ATTICANEWS.GR

Member Area
News
Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου σε συνάντηση του Ευρωπαϊκού Δικτύου Εθνικών Επιτροπών της UNESCO.
News - Πολιτισμός
Δευτέρα, 03 Απρίλιος 2017 06:50

Η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου σε συνάντηση του Ευρωπαϊκού Δικτύου Εθνικών Επιτροπών της UNESCO.

resized 17757096 1511306258902166 2135067704494014367 n

Στη Θεσσαλονίκη έφτασε χτες η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου και συνάντησε υψηλόβαθμα στελέχη και προσωπικότητες διεθνούς κύρους του Ευρωπαϊκού Δικτύου Εθνικών Επιτροπών για την UNESCO.

Η Ελληνίδα Υπουργός απηύθυνε χαιρετισμό στην εναρκτήρια εκδήλωση της Ετήσιας Συνάντησης των Εθνικών Επιτροπών των χωρών της Ευρώπης, κατά τη διάρκεια της οποίας (2-5 Απριλίου 2017) θα συζητηθούν οι προτεραιότητες του Διεθνούς Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών για την Εκπαίδευση, τις Επιστήμες, τον Πολιτισμό και την Επικοινωνία. Την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού υποδέχθηκε η Αικατερίνη Τζιτζικώστα, Πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO, που είναι και η διοργανώτρια της Συνάντησης.

resized 17629959 1511303732235752 8348582991461250899 n

Η εναρκτήρια εκδήλωση της φετινής Συνάντησης των Επιτροπών UNESCO των χωρών της Ευρώπης πραγματοποιήθηκε στην εμβληματική Ροτόντα της Θεσσαλονίκης, ένα διαπολιτισμικό μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς, εγγεγραμμένο στον Κατάλογο της UNESCO.

Μετά από το καλωσόρισμα της Αικατερίνης Τζιτζικώστα, η Λυδία Κονιόρδου, ανοίγοντας την εκδήλωση, αναφέρθηκε σε δυο πρόσφατες ελληνικές επιτυχίες «που υπογραμμίζουν την διεθνή ακτινοβολία της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς».

resized 17499380 1511312388901553 3624945083500836160 n

Η πρώτη επιτυχία είναι η εγγραφή (πέρσι τέτοια εποχή) του «Παπύρου του Δερβενίου», ο οποίος μπορεί να χαρακτηριστεί ως «το αρχαιότερο βιβλίο της Ευρώπης», στον Διεθνή Κατάλογο του Προγράμματος της UNESCO «Μνήμη του Κόσμου». Πρόκειται για ένα εύρημα που χρονολογείται από τον 5ο π.Χ. αιώνα, φυλάσσεται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης, έχει μελετηθεί από τον επιφανή παπυρολόγο του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Κυριάκο Τσαντσάνογλου, και είναι ιδιαίτερα σημαντικός, όπως σημείωσε η Υπουργός, «για τη μελέτη της αρχαίας ελληνικής θρησκείας και φιλοσοφίας».

Η δεύτερη, πιο πρόσφατη, ελληνική επιτυχία είναι η συμπερίληψη του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων στον Κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO. Με την εγγραφή των Φιλίππων - που η Υπουργός Λυδία Κονιόρδου θα επισκεφθεί επίσημα την ερχόμενη Κυριακή 9/4/2017 - ο αριθμός εγγραφών από την Ελλάδα στον Κατάλογο Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO, ανεβαίνει στις 18 συνολικά. « Οι Φίλιπποι», σημείωσε στον χαιρετισμό της, «αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους και πληρέστερους αρχαιολογικούς χώρους της Βόρειας Ελλάδας, με πλήθος μνημείων, τα οποία συνδέονται με τη διαχρονική εξέλιξη της πόλης από την ελληνιστική περίοδο μέχρι τα ύστερα βυζαντινά χρόνια.»

Κοντά σε αυτές τις επιτυχίες η Λυδία Κονιόρδου σημείωσε και την καίρια ελληνική προεδρία σε δύο κομβικές Επιτροπές της UNESCO: στην Διακυβερνητική Επιτροπή του Δευτέρου Πρωτοκόλλου της Σύμβασης της Χάγης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς σε Περίπτωση Ένοπλης Σύρραξης, καθώς και στην Επικουρική Επιτροπή της Σύμβασης ΟΥΝΕΣΚΟ 1970 για την Προστασία των Πολιτιστικών Αγαθών από Παράνομη Διακίνηση.

Την Υπουργό Πολιτισμού συνόδευε η Μαρία Ανδρεαδάκη-Βλαζάκη, Γενική Γραμματέας του Πολιτισμού και Αθλητισμού, μέλος και του ΔΣ της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO.

resized 17757622 1511312395568219 7460907572242234798 n

Την Συνάντηση του Ευρωπαϊκού Δικτύου Εθνικών Επιτροπών για την UNESCO, χαιρέτισαν στη συνέχεια: η Υφυπουργός Μακεδονίας- Θράκης Μαρία Τσαρουχά Κόλλια, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης. Ακολούθησε ομιλία του Υφυπουργού Εξωτερικών, Γιάννη Αμανατίδη, και έπειτα η κήρυξη έναρξης των εργασιών της Συνάντησης.

Πρώτος ομιλητής ο Eric Falt, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής UNESCO για θέματα Εξωτερικών Σχέσεων. Τις επόμενες ημέρες θα συζητηθούν μεταξύ άλλων ζητήματα σχετικά με τα δίκτυα συνεργασιών της UNESCO, με τις μελλοντικές προκλήσεις που θα αντιμετωπίσει, και με το όραμα του διεθνούς Οργανισμού του ΟΗΕ για την περίοδο ως το 2030.

Προγραμματισμένη για το κλείσιμο της εκδήλωσης ήταν συναυλία όπου η μουσική της Ευανθίας Ρεμπούτσικα συνάντησε την ερμηνεία της Έλλης Πασπαλά.

 
Επαναπατρισμός αρχαιοτήτων που διακινήθηκαν παράνομα.
News - Πολιτισμός
Παρασκευή, 31 Μάρτιος 2017 18:29

Επαναπατρισμός αρχαιοτήτων που διακινήθηκαν παράνομα.

resized Επαναπατρίσμος 2 χ

Με την παρουσία της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδίας Κονιόρδου, της Γενικής Γραμματέως του ΥΠΠΟΑ Μαρίας Βλαζάκη, της Γενικής Διευθύντριας Αρχαιοτήτων Ελένης Κόρκα, και της Τακτικής Ανακρίτριας του Γ’ Τμήματος του Πρωτοδικείου Πατρών Μαρίας Παπακώστα, παραδόθηκε σήμερα στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ένα σύνολο με 33 σημαντικά αγγεία που χρονολογούνται τα περισσότερα από την ύστερη Μυκηναϊκή εποχή καθώς και άλλες κινητές αρχαιότητες, που αποτελούν προϊόντα λαθρανασκαφής, διακινήθηκαν παράνομα και κατασχέθηκαν στην Γερμανία.

Μετά από μεγάλη επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε από την Υποδιεύθυνση Ασφαλείας και τις δικαστικές αρχές της Πάτρας σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ, επαναπατρίστηκαν συνολικά 33 αγγεία της ύστερης εποχής του χαλκού (12ος αι. π.Χ) , διάφορα μικροαντικείμενα γεωμετρικών χρόνων, και 600 αρχαία νομίσματα. Θα ακολουθήσει το πόρισμα μιας Εκτιμητικής Επιτροπής που έχει συσταθεί και θα γνωμοδοτήσει για την αξία τους.

resized Επαναπατρισμός 3 χ

Όλα τα αντικείμενα κατασχέθηκαν τον Οκτώβριο του 2016 από τις αστυνομικές αρχές του Μονάχου, ύστερα από αίτημα δικαστικής συνδρομής, που κατατέθηκε από την Ανακρίτρια του Γ’ Τμήματος του Πρωτοδικείου Πατρών. Τα επαναπατρισθέντα αντικείμενα αποτελούν πλέον πειστήρια της δικογραφίας που έχει σχηματιστεί για μεγάλη υπόθεση παράνομης διακίνησης αρχαιοτήτων.

Ο εντοπισμός των κινητών αρχαιοτήτων που διακινήθηκαν παράνομα στη Γερμανία, η διεκδίκησή τους και η μεταφορά τους στην Ελλάδα υπήρξε αποτέλεσμα της συντονισμένης συνεργασίας μεταξύ όλων των αρμοδίων αρχών της χώρας και της αλλοδαπής. Στην επιτυχία αυτή, ιδιαίτερα καθοριστική ήταν η συμβολή της Γενικής Προξένου της Ελλάδας στο Μόναχο.

resized επαναπατρισμός 5

Όλα τα παραπάνω εντάσσονται στην πολιτική του ΥΠΠΟΑ για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς. «Η πάταξη της αρχαιοκαπηλίας είναι αδιαπραγμάτευτη αρχή του Υπουργείου Πολιτισμού και της ελληνικής Πολιτείας» τόνισε η Υπουργός Λυδία Κονιόρδου, υπογραμμίζοντας ότι ο επαναπατρισμός αυτών των αρχαιοτήτων συνιστά μεγάλη επιτυχία που οφείλεται στην καλή συνεργασία των εμπλεκόμενων αρχών.

 
Επίσκεψη της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδίας Κονιόρδου στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
News - Πολιτισμός
Παρασκευή, 31 Μάρτιος 2017 17:19

Επίσκεψη της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδίας Κονιόρδου στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

resized Κονιόρδου Κοσκινά

Στους χώρους του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ), το πρώην εργοστάσιο ΦΙΞ, ξεναγήθηκε το πρωί τη Πέμπτης η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου.

 

Την Υπουργό, που συνόδευε ο διευθυντής του γραφείου της Βαγγέλης Πολίτης, υποδέχτηκε στην είσοδο του επιβλητικού κτηρίου η διευθύντρια του ΕΜΣΤ Κατερίνα Κοσκινά παρουσία του πρόεδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του οργανισμού Γεώργιο Παπαναστασίου.

 

Η Λυδία Κονίορδου συνοδευόμενη από τους επιτελείς του ΕΜΣΤ επισκέφτηκε όλους τους ορόφους, ενημερώθηκε για τη προβλεπόμενη χρήση των χώρων συνολικού εμβαδού 18.142 τετραγωνικών μέτρων και πληροφορήθηκε για τα μελλοντικά σχέδια του μουσειολογικού σχεδιασμού. «Πρόκειται για ένα έργο τέχνης εν εξελίξει, είναι συγκλονιστικό.» είπε η Υπουργός.

Με την ευκαιρία της ξενάγησης η Λυδία Κονιόρδου μίλησε και με το επιτελείο της documenda που εργάζεται πυρετωδώς, έτσι ώστε να είναι έτοιμο το Μουσείο να υποδεχθεί σε λίγες μέρες το πολυπληθές κοινό.

 

Με το πέρας της ξενάγησης συναντήθηκε με τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΜΣΤ και την καλλιτεχνική διευθύντρια οι οποίοι της εξέθεσαν τα θέματα τα οποία απασχολούν τον οργανισμό και συνδέονται με την ολοκλήρωση των διαδικασιών που θα οδηγήσουν στα επίσημα εγκαίνια του Μουσείου.

resized Κοσκινα Κονιόρδου ΕΜΣΤ

Με αφορμή την επίσκεψη της η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου είπε τα εξής:

«Είμαι πολύ ευτυχής που βρίσκομαι σήμερα στο κτήριο του ΕΜΣΤ. Ένα πραγματικά εκπληκτικό οικοδόμημα με πολύ μεγάλες δυνατότητες που ήδη από μόνο του είναι ένα έργο τέχνης.

Ήταν ελπίδα, πόθος και λαχτάρα δεκαετιών να βρεθεί μία στέγη με την αξία των σύγχρονων δημιουργών και ικανή να φιλοξενήσει το έργο τους.

Όμως το Μουσείο δεν είναι μόνο το κτήριο, είναι και οι άνθρωποι. Αυτοί που δούλεψαν για αυτό και το ετοίμασαν όλα αυτά τα χρόνια. Έτσι ώστε εμείς να το βλέπουμε σήμερα απαστράπτον και με σπουδαία δυναμική. Όλοι όσοι συμμετείχαν σε αυτό το εγχείρημα δούλεψαν επί πολλά χρόνια. Στο μεταξύ τα έργα τέχνης φιλοξενήθηκαν στο Ωδείο Αθηνών και στο Μέγαρο Μουσικής αλλά τώρα είναι έτοιμος αυτός εδώ ο χώρος εδώ, στο παλιό εργοστάσιο Φιξ, για να υποδεχθεί τη μοντέρνα τέχνη.

Σύντομα περιμένουμε να ανοίξει τις πύλες του και να φιλοξενήσει την documenta 14 παρουσιάζοντας ένα μεγάλο μέρος των δραστηριοτήτων εδώ όπου χιλιάδες άνθρωποι όχι μόνο από την Ελλάδα αλλά από όλο τον κόσμο θα έρθουν ως επισκέπτες.

Θέλω να δώσω συγχαρητήρια στο Διοικητικό Συμβούλιο του ΕΜΣΤ, την Καλλιτεχνική Διεύθυνση και σε όλους τους εργαζόμενους, που δούλεψαν πραγματικά πέρα και πάνω από τις δυνατότητες τους, έτσι ώστε να είναι έτοιμο το Μουσείο και να το χαρούμε εμείς σήμερα.»

 

Λίγα λόγια για το κτήριο και την ιστορία του

 

Η γερμανικής καταγωγής οικογένεια Φιξ ίδρυσε την ομώνυμη ζυθοποιία στην Ελλάδα τον 19ο αιώνα. Έπειτα αγόρασε το οικόπεδο στην οδό Συγγρού τις τελευταίες δεκαετίες του 19ου αιώνα, όταν η περιοχή βρισκόταν εκτός αστικού ιστού. Με την πάροδο των δεκαετιών το κτήριο επεκτείνεται σταδιακά, ακολουθώντας την αύξηση των εργασιών της ζυθοποιίας.

 

Τη δεκαετία του 1950 είναι επιτακτική η ανάγκη για ένα νέο εργοστάσιο σύγχρονων προδιαγραφών προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες της διαρκώς αυξανόμενης παραγωγής.

Αποφασίζεται ο ριζικός ανασχεδιασμός του κτηρίου και το 1957 ανατίθεται το έργο στον σπουδαίο αρχιτέκτονα Τάκη Ζενέτο (1926-1977), έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους του μεταπολεμικού μοντερνισμού στην Ελλάδα, σε συνεργασία με τον αρχιτέκτονα Μαργαρίτη Αποστολίδη (1922-2005). Το κτήριο παραδόθηκε – χωρίς να σταματήσει ούτε μία μέρα η λειτουργία του εργοστασίου- το 1961.

 

Στόχος τους ήταν μια εξωστρεφής κατασκευή με καθαρές και λιτές φόρμες που θα έχει τη δυνατότητα να μεταβάλλεται σε μελλοντικές χρήσεις. Χαρακτηριστικό αυτής της αντίληψης ήταν τα περιμετρικά υαλοπετάσματα στο χώρο του ισογείου τα οποία έδιναν τη δυνατότητα στους περαστικούς να παρατηρούν τη διαδικασία παραγωγής που δεν σταματούσε καθόλη τη διάρκεια του 24ώρου. Αυτό το στοιχείο εντυπωσιάζει και τον σημερινό επισκέπτη.

 

Το 1982 η ζυθοποιία FIX πτωχεύει και κλείνει οριστικά. Τις δεκαετίες που ακολουθούν το κτήριο Φιξ μένει αναξιοποίητο. Παραμελημένο αφήνεται στη φθορά του χρόνου.

 

Το 1994 περιέρχεται με αναγκαστική απαλλοτρίωση για λόγους δημόσιας ωφέλειας στην ιδιοκτησία της Αττικό Μετρό Α.Ε. Το βορινό τμήμα του κατεδαφίζεται για τις ανάγκες των έργων του μετρό και η ιδιοκτήτρια εταιρεία κατασκευάζει τον παρακείμενο σταθμό.

 

Τον Φεβρουάριο του 2000, μετά από σχετική διαμόρφωση του ισογείου του κτηρίου, οργανώνεται η έκθεση «Γιάννης Τσαρούχης, Μεταξύ Ανατολής και Δύσης.» Την ίδια χρονιά ο χώρος αυτός παραχωρείται ως προσωρινή στέγη στο νεοσύστατο τότε Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ).

 

Στη συνέχεια αποφασίζεται το κτήριο να αποτελέσει τη μόνιμη στέγη του ΕΜΣΤ και το 2002 υπογράφεται σύμβαση μίσθωσης του κτηρίου μεταξύ της Αττικό Μετρό Α.Ε. και του Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, διάρκειας 50 ετών.

 
Παρουσίαση αναμνηστικής σειράς γραμματοσήμων. 150 ΧΡΟΝΙΑ ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ.
News - Πολιτισμός
Παρασκευή, 31 Μάρτιος 2017 15:43

Παρουσίαση αναμνηστικής σειράς γραμματοσήμων.

150 ΧΡΟΝΙΑ ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ.

stamps

Σε μια λιτή και μεστή συμβολισμών εκδήλωση παρουσιάστηκε χθες, Πέμπτη 30 Μαρτίου 2017, η αναμνηστική σειρά γραμματοσήμων «150 χρόνια Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο», που εξέδωσαν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία για να τιμήσουν την υπεραιωνόβια παρουσία και προσφορά του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου στην προώθηση του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού. Την εκδήλωση της παρουσίασης προλόγισε η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού Δρ Μαρία Ανδρεαδάκη-Βλαζάκη και για την συνέργεια εκ μέρους των Ελληνικών Ταχυδρομείων μίλησε η πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου των ΕΛ.ΤΑ κ. Ευφροσύνη Σταυράκη. Η Διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Δρ Μαρία Λαγογιάννη παρουσίασε συνοπτικά την μακρόχρονη και περιπετειώδη ιστορία του Μουσείου και την φιλοσοφία της επιλογής των αρχαιοτήτων που απεικονίζονται στην σειρά γραμματοσήμων. Τέλος, παρουσιάστηκε η πεντάλεπτη ταινία που ετοίμασαν τα Ελληνικά Ταχυδρομεία για την προώθηση της αναμνηστικής σειράς, η οποία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην προσφορά και τη σημασία του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.

Η αναμνηστική σειρά εμπνέεται από τις «Οδύσσειες», την επετειακή έκθεση για τα 150 χρόνια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και περιλαμβάνει τα παρακάτω έξι γραμματόσημα, που αποτυπώνουν με άρτιο αισθητικά τρόπο το διαχρονικό της αφήγημα: το μακρύ χρονικό του δοκιμαζόμενου ανθρώπου, τον αδιάκοπο αγώνα του να τιθασέψει το περιβάλλον, να γνωρίσει νέους τόπους, να πλουτίσει τους ορίζοντες του, να δημιουργήσει πολιτείες ευνομούμενες και να αντιπαλέψει τη φθαρτότητα της ύπαρξής του με τη βοήθεια του έρωτα και της δημιουργικής πράξης.

 

Κλάση 0,90€ - Παράσταση: Ο Ποσειδώνας της Λιβαδόστρας - Ποσότητα: 500.000

Το χάλκινο αγαλμάτιο του Ποσειδώνα, που βρέθηκε στη θάλασσα ανατολικά του κόλπου της Λιβαδόστρας Βοιωτίας και χρονολογείται γύρω στο 480 π.Χ., είναι από τα λιγοστά σωζόμενα πρωτότυπα της πρώιμης κλασικής περιόδου (αυστηρού ρυθμού). Το αγαλμάτιο του κυρίαρχου των θαλασσών παραπέμπει στα ταξίδια των ανθρώπων και την πάλη τους με τις αντιξοότητες και τους κινδύνους του αγνώστου, στα οποία ο Ποσειδώνας, άλλοτε στέκεται αρωγός, χαρίζοντας εύπλοια και άλλοτε δοκιμάζει τους ταξιδευτές, όπως τον πολύπαθο Οδυσσέα. Το όνομα του Ποσειδώνα σε Γραμμική Β Γραφή αναγράφεται δίπλα στην κεφαλή του θεού στο επετειακό γραμματόσημο, παραπέμποντας στις πήλινες πινακίδες Γραμμικής Β γραφής του Μουσείου, που συχνά αναγράφουν το όνομά του, αφού ο Ποσειδώνας είναι ο σημαντικότερος θεός της μυκηναϊκής Πύλου, όπου και βρέθηκαν.

 

Κλάση 0,50€ - Παράσταση: Ο Οδυσσέας των Αντικυθήρων - Ποσότητα:500.000

Τη σκυτάλη παίρνει ο Οδυσσέας, το διαχρονικό σύμβολο του πολύπαθου, καρτερικού και πολύπειρου ανθρώπου ταξιδευτή, με ένα μαρμάρινο γλυπτό που ναυάγησε στη θάλασσα των Αντικυθήρων τον 1ο αι. π.Χ. Φθαρμένο από την αλμύρα της θάλασσας, ο Οδυσσέας των Αντικυθήρων, σε μια αποφασιστική κίνηση προς τα εμπρός και με παράλληλη επιφυλακτική στροφή της κεφαλής προς τα πίσω, σηματοδοτεί στην έκθεση «Οδύσσειες» την επιστροφή στην πατρίδα μετά την περιπέτεια.

 

Κλάση 2,00€ - Παράσταση: Η Μυκηναία - Ποσότητα:100.000

Στις «Ιθάκες», τις συμβολικές πατρίδες όλων των ανθρώπων, η θρησκευτική έκφραση και λατρεία λειτουργεί ως ενοποιητικό στοιχείο των κοινωνιών. Η Μυκηναία από το Θρησκευτικό Κέντρο της Ακρόπολης των Μυκηνών χρονολογείται στο δεύτερο μισό του 13ου αι. π.Χ. και εικονίζει γυναικεία θεϊκή μορφή. Παραπέμπει στην έννοια της Θρησκείας, που στην έκθεση «Οδύσσειες» εντάσσεται στην παρουσίαση των συλλογικών προσπαθειών των ανθρώπων για κοινωνική ευημερία, και περιλαμβάνει μια διαχρονική αλληλουχία αρχαίων έργων από τον 13ο αι. π.Χ. μέχρι τον 2ο αι. μ.Χ.

 

Κλάση 0,10€ - Παράσταση: Το φιλί - Ποσότητα: 500.000

Από τις οργανωμένες πολιτείες των ανθρώπων, το «Φιλί» μας μεταφέρει στις ιδιαίτερες και πιο προσωπικές στιγμές του ανθρώπου. Το θραύσμα της ερυθρόμορφης κύλικας, που βρέθηκε στις επιχώσεις των ανασκαφών του Βράχου της Ακρόπολης και χρονολογείται στα τέλη του 6ου αι. π.Χ., σώζει αποσπασματικά τη στιγμή του φιλιού ενός νέου και μιας νέας, τονίζοντας τη σημασία του Έρωτα ως αιτία δημιουργίας και διαιώνισης της ανθρώπινης ζωής.

 

Κλάση 1,50€ - Παράσταση: Αθηναίος Έφηβος - Ποσότητα:2.000.000

Το αναπόφευκτο της ανθρώπινης μοίρας, ο Θάνατος, αποτυπώθηκε με αβρότητα και ομορφιά στις παραστάσεις των λευκών ληκύθων και των επιτύμβιων αγαλμάτων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου. Ο Αθηναίος έφηβος από αττική λευκή λήκυθο του 440 π.Χ. εικονίζεται να αντικρίζει την επιτύμβια στήλη του, καθώς οι συγγενείς του επισκέπτονται το ταφικό μνημείο του, τιμώντας τη μνήμη του και την προσφορά στην υπεράσπιση των ιδανικών της πατρίδας.

 

 

Κλάση 0,72€ - Παράσταση: Ο Διαδούμενος - Ποσότητα:1.000.000

Τελευταίος στη σειρά, ο Διαδούμενος, ο νικητής αθλητής του 100 π.Χ. από τη Δήλο, αντίγραφο περίφημου χάλκινου αγάλματος του Πολύκλειτου (περ. 420 π.Χ.), αποδίδει την ιδεατή ανθρώπινη μορφή με το σώμα και το πνεύμα σε απόλυτη αρμονία, σηματοδοτώντας μαζί με άλλα εμβληματικά έργα που βρίσκονται στην «Έξοδο» της επετειακής περιοδικής έκθεσης «Οδύσσειες», τα πνευματικά και διανοητικά επιτεύγματα του ανθρώπου και μιλώντας με έναν απαράμιλλης αισθητικής τρόπο για τα όνειρα και τα έργα των ανθρώπων που έζησαν πριν από εμάς και για την αξία της ανθρώπινης δημιουργίας.

 


Σελίδα 7 από 771
Άξιος εκπρόσωπος η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Περιστερίου
Άξιος εκπρόσωπος η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Περιστερίου
Άξιος εκπρόσωπος η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Περιστερίου Η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Περιστερίου συμμετείχε ...

Διαμάχη Ντεπ - Σέιν, «Είναι ένας ψεύτης κατ'εξακολούθηση»: Ο Τζόνι Ντεπ στην πυρά.
Διαμάχη Ντεπ - Σέιν,  «Είναι ένας ψεύτης κατ'εξακολούθηση»: Ο Τζόνι Ντεπ στην πυρά.
Διαμάχη Ντεπ - Σέιν, «Είναι ένας ψεύτης κατ'εξακολούθηση»: Ο Τζόνι Ντεπ στην πυρά. Δεν διαφαίνεται σύντομα τέλος στη διαμάχη ...

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση