ATTICANEWS.GR

Member Area
News
Επίτιμος Δημότης του Δήμου Ιωαννιτών ανακηρύσσεται η κ. Σοφία Στάικου, πρόεδρος του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς
News - Πολιτισμός
Τρίτη, 14 Μάρτιος 2017 19:17

Επίτιμος Δημότης του Δήμου Ιωαννιτών ανακηρύσσεται η κ. Σοφία Στάικου, πρόεδρος του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς

staikoy

Το Δημοτικό Συμβούλιο Ιωαννίνων μετά από εισήγηση του Δημάρχου, Θωμά Μπέγκα, αποφάσισε σήμερα να ανακηρυχθεί η κ. Σοφία Στάικου, πρόεδρος του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς, Επίτιμος Δημότης του Δήμου Ιωαννιτών και να της απονεμηθεί από το Δήμαρχο το Αργυρό Μετάλλιο της Πόλης, σε ειδική τελετή η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 28 Μαρτίου 2017.

«Τιμάμε τους ανθρώπους που στέκονται δίπλα στην τοπική μας κοινωνία και με το έργο τους συμβάλουν στην ανάδειξη της πολιτιστικής, κοινωνικής και οικονομικής ταυτότητας της πόλης μας», ανέφερε στην εισήγηση του προς το Δημοτικό Συμβούλιο, ο Δήμαρχος Ιωαννίνων και πρόσθεσε πως « «η προσφορά της κ. Στάικου στο Δήμο μας ήταν και είναι πολύ-επίπεδη, ανιδιοτελής και επαναλαμβανόμενη, αφού με δικές της χορηγίες - δωρεές, έχουν πραγματοποιηθεί πολλές δράσεις και σημαντικά έργα με κορυφαίο το Μουσείο Αργυροτεχνίας».

Ο κ. Μπέγκας συνέχισε την εισήγηση τους προς το Δημοτικό Συμβούλιο λέγοντας:

«Το Μουσείο Αργυροτεχνίας ήρθε για να ζωντανέψει ένα κομμάτι του Κάστρου, που για χρόνια παρέμενε αναξιοποίητο, για αυτό και από την πρώτη ημέρα λειτουργίας του αγκαλιάστηκε από όλους εμάς. Τόσο οι Γιαννιώτες όσο και οι ξένοι επισκέπτες της πόλης έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την τέχνη που συνδέθηκε άρρηκτα με την ιστορία και την καλλιτεχνική φυσιογνωμία της Ηπείρου.

Το Μουσείο Αργυροτεχνίας του ΠΙΟΠ, όμως, εκτός από τη διάσωση της ηπειρωτικής αργυροτεχνίας, αναβαθμίζει το πολιτιστικό προϊόν του τόπου και δημιουργεί μια ιδιαίτερη υπεραξία στον ποιοτικό τουριστικό προορισμό «Ιωάννινα», και αυτή είναι ίσως η μεγαλύτερη κοινωνικο-οικονομική συμβολή του ΠΙΟΠ στην πόλη.

Η προσφορά, όμως, δεν σταματά εδώ. Με την πεποίθηση ότι ένα μεγάλος χρηματοοικονομικός οργανισμός πρέπει να προσφέρει στην κοινωνία, η Τράπεζα Πειραιώς ανέλαβε να χρηματοδοτήσει και να χορηγήσει στο Δήμο το σύνολο των μελετών για την ενεργειακή και αισθητική αναβάθμιση του κτιρίου του ΚΕΠΑΒΙ που σχεδιάζουμε να στεγάσει το νέο Δημαρχείο και τις υπηρεσίες του σε ένα ενιαίο κτίριο. Μια απόφαση, η λήψη της οποίας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην Πρόεδρο του ΠΙΟΠ, η οποία αποδεικνύει και με την κίνησή της αυτή την αγάπη της για τον τόπο μας. Για αυτό, ως ελάχιστη αναγνώριση της προσφοράς και των ενεργειών εισηγούμαι την ανακήρυξη της Σοφία Στάϊκου, ως επίτιμη δημότη του Δήμου Ιωαννιτών και ευχόμαστε να συνεχίσει να προσφέρει με το έργο της. Αυτήν την τιμή θέλουμε να του ανταποδώσουμε, ανακηρύσσοντας την ως επίτιμο Δημότη . Η πόλη των Ιωαννίνων και εγώ προσωπικά την ευχαριστούμε θερμά».

Να σημειωθεί ότι ένα από τα θέματα της σημερινής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν η υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας «για την ανάδειξη της πολιτιστικής κληροομιάς της πόλης των Ιωαννίνων», μεταξύ Δήμου Ιωαννιτών και Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς.

Βιογραφικό σημείωμα Σοφίας Στάϊκου

 

Η Σοφία Στάικου σπούδασε Πολιτικές Επιστήμες στο Πάντειο Πανεπιστήμιο και Βιομηχανική Ψυχολογία στην Αγγλία.

Δούλεψε στη CITIBANK, στην Τράπεζα της Ελλάδος, στον Υπουργό Οικονομικών στην Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας (1974) και στην συνέχεια στο Γραφείο του τότε Πρωθυπουργού Κων/νου Καραμανλή.

Μετά το 1981 εργάστηκε στην ΙΟΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ στην Δ/νση Μάρκετινγκ και Δημοσίων Σχέσεων, στο Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων και στη Διαφημιστική Εταιρία Solid Advertising.

Από το 1992 μέχρι το 2000 ανέλαβε τον Τομέα με τα θέματα Προσωπικού, Εκπαίδευσης, Προβολής & Επικοινωνίας της Τράπεζας Πειραιώς ως Γενική Διευθύντρια και από το 2002 είναι Πρόεδρος του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς και υπεύθυνη της Εταιρικής Υπευθυνότητας της Τράπεζας.

 
Έκθεση με τίτλο:«Art Nouveau. Από τις συλλογές του Badisches Landesmuseum της Καρλσρούης» στο Μουσείο Μπενάκη
News - Πολιτισμός
Δευτέρα, 13 Μάρτιος 2017 14:27

Έκθεση αφιερωμένη στο διεθνές καλλιτεχνικό κίνημα Art Nouveau με τίτλο «Art Nouveau. Από τις συλλογές του Badisches Landesmuseum της Καρλσρούης» Μουσείο Μπενάκη (κεντρικό κτήριο) 5 Απριλίου – 21 Μαΐου 2017

resized 1

  1. Alfons Mucha, “La Nature” (περ. 1900)

Photo Badisches Landesmuseum Karlsruhe

Το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, σε συνεργασία με το Κρατικό Μουσείο της Βάδης (Badisches Landesmuseum) και το Μουσείο Μπενάκη, διοργανώνει έκθεση με τίτλο «Art Nouveau. Από τις συλλογές του Badisches Landesmuseum της Καρλσρούης» το διάστημα από 5 Απριλίου έως 21 Μαΐου 2017 στο κεντρικό κτήριο του Μουσείου Μπενάκη.

resized 2

  1. Lucien Gaillard, κόσμημα (περ. 1900)

Photo Badisches Landesmuseum Karlsruhe

Η Art Nouveau αποτελεί τόσο ένα καλλιτεχνικό κίνημα όσο και ένα καλλιτεχνικό στυλ, που διαδίδεται και αναπτύσσεται κυρίως στην Ευρώπη στα τέλη του 19ου αιώνα. Σήμερα πλέον κερδίζει και πάλι το ενδιαφέρον του κοινού για τον συμβολισμό του αλλά και για τις τάσεις ενοποίησης τον διαφόρων μορφών τέχνης. Η συλλογή του Badisches Landesmuseum είναι από τις πιο εντυπωσιακές της Ευρώπης, και φανερώνει τις πολλαπλές εκφάνσεις της Art Nouveau που οφείλονται στις τοπικές παραλλαγές και στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε χώρας.

resized 3

  1. Fritz Behn, “Ο χορευτής Nijinsky” (1912-1923)

Photo Badisches Landesmuseum Karlsruhe

Τα αντικείμενα που περιλαμβάνονται στην έκθεση επελέγησαν από τους υπευθύνους του γερμανικού μουσείου και καλύπτουν μια ευρεία γκάμα αντιπροσωπευτικών κατηγοριών, όπως υφάσματα, κοσμήματα, οικιακά σκεύη, διακοσμητικά αντικείμενα, έπιπλα, χαρακτικά, κεραμικά, ανάγλυφα και γλυπτά, σχεδιασμένα από γνωστούς καλλιτέχνες/σχεδιαστές, όπως οι Αlfons Mucha, Hector Guimard, Emile Gallé, Peter Behrens, Richard Riemerschmid, Josef Hoffmann, Josef Maria Olbrich, Koloman Moser, Henry van de Velde, Archibald Knox.

resized 4

  1. Emile Gallé, Λάμπα (μετά το 1904)

Photo Badisches Landesmuseum Karlsruhe

Η έκθεση φιλοδοξεί να προσφέρει μία καλειδοσκοπική εικόνα του διεθνούς και σύνθετου χαρακτήρα του κινήματος Art Nouveau, παρουσιάζοντας σημαντικά εκθέματα από τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Αυστρία, την Αγγλία και το Βέλγιο.

resized 5

  1. Henry Van de Velde, Σερβίτσιο καφέ (1904)

Photo Badisches Landesmuseum Karlsruhe

Η εκδήλωση εντάσσεται στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και του Υπουργείου Επιστήμης, Έρευνας και Τέχνης του γερμανικού κρατιδίου της Βάδης-Βυρτεμβέργης. Η συνεργασία αυτή ξεκίνησε με τον επαναπατρισμό δύο παρανόμως εξαχθεισών αρχαιοτήτων, οι οποίες επεστράφησαν στην Ελλάδα από τη Γερμανία τον Ιούνιο του 2014, και θα συνεχισθεί με τη διεξαγωγή ενός αρχαιολογικού συνεδρίου στη Χαϊδελβέργη το φθινόπωρο του 2017 και μιας έκθεσης με θέμα τον Μυκηναϊκό Πολιτισμό στην Καρλσρούη στα τέλη του 2018.

 

Για την υλοποίηση της έκθεσης «Art Nouveau. Από τις συλλογές του Badisches Landesmuseum της Καρλσρούης» συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας με στελέχη του ΥΠΠΟΑ.

resized 6

  1. Max Laeuger, Βάζο (περ. 1896)

Photo Badisches Landesmuseum Karlsruhe

Επιμελητές της έκθεσης είναι η Dr. Joanna Flawia Figiel, επιμελήτρια στο Badisches Landesmuseum, και ο κ. Αθανάσιος Σωτηρίου, ιστορικός τέχνης στη Δ/νση Νεώτερου Πολιτιστικού Αποθέματος και Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς του ΥΠΠΟΑ, ενώ τον αρχιτεκτονικό/μουσειογραφικό σχεδιασμό έχει αναλάβει ο κ. Αλέξανδρος Ξενάκης, αρχιτέκτονας, προϊστάμενος του Τμήματος Προστασίας και Διαχείρισης Νεώτερων και Σύγχρονων Μνημείων και Μνημείων Τεχνικού Πολιτισμού της Δ/νσης Προστασίας και Αναστήλωσης Νεώτερων και Σύγχρονων Μνημείων του ΥΠΠΟΑ.

 

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 5 Απριλίου και ώρα 20:00.

 

Την ευθύνη για τη διοργάνωση της έκθεσης έχει η Διεύθυνση Εφαρμογής Πολιτιστικής Πολιτικής/Τμήμα Εικαστικών Τεχνών, Αρχιτεκτονικής, Φωτογραφίας και Σχεδίου της Γενικής Διεύθυνσης Σύγχρονου Πολιτισμού του ΥΠΠΟΑ.

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 13 Μάρτιος 2017 15:01
 
ΑΠΘ - Το έργο της τελευταίας δεκαετίας στην Πανεπιστημιακή Ανασκαφή της ακρόπολης και των τειχών της Βεργίνας.
News - Πολιτισμός
Πέμπτη, 09 Μάρτιος 2017 16:21

ΑΠΘ - Το έργο της τελευταίας δεκαετίας στην Πανεπιστημιακή Ανασκαφή της ακρόπολης και των τειχών της Βεργίνας.

Περίληψη Ανακοίνωσης του Υπεύθυνου του Τομέα ακρόπολης και τειχών της Πανεπιστημιακής Ανασκαφής της Βεργίνας, Αν. Kαθηγητή Kλασικής Αρχαιολογίας, Παναγιώτη Φάκλαρη και της Δρ. Κλασικής Αρχαιολογίας ΑΠΘ, συνεργάτιδας της Πανεπιστημιακής Ανασκαφής Βεργίνας, Βασιλικής Σταματοπούλου. 

resized 1 2απθ

Στην εισήγηση που θα παρουσιάσει σήμερα, Πέμπτη 9 Μαρτίου 2017 και ώρα 14.15, στην Αίθουσα Τελετών του παλαιού κτηρίου της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ, ο υπεύθυνος του ανασκαφικού τομέα της ακρόπολης και τειχών της Πανεπιστημιακής Ανασκαφής της Βεργίνας Αν. Καθηγητής Παναγιώτης Φάκλαρης και η συνεργάτιδά του Δρ. Βασιλική Σταματοπούλου, στο πλαίσιο του Αρχαιολογικού Συνεδρίου για το αρχαιολογικό έργο του 2016 στη Μακεδονία και τη Θράκη, θα σκιαγραφηθούν τα αποτελέσματα του ερευνητικού έργου του ΑΠΘ, κατά την τελευταία δεκαετία σε ένα από τα σημαντικότερα νεοαποκαλυφθέντα μνημεία της Μακεδονίας, την οχύρωση της Βεργίνας. 

Σύμφωνα με τον Αν. Καθηγητή Παναγιώτη Φάκλαρη «η έρευνα της τελευταίας δεκαετίας συνεχίστηκε τόσο στην ακρόπολη όσο και στον περίβολο της πόλης. Με την εξακρίβωση της πορείας του τείχους στην ανατολική πλευρά, η μέχρι σήμερα αντίληψή μας για την έκτασή της αρχαίας πόλης άλλαξε, καθώς διαπιστώθηκε ότι ήταν μεγαλύτερη απ' όσο θεωρούσαμε κατά 60 στρέμματα. Από τη μέχρι σήμερα διαπιστωμένη πορεία του τείχους η εκτιμώμενη συνολική έκταση της αρχαίας πόλης υπολογίζεται στα 768 στρέμματα. 

resized 2 1απθ

Η οχύρωση αυτή ακολουθούσε και αξιοποιούσε αμυντικά το ανάγλυφο του εδάφους. Μέχρι στιγμής έχουν ερευνηθεί πέντε πύλες αξονικού και εφαπτόμενου στο τείχος τύπου και δεκαοκτώ πύργοι, ημικυκλικής και ορθογώνιας κάτοψης. Οι θέσεις των πυλών δίνουν στοιχεία για την οργάνωση του εσωτερικού της πόλης, δεδομένου ότι από αυτές διέρχονταν δρόμοι που εξυπηρετούσαν τον οικισμό και για τους οποίους δεν είχαν εντοπιστεί μέχρι στιγμής άλλα στοιχεία. Ο μικρός αριθμός πυλίδων που έχουν μέχρι στιγμής επισημανθεί ερμηνεύεται ως ένδειξη για τον μικρό αριθμό των υπερασπιστών για τον οποίο η οχύρωση αυτή είχε σχεδιαστεί. Με δεδομένο ότι οι πυλίδες στις πολιορκίες χρησιμοποιούνται για την έξοδο ομάδων αμυνομένων πολεμιστών, δηλαδή για την ενεργητική άμυνα της πόλης, με τη μεταφορά της δράσης εκτός των τειχών, ο μικρός αριθμός πυλίδων φαίνεται ότι αντανακλά έναν σχεδιασμό παθητικής άμυνας, δηλαδή μια οχύρωση που προοριζόταν να λειτουργήσει αντιμετωπίζοντας τον εχθρό από το εσωτερικό, χωρίς τον αριθμό υπερασπιστών που αναλογεί στην περίμετρό της. Η ολιγανδρία είναι άλλωστε ένα σοβαρό πρόβλημα για τη Μακεδονία της εποχής αυτής. 

Το τείχος της Βεργίνας είναι αναμφίβολα ένα σημαντικό οχυρωματικό έργο, του οποίου τα χαρακτηριστικά και τα ανασκαφικά στοιχεία, δείχνουν ότι φέρει την υπογραφή του βασιλιά της Μακεδονίας Κασσάνδρου (315-297 π.Χ.). Εντάσσεται λοιπόν ιστορικά, στην εποχή που ο Κάσσανδρος επενδύει μέρος του αμύθητου βασιλικού θησαυροφυλακίου, που του κληροδότησε η ασιατική εκστρατεία του Μ. Αλεξάνδρου, στην οργάνωση του βασιλείου για την κατοχύρωση των εδαφών του έναντι του Δημητρίου Πολιορκητή, που αποτελούσε την σημαντικότερη απειλή για την εξουσία του Κασσάνδρου στο διάστημα 307-302 π.Χ., στο οποίο ακριβώς τοποθετούν τα ευρήματά μας την ανέγερση του συγκεκριμένου τείχους. 

Από τα συνολικά 3,3 χιλιόμετρα της περιμέτρου του τείχους αυτού, η Πανεπιστημιακή Ανασκαφή έχει αποκαλύψει περισσότερα από 2,75 χιλιόμετρα με ανασκαφικές τάφρους που ξεπερνούν τα 5,5 χιλιόμετρα. Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό μνημείο, μεγάλο τμήμα του οποίου σώζεται σε εξαιρετική κατάσταση διατήρησης και παρουσιάζει πέρα από μεγάλο ερευνητικό ενδιαφέρον, άριστες δυνατότητες ανάδειξης και απόδοσης του στο κοινό. 

Στην ανασκαφή αυτή εκπαιδεύονται κάθε χρόνο φοιτητές αρχαιολογίας του ΑΠΘ, οι οποίοι δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους στο συναρπαστικό αυτό έργο, που παρακολουθεί και αποκαλύπτει το τείχος της Βεργίνας, άλλοτε στα δασωμένα Πιέρια και άλλοτε στο άδεντρο πεδίο, ασκούμενοι παράλληλα στην ανασκαφική πρακτική. 

Στη φετινή ερευνητική ομάδα, πολύτιμοι συνεργάτες ήταν οι Δρ αρχιτεκτονικής Θανάσης και Άγγελος Νακάσης, οι τοπογράφοι Γιάννης και Αντώνης Γκάτζιος, η πολ. μηχανικός Σοφία Γκάτζιου ο αρχαιολόγος Αντώνης Γαβριηλίδης και οι φοιτητές Άγγελος Μεφσούτ, Γιάννης Κοφινάς, Αθανασία Σβώλη, Γιάννης Αποστόλου, Ραφαήλ Λαουτάρης, Βασιλική Καράμπαμπα, Χρύσα Χατζηνικολάου». 

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 09 Μάρτιος 2017 16:27
 
Λονδίνο, Αγώνας επιχειρηματολογίας στο Βρετανικό Μουσείο για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
News - Πολιτισμός
Τετάρτη, 08 Μάρτιος 2017 09:15

Λονδίνο,

Αγώνας επιχειρηματολογίας στο Βρετανικό Μουσείο για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.
 
7312e-parthenon-marbles

Αγώνας επιχειρηματολογίας με θέμα το κατά πόσο τα Γλυπτά του Παρθενώνα που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο θα πρέπει να παραμείνουν στο Λονδίνο ή να επιστρέψουν στην Αθήνα, διοργανώθηκε από το Wadham College του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης στο χώρο του λονδρέζικου μουσείου.

Τα επιχειρήματα υπέρ της επιστροφής και επανένωσης των Γλυπτών ανέλαβαν να αναπτύξουν ο κάτοχος της έδρας Α.Γ. Λεβέντη και επίτιμος καθηγητής Ελληνικού Πολιτισμού στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ Πολ Κάρτλετζ και η καθηγήτρια στο Τμήμα Κλασικών Σπουδών και στο Κέντρο Ελληνικών Σπουδών του King’s College του Λονδίνου Ήντιθ Χολ. Αμφότεροι είναι μέλη της Βρετανικής Επιτροπής για την Επανένωση των Μαρμάρων του Παρθενώνα (Αντιπρόεδρος ο καθ. Κάρτλετζ).

Την αντίπαλη πλευρά εκπροσώπησαν η συγγραφέας Τίφανι Τζένκινς και ο δημοσιογράφος και ιστορικός Ντόμινικ Σέλγουντ.

Η εκατέρωθεν επιχειρηματολογία επικεντρώθηκε στο παρόν και στο μέλλον, δηλαδή ποιο είναι το καλύτερο μέρος για να στεγάζονται και να εκτίθενται τα Γλυπτά.

Οι καθηγητές Κάρτλετζ και Χολ έδωσαν έμφαση στο πόσο «αφύσικο» και «οδυνηρό» είναι ένα ενιαίο έργο τέχνης, όπως ο γλυπτός διάκοσμος του Παρθενώνα, να έχει αυθαίρετα κατακρεουργηθεί και να εκτίθεται διαμελισμένο σε περισσότερους από έναν χώρους. «Φανταστείτε η Μόνα Λίζα να ήταν μισή στη Βενετία και μισή στο Παρίσι», ανέφερε χαρακτηριστικά ο καθηγητής Κάρτλετζ.

Και οι δύο ομιλητές απέρριψαν ως κινδυνολογία τις προειδοποιήσεις πως μία επιστροφή των Γλυπτών στην Αθήνα θα δημιουργούσε προηγούμενο που θα απειλούσε τις συλλογές των μουσείων παγκοσμίως. Όπως σημείωσαν, τα Γλυπτά του Παρθενώνα είναι μία μοναδική και πραγματικά ειδική περίπτωση, ακριβώς λόγω του ενιαίου χαρακτήρα και προορισμού τους και της ιδιαίτερης αξίας τους για την ιστορία του ανθρώπινου πολιτισμού.

Η αντίπαλη πλευρά ισχυρίστηκε ότι ένα έργο τέχνης δεν είναι απαραίτητο να «ανήκει» για πάντα στη χώρα που το δημιούργησε. Η κα Τζένκινς και ο κ. Σέλγουντ είπαν επίσης ότι είναι σημαντικό για τους επισκέπτες του Βρετανικού Μουσείου να βλέπουν τα αθηναϊκά γλυπτά μαζί με αριστουργήματα από άλλους αρχαίους πολιτισμούς (ρωμαϊκό, αιγυπτιακό, ασσυριακό κτλ.), ως κομμάτι της διήγησης της ιστορίας του ανθρώπινου πολιτισμού συνολικά.

Επ’ αυτού, ωστόσο, σημειώθηκε ότι συγκεκριμένα τα Γλυπτά του Παρθενώνα θα πρόσφεραν στον επισκέπτη-θεατή μεγαλύτερο και σαφέστερο νόημα εάν τα έβλεπε ως τμήμα ενός ενιαίου έργου και ότι αντ’ αυτών τον κλασικό ελληνικό πολιτισμό στη διήγηση του Βρετανικού Μουσείου θα μπορούσαν να έχουν πολλά άλλα αυτοτελή ελληνικά γλυπτά.

Τονίστηκε δε και η μοναδικότητα του Νέου Μουσείου Ακρόπολης, τόσο ως προς το κτίριο αυτό καθ’ αυτό όσο και ως προς τη φυσική, αισθητική και οπτική γειτνίασή του με τον Παρθενώνα.

Το ακροατήριο, που αποτελούταν από φοιτητές και χορηγούς του Wadham College, είχε στην πλειοψηφία του δηλώσει πριν από την έναρξη της συζήτησης ότι υποστήριζε την παραμονή των Γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο. Παρά τη συγκροτημένη και σε ορισμένα σημεία αρκετά παθιασμένη επιχειρηματολογία τους, οι δυο Βρετανοί καθηγητές δεν κατάφεραν να μεταπείσουν αρκετά εκ των μελών του ακροατηρίου, με αποτέλεσμα να ηττηθούν από τους υποστηρικτές της παραμονής των Γλυπτών στο Λονδίνο.

Παρόλα αυτά, όπως επισημάνθηκε, το ακροατήριο δεν αποτελούσε ενδεικτικό δείγμα του βρετανικού κοινού, το οποίο στις πιο πρόσφατες σχετικές δημοσκοπήσεις έχει ταχθεί υπέρ της επανένωσης των Γλυπτών στη φυσική τους έδρα, την Αθήνα.

http://www.typos.com.cy/cat/1/article/26624

 


Σελίδα 4 από 762
ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ: ΟΙ MAD STREET ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ «ΣΤΡΟΥΜΦΑΚΙΑ: ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΧΩΡΙΟ»
ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ: ΟΙ MAD STREET ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ «ΣΤΡΟΥΜΦΑΚΙΑ: ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΧΩΡΙΟ»
ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ: ΟΙ MAD STREET ΤΡΑΓΟΥΔΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ «ΣΤΡΟΥΜΦΑΚΙΑ: ΤΟ ΧΑΜΕΝΟ ΧΩΡΙΟ»   Στην νέα, φρέσκια και ξεκαρδιστική κινηματογραφική ...

Victoria Woodhull, Μπρι Λάρσον: Από Captain Marvel στο Λευκό Οίκο.
Victoria Woodhull,  Μπρι Λάρσον: Από Captain Marvel στο Λευκό Οίκο.
Victoria Woodhull, Μπρι Λάρσον: Από Captain Marvel στο Λευκό Οίκο. Μάλλον δεν θα μπορούσε να υπάρχει καλύτερη επιλογή από αυτή της Μπρι ...

ATTICANEWS.GR στο Facebook

Powered by Jasper Roberts - Blog
Διαφήμιση
Διαφήμιση