ATTICANEWS.GR

Member Area
News
Ομιλία της Υπουργού Πολιτισμού και αθλητισμού Λυδίας Κονιόρδου στο Ωνάσειο Πολιτιστικό Κέντρο της Νέας Υόρκης στη συνέντευξη τύπου για την έκθεση «A World of Emotions»
News - Πολιτισμός
Τετάρτη, 08 Μάρτιος 2017 08:13

Ομιλία της Υπουργού Πολιτισμού και αθλητισμού Λυδίας Κονιόρδου στο Ωνάσειο Πολιτιστικό Κέντρο της Νέας Υόρκης στη συνέντευξη τύπου για την έκθεση «A World of Emotions»

ATT24230

Με τη συμμετοχή της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδίας Κονιόρδου πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 7 Μαρτίου, στο Ωνάσειο Πολιτιστικό Κέντρο στο Μανχάταν η συνέντευξη τύπου που αφορούσε την έκθεση «A World of Emotions: Ancient Greece 700 b.c. BC – 200 a.d  (Ένας Κόσμος Συναισθημάτων: Αρχαία Ελλάδα, 700 π.Χ. – 200 μ.Χ.). Στην έκθεση παρουσιάζονται 130 εκθέματα που προέρχονται από σπουδαία μουσεία του κόσμου όπως το Μουσείο της Ακρόπολης (Αθήνα), το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο (Αθήνα), Μουσείο του Λούβρου (Παρίσι), το Βρετανικό Μουσείο και τα Μουσεία του Βατικανού.

 

Στόχος της έκθεσης που εγκαινιάζεται την Τετάρτη 8 Μαρτίου στο Ίδρυμα Ωνάση της Νέας Υόρκης είναι να διερευνήσει τις ιδέες και τις συμπεριφορές των ανθρώπων της κλασικής αρχαιότητας σχετικά με τα συναισθήματα, καθώς και τους τρόπους αποτύπωσής τους.

 

Την επιμέλεια της έκθεσης συνυπογράφουν ο Άγγελος Χανιώτης, καθηγητής Αρχαίας Ιστορίας και Κλασικών Σπουδών του Ινστιτούτου Ανώτατων Σπουδών (Πρίνστον) και μέλος Δ.Σ. του Θυγατρικού Ιδρύματος Ωνάση στις ΗΠΑ, ο Νικόλαος Καλτσάς, επίτιμος διευθυντής στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και ο Ιωάννης Μυλωνόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης και Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια.

 

Στην ομιλία της η Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Λυδία Κονιόρδου μετέφερε στο κοινό την προσωπική της ερμηνεία πάνω στη διαχρονικότητα του συναισθήματος προσδίδοντας την έννοια ενός οικουμενικού διαλόγου. Εισπράττοντας η Λυδία Κονιόρδου με το πέρας του λόγου της ένα θερμό και παρατεταμένο χειροκρότημα από το κοινό.

 

Μίλησαν επίσης ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση Αντώνης Παπαδημητρίου η εκτελεστική διευθύντρια του Πολιτιστικού Ιδρύματος στη Νέα Υόρκη, Αμαλία Κοσμετάτου και ο Άγγελος Χανιώτης.

Παρόντες: ο διευθυντής του Μουσείου Ακροπόλεως Δημήτρης Παντερμαλής. η Διευθύντρια του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου Μαρία Λαγογιάννη, η διευθύντρια Μουσείων του ΥΠΠΟΑ Σουζάνα Χούλια- Καπελώνη κ.α.

 

Ομιλία της Υπουργού Πολιτισμού και αθλητισμού Λυδίας Κονιόρδου

Μῆνιν ἄειδε, θεά, Πηληϊάδεω Ἀχιλῆος
οὐλομένην, ἣ μυρί᾽ Ἀχαιοῖς ἄλγε᾽ ἔθηκε,
πολλὰς δ᾽ ἰφθίμους ψυχὰς Ἄϊδι προΐαψεν
ἡρώων,

Τη μάνητα, θεά, τραγούδα μας του ξακουστού Αχιλλέα,

ανάθεμά τη, πίκρες που ᾽δωκε στους Αχαιούς περίσσιες

και πλήθος αντρειωμένες έστειλε ψυχές στον Άδη κάτω

παλικαριών, (μετάφραση Ν. Καζαντζάκης - Ι. Θ. Κακριδής) 

Αυτοί είναι οι εναρκτήριοι στίχοι του ομηρικού έπους της Ιλιάδας, η «Μήνις», η οργή, είναι το θέμα που ενώνει και ταυτόχρονα διαπερνά όλες τις ραψωδίες. Ταυτόχρονα ο αρχαίος ποιητής παραθέτει την καταστροφή, τον πόνο και τον θάνατο που επέφερε ως αποτέλεσμα, σε άξιους άντρες και ήρωες. Η οργή της Μήδειας του Ευριπίδη, ο «ολετήρας θυμός» η «καταστροφική οργή» που αφάνισε την ακμάζουσα πόλη της Κορίνθου.

Θα μιλήσω ως υπηρέτης των Τεχνών για πολλά χρόνια, και κυρίως του ελληνικού δράματος.

Οι αρχαίοι Έλληνες τραγικοί ποιητές, ενσαρκώνοντας το πνεύμα των καιρών τους, σε φιλοσοφικό και αισθητικό επίπεδο, κατάφεραν με μοναδικό τρόπο να απεικονίσουν τις πραγματικές αιτίες των πιο έντονων συναισθημάτων καθώς και τις επιπτώσεις τους στις ζωές των ανθρώπων, τόσο σε δημόσιο όσο και σε ιδιωτικό επίπεδο.

Μια μεγάλη συνεισφορά των Ελλήνων στον Δυτικό Πολιτισμό είναι η εισαγωγή του Διαλόγου ως θεμέλιο της νεογέννητης Δημοκρατίας και των θεσμών της, με το θέατρο να αποτελεί έναν από αυτούς.

 

Για παράδειγμα, τα συναισθήματα στην Αρχαία τραγωδία αποτελούν σημάδια, που προκύπτουν από τον εσωτερικό και τον εξωτερικό διάλογο, το δίλημμα ή την σύγκρουση, δημιουργώντας ιδέες, στόχους, φιλοδοξίες απέναντι στον φόβο της τιμωρίας από την απώλεια του «Μέτρου».

Τα συναισθήματα απεικονίζονται ανάγλυφα, με διαύγεια, όχι ως αυτοσκοπός. Για να ξεδιπλώσουν εντέλει όλη τη διαλεκτική διαδικασία της διανοητικής ισορρόπησης, της καρδιά και της αναγκαιότητας, μέσα από ένα ατελείωτο παιχνίδι ανάμεσα στο φως και τη σκιά, τη ζωή και τον θάνατο.

Η συνειδητοποίηση αυτή της διαδικασίας μέσω των συναισθημάτων αλλά και το αντίτιμο που φέρει κάθε επιλογή φωτίζουν τη συνείδηση και προκρίνουν την ωριμότητα του πολίτη.

Εδώ και δεκαετίες εμπνέομαι από τις ιδέες και τα αριστουργήματα της αρχαίας Ελλάδας.

Όταν κοιτώ αυτούς τους θησαυρούς που αιχμαλωτίζουν τα συναισθήματα μέσα από το διάλογο στο σώμα και την κατασκευή τους, δεν μπορώ ως ένα σύγχρονος «επισκέπτης» παρά να αισθανθώ ένα διαφορετικό είδος συναισθήματος.

Δεν έχω άλλη επιλογή παρά να νιώσω τα χέρια που έδωσαν σχήμα σε ένα κομμάτι μάρμαρου, σε μια φούχτα πηλού, νοιώθω τα συναισθήματα να εκπέμπονται από την πυρετώδη προσπάθεια του καλλιτέχνη να μεταμορφώσει και να υπερβεί την ύλη.

 

Δεν μπορώ παρά να αισθανθώ όλα τα μάτια που θαύμασαν ή λάτρεψαν αυτά τα αριστουργήματα στην δική τους αρχαία εποχή.

Όλα τα χέρια που άγγιξαν τα αντικείμενα της καθημερινής ζωής και που –πολλές φορές ασυνείδητα- ενέπνευσαν με την ομορφιά τους.

Και πάλι, δεν μπορώ παρά να νιώσω τα βαθιά συναισθήματα  όλων αυτών των γενεών από απλούς εργάτες, αγρότες, αρχαιολόγους, καταδύτες, συντηρητές που βοήθησαν να ανακαλυφθούν και να συντηρηθούν όλοι αυτοί οι θησαυροί, ώστε εμείς να μπορούμε να τους θαυμάσουμε, να τους μελετήσουμε και εντέλει να μάθουμε από αυτούς.

Αυτά είναι πολύτιμα συναισθήματα από αληθινούς ανθρώπους που προβάλλονται ταυτόχρονα σε αυτούς τους θησαυρούς  και τους δίνουνε ζωή. Παράλληλες ζωές που προσφέρουν βαθιά συναισθήματα σε εμάς τους σύγχρονους επισκέπτες.

Όλη αυτή η διαδικασία της υπέρβασης της ύλης μέσα από το πνεύμα, προσφέρει στη δόξα του ανθρώπινου πολιτισμού, δίνοντάς μας στιγμές αθανασίας και σοφίας που όλοι οι άνθρωποι μπορούν να μοιραστούν.

Η ελληνική πολιτιστική κληρονομιά είναι ένα σπουδαίο δώρο που οι σύγχρονοι Έλληνες πολίτες έχουν το προνόμιο και την υποχρέωση να ανακαλύψουν, να συντηρήσουν, να διατηρήσουν και να μοιραστούν με τον κόσμο καθώς αποτελεί ένα θεμελιώδες κομμάτι της κοινής μας παγκόσμιας κληρονομιάς.

Παρά τα μέτρα λιτότητας  και τις μεγάλες δυσκολίες στις ζωές μας, η χώρα μας διαχειρίζεται υπεύθυνα αυτή την μοναδική κληρονομιά. Είναι για εμάς μια αστείρευτη πηγή έμπνευσης για το παρόν και το μέλλον μας, ενάντια σε όλες τις δυσκολίες.

Ένα εφόδιο στο να δημιουργήσουμε, να συνεισφέρουμε σε ένα λαμπρό καλλιτεχνικό παρόν που επιθυμούμε να μοιραστούμε.

Η ελληνική πολιτεία, μέσα από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, λειτουργεί ως ο θεματοφύλακας της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Επιθυμεί να συνεισφέρει σε κάθε προσπάθεια που έχει ως στόχο να μεταδώσει την λάμψη και την ομορφιά αυτής της κληρονομιάς στους ανθρώπους όλου του κόσμου.

Σε αυτό μας το εγχείρημα δεν είμαστε μόνοι, το ίδρυμα Ωνάση αποτελεί έναν από τους πιο σημαντικούς αρωγούς σε αυτή την προσπάθεια.

Μέσα από μια σειρά εκθέσεων και δράσεων το Ίδρυμα καταφέρνει να φέρνει σε επαφή διαφορετικά μουσεία, ακαδημαϊκούς και καλλιτέχνες.

Το Υπουργείο πολιτισμού δεν θα μπορούσε παρά να είναι ένας πρόθυμος σύμμαχος σε αυτή την τόσο σημαντική πρωτοβουλία.

Στην έκθεση «A World of Emotions: Ancient Greece 700 b.c. BC – 200 a.d.»  το Υπουργείο Πολιτισμού συμμετέχει με έργα από 20  ελληνικά μουσεία.

Μπορούμε λοιπόν να θαυμάσουμε αγάλματα και ανάγλυφα μοναδικής ομορφιάς που αιχμαλωτίζουν τα συναισθήματα σε σώματα και πρόσωπα. Από την αινιγματική Κόρη από το Μουσείο της Ακρόπολης, μέχρι την κεφαλή ενός γελαστού παιδιού από το μουσείο της Βραυρώνας. Από έναν από τους Κούρους του Πτώου που προέρχεται από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας, μέχρι την παράσταση ενός ζευγαριού που αγκαλιάζεται από το Μουσείο της Δήλου. Τον πήλινο ανάγλυφο πίνακα που αναπαριστά την Κλυταιμνήστρα να σκοτώνει τον Αγαμέμνονα από το Μουσείο Ηρακλείου, μέχρι την επιτύμβια στήλη ενός ηθοποιού που κρατάει μια μάσκα από το Μουσείο Πειραιά.

Θα ήθελα να συγχαρώ το Ίδρυμα Ωνάση και όλους αυτού που δούλεψαν μαζί για την πραγματοποίηση αυτής της εξαιρετικής έκθεσης. Εύχομαι κάθε επιτυχία στην παρουσίαση αλλά και την μετάδοση των συναισθημάτων από την αρχαία εποχή μέχρι σήμερα, εδώ στην Νέα Υόρκη. 

 
Εγκαίνια Βυζαντινού Μουσείου Αργολίδας
News - Πολιτισμός
Τρίτη, 07 Μάρτιος 2017 19:28

Εγκαίνια Βυζαντινού Μουσείου Αργολίδας

resized 10. Ι   Δ  Υ3 Χ  Ν Ε  Ε- ν - Ζ -  Ε  Ν  Δ Αψ Ε Σ

Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνουμε ότι το Βυζαντινό Μουσείο Αργολίδας θα ανοίξει τις πύλες του στο κοινό την Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017. Η δημιουργία της μόνιμης έκθεσης του νέου μουσείου πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του συγχρηματοδοτούμενου Επιχειρησιακού Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα – Πελοπόννησος – Ιόνιοι Νήσοι 2007–2013» με φορέα υλοποίησης το Υπουργείο Πολιτισμού & Αθλητισμού (25η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, Εφορεία Αρχαιοτήτων Αργολίδας).

Η ίδρυση του Βυζαντινού Μουσείου Αργολίδας εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό του Υπουργείου Πολιτισμού & Αθλητισμού σε συνεργασία με τον Δήμο Άργους – Μυκηνών για τη δημιουργία ενός δυναμικού πολιτιστικού δικτύου στην πόλη του Άργους, με την αξιοποίηση ενός σημαντικού ιστορικού διατηρητέου μνημείου, των Στρατώνων Καποδίστρια. Κύριος στόχος του μουσείου είναι να παρουσιαστούν αντιπροσωπευτικές πτυχές της Αργολίδας από τον 4ο αιώνα μ.Χ. έως τους νεότερους χρόνους μέσα από άγνωστα στο κοινό εκθέματα.

Τα εκθέματα, κυρίως κεραμικά και γλυπτά, καθώς και νομίσματα, ψηφιδωτά, τοιχογραφίες και ποικίλα μικροαντικείμενα, προέρχονται από τις σωστικές ανασκαφές των τοπικών Εφορειών Αρχαιοτήτων (Δ΄ ΕΠΚΑ, 5ης ΕΒΑ, 25ης ΕΒΑ) στην πόλη του Άργους, ενώ δεν λείπουν και εκθέματα από σημαντικές ανασκαφές της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής. Παράλληλα παρουσιάζονται και ευρήματα από άλλες περιοχές της Αργολίδας, όπως το Ναύπλιο, η Ανδρίτσα, το Κεφαλάρι, ο Χώνικας, το Πλατανίτι, ο Μέρμπακας, η Τίρυνθα, το Λιγουριό, η Τραχειά, η Ερμιονίδα και τα νησιά του Αργολικού.

Ο εκθεσιακός χώρος καταλαμβάνει ολόκληρο τον όροφο της δυτικής πτέρυγας του συγκροτήματος και η μόνιμη έκθεση αναπτύσσεται σε τέσσερις κύριες ενότητες. Στην πρώτη ενότητα, με τίτλο «Μια αυτοκρατορία γεννιέται», παρουσιάζεται η νέα αυτοκρατορία, η βυζαντινή, καθώς και η νέα θρησκεία, ο χριστιανισμός. Παράλληλα, παρουσιάζεται η συνέχιση των δομών της αρχαιότητας σε βασικές πτυχές του καθημερινού βίου, όπως συνέβαινε στις πολυτελείς οικίες, με εξέχοντα εκθέματα τα ψηφιδωτά με την προσωποποίηση του φθινοπώρου και την απεικόνιση νικηφόρου άρματος.

Η δεύτερη ενότητα πραγματεύεται τη μετάβαση στον μεσαίωνα και τις συνθήκες ανασφάλειας που επικρατούσαν από τον 7ο έως τον 9ο αιώνα. Παρουσιάζονται μολύβδινες σφραγίδες βυζαντινών αξιωματούχων που βρέθηκαν στα νησάκια του Αργολικού, ενώ το πλέον προβεβλημένο σύνολο αποτελούν τα ευρήματα του Σπηλαίου της Ανδρίτσας, μια μοναδική αρχαιολογική ανακάλυψη της Εφορείας Παλαιοανθρωπολογίας & Σπηλαιολογίας.

resized 2. μ Ε Β- Ε Ο   Γ γ- Αψ Δ Ε Β- Χψ Δ Γ - Ζ Δ ψ Ζ Σ

Η τρίτη ενότητα, με τίτλο «Η μεσοβυζαντινή Αργολίδα», αποτελεί την «καρδιά» της έκθεσης συγκεντρώνοντας την πλειονότητα των εκθεμάτων. Οργανώνεται σε τρεις μεγάλες υποενότητες, από τις οποίες η πρώτη επικεντρώνεται στην εκκλησία, η οποία στη μεσαιωνική εποχή καθίσταται σε κέντρο όχι μόνο της δημόσιας λατρείας, αλλά και της δημόσιας ζωής ευρύτερα. Ο χώρος είναι διαμορφωμένος ως μικρό παρεκκλήσι, με σημαντικές κτητορικές και αφιερωτικές επιγραφές στην είσοδό του, μαρμάρινα μέλη και τοιχογραφίες στο εσωτερικό του. Η δεύτερη υποενότητα, με τίτλο «Στην αγορά της βυζαντινής Αργολίδας», πραγματεύεται τη δράση των επαγγελματιών σε μια βυζαντινή πόλη, ενώ παρουσιάζονται και εκθέματα που χρησίμευαν στις ποικίλες συναλλαγές και το εμπόριο. Στην τρίτη υποενότητα παρουσιάζεται η ζωή στο βυζαντινό σπίτι, με αντικείμενα, κυρίως κεραμικά, που χρησιμοποιούνταν στην αποθήκευση, το μαγείρεμα και το σερβίρισμα των τροφών. Παρουσιάζονται, επίσης, χαρακτηριστικά αντικείμενα ένδυσης, καλλωπισμού και ψυχαγωγίας.

Στην τέταρτη και τελευταία ενότητα με τίτλο «Αργολίδα: ένα σταυροδρόμι πολιτισμών», το ενδιαφέρον στρέφεται στη συνάντηση, συνύπαρξη και σε ορισμένες περιπτώσεις ενσωμάτωση διαφορετικών πολιτισμών στα εδάφη της Αργολίδας, με την παρουσίαση χαρακτηριστικών στοιχείων του υλικού και άυλου πολιτισμού τους. Στην υποενότητα των Σλάβων παρουσιάζονται εργαλεία, στοιχεία ένδυσης και κοσμήματα κυρίως από το σλαβικό νεκροταφείο της Μάκρης στην Αρκαδία που αποκαλύφθηκε το 2009 από την 25η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων. Η παρουσίαση συμπληρώνεται με τα χαρακτηριστικά χειροποίητα ή αργού τροχού αγγεία από την Τίρυνθα, το Άργος και τα σλαβικά νεκροταφεία της Αρκαδίας (Ασέας και Μάκρης). Στους Φράγκους εξέχουσα θέση έχει ο θησαυρός φραγκικών νομισμάτων που βρέθηκε στο Άργος, καθώς και τα χαρακτηριστικά ιταλικά αγγεία πρωτομαγιόλικα και αρχαϊκής μαγιόλικα, που επιχωριάζουν στις φραγκοκρατούμενες περιοχές. Οι Βενετοί αντιπροσωπεύονται από τον φτερωτό λέοντα και οικόσημα αξιωματούχων, νομίσματα και κεραμική, όλα προερχόμενα από το μεγάλο κέντρο της εποχής, το Ναύπλιο. Οι Αρβανίτες παρουσιάζονται μέσω του άυλου πολιτισμού τους, με διαδραστική εφαρμογή που εστιάζει σε αρβανίτικα επώνυμα και τραγούδια, καθώς και σε χαρακτηριστικές αρβανίτικες συνταγές της Αργολίδας. Η ενότητα κλείνει με τους Οθωμανούς, με έμφαση σε δύο καθημερινές συνήθειες που έχουν τις απαρχές τους στον 17ο αιώνα· το κάπνισμα με την παρουσίαση χαρακτηριστικών λουλάδων και την κατανάλωση καφέ με μικρά κύπελλα εργαστηρίων της Κιουτάχειας.

Στον σχεδιασμό του μουσείου, εκτός από το χώρο της μόνιμης έκθεσης, υπήρξε μέριμνα για τη δημιουργία ξεχωριστής αίθουσας για τη διοργάνωση περιοδικών εκθέσεων και εκδηλώσεων (συνεδρίων, ημερίδων, ομιλιών κτλ.), με στόχο το νέο μουσείο να προσφέρει μια ολοκληρωμένη εμπειρία στον επισκέπτη και να αποτελέσει μια κοιτίδα πολιτισμού στην καρδιά της πόλης του Άργους.

 

Το μουσείο θα λειτουργεί καθημερινά από Τρίτη έως Κυριακή, 9.00-14.00, ενώ κάθε Δευτέρα θα είναι κλειστό.

 

Διεύθυνση: Στρατώνες Καποδίστρια

212 00 Άργος

Ηλ. Δ/νση: efaarg@culture.gr

Τηλέφωνο: 27510 68937

Τηλ/πία: 27510 68977

 

Μέχρι 31 Μαρτίου 2017 το εισιτήριο θα είναι:

Γενική είσοδος: 2,00 €

Μειωμένο: 2,00 €

Από την 1η Απριλίου η τιμή των εισιτηρίων θα είναι:

Γενική είσοδος: 4,00 €

Μειωμένο: 2,00 €

 
Ο Rodin και η Ελλάδα. Διάλεξη της Μαρίνας Λαμπράκη-Πλάκα στο Αμφιθέατρο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.
News - Πολιτισμός
Τρίτη, 07 Μάρτιος 2017 11:58

Ο Rodin και η Ελλάδα.

Διάλεξη της Μαρίνας Λαμπράκη-Πλάκα στο Αμφιθέατρο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.

 

Δευτέρα 13 Μαρτίου, ώρα 18:30

resized ΕΙΚ 2 ΦΙΛΙ ΑΣΩΤΟΣ ΥΙΟΣ

Το «Φιλί» του ARodin, δάνειο του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης, και ο «Άσωτος Υιός», δάνειο της Εθνικής Πινακοθήκης, σε συνομιλία με τον Γαλάτη πολεμιστή του ΕΑΜ από την ύστερη ελληνιστική περίοδο (Αίθουσα 30).(Copyright: Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο)

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο υποδέχεται την Ομότιμη Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης και Διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης-Μουσείου Αλέξανδρου Σούτζου κυρία Μαρίνα Λαμπράκη-Πλάκα για μια διάλεξη στο αμφιθέατρο του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου με θέμα τη συνομιλία της γλυπτικής του Rodin με την τέχνη της αρχαίας Ελλάδας.

Το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο φιλοξενεί από το καλοκαίρι του 2016 έργα του Auguste Rodin στους μόνιμους εκθεσιακούς του χώρους, τα οποία στάλθηκαν ως «δώρα» με τη μορφή δανεισμού για την επέτειο των 150 χρόνων του Μουσείου από το National Museum of Western Art του Τόκιο, την Εθνική Πινακοθήκη και το Κοινωφελές Ίδρυμα Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης. «Ο Σκεπτόμενος», «Ο άσωτος υιός» και «Το φιλί» συνδιαλέγονται με εκθέματα από διαφορετικές εποχές της αρχαίας τέχνης, αναδεικνύοντας μέσα από τα μορφολογικά τους χαρακτηριστικά όψεις της ανθρωποκεντρικής παράδοσης στη γλυπτική, η οποία έφτασε σε κορυφαίες εκφάνσεις της στην αρχαία Ελλάδα και αποτέλεσε έμπνευση για μεταγενέστερες μορφοπλαστικές αναζητήσεις. Τα έργα θα παραμείνουν στο μουσείο έως τις 3 Απριλίου.

Η διάλεξη θα συνδυαστεί με περιήγηση στις αίθουσες όπου εκτίθενται τα τρία έργα του Rodin. Είσοδος ελεύθερη από την οδό Τοσίτσα 1. Δελτία προτεραιότητας θα δίνονται από τις 18:00.

resized ΕΙΚ 1 ΣΤΟΧΑΣΤΗΣ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΣ

Ο «Σκεπτόμενος» του ARodin. Από τη Συλλογή Matsukata του Εθνικού Μουσείου Δυτικής Τέχνης του Τόκιο, Ιαπωνία. Στην παρακείμενη προθήκη ο «στοχαστής» του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, εύρημα της Νεολιθικής περιόδου (Αίθουσα 4).(Copyright: Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο)

 

 
Συνελήφθη 51χρονος ημεδαπός στα Ιωάννινα για παράνομη κατοχή αρχαίων αντικειμένων με σκοπό την περαιτέρω διάθεση.
News - Πολιτισμός
Δευτέρα, 06 Μάρτιος 2017 11:57

Συνελήφθη 51χρονος ημεδαπός στα Ιωάννινα για παράνομη κατοχή αρχαίων αντικειμένων με σκοπό την περαιτέρω διάθεση.

ΦΩΤΟ ΑΡΧΑΙΑ

 

Συνελήφθη, μεσημβρινές ώρες την 2-3-2017 στα Ιωάννινα, από αστυνομικούς του Τμήματος Πολιτιστικής Κληρονομιάς και Αρχαιοτήτων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, με τη συνδρομή αστυνομικών της Ε.Κ.Α.Μ, 51χρονος ημεδαπός για παράνομη κατοχή αρχαίων αντικειμένων.

 

Σε βάρος του σχηματίσθηκε ποινική δικογραφία, η οποία αφορά σε παραβάσεις των διατάξεων της νομοθεσίας για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς.

 

Ειδικότερα, μετά από διερεύνηση πληροφορίας σχετικά με απόκρυψη αρχαίων αντικειμένων με σκοπό την διάθεση τους σε υποψήφιους αγοραστές, εντοπίσθηκε ο 51χρονος και πιστοποιήθηκε η εγκληματική του δράση.

 

Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε οικίες, χώρους και οχήματα στα Ιωάννινα βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • Δεκαπέντε (15) συνανήκοντα τεμάχια από αρχαία αργυρή φιάλη, η οποία κάτω από το χείλος εξωτερικά φέρει ταινία με πλωχμό και επίχρυση διακόσμηση στις επιφάνειες.

 

Επιπλέον, κατασχέθηκαν ένας (1) φορητός υπολογιστής και ένα (1) κινητό τηλέφωνο.

 

Για τα παραπάνω αντικείμενα, αρμόδιος αρχαιολόγος της Εφορείας Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων, αποφάνθηκε ότι πρόκειται για κινητά μνημεία που εμπίπτουν στις προστατευτικές διατάξεις της νομοθεσίας «για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς» και χρονολογούνται στην Κλασσική περίοδο.

 

Τα κατασχεθέντα αρχαία αντικείμενα θα παραδοθούν για φύλαξη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ιωαννίνων.

 

Ο συλληφθείς, με τη δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους οδηγήθηκε στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ιωαννίνων, ο οποίος τον παρέπεμψε στον κ.Ανακριτή Ιωαννίνων.

 


Σελίδα 5 από 762
ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ: ΟΙ MAD STREET ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ «ΣΤΡΟΥΜΦΑΚΙΑ: ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΧΩΡΙΟ»
ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ: ΟΙ MAD STREET ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ «ΣΤΡΟΥΜΦΑΚΙΑ: ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΧΩΡΙΟ»
ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ: ΟΙ MAD STREET ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ «ΣΤΡΟΥΜΦΑΚΙΑ: ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΧΩΡΙΟ»   Στην νέα, φρέσκια και ξεκαρδιστική κινηματογραφική ...

Victoria Woodhull, Μπρι Λάρσον: Από Captain Marvel στο Λευκό Οίκο.
Victoria Woodhull,  Μπρι Λάρσον: Από Captain Marvel στο Λευκό Οίκο.
Victoria Woodhull, Μπρι Λάρσον: Από Captain Marvel στο Λευκό Οίκο. Μάλλον δεν θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερη επιλογή από αυτή της Μπρι ...

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση