επιχειρήσεις που μας κάνουν γνωστό ότι υπάρχουν ελλείψεις σε προϊόντα στο νησί, σε σούπερ μάρκετ, σε κρέατα και μια σειρά άλλων αγαθών. Πρέπει λοιπόν η Κυβέρνηση, ο Υπουργός κ. Κουρουμπλής με τον οποίο μίλησα, μετά και την χθεσινή συνάντηση που είχαμε, θεωρώ ότι σήμερα πρέπει να ληφθεί αυτή η απόφαση για πλοία ασφαλείας σε όλο το νησιωτικό χώρο».

 
ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΝΕΩΡΙΟ ΣΥΡΟΥ PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Κυριακή, 04 Δεκέμβριος 2016 15:54

ΔΕΞΑΜΕΝΗ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΝΕΩΡΙΟ ΣΥΡΟΥ

Δεξαμενη

Με ικανοποίηση καλωσορίζουμε στο νησί μας τη δεξαμενή του Πολεμικού Ναυτικού, η οποία κατέφτασε σήμερα, Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2016, στο Νεώριο Σύρου, ικανοποιώντας, κατ’ αυτόν τον τρόπο, ένα εκ των αιτημάτων των εργαζομένων του Ναυπηγείου.

Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, όπως επίσης και τους συναρμόδιους Υπουργούς, οι οποίοι συνέβαλαν στη θετική αυτή εξέλιξη, καθώς η επισκευή της δεξαμενής του Πολεμικού Ναυτικού προσδοκούμε να στηρίξει τη λειτουργία του Ναυπηγείου, βοηθώντας σημαντικά στην καταβολή ενός μέρους των δεδουλευμένων των εργαζομένων, ανακουφίζοντάς τους οικονομικά, ιδιαίτερα ενόψει των Χριστουγέννων.

Ο Δήμος μας, από την πρώτη κιόλας στιγμή, στέκεται εμπράκτως στο πλευρό των εργαζομένων του Νεωρίου, συμμετέχοντας σε συναντήσεις και ασκώντας πιέσεις, σε υψηλό κυβερνητικό επίπεδο, οι οποίες στοχεύουν αποκλειστικά και μόνο στην άμεση ικανοποίηση των αιτημάτων των εργαζομένων. 

 
Εγκαίνια Πρωτοβάθμιας Μονάδας Υγείας στο ιστορικό κτίριο του “Οίκου Ναύτου” PDF Εκτύπωση E-mail
Αναρτήθηκε απο τον/την ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ   
Παρασκευή, 02 Δεκέμβριος 2016 19:02

Εγκαίνια Πρωτοβάθμιας Μονάδας Υγείας στο ιστορικό κτίριο του “Οίκου Ναύτου”

oikos-naytoy

Στο ιστορικό κτίριο του “Οίκου του Ναύτου” στον Πειραιά πραγματοποιήθηκαν τα επίσημα εγκαίνια της Υγειονομικής Μονάδας «Οίκος Ναύτου – ΠΕΔΥ Μονάδα Υγείας Πειραιά» την Τρίτη 29 Νοεμβρίου, παρουσία του Υπουργού Υγείας Ανδρέα Ξανθού, του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.) Παναγιώτη Κουρουμπλή, του Αναπ/τή Υπουργού Υγείας Παύλου Πολάκη, του Γ. Γ. του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννη Θεοτοκά και του Αναπ/τή Γ. Γ., υπεύθυνου για την ΠΦΥ, Σταμάτη Βαρδαρού.

Το κτίριο παραχωρήθηκε στο Υπουργείο Υγείας, με πρωτοβουλία των ναυτικών και του Υ.ΝΑ.Ν.Π., προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως Κέντρο Πρωτοβάθμιας Υγειονομικής Περίθαλψης για όλον τον Πειραιά και την ευρύτερη περιοχή. Με την παραχώρηση αυτή, το ελληνικό δημόσιο εξοικονομεί 540.000 ευρώ ετησίως, χρήματα τα οποία μέχρι πρότινος, καταβάλλονταν για την μίσθωση τριών κτιρίων στον Πειραιά και τα οποία τώρα θα επενδυθούν στη βελτίωση των δομών της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. Αξίζει να σημειωθεί ότι επιπλέον των χρημάτων αυτών θα εξοικονομηθούν ακόμη 100.000 ευρώ από πάσης φύσεως λειτουργικά έξοδα.

Κατόπιν συνεργασίας των δύο συναρμόδιων Υπουργείων και με τη συνδρομή του “Οίκου Ναύτου” συστάθηκε αυτή η υγειονομική μονάδα, η οποία μέχρι σήμερα έχει στελεχωθεί από 85 γιατρούς, 19 οδοντιάτρους και 113 άτομα νοσηλευτικού, παραϊατρικού και λοιπού προσωπικού. Διαθέτει όλες τις ιατρικές ειδικότητες, σύγχρονο ακτινολογικό εργαστήριο, μαστογράφο, ορθοπαντογράφο, οστική πυκνότητα, υπέρηχους, φυσικοθεραπευτήρια, μικροβιολογικό εργαστήριο και Τμήμα Επειγόντων. Σε εξέλιξη βρίσκεται η μεταφορά των οδοντιατρικών, των οδοντοπροσθετικών και του ΚΒΕΑ.

Η μονάδα λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο από τις 7 π.μ. έως τις 8 μ.μ., ενώ υπάρχουν προοπτικές επέκτασης του ωραρίου με την προϋπόθεση της στελεχιακής ενίσχυσης. Ενδεικτικά, η μονάδα εξυπηρέτησε συνολικά περίπου 22.000 ασθενείς κατά τον μήνα Οκτώβριο, και παρουσιάζει καθημερινά αυξητική τάση.

Τα οφέλη από τη λειτουργία της, αναμένεται να γίνουν αισθητά τόσο από την προσδοκώμενη αποσυμφόρηση των πλησιέστερων νοσοκομείων, όσο και από την ανάπτυξη οργανωμένου προγράμματος Πρόληψης και Προαγωγής Υγείας.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με χαιρετισμό της Υποδιοικήτριας της 2ης ΥΠΕ, Ιωάννας Τσιαπαρίκου.

Ο Υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός τόνισε ότι η έναρξη λειτουργίας της μονάδας είναι ένα ισχυρό πολιτικό σήμα, επισημαίνοντας ότι η περίοδος της εγκατάλειψης του Εθνικού Συστήματος Υγείας έχει πια τελειώσει. Επιπλέον, ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι των νοσοκομείων έδωσαν πέρυσι κρίσιμη μάχη για να κρατήσουν όρθια τα νοσοκομεία, ενώ φέτος η έμφαση έχει δοθεί στην αναδιάρθρωση της ΠΦΥ. Επίσης, διαβεβαίωσε ότι η χώρα είναι υγειονομικά ασφαλής, με ισχυρό ΕΣΥ που είναι σε θέση να αντιμετωπίσει την προσφυγική κρίση.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής αναφέρθηκε στα μεγάλα μισθωτήρια που πληρώνονται σε κτήρια που ανήκουν σε ιδιώτες και στα χρήματα που εξοικονομούνται με παρεμβάσεις, όπως η λειτουργία της μονάδας στον Πειραιά. Μεταξύ άλλων εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι η συγκεκριμένη μονάδα θα καταστεί “κυψέλη ανθρωπιάς και αλληλεγγύης” που θα προσφέρει και θα εκπέμπει ανθρωπιά και ασφάλεια προς κάθε κατεύθυνση, και ιδιαίτερα προς τους ανθρώπους που βιώνουν με μεγαλύτερη ένταση την οικονομική κρίση.

Ο Αν/τής Υπουργός Υγείας, Παύλος Πολάκης σημείωσε ότι η ηγεσία του Υπουργείου είχε να αντιμετωπίσει μία κατάσταση, όμοια με κατεστραμμένο τοπίο: άδειες δομές και κτήρια με απερίγραπτα μισθώματα. Επισημαίνοντας τη σημασία της λειτουργίας της μονάδας στον Πειραιά, εξέφρασε την επιθυμία του για διεύρυνση του ωραρίου της, με την προϋπόθεση της ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού. Παράλληλα σημείωσε ότι με τις αλλαγές που προωθούνται στον χώρο της υγείας δίνεται το σήμα να επιστρέψει ο κόσμος πίσω, και επισήμανε ότι για πρώτη φορά ο ΟΑΕΔ προκηρύσσει 12μηνες θέσεις εργασίας με πλήρεις αμοιβές.

Ο Γ. Γ. του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Ιωάννης Θεοτοκάς ευχαρίστησε και συνεχάρη όλους, όσοι συνεργάστηκαν με επιμονή και υπομονή για τη λειτουργία της μονάδας, ώστε οι ναυτικοί αλλά και όλοι οι πολίτες της ευρύτερης περιοχής να λαμβάνουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες υγείας.

Ο Αναπ/τής Γ. Γ. του Υπουργείου Υγείας Σταμάτης Βαρδαρός επισήμανε ότι σήμερα εγκαινιάζεται μία Μονάδα Υγείας που ανήκει στο Εθνικό Σύστημα Υγείας σε ένα ιστορικό κτήριο της περιοχής και ότι για συμβολικούς λόγους παρέμεινε η επιγραφή στην είσοδο του κτηρίου. Αναφέρθηκε επίσης στις δυσκολίες που υπήρξαν κατά τη διάρκεια των προσπαθειών έως την τελική ευόδωση. Αξίζει να σημειωθεί ότι η μονάδα αναμένεται να καλύψει ουσιαστικές ανάγκες του πληθυσμού, υπερβαίνοντας εμπόδια που έβαζαν οργανωμένα συμφέροντα. Επιπλέον, ο Αναπ/τής Γενικός Γραμματέας εστίασε στα οικονομικά οφέλη που θα προκύψουν από τη λειτουργία της μονάδας και έκλεισε την ομιλία του με ευχαριστίες προς το προσωπικό της μονάδας και τη διοίκηση της 2ης Υγειονομικής Περιφέρειας.

Οι ομιλητές, ομόθυμα, απηύθυναν τις ευχαριστίες τους στον «απλό ναυτικό» που με τους κόπους του και την εργασία του συνέβαλε στη δημιουργία και κατ’ επέκταση στη λειτουργία της μονάδας στον Πειραιά. Πρόκειται για έναν χώρο που θα προσφέρει τις υπηρεσίες του τόσο στον κόσμο της ναυτοσύνης όσο και σε όλους του πολίτες της ευρύτερης περιοχής.

 
Περισσότερα Άρθρα...


Σελίδα 1 από 140

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog